DeletedUser1170
Gość
Gość
Cześć wszystkim, Aktualnie, co mogliście zauważyć na becie, pracuję nad zmianami w ekwipunku. Mamy problemu z nim, ponieważ aktualny system ekwipunku jest bardzo nieuporządkowany Przede wszystkim chcemy poprawić wydajność – zarówno po stronie klienta jak i serwera. Pierwsza zmiana, która już została wprowadzona na becie, to jednorazowe żądanie ekwipunku, jeśli nie jest jeszcze załadowany. Wtedy wystarczy tylko zmienić wartość niektórych zmiennych bez ładowania wszystkiego od nowa i jeszcze raz od nowa. Kolejną rzeczą, której bardzo nie lubię jest sortowanie. Wszystkie przedmioty są przechowywane według ID przedmiotu, ale jeśli kupimy coś lub wprowadzimy zmiany w ekwipunku, to pojawiają się poważne problemy, a w aktualnej wersji beta zauważyłem, że jest to jeszcze bardziej uciążliwe. Trzeci problem występuje gdy wytworzysz jakiś przedmiot w rzemiośle albo zostaniesz nim nagrodzony, to nie jest on dodawany do ekwipunku. Pojawia się on tam dopiero po przeładowaniu okna ekwipunku. Na becie zaimplementowałem funkcję, która pozwala otrzymywać przedmioty ‘na żywo’, więc jeśli przedmiot zostanie wytworzony, to powinien zostać automatycznie dodany do ekwipunku, jeśli jest akurat otwarty.
Dlaczego są te wszystkie zmiany lub co chcemy tym osiągnąć? Moim marzeniem jest sytuacja, kiedy mamy tylko jeden ekwipunek/plecak, zamiast setek kopii każdego pojedynczego przedmiotu. Myślę, zmiana wszystkiego zajmie nam trochę czasu, ale w mojej wizji jest posiadanie jednego ekwipunku, gdzie można zmienić wszystkie rzeczy, które się dzieją w trakcie gry i mamy możliwość zrobienia tego, używając mniejszych zasobów po stronie serwera i klienta.
Co Wy z tego macie? Myślę, że możemy zredukować liczbę załadowanych przedmiotów i rzeczy oraz sprawić, że gra będzie bardziej płynna. Myślę także, że będzie dużo łatwiej korzystać z jednego ekwipunku niż z nieskończonej jego ilości.
Tak to będzie wyglądać?
Już teraz wiem, że znienawidzicie dzielenie ekwipunku na strony, ale jak ktoś ma naprawdę dużo przedmiotów w ekwipunku, to ciężko jest renderować każdy przedmiot dla szybkiego przejrzenia dla każdej przeglądarki. Jest to główna przyczyna tego, że ekwipunek jest tak wolny dla ludzi, którzy mają sporo przedmiotów. Pamiętajcie o tym, że to jest tylko podgląd i te narzędzia nie będą zaimplementowane. Planujemy możliwość ‘zadokowania’ ekwipunku przy handlarzach lub oknie ekwipunku, ale może to może być także coś zupełnie innego – nie jesteśmy tego pewni jeszcze.
Oryginalny post ukazał się 25.10.11 na oficjalnym devblogu The Westa, autorem wpisu jest rainy, autorem tłumaczenia jest Doko. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dlaczego są te wszystkie zmiany lub co chcemy tym osiągnąć? Moim marzeniem jest sytuacja, kiedy mamy tylko jeden ekwipunek/plecak, zamiast setek kopii każdego pojedynczego przedmiotu. Myślę, zmiana wszystkiego zajmie nam trochę czasu, ale w mojej wizji jest posiadanie jednego ekwipunku, gdzie można zmienić wszystkie rzeczy, które się dzieją w trakcie gry i mamy możliwość zrobienia tego, używając mniejszych zasobów po stronie serwera i klienta.
Co Wy z tego macie? Myślę, że możemy zredukować liczbę załadowanych przedmiotów i rzeczy oraz sprawić, że gra będzie bardziej płynna. Myślę także, że będzie dużo łatwiej korzystać z jednego ekwipunku niż z nieskończonej jego ilości.
Tak to będzie wyglądać?
Już teraz wiem, że znienawidzicie dzielenie ekwipunku na strony, ale jak ktoś ma naprawdę dużo przedmiotów w ekwipunku, to ciężko jest renderować każdy przedmiot dla szybkiego przejrzenia dla każdej przeglądarki. Jest to główna przyczyna tego, że ekwipunek jest tak wolny dla ludzi, którzy mają sporo przedmiotów. Pamiętajcie o tym, że to jest tylko podgląd i te narzędzia nie będą zaimplementowane. Planujemy możliwość ‘zadokowania’ ekwipunku przy handlarzach lub oknie ekwipunku, ale może to może być także coś zupełnie innego – nie jesteśmy tego pewni jeszcze.
Oryginalny post ukazał się 25.10.11 na oficjalnym devblogu The Westa, autorem wpisu jest rainy, autorem tłumaczenia jest Doko. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Ostatnio edytowane przez moderatora: