[devblog] Nadchodzące zmiany w ekwipunku

  • Rozpoczynający wątek DeletedUser1170
  • Data rozpoczęcia
Status
Zamknięty.

DeletedUser1170

Gość
Gość
Cześć wszystkim, Aktualnie, co mogliście zauważyć na becie, pracuję nad zmianami w ekwipunku. Mamy problemu z nim, ponieważ aktualny system ekwipunku jest bardzo nieuporządkowany :( Przede wszystkim chcemy poprawić wydajność – zarówno po stronie klienta jak i serwera. Pierwsza zmiana, która już została wprowadzona na becie, to jednorazowe żądanie ekwipunku, jeśli nie jest jeszcze załadowany. Wtedy wystarczy tylko zmienić wartość niektórych zmiennych bez ładowania wszystkiego od nowa i jeszcze raz od nowa. Kolejną rzeczą, której bardzo nie lubię jest sortowanie. Wszystkie przedmioty są przechowywane według ID przedmiotu, ale jeśli kupimy coś lub wprowadzimy zmiany w ekwipunku, to pojawiają się poważne problemy, a w aktualnej wersji beta zauważyłem, że jest to jeszcze bardziej uciążliwe. Trzeci problem występuje gdy wytworzysz jakiś przedmiot w rzemiośle albo zostaniesz nim nagrodzony, to nie jest on dodawany do ekwipunku. Pojawia się on tam dopiero po przeładowaniu okna ekwipunku. Na becie zaimplementowałem funkcję, która pozwala otrzymywać przedmioty ‘na żywo’, więc jeśli przedmiot zostanie wytworzony, to powinien zostać automatycznie dodany do ekwipunku, jeśli jest akurat otwarty.

Dlaczego są te wszystkie zmiany lub co chcemy tym osiągnąć? Moim marzeniem jest sytuacja, kiedy mamy tylko jeden ekwipunek/plecak, zamiast setek kopii każdego pojedynczego przedmiotu. Myślę, zmiana wszystkiego zajmie nam trochę czasu, ale w mojej wizji jest posiadanie jednego ekwipunku, gdzie można zmienić wszystkie rzeczy, które się dzieją w trakcie gry i mamy możliwość zrobienia tego, używając mniejszych zasobów po stronie serwera i klienta.

Co Wy z tego macie? Myślę, że możemy zredukować liczbę załadowanych przedmiotów i rzeczy oraz sprawić, że gra będzie bardziej płynna. Myślę także, że będzie dużo łatwiej korzystać z jednego ekwipunku niż z nieskończonej jego ilości.

Tak to będzie wyglądać?
Bildschirmfoto-2011-10-25-um-13.04.14.png


Już teraz wiem, że znienawidzicie dzielenie ekwipunku na strony, ale jak ktoś ma naprawdę dużo przedmiotów w ekwipunku, to ciężko jest renderować każdy przedmiot dla szybkiego przejrzenia dla każdej przeglądarki. Jest to główna przyczyna tego, że ekwipunek jest tak wolny dla ludzi, którzy mają sporo przedmiotów. Pamiętajcie o tym, że to jest tylko podgląd i te narzędzia nie będą zaimplementowane. Planujemy możliwość ‘zadokowania’ ekwipunku przy handlarzach lub oknie ekwipunku, ale może to może być także coś zupełnie innego – nie jesteśmy tego pewni jeszcze.

Oryginalny post ukazał się 25.10.11 na oficjalnym devblogu The Westa, autorem wpisu jest rainy, autorem tłumaczenia jest Doko. Wszelkie prawa zastrzeżone.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:
Dobrym rozwiązaniem była by skrzynia na przedmioty w mieście.
Coś jak plecak, można by przełożyć tam niepotrzebne itemy, których nie chcemy sprzedać, ale nie są potrzebne w trasie. Wtedy plecak nie byłby zajęty zbiorem 50 kapeluszy, tylko np trzech. Do walki, do pracy i do odpoczynku nad rzeką, aby robił cień na oczy ;)
 

DeletedUser

Gość
Gość
skrzynia - tak
ale jeśli nie byłaby tylko w naszym mieście ale dostępna w każdym (skrytka bankowa )
 
Może być nawet jako kolejne okienko plecaka :) Aby dało się gdzieś te graty nieużywane odłożyć i nie czekać aż się załadują/ nie szukać pomiędzy nimi tego, co się codziennie używa ;)
 

DeletedUser

Gość
Gość
Sam mam ekwipunek wart obecnie 700k,ale wolę to jak jest obecnie niż strony.Jak dla mnie,to obecnie dzieki podziałowi na przedmioty,które chcemy widzieć (paski,broń albo buty itp.) jest dobrze i całkiem przejrzyście.
 

DeletedUser182

Gość
Gość
Sam mam ekwipunek wart obecnie 700k,ale wolę to jak jest obecnie niż strony.Jak dla mnie,to obecnie dzieki podziałowi na przedmioty,które chcemy widzieć (paski,broń albo buty itp.) jest dobrze i całkiem przejrzyście.

Chyba suwak tak jak teraz jest lepszy...* Tylko nie wiem czy to nie ma coś wspólnego z tym wczytywaniem. Jak są strony to pewnie nie wczytuje wszystkiego nawet w danej kategorii. Przy suwaku pewnie wszystko.

*...(może znowu to kwestia przyzwyczajenia jak z telegramami. Po paru dniach już wiem które są nowe, ale na początku to masakra była, zwłaszcza że ja stary i ślepy :) )
 
Telegramy słabe. Tak samo jak wygląd pojedynków.
W starych telegramach zaznaczało się, czy ktoś zablokowany, skasowany itd.
Tu gwiazdki z nieba ;)
 

DeletedUser

Gość
Gość
No niestety,wcześniej poczta była przejrzysta,teraz nie za bardzo.No i zamiast otwartej koperty,jak to było kiedyś,pojawiła się gwiazdka,czego w ogóle nie rozumiem :) Co do pojedynków,to już nie wiem,bo całkowicie z nich zrezygnowałem.
 

DeletedUser10665

Gość
Gość
KZI to zaproponuj opcję skrzynki depozytowej ;) Myślę, że jest to bardzo dobry pomysł...
 

DeletedUser18469

Gość
Gość
Dobrym rozwiązaniem była by skrzynia na przedmioty w mieście.
Coś jak plecak, można by przełożyć tam niepotrzebne itemy, których nie chcemy sprzedać, ale nie są potrzebne w trasie. Wtedy plecak nie byłby zajęty zbiorem 50 kapeluszy, tylko np trzech. Do walki, do pracy i do odpoczynku nad rzeką, aby robił cień na oczy ;)

Napisz taki temat w propozycjach- myślę, że spotka się z ogromnym uznaniem ;)
 
Niezbyt mi się podoba to okienko-mniej przejrzyste. Niestety, to samo zrobiono już z oknami poczty, raportów i ratusza:(
 

DeletedUser

Gość
Gość
niedługo dostaniemy info:

"nie spełniasz wymogów by zagrać w TW.
minimalne wymaganie to:
Procek: 2GHz
Pamięć: 2GB
Grafika: 512MB"


oczywiście to taki żart........... chyba :gwizd:
 

DeletedUser

Gość
Gość
Nie rozumiem jaki mają problem z obecnym ekwipunkiem. Jeśli nie chcą aby wczytywanie wszystkiego tak długo trwało a także żeby nie obciążało serwera nich dają możliwość ściągnięcia paczek grafik przedmiotów, bo to właśnie grafiki tak długo się wczytują. Strony zamiast suwaka to także moim zdaniem kiepski pomysł. Trzeba będzie za każdym razem czekać zanim wczyta się kolejna strona podczas gdy suwakiem szybko przewiniemy ekwipunek.
 

DeletedUser

Gość
Gość
@up- dokładnie. Dla graczy z kiepskim łączem to będzie katorga.
Chociaż dla mnie chore jest połączenie telegramów z raportami. Ile razy już mi się usunęła wiadomość, bo wyłączyłem okno raportów... IG troszkę za dużo kombinuje. Zamiast dodawać jakieś nowe itemki(no ok, paski i spodnie weszły, ale ciuchy? wszystko można na 60 lvlu założyć... oprócz broni ofc), questy, to oni zajmują się oprawą graficzną. Najwidoczniej zapomnieli, że najbardziej liczy się grywalność, a grafika to tylko dodatek. Nie chcą obciążać serverów, a te nowe grafiki na pewno będą więcej ważyć i wyjdzie na to samo...
 

DeletedUser10665

Gość
Gość
@up- dokładnie. Dla graczy z kiepskim łączem to będzie katorga.
Chociaż dla mnie chore jest połączenie telegramów z raportami. Ile razy już mi się usunęła wiadomość, bo wyłączyłem okno raportów... IG troszkę za dużo kombinuje. Zamiast dodawać jakieś nowe itemki(no ok, paski i spodnie weszły, ale ciuchy? wszystko można na 60 lvlu założyć... oprócz broni ofc), questy, to oni zajmują się oprawą graficzną. Najwidoczniej zapomnieli, że najbardziej liczy się grywalność, a grafika to tylko dodatek. Nie chcą obciążać serverów, a te nowe grafiki na pewno będą więcej ważyć i wyjdzie na to samo...

Niestety już teraz (przynajmniej mi) wszystko odświeża się tragicznie... Od najnowszej aktualki ciągle gdzieś mam jakieś przycinki...
 

DeletedUser

Gość
Gość
Ja niestety bardzo krytycznie:
1. Po co rozłączać okienka jak dotyczą tej samej sprawy. niech będa nadal złączone (chodzi o okno ekwipunku ubranego oraz zawartosci plecaka)
2. Aktualne okno ładnie pokazuje gdzie kapelusz (na górze), buty (na dole) itp, a tam sa jakoś równolegle ułożone - nieprzejrzyście.
3. Poza tym osobne okno samego ekwipunku (plecaka) nie ma "działu" gdzie są pokazane wszystkie produkty na raz - dla mnie np.: kompletnie nieprzydatny jest "dział" NEW - no chyba że tu będa one pokazane wszystkie.
4. Podział na strony zamiast paska przesuwnego? A fuj!
5. No i oczywiscie: nie przesadzacie z tymi ozdobnikami okna? Przez to same ikony produktów/odzieży stały się mniej widoczne.

I mam nadzieję że mój mobilny internet to łyknie bo na razie słabo mu idzie...
(toz z doświadczeń na becie)
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:
Mi ekwipunek na becie wczytuje się wolniej niż "zwykły" (tak, na becie mam mniej przedmiotów), więc nie wiem gdzie tu usprawnienie.
Przedmioty są brzydsze (cena pomniejszenia - utrata szczegółów). I trudniej rozpoznawalne.

Co się tyczy przycinania i ekwipunku - to występuje raczej przy aktualizacji cache w TW Pro a nie codziennym przewijaniu zawartości.
Bardziej ucieszyłaby mnie trzecia kolumna w oknie ekwipunku przy handlowaniu na Targu. Czy też - przede wszystkim - "skrzynia" dla tych co trzymają absolutnie nieużywane rzeczy (opaski, podkoszulki) bo zbierają wszystko.

Nie widzę żadnego związku między nowym ekwipunkiem a zmniejszeniem obciążenia serwera. Od strony użytkownika zaś - jaki procent graczy uważa że nowy ekwipunek jest lepszy, i działa wszystko szybciej? A nie jest tak, że ci którzy mają teraz problemy z ekwipunkiem, mają tez z innymi rzeczami w internecie? Dlaczego serwuje się zmianę mimo sprzeciwu większości?
Owszem, można się przyzwyczaić, ale dlaczego MUSIMY się przyzwyczaić?
To dla kogo to jest gra - dla ludzi czy InnoGames? Od kiedy wprowadzenie utrudnień od strony interfejsu użytkownika jest ułatwieniem?

Kiedy pojawią się (i czy wogóle) PRZYDATNE opcje? Na przykład poczta - zamiast "kasuj wszystko" opcje tworzenia folderów czy porządkowania wg nicków? (przykład jeden z wielu).

Wielkie NIE z mojej strony odnośnie ekwipunku w nowej wersji.
 
Status
Zamknięty.
Do góry