Bonusy umiejętności a pomoc - wiki the west

  • Rozpoczynający wątek promyczq
  • Data rozpoczęcia
Status
Zamknięty.

DeletedUser

Gość
Gość
Witam.
Chcąc sprawdzić od jakiego progu jest kolejny bonus fortowy zajrzałam do pomocy. Szukając kilkukrotnie nie znalazłam tam tego czego szukałam, mianowicie:
Bonusy umiejętności
+1 bonus od punktu w górę
+2 bonus od 3 punktów w górę
+3 bonus od 10 punktów w górę
+4 bonus od 23 punktów w górę
+5 bonus od 43 punktów w górę
+6 bonus od 71 punktów w górę
+7 bonus od 108 punktów w górę
+8 bonus od 155 punktów w górę
+9 bonus od 211 punktów w górę

to znalezione na forum. W tzw "pomocy" tego nie ma. Zniknęło:confused:
tzn nie ma już "bonusów umiejętności":p
 

DeletedUser11555

Gość
Gość
hmm, bonusy są takie same jak wcześniej, ale nie takie Ty przytoczyłeś. Jak czytałem przykłady na devblogu to bonusy za umiejętności są liczone w ten sposób:

b=x^0.4+y^0.4+z^0.4+n+m

gdzie:
^ - potęga (;))
b - bonus
x - punkty umiejętności za wytrzymałość/chowanie się
y - punkty umiejętności za celowanie/unik
z - punkty umiejętności za dowodzenie
n - bonus za sektor w którym stoimy
m - stały bonus zależny od tego czy celujesz czy unikasz strzału
(gdy celujesz m=25, a gdy unikasz m=10)


Podam teraz przykład
Jak zauważymy punkty umiejętności w zależności od ich ilości dają nam takie bonusy:

za 1 pkt - 1^0.4=1 (w pomocy było +1)
za 3 pkt - 3^0.4=1.55 (w pomocy było +2)
za 10 pkt - 10^0.4=2.55 (w pomocy było +3)
za 23 pkt - 23^0.4=3.51 (w pomocy było +4)
za 43 pkt - 43^0.4=4.50 (w pomocy było +5)
za 71 pkt - 71^0.4=5.50 (w pomocy było +6)
za 108 pkt - 108^0.4=6.51 (w pomocy było +7)
za 155 pkt - 155^0.4=7.72 (w pomocy było +8)
za 211 pkt - 211^0.4=8.51 (w pomocy było +9)

Podam teraz przykład.
Załóżmy, że mamy boba który broni fortu i stoi na baszcie bobów (baszta daje mu bonus +20 a bob ma podniesiony bonus za sektor o 40%).

Jego umiejętności rozkładają się następująco:
chowanie się - 23
celowanie - 43
unik - 71
dowodzenie - 108

W związku z tym bonus tej postaci będzie wynosił odpowiednio
- podczas celowania:
23^0.4+43^0.4+108^0.4+(20*1.4)+25=3.51+4.50+6.51+28+25=67.52

- podczas unikania strzału
23^0.4+71^0.4+108^0.4+(20*1.4)+10=3.51+5.50+6.51+28+10=53.52

Nie wiem jak to dokładnie jest z tym bonusem baszty, wartości nie znam (kiedy, ile, co :p )
Ale to nie ma teraz znaczenia. Znaczenie mają punkty umiejętności, ale jakie?? Otóż znikome - spójrzcie 30pktów więcej w uniku, a bonus przy celowaniu i tak jest dużo większy niż przy uniku.
Wnioskuję więc, że ten współczynnik 'm' wstawiony został z tego powodu, żeby fortowcy się szybciej wystrzeliwali (gdyby tego nie było to bitwy prawie zawsze kończyłyby się na 55 rundzie) oraz żeby osoby z trawnika mogły trafić osobę na baszcie (jak z trawnika mam bonus n+m=0+25=25 a na baszcie przeciwnik ma bonus n+m=20+10=30 to różnica nie jest aż taka duża i dzięki temu można trafić każdego gracza nawet z trawnika)

Pozdrawiam

P.S. Wszystkie zamieszczone tu informacje to są moje wnioski po przeczytaniu Dev-Blog'a, przeczytaj wątek sam -> http://devblog.the-west.net/
 

DeletedUser22299

Gość
Gość
Drobne uwagi

Drobne uwagi według mojego rozumienia informacji z Dev

1. Bonus m jest 25 dla atakujących a 10 dla broniących (tak jest napisane w tekście, a w przykładach trudno ocenić bo jest ich zbyt mało)

2. W przykładach z Dev w trakcie strzłu nie jest brana pod uwagę wartość chowania (po tej korekcie różnica pomiędzy atakiem a obroną jest mniejsza)

3. W załączonych przykładach brakuje bonusu za basztę (27 atak lub 20 obrona). Ta watrość jest mnożona przez 1.4 a nie bonus osobisty = zawsze 20.
 

DeletedUser

Gość
Gość
Czy możesz podać jak to obliczyłeś bo ja twierdzę że jesteś w błędzie.
Dokładnie pytam o potęgę?
 
Status
Zamknięty.
Do góry