[devblog]Przywróćmy sławę fortom!

Drodzy Gracze,

Poniżej przedstawiamy najnowszy wpis z bloga developera. Zapraszamy do lektury.

W zeszłym tygodniu, po długim okresie testowania zmian na Becie, wprowadziliśmy zmiany na polskie serwery. Wyniki były dość zadowalające: nastąpiła zamiana sił, gdzie zyskała obrona. Mocno zagrzmieli też robotnicy
Trudno jest się pożegnać z erą łatwego zdobywania fortu przez szybkie wybicie obrońców, czyli preferowaną metodą atakujących. Podczas, gdy próba przechwycenia flagi i utrzymania jej, może być jedną z najbardziej ekscytujących metod fortowych. Nic nie zastąpi satysfakcji wysyłania swoich wrogów na długi i przyjemny sen. Oczywiście, najważniejsze to znaleźć kompromis pomiędzy tym- jeśli wybijemy wszystkich wrogów, następnie przechwycimy flagę, to dziecinnie łatwe - ale co jeśli możemy to zmienić?

Równoważenie fortu wydaje się być dość proste. Obrońcy posiadają korzyści z bonusu sektora poprzez unik i celowanie, podczas gdy atakujący mają korzyść numeryczną za atak na linii wzroku (im bliżej, tym mniejsza kara za odległość). Aby przesunąć środkowy punkt utrzymania równowagi można dostosować wielkość zespołów i/lub zmienić premię sektorów. Balans mocno się zmienia, gdy atakujący przebiją się przez mury/baszty fortu. Obrońcy są zmuszeni do wycofania się i zgromadzenia się wokół flagi, pozostawiając baszty i mury atakującym.
Aby uniknąć tego standardowego scenariusza wzmocniono bonusy murów i baszt w pierwszej kolejności. Jednak wyraźnie widać, że obrońcy stali się zbyt mocny. Potrzebne jest nowe podejście.

positiveflagbonus.png

Dobrze ufortyfikowany obrońca gotowy do walki.
Natomiast stojący w tym miejscu atakujący otrzymałby karę (-20).

Po krótkiej burzy mózgów opracowaliśmy prostą zmianę, by flagi były łatwiejsze do obrony. Dotychczas każdy, kto stał na sektorze flagi otrzymywał karę od sektora do uniku/celowania. Odwracamy karę na bonus dla obrońców (napastnicy nadal będą otrzymywać karę). Pozwoli to na spowolnienie szybkiego wybicie obrońców stojących przy fladze, zwiększy szanse na obronę fortu (utrzymując równowagę sił), przy zmniejszeniu podwójnego bonusu baszt i murów, zgodnie z życzeniem naszych polskich graczy.
Nie zależy nam na stworzeniu piątej baszty na środku mapy, więc premia/kara do celowania zostanie zasadniczo obniżona, podczas gdy kara/premie do uniku pozostanie na wysokim poziomie.

Oprócz zmniejszenia bonusu baszt i murów, czym mamy nadzieję uszczęśliwi naszą polską społeczność, powinniśmy poprawić inne rzeczy. Rozważamy:

  • Zmniejszenie szansy uniku 9 obrońcom, którzy są ostrzeliwani przez ponad 50 atakujących, ma większy wpływ, niż zmniejszenie szansy na trafienie 9 obrońcom, którzy mogą wystrzelić zaledwie 9 razy razem w czasie rundy. Zmniejsza to prawdopodobieństwo, że bitwa potrwa 55 rund.
    Meritum: 9 obrońców może wystrzelić tylko 9 razy na rundę, ale w ich kierunku może zostać oddanych do 140 strzałów na rundę.
  • Zmniejszenie bonusu sektora zwiększy znaczenie umiejętności gracza, które konkurują z HP. To powinno zachęcić do zróżnicowania swoich punktów umiejętności.
  • Zmniejszenie bonusów obrońcom wspomnianych w powyższych punktach, pozwoli na zrównoważenie bitew poprzez zmniejszenie stosunku atakujących do obrońców bliżej 1:1.

Wyżej opisane zmiany są wtórne. Na pierwszym miejscu naszych priorytetów jest balansowanie drużyn. Nie możemy pozwolić, by obrona stawiała wszystkich pod ścianą.

Wpis pochodzi z oficjalnego bloga developerów: http://devblog.the-west.net/?p=1492
Tłumaczenie przygotowała Etriel. W przypadku błędów, prosimy o kontakt.


Zapraszamy do dyskusji.
Wasz The West Team
 

DeletedUser32507

Gość
Gość
Zmiany bonusów sektora flagi na plus dla obrońców oraz odwrotnie dla atakujących to moim zdaniem dobry pomysł. Zmniejszenie bonusów sektorów w celu uwypuklenia umiejętności nie rozdanych w HP również. Pytanie najważniejsze dotyczy głównego aspektu i poruszenia które zostało przez niego wywołane w polskim The West a mianowicie: jak będą teraz wyglądać bonusy baszt, murów oraz budynków? Czy wrócą one do pierwotnego stanu sprzed aktualizacji? Większość graczy czeka głównie na tą informację gdyż jest ona priorytetowa i od niej zależy powrót ludzi do bitew fortowych.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser30194

Gość
Gość
Na jakiej podstawie to stwierdzono? (...)
Brak słów.

obrony nie padały, więc jakiś cel osiągnęli :p

Widzę zapowiadane są obiecujące zmiany, dlatego mam propozycję co do testów...
Polskie światy grają na małych i średnich fortach, wg mnie potrzebujemy dobrze zbalansowanej bitwy Gallifrey z fajnymi nagrodami.
Moja propozycja:

Maksymalna liczba atakujących/obrońców: 140/120

Atakują: Kucharze z Kowalami (lub Kucharze i Znachorzy, tak chyba nie było)
Bronią: Znachorzy z Rymarzami
i minimum 100 obligacji dla uczestników

ww bitwa była całkiem fajnie zbalansowana i powtarzając coś takiego mamy szansę przetestować zmiany na basztach 5 poziomu
 

DeletedUser30240

Gość
Gość
Przecież to wszystko nie trzyma się kupy.Żołnierz z ponad 20k HP wyłapujący 142 uniki.Bob zadający 720 obrażeń.Bitwy fortowe zostały wypaczone tak jak wcześniej pojedynki.Ciekawe czy znowu będą obiecanki cacanki o poradniku fortowym tak jak to miało miejsce w przypadku poradnika pojedynkowego.....
Gra tonie i chyba nikt nie ma na to wpływu.
Powoływanie się na wolę rzekomych Polskich graczy jest nie na miejscu.
A taki był fajny West.
Szkoda.
 
Niech sie za długo nie zastanawiają tylko szybciutko te zmiany dają. Chyba roku nie będziemy czekać.

Kto dał im informacje że "Wyniki były dość zadowalające" ? Bo raczej nie jesteśmy zadowoleni z tych zmian.
 
Tak jak z nowym światem. Niby dużo osób go chciało, ale nie potrafili tych osób wskazać i widać jak wypalił ;) Tak teraz zmiany są zadowalające :)
 

DeletedUser

Gość
Gość
Napisze ktoś w skrócie o czym napisano w DevBlogu?
 

DeletedUser

Gość
Gość
A mnie się bardzo te zmiany spodobały. Teraz jest przynajmniej lepszy balans :)
 
Do góry