Drodzy Gracze,
Poniżej przedstawiamy najnowszy wpis z bloga developera. Zapraszamy do lektury.
W zeszłym tygodniu, po długim okresie testowania zmian na Becie, wprowadziliśmy zmiany na polskie serwery. Wyniki były dość zadowalające: nastąpiła zamiana sił, gdzie zyskała obrona. Mocno zagrzmieli też robotnicy
Trudno jest się pożegnać z erą łatwego zdobywania fortu przez szybkie wybicie obrońców, czyli preferowaną metodą atakujących. Podczas, gdy próba przechwycenia flagi i utrzymania jej, może być jedną z najbardziej ekscytujących metod fortowych. Nic nie zastąpi satysfakcji wysyłania swoich wrogów na długi i przyjemny sen. Oczywiście, najważniejsze to znaleźć kompromis pomiędzy tym- jeśli wybijemy wszystkich wrogów, następnie przechwycimy flagę, to dziecinnie łatwe - ale co jeśli możemy to zmienić?
Równoważenie fortu wydaje się być dość proste. Obrońcy posiadają korzyści z bonusu sektora poprzez unik i celowanie, podczas gdy atakujący mają korzyść numeryczną za atak na linii wzroku (im bliżej, tym mniejsza kara za odległość). Aby przesunąć środkowy punkt utrzymania równowagi można dostosować wielkość zespołów i/lub zmienić premię sektorów. Balans mocno się zmienia, gdy atakujący przebiją się przez mury/baszty fortu. Obrońcy są zmuszeni do wycofania się i zgromadzenia się wokół flagi, pozostawiając baszty i mury atakującym.
Aby uniknąć tego standardowego scenariusza wzmocniono bonusy murów i baszt w pierwszej kolejności. Jednak wyraźnie widać, że obrońcy stali się zbyt mocny. Potrzebne jest nowe podejście.
Dobrze ufortyfikowany obrońca gotowy do walki.
Natomiast stojący w tym miejscu atakujący otrzymałby karę (-20).
Po krótkiej burzy mózgów opracowaliśmy prostą zmianę, by flagi były łatwiejsze do obrony. Dotychczas każdy, kto stał na sektorze flagi otrzymywał karę od sektora do uniku/celowania. Odwracamy karę na bonus dla obrońców (napastnicy nadal będą otrzymywać karę). Pozwoli to na spowolnienie szybkiego wybicie obrońców stojących przy fladze, zwiększy szanse na obronę fortu (utrzymując równowagę sił), przy zmniejszeniu podwójnego bonusu baszt i murów, zgodnie z życzeniem naszych polskich graczy.
Nie zależy nam na stworzeniu piątej baszty na środku mapy, więc premia/kara do celowania zostanie zasadniczo obniżona, podczas gdy kara/premie do uniku pozostanie na wysokim poziomie.
Oprócz zmniejszenia bonusu baszt i murów, czym mamy nadzieję uszczęśliwi naszą polską społeczność, powinniśmy poprawić inne rzeczy. Rozważamy:
Wyżej opisane zmiany są wtórne. Na pierwszym miejscu naszych priorytetów jest balansowanie drużyn. Nie możemy pozwolić, by obrona stawiała wszystkich pod ścianą.
Wpis pochodzi z oficjalnego bloga developerów: http://devblog.the-west.net/?p=1492
Tłumaczenie przygotowała Etriel. W przypadku błędów, prosimy o kontakt.
Zapraszamy do dyskusji.
Wasz The West Team
Poniżej przedstawiamy najnowszy wpis z bloga developera. Zapraszamy do lektury.
W zeszłym tygodniu, po długim okresie testowania zmian na Becie, wprowadziliśmy zmiany na polskie serwery. Wyniki były dość zadowalające: nastąpiła zamiana sił, gdzie zyskała obrona. Mocno zagrzmieli też robotnicy
Trudno jest się pożegnać z erą łatwego zdobywania fortu przez szybkie wybicie obrońców, czyli preferowaną metodą atakujących. Podczas, gdy próba przechwycenia flagi i utrzymania jej, może być jedną z najbardziej ekscytujących metod fortowych. Nic nie zastąpi satysfakcji wysyłania swoich wrogów na długi i przyjemny sen. Oczywiście, najważniejsze to znaleźć kompromis pomiędzy tym- jeśli wybijemy wszystkich wrogów, następnie przechwycimy flagę, to dziecinnie łatwe - ale co jeśli możemy to zmienić?
Równoważenie fortu wydaje się być dość proste. Obrońcy posiadają korzyści z bonusu sektora poprzez unik i celowanie, podczas gdy atakujący mają korzyść numeryczną za atak na linii wzroku (im bliżej, tym mniejsza kara za odległość). Aby przesunąć środkowy punkt utrzymania równowagi można dostosować wielkość zespołów i/lub zmienić premię sektorów. Balans mocno się zmienia, gdy atakujący przebiją się przez mury/baszty fortu. Obrońcy są zmuszeni do wycofania się i zgromadzenia się wokół flagi, pozostawiając baszty i mury atakującym.
Aby uniknąć tego standardowego scenariusza wzmocniono bonusy murów i baszt w pierwszej kolejności. Jednak wyraźnie widać, że obrońcy stali się zbyt mocny. Potrzebne jest nowe podejście.
Dobrze ufortyfikowany obrońca gotowy do walki.
Natomiast stojący w tym miejscu atakujący otrzymałby karę (-20).
Po krótkiej burzy mózgów opracowaliśmy prostą zmianę, by flagi były łatwiejsze do obrony. Dotychczas każdy, kto stał na sektorze flagi otrzymywał karę od sektora do uniku/celowania. Odwracamy karę na bonus dla obrońców (napastnicy nadal będą otrzymywać karę). Pozwoli to na spowolnienie szybkiego wybicie obrońców stojących przy fladze, zwiększy szanse na obronę fortu (utrzymując równowagę sił), przy zmniejszeniu podwójnego bonusu baszt i murów, zgodnie z życzeniem naszych polskich graczy.
Nie zależy nam na stworzeniu piątej baszty na środku mapy, więc premia/kara do celowania zostanie zasadniczo obniżona, podczas gdy kara/premie do uniku pozostanie na wysokim poziomie.
Oprócz zmniejszenia bonusu baszt i murów, czym mamy nadzieję uszczęśliwi naszą polską społeczność, powinniśmy poprawić inne rzeczy. Rozważamy:
- Zmniejszenie szansy uniku 9 obrońcom, którzy są ostrzeliwani przez ponad 50 atakujących, ma większy wpływ, niż zmniejszenie szansy na trafienie 9 obrońcom, którzy mogą wystrzelić zaledwie 9 razy razem w czasie rundy. Zmniejsza to prawdopodobieństwo, że bitwa potrwa 55 rund.
Meritum: 9 obrońców może wystrzelić tylko 9 razy na rundę, ale w ich kierunku może zostać oddanych do 140 strzałów na rundę. - Zmniejszenie bonusu sektora zwiększy znaczenie umiejętności gracza, które konkurują z HP. To powinno zachęcić do zróżnicowania swoich punktów umiejętności.
- Zmniejszenie bonusów obrońcom wspomnianych w powyższych punktach, pozwoli na zrównoważenie bitew poprzez zmniejszenie stosunku atakujących do obrońców bliżej 1:1.
Wyżej opisane zmiany są wtórne. Na pierwszym miejscu naszych priorytetów jest balansowanie drużyn. Nie możemy pozwolić, by obrona stawiała wszystkich pod ścianą.
Wpis pochodzi z oficjalnego bloga developerów: http://devblog.the-west.net/?p=1492
Tłumaczenie przygotowała Etriel. W przypadku błędów, prosimy o kontakt.
Zapraszamy do dyskusji.
Wasz The West Team