hmm, bonusy są takie same jak wcześniej, ale nie takie Ty przytoczyłeś. Jak czytałem przykłady na devblogu to bonusy za umiejętności są liczone w ten sposób:
b=x^0.4+y^0.4+z^0.4+n+m
gdzie:
^ - potęga (
)
b - bonus
x - punkty umiejętności za wytrzymałość/chowanie się
y - punkty umiejętności za celowanie/unik
z - punkty umiejętności za dowodzenie
n - bonus za sektor w którym stoimy
m - stały bonus zależny od tego czy celujesz czy unikasz strzału
(gdy celujesz m=25, a gdy unikasz m=10)
Podam teraz przykład
Jak zauważymy punkty umiejętności w zależności od ich ilości dają nam takie bonusy:
za 1 pkt - 1^0.4=1 (w pomocy było +1)
za 3 pkt - 3^0.4=1.55 (w pomocy było +2)
za 10 pkt - 10^0.4=2.55 (w pomocy było +3)
za 23 pkt - 23^0.4=3.51 (w pomocy było +4)
za 43 pkt - 43^0.4=4.50 (w pomocy było +5)
za 71 pkt - 71^0.4=5.50 (w pomocy było +6)
za 108 pkt - 108^0.4=6.51 (w pomocy było +7)
za 155 pkt - 155^0.4=7.72 (w pomocy było +8)
za 211 pkt - 211^0.4=8.51 (w pomocy było +9)
Podam teraz przykład.
Załóżmy, że mamy boba który broni fortu i stoi na baszcie bobów (baszta daje mu bonus +20 a bob ma podniesiony bonus za sektor o 40%).
Jego umiejętności rozkładają się następująco:
chowanie się - 23
celowanie - 43
unik - 71
dowodzenie - 108
W związku z tym bonus tej postaci będzie wynosił odpowiednio
- podczas celowania:
23^0.4+43^0.4+108^0.4+(20*1.4)+25=3.51+4.50+6.51+28+25=67.52
- podczas unikania strzału
23^0.4+71^0.4+108^0.4+(20*1.4)+10=3.51+5.50+6.51+28+10=53.52
Nie wiem jak to dokładnie jest z tym bonusem baszty, wartości nie znam (kiedy, ile, co
)
Ale to nie ma teraz znaczenia. Znaczenie mają punkty umiejętności, ale jakie?? Otóż znikome - spójrzcie 30pktów więcej w uniku, a bonus przy celowaniu i tak jest dużo większy niż przy uniku.
Wnioskuję więc, że ten współczynnik 'm' wstawiony został z tego powodu, żeby fortowcy się szybciej wystrzeliwali (gdyby tego nie było to bitwy prawie zawsze kończyłyby się na 55 rundzie) oraz żeby osoby z trawnika mogły trafić osobę na baszcie (jak z trawnika mam bonus n+m=0+25=25 a na baszcie przeciwnik ma bonus n+m=20+10=30 to różnica nie jest aż taka duża i dzięki temu można trafić każdego gracza nawet z trawnika)
Pozdrawiam
P.S. Wszystkie zamieszczone tu informacje to są moje wnioski po przeczytaniu Dev-Blog'a, przeczytaj wątek sam ->
http://devblog.the-west.net/