[devblog] Ewolucja

  • Rozpoczynający wątek DeletedUser1170
  • Data rozpoczęcia
Status
Zamknięty.

DeletedUser1170

Gość
Gość
Prosty pomysł jest przyczyną powstania większości rzeczy. Mimo, że nie pracowałem dla InnoGames, gdy The West był tworzony, to jestem przekonany że za jego powstaniem stał pomysł, którego rezultatem jest gra w którą dzisiaj gramy. Instancje multiplayerowe, w skrócie IMPy, również zaczęły się od pomysłu, który wraz z postępem w pracach wyewoluował w coś więcej, niż ktokolwiek mógł przypuszczać. Gdy zaczynaliśmy nad nimi pracę, to myśleliśmy o nich jako o ulepszonych bitwach fortowych, z podobną grafiką i rozgrywką, ale innymi mapami i celami. Po podjęciu kilku technicznych decyzji, developerzy zaczęli pracować nad ich wizualnym prototypem:

proto-1.png

pierwsza wersja Instancji

Później wprowadziliśmy małe zmiany graficzne, gdzie dodaliśmy realistycznego kowboja oraz trochę drzew i kamieni:

proto-2.png

lekko ulepszona grafika

Po rozegraniu kilku gier uznaliśmy, że pod względem grafiki stać nas na więcej. Odbyliśmy kilka spotkań, na których przedyskutowaliśmy możliwe rozwiązania. Spojrzeliśmy na inne gry i rozwiązania zastosowane przez ich twórców. Ostatecznie zdecydowaliśmy się na rzut izometryczny. Wróciliśmy do pracy i stworzyliśmy kolejny prototyp wizualny:

proto-iso-1.png

pierwszy prototyp izometryczny

Ostatecznie zdecydowaliśmy, że zostaniemy przy obydwu opcjach - widoku z góry i izometrycznym. Gracze mogą dowolnie przełączać między nimi w trakcie rozgrywki. Widok z góry jest wyraźniejszy i pozwala lepiej ocenić sytuację, a rzut izometrzyczny z kolei jest dużo ładniejszy graficznie. Wizualna jakość grafik pozostawiała jeszcze trochę do życzenia, bo korzystaliśmy wtedy w większości z tymczasowych, zastępczych grafik. Postanowiliśmy się skupić na naprawieniu tego i po krótkim czasie udało nam się skończyć prostą, nową mapę z najnowszą wersją grafiki:

proto-iso-2.png

nowa, wysokiej jakości grafika w rzucie izometrycznym

I dopiero teraz wygląda to naprawdę dobrze. Gdy mieliśmy już nowy styl grafiki i wysokiej jakości obrazy pozostawała jeszcze jedna, duża rzecz do zrobienia - interfejs. Ponownie zebraliśmy pomysły i stworzyliśmy taką koncepcję:

t0aTvWn.jpg

przygotowujemy jeszcze drugą instancję, rozgrywającą się na pustyni; i nie ma tu trawy!

Mimo, że rozegraliśmy już całkiem sporo instancji, to z interfejsem nie mieliśmy żadnego doświadczenia. Dopiero więcej testów i Wasze opinie zdecydują o jego przyszłości. Po drodze jeszcze jeden element padł ofiarą zmian - jako, że skupiliśmy się całkowicie na rozwoju rzutu izometrycznego, to widok z góry nie był ruszany. W pewnym momencie był on na tyle zaawansowany, że oferował zarówno ładną grafikę, jak i dobry podgląd taktyczny mapy. Postanowiliśmy więc całkowicie zrezygnować z tego drugiego i skupić się na dalszej optymalizacji rzutu izometrycznego.

Wracając do tematu, widzicie ikony na dolnym pasku? To umiejętności. Nie tylko grafika, ale też rozgrywka została znacznie ulepszona. Zamiast tradycyjnego ataku i poruszania się, gracze mają możliwość wyboru między różnymi umiejętnościami, takimi jak Wzrok Orła, który zwiększa szansę na strzał krytyczny czy Szybki Strzał, który pozwoli na trafienie celu dwukrotnie w trakcie tej jednej rundy.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z kierunku, w którym rozwijają się IMPy i mamy nadzieję, że już niedługo będziemy mogli wprowadzić je na betę. Z pewnością macie wiele pytań, postaramy się na nie odpowiedzieć w ciągu najbliższych tygodni w kolejnych tematach.
 
1. Czy będą potyczki multiplayer?
2. Czy ten niedźwiedź to pokazanie z pracy "polowanie na grizzly"?
3. Czy zastąpicie prace zwykłego klikania na akcję rzeczywistą? np. Minigry albo polowanie na zwierzęta przed nami? Czy prace takie jak spływ rwącą rzeką będzie to akcja sterowania łodzią żeby dopłynąć do końca rzeki, a np. podróże jako wędrowny handlarz? czy też łapanie przestępców strzelanka z kilkoma npc.

*Jeśli tak to zwiększcie exp. Bo pomysł jest dobry, i całkowicie zmniejszy używalność botów.

4. Czy na bitwach o fort będzie możliwość normalnego sterowania postacią czy dalej będzie chodzić gdzie chce?

4. Jak będą wyglądać forty? Dodacie jakiś sklep w którym będzie można na szybko kupić wzmocnienia czy leki lepszego efektu? oczywiście za oup.

5. Jak będą wyglądać miasta graficznie? Czy będą się zmieniać wizualnie np. Etap pierwszy. Działki do kupienia które trzeba najpierw wykupić, następnie znieść produkty i dopiero budować? Coś takiego jak było w wersji "West Wars" by się przydało.

6. Odpowiecie na te pytania szczegółowo? :D
 

DeletedUser1170

Gość
Gość
1. Czy będą potyczki multiplayer?
2. Czy ten niedźwiedź to pokazanie z pracy "polowanie na grizzly"?
3. Czy zastąpicie prace zwykłego klikania na akcję rzeczywistą? np. Minigry albo polowanie na zwierzęta przed nami? Czy prace takie jak spływ rwącą rzeką będzie to akcja sterowania łodzią żeby dopłynąć do końca rzeki, a np. podróże jako wędrowny handlarz? czy też łapanie przestępców strzelanka z kilkoma npc.

*Jeśli tak to zwiększcie exp. Bo pomysł jest dobry, i całkowicie zmniejszy używalność botów.

4. Czy na bitwach o fort będzie możliwość normalnego sterowania postacią czy dalej będzie chodzić gdzie chce?

4. Jak będą wyglądać forty? Dodacie jakiś sklep w którym będzie można na szybko kupić wzmocnienia czy leki lepszego efektu? oczywiście za oup.

5. Jak będą wyglądać miasta graficznie? Czy będą się zmieniać wizualnie np. Etap pierwszy. Działki do kupienia które trzeba najpierw wykupić, następnie znieść produkty i dopiero budować? Coś takiego jak było w wersji "West Wars" by się przydało.

6. Odpowiecie na te pytania szczegółowo? :D

Instancje będą zarówno PVE, jak i widoczne na ostatnim ze screenów PVP. Na chwilę obecną trwają pracę nad dwoma Instancjami - polowaniem na niedźwiedzia oraz walce gangów. W przyszłości wraz z kolejnymi aktualizacjami będą dodawane kolejne mapy z różnymi celami, w jednym z Raportów The West była mowa o napadach na dyliżans oraz walce z bandytami.

Co do reszty pytań, to mylisz trochę koncepcje - IMPy są tylko dodatkowymi aktywnościami, którymi możesz się zajmować w wolnym czasie. Nie sprawią one, że w widoczny na screenach sposób będzie wyglądała cała gra - do prac nie będziesz musiał dochodzić po siatce, żeby rozegrać minigierkę, w trakcie pojedynków nie będziesz używał specjalnych umiejętności, nie będziesz znosić drewna do budowy miast etc.

W kwestii rozgrywki nic się nie zmienia - prace, forty, pojedynki, budowa miast itp. będą wyglądały tak samo jak teraz. Po prostu w trakcie przykładowo oczekiwania na zakończenie pracy będziesz mógł rozegrać instancję ze znajomymi i zdobyć jakąś dodatkową nagrodę.
 

DeletedUser31121

Gość
Gość
Zapowiada się świetnie, czekam z niecierpliwością na wprowadzenie :)
 

DeletedUser13128

Gość
Gość
Wszystko ładnie cacy, o grafice nie ma co mówić bo jest idealna, lecz nurtuje mnie jedno pytanie - jakie będzie wynagrodzenie za owe IMP-y, mam nadzieje, że nie będziemy grali o pietruszkę.
 

DeletedUser1170

Gość
Gość
Wszystko ładnie cacy, o grafice nie ma co mówić bo jest idealna, lecz nurtuje mnie jedno pytanie - jakie będzie wynagrodzenie za owe IMP-y, mam nadzieje, że nie będziemy grali o pietruszkę.
Na chwilę jeszcze nie zostało to ustalone, również mam nadzieję, że dadzą jakieś ciekawe i unikatowe nagrody, które by były alternatywą dla setów loteryjnych.
 

DeletedUser29720

Gość
Gość
Moim zdaniem fajnie by było jakby wprowadzili bilety na takie zabawy za oup/bryłki/$, bilety by mogły mieć różne poziomy np 25 oup 1 poziom, 75 oup 2 poziom, 150 oup 3 poziom. Każdy poziom miałby inne nagrody, tak jak w tych wszystkich loterach z jakimi mieliśmy do czynienia.
Ewentualnie można by zrobić coś na wzór BDB (im więcej mamy $ przy sobie tym większa szansa na fajny item).
 

DeletedUser19235

Gość
Gość
Czy można liczyć na więcej szczegółów dot. tych umiejętności , jak będzie można je rozwijać od czego będą zależne itp. ?
 

DeletedUser13128

Gość
Gość
Czy można liczyć na więcej szczegółów dot. tych umiejętności , jak będzie można je rozwijać od czego będą zależne itp. ?

Jeszcze parę tygodni, wzór miał być podobny do tych z fortu, jak jest teraz nie wiem, być może na blogu inno jest coś, więcej napisane, ale z tego co słyszałem, chcieli jednak zastosować inny wzór.
 

DeletedUser19235

Gość
Gość
Jeszcze parę tygodni, wzór miał być podobny do tych z fortu, jak jest teraz nie wiem, być może na blogu inno jest coś, więcej napisane, ale z tego co słyszałem, chcieli jednak zastosować inny wzór.

Trzeba się jednym słowem uzbroić w cierpliwość i czekać na wersję beta
 

DeletedUser27311

Gość
Gość
Moim zdaniem fajnie by było jakby wprowadzili bilety na takie zabawy za oup/bryłki/$, bilety by mogły mieć różne poziomy np 25 oup 1 poziom, 75 oup 2 poziom, 150 oup 3 poziom. Każdy poziom miałby inne nagrody, tak jak w tych wszystkich loterach z jakimi mieliśmy do czynienia.
Ewentualnie można by zrobić coś na wzór BDB (im więcej mamy $ przy sobie tym większa szansa na fajny item).

Jak dla mnie bezsens... Zrobi się kolejny wzór loterii. A tak poświęcasz swój cenny czas i może uda Ci się zdobyć jakiś super, wow, niesamowity itemek. A jak nie - to mając kiedyś indziej chwilę czasu jeszcze raz robisz, a przy okazji poznajesz nowych ludzi.
 
Moim zdaniem fajnie by było jakby wprowadzili bilety na takie zabawy za oup/bryłki/$, bilety by mogły mieć różne poziomy np 25 oup 1 poziom, 75 oup 2 poziom, 150 oup 3 poziom. Każdy poziom miałby inne nagrody, tak jak w tych wszystkich loterach z jakimi mieliśmy do czynienia.
Ewentualnie można by zrobić coś na wzór BDB (im więcej mamy $ przy sobie tym większa szansa na fajny item).

" JESZCZE RAZ. ŻE CO??! że wartość itemu jaki ci wypadnie ma zależeć od ilości $ jakie posiadasz?? Powstrzymam się od zbędnych opinii.. Ale ty to serio napisałeś czy ja już ślepnę? :D

Więc ma to być coś podobne do loterii z bożego narodzenia przy której itemki z loterii były za kasę i przez którą połowa graczy się załamała a połowa z tych załamanych skończyła grać? Ja też skończyłem przez to dziadostwo, loteria za bryłki i dolary.. Najgorsza loteria w historii TW! :oops:

Co do wartości nagrody wedle poziomu też się nie zgodzę.

Niech to zostanie tak jak jest pif paf




Jak dla mnie bezsens... Zrobi się kolejny wzór loterii. A tak poświęcasz swój cenny czas i może uda Ci się zdobyć jakiś super, wow, niesamowity itemek. A jak nie - to mając kiedyś indziej chwilę czasu jeszcze raz robisz, a przy okazji poznajesz nowych ludzi.

Dokładnie ;) Można doznać nowych interakcji z innymi graczami i lepiej ich poznać..

A nagrody?? Nowy zestaw od 1poziomu ze statami zależnymi od poziomu. Chociaż może być też item i poprzednich setów np black barta czy cullena bakera itd. od 1 poziomu :)
 

DeletedUser29720

Gość
Gość
" JESZCZE RAZ. ŻE CO??! że wartość itemu jaki ci wypadnie ma zależeć od ilości $ jakie posiadasz?? Powstrzymam się od zbędnych opinii.. Ale ty to serio napisałeś czy ja już ślepnę? :D

od nie wiem jak dawna Ciągnie się temat z przywróceniem starej wersji tw. Gdy nagle się pojawia pomysł co daje nam zarys przeszłości to krytyka...

BdB - archaizm, Bitwa dla Bogatych. Kiedy twoja drużyna zwyciężała w bitwie o fort, miałeś szansę znaleźć jakiś przedmiot. Im więcej pieniędzy mieli przy sobie Ci, którzy zginęli, tym przedmioty były cenniejsze. Bitwy dla bogatych organizowane były celem zdobycia unikatowych przedmiotów. Na BDB część uczestników musiała przynieść określoną ilość gotówki i zginąć. (wersja 1.21 - chyba)

dla niedoinformowanych



Niech to zostanie tak jak jest pif paf

hmm... jak jest?
instancje są w fazie zamkniętych testów i nie ma nagród
więc chcesz kolejne manewry? zajmujące twój czas i nie dające nagród?
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser27164

Gość
Gość
Wszystko zapowiada się ładnie. Oby wyszło jak najszybciej. Zawsze będzie jakaś alternatywa dla fortów i pojków.
 
od nie wiem jak dawna Ciągnie się temat z przywróceniem starej wersji tw. Gdy nagle się pojawia pomysł co daje nam zarys przeszłości to krytyka...

BdB - archaizm, Bitwa dla Bogatych. Kiedy twoja drużyna zwyciężała w bitwie o fort, miałeś szansę znaleźć jakiś przedmiot. Im więcej pieniędzy mieli przy sobie Ci, którzy zginęli, tym przedmioty były cenniejsze. Bitwy dla bogatych organizowane były celem zdobycia unikatowych przedmiotów. Na BDB część uczestników musiała przynieść określoną ilość gotówki i zginąć. (wersja 1.21 - chyba)

dla niedoinformowanych





hmm... jak jest?
instancje są w fazie zamkniętych testów i nie ma nagród
więc chcesz kolejne manewry? zajmujące twój czas i nie dające nagród?

Pisząc niech zostanie jak jest, niech będzie to tak jak to oni wprowadzają. Bo nie wiem, serio chcesz tego by gracze którzy mają 995999943299994994959499$ na koncie mieli wszystko? :D

Co do bitew dla bogatych, nie pisałeś o nich. Ale w sumie, może dobre, może nie dobre, ale przecież co? Gracze przychodziliby na bitwę z 100k luzem i specjalnie się zabijali? Pomyśl sobie, że dobrze że już tego nie ma.
 

DeletedUser30666

Gość
Gość
jestem bardzo pozytywnie zaskoczony - w koncu w 21 wieku wypadało by by grafiki nie były jak z konsoli pegasus :)

fajnie ze to bedzie opcja pvp a nie tylko misio :p

Czy jest szansa na to , że w przyszłości mapki fortowe będa wyglądały podobnie? może jakas ankieta by pokazała zainteresowanie?

Po 4 latach gry mam juz dosyc - obecnie tylko wbicie 150 levelu i zrobienie mozliwie maksymalnie ile sie da osiągnieć :p
Takie mapki zdecydownaie dają powiew świerzości - gdyby na fortach serwery nie przegrzały sie podczas bitwy na 3D mapce to moze znowu strategiczna cześć TW przyciągnie graczy tak jak miało to miejsce przed haniebnym zepsuciem 2 lata temu wzorów fortowych :p
 

DeletedUser30813

Gość
Gość
wszystko pięknie cacy, tylko zacznijmy od uruchomienia gry, przecież zanim to wszystko się załaduje, to 3/4 graczy z każdego świata porzuci tą grę, bo im kompy nie będą pozwalały w nią grać...
 

DeletedUser

Gość
Gość
wszystko pięknie cacy, tylko zacznijmy od uruchomienia gry, przecież zanim to wszystko się załaduje, to 3/4 graczy z każdego świata porzuci tą grę, bo im kompy nie będą pozwalały w nią grać...

nie wszyscy mają dinozaury,są gracze którzy mają lepszy sprzęt .
 

DeletedUser19363

Gość
Gość
Moim zdaniem jak na 21 wiek to każdy da radę uciągnąć lepszą grafikę
 
Status
Zamknięty.
Do góry