Mój mały poradnik fortowy

  • Rozpoczynający wątek Smoke87
  • Data rozpoczęcia
Status
Zamknięty.

DeletedUser

Gość
Gość
Niniejsze dziełko powstało z myślą przekazania kilku informacji wojownikom jak i dowódcom, biorącym udział w walkach fortowych. Tworzyłem je na bazie swoich własnych doświadczeń, zdobytych w czasie prowadzenia bitew na serwerze 10.
Chciałbym, aby dla niektórych stało się inspiracją a innym tłumaczyło tajniki panujące w tym dość skomplikowanym elemencie gry.
W razie jakiś błędów lub odmiennych poglądów zapraszam do dyskusji.

1. Kilka podstaw.

a) Jak dobrze rozdać umiejętności pod walkę w forcie?

W ataku na fort liczą się - wytrzymałość, celowanie, unik, dowodzenie
W obronie fortu liczą się - chowanie się, celowanie, unik, dowodzenie

Pośrednio liczą się również punkty życia, ponieważ dzięki nim możemy więcej oberwać a tym samym dłużej pozostać na polu bitwy.

Przy każdej próbie strzału, lub próbie uniknięcia strzału brane pod uwagę są dokładnie 3 umiejętności.
Atak na fort
- strzał – wytrzymałość, celowanie, dowodzenie
- unik strzału przeciwnika – wytrzymałość, unik, dowodzenie
Obrona fortu
- strzał – chowanie się, celowanie, dowodzenie
- unik strzału przeciwnika – chowanie się, unik, dowodzenie

Bonusy umiejętności
+1 bonus od punktu w górę
+2 bonus od 3 punktów w górę
+3 bonus od 10 punktów w górę
+4 bonus od 23 punktów w górę
+5 bonus od 43 punktów w górę
+6 bonus od 71 punktów w górę
+7 bonus od 108 punktów w górę
+8 bonus od 155 punktów w górę
+9 bonus od 211 punktów w górę

Nie opłaca się zatem dawać tylko i wyłącznie w jedną umiejętność pod forty.


Załóżmy, że mamy do rozdania 30 punktów

Po 10 rozdajemy równomiernie w 3 umiejętności do strzału w trakcie ataku na fort:
Wytrzymałość 10, celowanie 10, dowodzenie 10 - bonus przy strzale = 9

30 punktów dajemy w dowodzenie - bonus przy strzale = 4

Dlatego należy tak kombinować, aby uzyskać jak największe bonusy. Kwestii odpowiedniego ubrania się nie będę poruszał. Powstało na forum wiele tematów z idealnym ekwipunkiem dla fortowca zarówno w ataku jak i w obronie. Wystarczy tylko poszukać.


b) Od czego zależą zadane obrażenia?

Tylko i wyłącznie od broni podręcznej. Dlatego warto się zaopatrzyć w porządną. Najlepiej regularnie zaopatrywać się w broń dostosowaną do poziomu jaki posiadamy.
Przed zakupem najlepiej zajrzeć na stronę:

http://pl.weststats.com/Shops/gunsmith/

Tam są wymienione wszystkie bronie fortowe, wymagane poziomy i ceny. Dzięki niej łatwo dopasować tą, która w danym momencie nam najlepiej odpowiada.

c) Wybór klasy postaci.

W tym dziale zostaną umieszczone porady, która klasa radzi sobie najlepiej w walce o fort oraz ewentualne kierunki rozwoju. Generalnie z każdej klasy można zrobić fortowca – zabijakę. Niektórzy jednak mają zalety i wady, których nie posiadają inne klasy. Po aktualizacji 1.28 świat fortowy został dosyć znacząco zmieniony. Pod każdą postacią dodałem moje spostrzeżenia na temat zmian dokonanych przez nową wersję.
Do rzeczy:

- Żołnierz idący w siłę – uważam, że to wciąż najlepszy wybór na postać, walczącą w forcie.
Zalety – ogromna ilość punktów życia, dodatkowa wytrzymałość z racji dawania punktów w siłę
Wady - mają teoretycznie gorsze prace od żołnierza idącego w zręczność. Jednakże w samej walce w forcie to nie przeszkadza

- Żołnierz idący w zręczność
Zalety – spora ilość punktów życia, dodatkowe celowanie z racji dawania w zręczność
Wady – nie wytrzyma w walce tyle co żołnierz „czerwony”

Żołnierze często specjalizują się w pojedynkach. Zarówno „czerwony” jak i „niebieski” posiadają dużą ilość celowania i uniku co daje dodatkowe bonusy do walki w forcie.

Aktualizacja 1.28
- Wiele osób, grających żołnierzem czuje się pokrzywdzonych, że nie dostali żadnego bonusu. Wg mnie dodatkowe hp wzmocnione premium wciąż jest najlepszym bonusem fortowym ze wszystkich postaci. Owszem teraz można dostać obrażenia krytyczne, ale nie zdarza się to aż tak często. Nie wydaje mi się, żeby nagle koksy fortowe przestały być cenione. Wręcz przeciwnie. Wciąż będą pełniły ogromną rolę w wygrywaniu bitw.

- Bob
Zalety – spora ilość punktów życia, dodatkowa wytrzymałość z racji dawania punktów w siłę
Wady – na początku zazwyczaj jest się full bobem 100% budowania z powodu budowania miast i fortów. Dopóki nie zrobi się reskilla inne umiejętności fortowe (dowodzenie, celowanie, unik, chowanie się) pozostają bardzo słabe.

Aktualizacja 1.28 - W walce o fort, bonus twojego sektora jest powiększony o 40%(80%)
Bob dostał świetny bonus i w tym momencie dobrze kierowany może stać się potężną bronią. Ludzie często narzekają, że zdjęcie boba z wieży budowniczych to za trudne zadanie. Jedno jest pewne - zwolenników grania tą postacią na pewno przybędzie... nie dla budowania, tylko właśnie dla dodatkowego bonusu.

- Poszukiwacz przygód
Zalety – szybki rozwój postaci, łatwo zdobywane pieniądze na odpowiedni ekwipunek
Wady – zazwyczaj mniejsza ilość punktów życia

Aktualizacja 1.28
- Poczynając od 2. trafienia w ciągu jednej rundy bitwy o fort, masz 25%(50%) szans, aby przez resztę tej rundy ani razu nie zostać trafionym.
Bonus może okazać się przydatny, ale także zgubny dla dowódców. Owszem często może uratować poszukiwaczowi skórę, ale może także wystawić na ostrzał kolegów stojących za poszukiwaczem. W przypadki rotacji może w ten sposób niepotrzebnie zginąć kilku ludzi. Wg mnie najgorszy bonus i poszukiwacz to w tym momencie najgorszy wybór na postać fortową.

- Zawadiaka – do tej pory najbardziej pokrzywdzona klasa w grze. Wszystko zmieniło się po aktualizacji :)
Zalety – bonusy z uniku i celowania z racji bycia pojedynkowiczem, wysokopoziomowy zawadiaka zazwyczaj jest ceniony, ponieważ zwykle nie jest ich za dużo w czołówce
Wady – mniejsza ilość hp

Aktualizacja 1.28 - W walce o fort masz 10%(20%) szans na zadanie trafienia krytycznego. Takie trafienie zadaje dodatkowe obrażenia w postaci 10% maksymalnej ilości życia.
W tym momencie zawadiaka stał się postrachem nakoksowanych żołnierzy. Granie tą postacią wreszcie może przynosić mnóstwo przyjemności... no bo jak tu się nie cieszyć kiedy się zadało przykładowo 830 obrażeń :)
Zawadiaków na pewno przybędzie co może cieszyć.

Komentarz do aktualizacji 1.28 - mimo wielu narzekań, komentarzy uważam, że zmiany są bardzo ciekawe i na pewno urozmaicą rozgrywkę. Wreszcie na serwerze nie będzie głównie żołnierzy :)


Oczywiście wszystkie wyżej opisane klasy mogą wyglądać w praktyce inaczej. Zależy to od strategii, buildu, upodobań i umiejętności gracza.



2. Relacje żołnierza fortowego i dowódcy.

- Tak samo jak dobry dowódca będzie miał ogromny problem z wygraniem bitwy bez dobrych żołnierzy… tak samo dobrzy żołnierze będą mieli ogromny problem z wygraniem bitwy bez dobrego dowódcy.
- Dowódca bez autorytetu i umiejętności nie będzie miał posłuchu wśród żołnierzy.
- Zaufanie pomiędzy dowódcą i żołnierzami oraz funkcjonowanie w zespole to dwa podstawowe aspekty w osiągnięciu sukcesu.

3. Zachowanie żołnierza.

- Dobry żołnierz fortowy musi zrozumieć na początek jedną rzecz:
Walczy się nie dla expa a dla dobra drużyny i osiągnięcia celu.
- Dobry żołnierz fortowy powinien być online i widzieć polecenia dowódcy. W przypadku bycia offline powinien ustawić poruszanie tak, aby ułatwić drużynie wykonanie zadania.
- Lepiej jest czasem zginąć wcześniej z honorem niż później bez honoru.
- W walce fortowej ktoś musi zająć się czarną robotą. Poświęcenie często jest bardziej potrzebne niż doskonałe statystyki po walce.
- Żelazna zasada – zasłanianie mocno rannych przyjaciół.
Każdy dobry żołnierz powinien wiedzieć, że uratowany przyjaciel wystawiony na ostrzał może później wyrządzić przeciwnikowi jeszcze wiele szkód.
- Wymienność pozycji. Dobry żołnierz powinien wiedzieć w którym miejscu się znaleźć na polu bitwy. Dopiero po zebraniu obrażeń może chować się za zdrowymi kolegami.

4. Zachowanie dowódcy.

Dobry dowódca
- potrafi ocenić sytuację już na początku walki.
- przed walką ma jasno założone taktyki, które realizuje w trakcie w zależności od poczynań wroga
- w każdym momencie wie co zrobić, aby przybliżyć się do zwycięstwa
- wydaje nie za długie i jasne polecenia
- nie cofa swoich rozkazów
- skupia się na najistotniejszych poleceniach w odpowiednim momencie
- potrafi z godnością przyjąć zarówno zwycięstwo jak i porażkę
- potrafi po walce docenić wkład żołnierzy w efekt końcowy bitwy
- w przypadku porażki potrafi podnieść żołnierzy na duchu
- w przypadku zwycięstwa nie chełpi się nim i nie przypisuje wszystkich zasług sobie

5. Przygotowanie do bitwy

Sukces w bitwie zależy od wielu czynników. Staranne zrealizowanie każdego z nich znacznie zwiększa szansę na zwycięstwo.
- przygotowanie żołnierzy do walki – dobrze uzbrojeni i ubrani żołnierze z wysokim poziomem znacznie ułatwiają osiągnięcie sukcesu
- rozdanie patentów – musi to robić odpowiedzialna osoba, która wybierze odpowiednich ludzi
- rozdanie komunikatora i informacji o bitwie. Przez naszą nieuwagę w walce potem może nie być kompletu lub żołnierze będą odcięci od rozkazów.
- atak na kilka fortów przeciwnika. Wywołanie kilku bitw może wywołać chaos w szeregach wroga.
- szpiegowanie – warto przed walką znać ustawienie przeciwnika. Jeśli posiada się rozkazy wydawane przez wrogiego dowódcę to już jest całkiem dobrze.
Postać we wrogim mieście umożliwia również poznanie planów przeciwnika. Przykładowo o terminie ataku na nasz fort


6. Taktyka.

- Opracowanie taktyki pozostawiam każdemu dowódcy. Najczęściej trzeba się dostosować do tego co robi przeciwnik. Dlatego nie można podać jednego złotego środka, który zadziała w każdej sytuacji.
- Dobrze jest rozrysować ludziom ustawienie na jakimś obrazku. Resztę rozkazów należy przekazać za pomocą komunikatora. Podanie wszystkich założeń przed walką nie jest najlepszym pomysłem. Zawsze wszystko może cudownym trafem znaleźć się u przeciwnika.
- W obecnej wersji ogromną rolę spełniają umocnienia. Bez dobrze rozbudowanych murów i baszt obrońcy mają znacznie mniejsze szanse na zwycięstwo.
- W obecnej wersji ważne jest wybranie baszty dopasowanej do naszej klasy postaci. Daje to bardzo przydatne bonusy.
* lewa górna - baszta poszukiwaczy
* prawa górna - baszta zawadiaków
* lewa dolna - baszta żołnierzy
* prawa dolna - baszta budowniczych

Skorygowane, lecz zaczerpnięte z pomocy.


Wieże zapewniają największą ochronę. Na każdej z nich gracze otrzymują bonus do obrony i ataku. Zależny jest on od stopnia ich rozbudowania. Każda klasa postaci posiada swoją własną wieżę. Tylko postacie usytuowane na właściwych wieżach otrzymują bonus. Bonus zależy zawsze od cech. Siła dla robotnika, sprawność dla poszukiwaczy przygód, zręczność dla zawadiaków i charyzma dla żołnierzy. Gracze innych klas otrzymają jedynie podstawowy bonus wieży.

Słowem: Warto zajmować baszty przypisane naszej klasie postaci. Daje to dodatkowy bonus w walce, który często może być bardzo pomocny.


Ustawienie atakujących
W przypadku małego fortu większość dowódców stosuje taktykę ustawienia się z jednej strony fortu.
W przypadku fortu dużego większość dowódców stosuje taktykę ustawienia się z obu stron. Moim zdaniem taktyka ustawienia się z jednej w tym przypadku kończy się niemal zawsze porażką. Jednakże warto pokombinować, ponieważ maksymalnie rozbudowany fort z dobrą obroną jest naprawdę trudny do zdobycia.
W przypadku fortu średniego różnie. Często zależy to od stopnia rozbudowania baszt. Spotykałem się zarówno z ustawieniem po jednej jak i dwóch i oba kończyły się sukcesami.

7. Zakończenie

Walki w fortach to zdecydowanie jeden z najciekawszych elementów Westa. Wielu ludzi tylko dla nich wciąż rozwija swoją postać. Mam nadzieję, że moja mini „Sztuka wojny” choć w małym stopniu pomogła komuś lub wywołała jakieś refleksje.
Pozdrawiam wszystkich, którzy przebrnęli przez ten nie od końca krótki tekst :)
Smoke
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser

Gość
Gość
Niezły tylko-poradnik musi być przystepny, treściwy i trzeb awybrać najważniejsze rzeczy i lakonicznie, a zrozumiale je opisać, a u Ciebie to jest bardzo długie i się nie chce czytać-dlatego należy włuskać z tego najważniejsze rzeczy lub troch.ę to skrórić-takie jest moje zdanie.
 

DeletedUser

Gość
Gość
Nie widzę potrzeby, aby go skracać. Nie zgadzam się, że poradnik powinien być krótki. Ważne, aby był treściwy i można było coś z niego wydobyć. Jeśli ktoś znajdzie chwilę, żeby go przeczytać to dobrze. Jeśli ktoś nie ma ochoty czytać czegoś takiego to nie musi.

Początkujący żołnierz w fortach powinien przeczytać punkt 1,2,3. Resztę może sobie darować. No chyba, że od razu aspiruje do dowodzenia.

Zaawansowany żołnierz w fortach podstawy może ominąć, bo i tak to wszystko wie.
- jeśli chce zostać dowódcą to może przeczytać od 2 do 6.
- jeśli chce walczyć tylko jako żołnierz pod kimś to wystarczą mu punkty 2 i 3.

Jednakże i tak zachęcam do przeczytania całego. Na pewno nie będę go obcinał tylko dlatego, bo ktoś uważa, że jest za długi :)
 

DeletedUser7971

Gość
Gość
Niezly poradnik, przyda sie poczatkujacym jak i tym ktorzy juz wiedza troche o bitwach fortowych.

Bonusy umiejętności
+1 bonus od punktu w górę
+2 bonus od 3 punktów w górę
+3 bonus od 10 punktów w górę
+4 bonus od 23 punktów w górę
+5 bonus od 43 punktów w górę
+6 bonus od 71 punktów w górę
+7 bonus od 108 punktów w górę
+8 bonus od 155 punktów w górę
+9 bonus od 211 punktów w górę

Nie opłaca się zatem dawać tylko i wyłącznie w jedną umiejętność pod forty.

Załóżmy, że mamy do rozdania 30 punktów

Po 10 rozdajemy równomiernie w 3 umiejętności do strzału w trakcie ataku na fort:
Wytrzymałość 10, celowanie 10, dowodzenie 10 - bonus przy strzale = 9

30 punktów dajemy w dowodzenie - bonus przy strzale = 4

Dlatego należy tak kombinować, aby uzyskać jak największe bonusy. Kwestii odpowiedniego ubrania się nie będę poruszał. Powstało na forum wiele tematów z idealnym ekwipunkiem dla fortowca zarówno w ataku jak i w obronie. Wystarczy tylko poszukać.

Uwazasz, ze majac 40 punktow celowania masz takie same szanse trafienia przeciwnika jak gdybys mial 23 punkty celowania?
Nie wiem jak to dziala, dlatego sie pytam :)
 

DeletedUser

Gość
Gość
Muszę powiedzieć, że poradnik jest całkiem niezły :) Podoba mi się, aczkolwiek niektóre podpunkty są tak oczywiste, że nie potrzebnie jest o tym pisać ;)

Z tą "najlepszą" klasą postaci do fortów to nie do końca bym się zgodził bo jak wiadomo każdy inaczej rozdaje swoje umiejętności. Np poszukiwacz przygód może dawać wszystko w budowanie. Albo bob będzie dobrym pojedynkowiczem z bronią palną. Wszystko zależy od rozłozenia skilów

Dobry dowódca
...
- nie cofa swoich rozkazów...

z tym się nie zgodze bo czasami trzeba cofnąć jakiś rozkaz jeżeli dana sytuacja tego wymaga, np. jest rozkaz "wchodzimy na wieże" a dajmy na to przeciwnik w następnej rundzie obstawił już ta wieże to trzeba zmienić ten rozkaz np na "wchodzimy na mury" albo "odwrót"

przygotowanie żołnierzy do walki – dobrze uzbrojeni i ubrani żołnierze z wysokim poziomem znacznie ułatwiają osiągnięcie sukcesu

przecież dowódca nie "ubierze" swoich żołnierzy :) a do tego nie każdego stać na ubranie najlepszych ciuchów do walki. Każdy powinien zaopatrzyć się sam na ile go stać.
 

DeletedUser

Gość
Gość
Uwazasz, ze majac 40 punktow celowania masz takie same szanse trafienia przeciwnika jak gdybys mial 23 punkty celowania?
Nie wiem jak to dziala, dlatego sie pytam

Owszem. Tak właśnie uważam i jeśli twórcy tabelki bonusowej mówią prawdę to tak właśnie jest :)

Podoba mi się, aczkolwiek niektóre podpunkty są tak oczywiste, że nie potrzebnie jest o tym pisać

Cieszę się, że się podoba. Dla zawodowców rzeczy mogą być oczywiste. Dla początkujących niekoniecznie ;)

Z tą "najlepszą" klasą postaci do fortów to nie do końca bym się zgodził bo jak wiadomo każdy inaczej rozdaje swoje umiejętności. Np poszukiwacz przygód może dawać wszystko w budowanie. Albo bob będzie dobrym pojedynkowiczem z bronią palną. Wszystko zależy od rozłozenia skilów

Nie doczytałeś do końca i nie zauważyłeś zapewne tego ;)
"
Oczywiście wszystkie wyżej opisane klasy mogą wyglądać w praktyce inaczej. Zależy to od strategii, buildu, upodobań i umiejętności gracza.
"

z tym się nie zgodze bo czasami trzeba cofnąć jakiś rozkaz jeżeli dana sytuacja tego wymaga, np. jest rozkaz "wchodzimy na wieże" a dajmy na to przeciwnik w następnej rundzie obstawił już ta wieże to trzeba zmienić ten rozkaz np na "wchodzimy na mury" albo "odwrót"

Cofnięcie rozkazu zazwyczaj nic dobrego nie przynosi. Trzeba tego unikać jak ognia.

Załóżmy, że cofnąłeś rozkaz:
- ci co zauważa cofnięcie na czacie nie spełnią go
- ci co nie zdołają zauważyć spełnią go i bardzo możliwe, że pójdą na pewną śmierć

Owszem. Zdarzają się sytuacje kiedy nie ma się wyboru i trzeba odwołać swój rozkaz. Najczęściej jest to spowodowane nieprzewidywalnym zachowaniem przeciwnika.
W praktyce jednak lepiej jest się pilnować i nie odwoływać tego co się raz powiedziało.

przecież dowódca nie "ubierze" swoich żołnierzy a do tego nie każdego stać na ubranie najlepszych ciuchów do walki. Każdy powinien zaopatrzyć się sam na ile go stać.

Nie ubierze. Może natomiast:
- doinformować swoich wojowników na czym polega fort
- szukać sojuszników
- budować koalicje fortowe

Dróg jest wiele na zrobienie idealnej armii. Trzeba tylko trochę popracować :]
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser

Gość
Gość
a jak można być online? naciskam na bitwe melduje się gdy już jest znowu naciskam i czekam asz się polonczy i za każdym razem wyskakuje mi nastąpił bła 2048 odświeżenia strony morze pomóc. i tak za każdym razem:( oco w tym chodzi?
 

DeletedUser

Gość
Gość
Nie doczytałeś do końca i nie zauważyłeś zapewne tego ;)
"
Oczywiście wszystkie wyżej opisane klasy mogą wyglądać w praktyce inaczej. Zależy to od strategii, buildu, upodobań i umiejętności gracza.
"

A rzeczywiście nie zauważyłem, zwracam honor :)

a jak można być online? naciskam na bitwe melduje się gdy już jest znowu naciskam i czekam asz się polonczy i za każdym razem wyskakuje mi nastąpił bła 2048 odświeżenia strony morze pomóc. i tak za każdym razem oco w tym chodzi?

najlepiej używaj FireFoxa i zaktualizuj go do najnowszej wersji - powinno pomóc
 

DeletedUser

Gość
Gość
mam juz i nieudało sie. google chrome: nie udało sie Opera: Nie udało się Eksplorer: nieudało się!
To wina komputeraz czy jak?:mad:
 

DeletedUser

Gość
Gość
Dobra robota Smoke, przyda się początkującym.

Jednej rzeczy mi zabrakło tylko - nie opisałeś w ogóle baszt dla różnych klas postaci. Wydaje mi się, że to dla "młodych" oraz dla "starych" to jest ciągle nie jasne że każda baszta jest dla pewnego cechu, i że każdy cech dostaje specjalne bonusy ze swoich baszt (bonus jest naliczany do pkt. cech wrzuconych w swoją klasę) etc. Ty to na pewno lepiej opiszesz, więc może uzupełnij :cool:

@up: Marek co Ty za bezeceństwa opowiadasz jaki wolny net ? Hmm Zygzak poszukaj na forum jest kilka tematów o tym, jeśli masz firefoxa i zaktualizowany flash i dalej masz problemy to możliwe że masz zablokowane porty z którymi flash się komunikuje (nie pamiętam dokładnie które to poszukaj na forum). Inna sprawa, że to też czasem nie to ;/ Mi np nie dawno się zdarzyło że na lapciaku na wi-fi w domu wyskoczył mi ten błąd (na stacjonarnym kompie zawsze wszytsko ok), podłączyłem się szybko przez blueconnect i wszytsko ok. Następnym razem znów przez wi-fi i ok. Więc czasem to głupieje nie wiem czemu (porty po tej akcji specjalnie ustawiłem na otwarte na ruterze [pomimo że jak mówiłem i tak były otwarte bo na stacjonarnym jak i wcześniej na laptopie to działało]).
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser

Gość
Gość
Opisałem w punkcie 6. Wydaje mi się, że to tak właśnie działa. Jeśli coś się nie zgadza, lub trzeba uzupełnić to proszę o uwagi :)
 

DeletedUser

Gość
Gość
Hmmm albo byłem ślepy albo czytając poradnik od razu zapominałem co czytałem :D Tak czy inaczej masz rację sorry ;)
 

DeletedUser

Gość
Gość
Nie nie nie ;p
Nie jesteś ślepy. Wcześniej tego nie było.

Dopisałem wczoraj po przeczytaniu Twojego posta :]
 

DeletedUser9369

Gość
Gość
Nie widzę potrzeby, aby go skracać. Nie zgadzam się, że poradnik powinien być krótki. Ważne, aby był treściwy i można było coś z niego wydobyć. Jeśli ktoś znajdzie chwilę, żeby go przeczytać to dobrze. Jeśli ktoś nie ma ochoty czytać czegoś takiego to nie musi.

Początkujący żołnierz w fortach powinien przeczytać punkt 1,2,3. Resztę może sobie darować. No chyba, że od razu aspiruje do dowodzenia.

Zaawansowany żołnierz w fortach podstawy może ominąć, bo i tak to wszystko wie.
- jeśli chce zostać dowódcą to może przeczytać od 2 do 6.
- jeśli chce walczyć tylko jako żołnierz pod kimś to wystarczą mu punkty 2 i 3.

Jednakże i tak zachęcam do przeczytania całego. Na pewno nie będę go obcinał tylko dlatego, bo ktoś uważa, że jest za długi :)



Możesz zrobic taki mały spis treści na początku. To na pewno nie zaszkodzi

Poradnik dobry chociaż całego nie czytałem :)

No i nazwa tematu nie pasuje bo mały to on aż tak nie jest :)
 

DeletedUser

Gość
Gość
a żeby na bitwie dużo razy trafiać lepiej dawać celowanie czzy dowodzenie? bo jak patrze to to i to ale czy róznia sie i któras jest lepsza?
 

DeletedUser

Gość
Gość
Możesz zrobic taki mały spis treści na początku. To na pewno nie zaszkodzi
Poradnik dobry chociaż całego nie czytałem
No i nazwa tematu nie pasuje bo mały to on aż tak nie jest

Eee tam. Jeśli ktoś nie lubi czytać długich tekstów to już na wstępie ominie to szerokim łukiem :)
Mały nie mały. Kwestia względna.

a żeby na bitwie dużo razy trafiać lepiej dawać celowanie czzy dowodzenie? bo jak patrze to to i to ale czy róznia sie i któras jest lepsza?
To i to. Z tym, że przy dawaniu w dowodzenie ulepszasz również unik strzału.
Bonus to bonus. Nie ma lepszej i gorszej umiejętności.
 

DeletedUser5011

Gość
Gość
Aktualnie na jedenastym świecie mam postać robioną pod bitwy o fort.
Uznałem, że najbardziej przydatną cechą do robienia takiej postaci jest sprawność z racji tego, że jako jedyna dziedzina ma aż dwie umiejętności obronne przydatne podczas bitwy:
Unik oraz chowanie się.
Co prawda w pojedynkach jestem żałosny(no, chyba że przeciwnik ma słabe celowanie, ale to inna bajka), jednak jeżeli rozdaje się równomiernie punkty we wszystkie cechy fortowe, można dość szybko zrobić lwią część questów do 30 lvla a później mieć całkiem sensowne prace (na 31 lvlu mam 4 prace, gdzie każda daje mi PRZYNAJMNIEJ 30% punktów doświadczenia).
Jeżeli zaś chodzi o kombinowanie sobie zestawu pod fort taką postacią: no cóż, łatwo nie jest, jednak nawet i bez świetnego zestawu na forcie powinniśmy robić wyrzyn (stojąc oczywiście za tankami).
Jeżeli ktoś miałby do mnie kiedykolwiek pytanie, niech śmiało do mnie pisze- postaram się odpowiedzieć na każde wasze pytanie.
Gram na światach: 3,6,8,9,10,11.
Pozdrawiam!
 

DeletedUser

Gość
Gość
Kilka nie dociągnięć i kilka błędów ogólnie pomocni i brawo dla autora za chęć napisania i pomocy słabszym graczom.
 
Status
Zamknięty.
Do góry