[devblog]Zmiany fortowe

Drodzy Gracze!
Na niedzielne popołudnie przygotowaliśmy tłumaczenie ostatnio opublikowanego na dev-blogu wpisu. Życzymy przyjemnej lektury, a także zachęcamy do aktywnej dyskusji odnośnie planowanych zmian.

Po wprowadzeniu trzeciego pakietu zmian w systemie pojedynków, nadszedł czas aby skupić swoją uwagę gdzie indziej. Na chwilę obecną, naszym celem jest eliminacja wszelkich błędów jakie pojawiają się w grze, jednakże określiliśmy już następny ważny projekt - dostosowanie wzoru fortowego do obecnych realiów gry. Planujemy skupić się na pięciu kluczowych rzeczach:
  1. Poprawa równowagi pomiędzy atakującymi i obrońcami.
  2. Poprawa równowagi pomiędzy wszystkimi czterema klasami postaci.
  3. Utrzymanie, bądź też zmniejszenie szansy na bitwy trwające 55 rund.
  4. Zmniejszenie wpływu punktów życia.
  5. Doprowadzenie szansy na wygraną jak najbliżej stosunku 1:1.

Do tego pragniemy przywrócić stare podejście do fortów. Obecnie napastnicy mogą korzystać ze znacznej przewagi, ponieważ poprzez umieszczenie punktów cech w siłę, otrzymują zarówno punkty życia jak i wytrzymałość, co pozwala na rozmieszczenie punktów umiejętności w celowanie / wytrzymałość / unik. Oczywiście jest to niesprawiedliwe dla obrońców, gdyż ci muszą wybierać pomiędzy poszczególnymi umiejętnościami. Prowadzi to także do dziwnej tendencji w strategii fortowej, co wpływa na zwiększenie znaczenia zawadiaków oraz wykluczenia robotników (pomijając rozbudowę fortów).
Proste usunięcie tej przewagi powinno, przynajmniej w teorii, odwrócić serię tych niefortunnych zdarzeń. Mając to na uwadze, planujemy następujące zmiany:
  • Atakujący będą wykorzystywać chowanie się zamiast wytrzymałości.
  • Obrońcy będą korzystać z zakładania pułapek zamiast chowania się.

Zmiany te oznaczają, że punkty życia oraz dowodzenie zostaną osamotnione w swojej kategorii cechy, natomiast sprawność oraz zręczność będą zawierać po dwie umiejętności fortowe. Spodziewamy się, że spowoduje to obniżenie średniej wartości punktów życia, a co za tym idzie również skrócenia czasu bitew fortowych.
Zmiany spowodują też pożądany wzrost przewagi atakującego nad obrońcą z powrotem w okolicach 1.2:1 - jednakże nie aż tak wysoko jak to miało miejsce pierwotnie.

Oczywiście, wszelkie istotne zmiany zostaną poddane licznym testom, zanim dotrą na lokalne światy gry. Mamy na uwadze również unikanie zakłóceń w trwających Mistrzostwach Fortowych, jednakże w międzyczasie pragniemy poznać Twoją opinię odnośnie planowanych zmian.





Tłumaczenie przygotował Bartosz86. W przypadku błędów, prosimy o kontakt.
 

DeletedUser28536

Gość
Gość
Czy do wzoru na absorpcję zostaną podstawione chowanie i zp, czy zostanie po staremu?
 

DeletedUser27311

Gość
Gość
Czy do wzoru na absorpcję zostaną podstawione chowanie i zp, czy zostanie po staremu?

Na chwilę obecną nie pojawiły się żadne dodatkowe informacje - póki co trwają wewnętrzne analizy. Zmiana we wzorze fortowym jest możliwa - jeżeli do tego dojdzie, postaramy się informować na bieżąco.
 

DeletedUser28536

Gość
Gość
A czy zostaną zmienione umiejętności w zestawach fortowych, czy na walentynki będą super sety z aktualnymi umkami do kupienia tylko za bryłki?
 

DeletedUser27311

Gość
Gość
A czy zostaną zmienione umiejętności w zestawach fortowych, czy na walentynki będą super sety z aktualnymi umkami do kupienia tylko za bryłki?

Na pewno to zbyt mocne sformułowanie, lecz bardzo prawdopodobne że sety otrzymają zmienione bonusy.
Jeżeli chodzi o przyszłe eventy -> nie ma listy rzeczy na rok do przodu, w zależności od pomysłu odpowiedzialnych za to osób, takie coś może zostanie wprowadzone.
 

DeletedUser24472

Gość
Gość
Coś więcej wiadomo na ten temat

Poprawa równowagi pomiędzy wszystkimi czterema klasami postaci.

Doczekam się zmiany czegoś u boba zanim skończę grę?
 

DeletedUser

Gość
Gość
sory ale to sa chyba zarty, rozumiem ze sety stare zostana do tego dopasowane? ze to co bylo w wytrzymalosc p-rzejdzie na chowanie, kpina i nic wiecej

i stanie sie to co myslalem set airda bedzie idealny na forty

ludzie poule[pszali sety, czyli to kolejna zmaina zeby wyciagac kase, bo wpakujecie nowe sety, bo stare beda zbedne, bo daja wytrzymalosc
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser6549

Gość
Gość
Teraz przychodzi zagwostka bo potrzebne umiejki pod bonusy są z każdej kategorii cech, co wymaga pomysłu czy jakieś pkt. mamy przenieść do zp/chowania czy nie, bo zabrać nam chcą bonus z wytrzymałości, który mamy "za darmo", gdyż cechy fortowcy mają z reguły wszystkie w siłę.

Aird... daje 258 zp i 236 dowodzenia (na 150, sprawdziłem same ciuchy), nie daje nic do chowania celowania i hp (ale to ma być niby set pod bonusy, a nie hp, więc się mniej liczy). Ponadto nie ma tego "ostatecznego bonusu" (czyli jak sie zbierze cały set) pod forty, tylko pod prace. Porównując ten set jakby weszła ta aktualka fortów, a obecną sytuację z bartem czy daltonem, one wypadają 100 razy lepiej od niego, bo oba posiadają wytrzymkę chowanie i dowodzenie, różnią się tym że jeden ma unik drugi celowanie, jeden bonus do abs drugi do dmg.

Czy zmienią bonusy setów? Nie wiem, chciałbym, ale nie wiem. Czy to dobra zmiana? To się okażę.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser

Gość
Gość
fusek poważnie? a moze sprawdzisz czy air przypadkiem nie daje zakladanie pulapek? bo same ciuchy daja 1.7 na lvl i co?

czyli daje w dowo daje w pulapki jest git

a co maja robic ludzie co maja daltopna na 3lvl albo zwiadowce?

zbieramy od nowa nowe sety?

wezcie nie zartujcie

obroncy maja bonust z baszt, stojac na baszcie zawa mam 131 nie pakujac zadnej cechy w chowanie, stojac na ataku w secie zwiadowcy full sila mam 86 ataku.

maly fort to przewaga 8 os. moze przestaniemy sie wyglupiac i walic takie boby. sory ale wygrac mozna taktyka, a teraz kompletnie chcecie rozwalic rozgrywke. bo bedziemy ladowac full sila i co rozkladamy na: chowanie, pupapki i dowo i biegamy z hp 3k?
wiec teraz obrona jest uprzywilejowana

kto tam na gorze pracuje ze takie pomysly sadzicie? moze ktos w koncu pomysli ze to nie w cechach jest problem
 

DeletedUser6549

Gość
Gość
fusek poważnie? a moze sprawdzisz czy air przypadkiem nie daje zakladanie pulapek? bo same ciuchy daja 1.7 na lvl i co?
no przecież daje zakładanie pułapek, bo sam niżej o tym teraz wspominasz. Również wspomniałem pisząc zp, bo to skrót od tego, tak jak sm to sprawność manualna ;) Miałem ciuchy airda na sobie i napisałem co dają.

czyli daje w dowo daje w pulapki jest git

fa co maja robic ludzie co maja daltopna na 3lvl albo zwiadowce?

zbieramy od nowa nowe sety?

wezcie nie zartujcie
dlatego napisałem na końcu, że nie wiem czy będą nowe sety, że mam nadzieję, iż zmienią bonusy istniejących setów.

obroncy maja bonust z baszt, stojac na baszcie zawa mam 131 nie pakujac zadnej cechy w chowanie, stojac na ataku w secie zwiadowcy full sila mam 86 ataku.

maly fort to przewaga 8 os. moze przestaniemy sie wyglupiac i walic takie boby. sory ale wygrac mozna taktyka, a teraz kompletnie chcecie rozwalic rozgrywke. bo bedziemy ladowac full sila i co rozkladamy na: chowanie, pupapki i dowo i biegamy z hp 3k?
wiec teraz obrona jest uprzywilejowana
Czemu 3k hp? Obrona uprzywilejowana? Oni też będą musieli włożyć w umiejki jeśli to będzie cokolwiek dawało. A obecnie ciężko wygrać bitwę na umocnieniach, nie wiem jak jest na małych, ale na huronie na średniakach teraz jest poważny problem by obrońcy stojąc na umocnieniach wygrali bitwę. Nie wiemy jak będą wyglądać nowe wzory, nie wiemy jak to będzie wszystko wyglądać, wiemy że chcą zmienić bonusy liczące się w bitwie. Być może wystarczy to co będzie w setach, gdyż widzę wielu ludzi, którzy strzelają w miarę dobrze, a są full hp. Mam kumpla pepeka który mając 7700 hp strzelił 20k obrażeń. Także wszystko się okażę jak będą wzory, a sam szczerze mówiąc zawsze mówiłem ludziom, iż wzory wzorami, ale szczęście też jest ważne. Przykład? Stałem w barcie na baszcie pp (czyli mojej) miałem bonus do trafienia 141 nie potrafiłem parę rund trafić gracza co stał kratkę ode mnie na trawie. No dobra... coś jeszcze... teraz liczy się: wytrzymka chowanie dowo, mniej celowanie i unik. Też masz rozłożone pkt. w te umiejki? Przecież one podwyższają wartość ataku i obrony, nie mówiąc o dowo, które jest wszechstronne. I co masz 3k hp by mieć trochę dane umiejętności w chowanie i dowodzenie, a także co nieco w unik i celowanie?

kto tam na gorze pracuje ze takie pomysly sadzicie? moze ktos w koncu pomysli ze to nie w cechach jest problem
To IG takie pomysły sadzi. Szczerze? Już dawno myślałem, że to atakujący powinni mieć bonus do ataku od chowania się, a obrońcy od zp (czyli zakładania pułapek). Czemu? Bo to dla mnie logiczniejsze. Obrońcy by pokonać przeciwnika zakładają pułapki (powiedzmy wilcze doły), a atakujący ukrywają prawdziwe miejsce ataku, czyli chowają się. Czy mi się to podoba? Powtórzę się: zobaczymy jak to będzie wyglądało.

I używaj polskich znaków, to chyba nie jest duży problem.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser

Gość
Gość
sorry fusek ale nie masz kompletnie racji

jeszcze raz mowie obrona jest uprzywilejowana bo ma bonus od baszt i murów, a jaki bonus bedzię miał atak full sioła i hp? tyle co z ciuchów? i to też jakich ciuchów ktore są co dają np w siłę, wytrzymałość ?

to są kombinacje na siłe

tak jak w pojedynkach, tak inno zmieniało że teraz nikt sam nie wie jak co działa
 

DeletedUser32443

Gość
Gość
Obrona ma bonus do obrony wystarczający bitwy są wyrównane , poza tym co to będą za bitwy, robić od nowa sety, ta aktualizacja moim zdaniem dobije tą grę i prawdopodobnie będzie to moja ostatnia aktualka a później kończę bo to co IG robi to istne jaja są , ludzie nie chcą kupować setów to na siłę im wepchać żeby grali, ta gra już nie sprawia przyjemności , jakby chcieli dla graczy zrobić dobrze to by zmienili obecne bonusy w setach na te które mają być a nie kazali nam kupować nowych setów ,
 

DeletedUser6549

Gość
Gość
sorry fusek ale nie masz kompletnie racji

jeszcze raz mowie obrona jest uprzywilejowana bo ma bonus od baszt i murów, a jaki bonus bedzię miał atak full sioła i hp? tyle co z ciuchów? i to też jakich ciuchów ktore są co dają np w siłę, wytrzymałość ?

to są kombinacje na siłe

tak jak w pojedynkach, tak inno zmieniało że teraz nikt sam nie wie jak co działa

To Ty uważasz, że nie mam racji. Poza tym wspomniałem i jeszcze raz to podkreślę, nie wiadomo jak będą wyglądały wzory, nie wiadomo jak to w ogóle w całości będzie wyglądać, też nie jestem za zmianami, które mogą grze zaszkodzić, tylko pytanie: czy wiecie już teraz, iż to fortom zaszkodzić może?

@Liqin
Czy gdzieś jest napisane, że nie zostaną zmienione bonusy w starych setach? Poza tym spójrzcie.... Czy loterie miałyby racje bytu gdyby sety nie byłyby coraz mocniejsze? Nawet ta ostatnia loteria... ciuchy nie powiem nie są dobre, ale bronie? Wynagrodzenie z setu z łukiem majów większe niż z broni kinga fisheera, a drugi set i łuk apachów? Szybszy niż złoty zestaw. Wg mnie stare sety powinny być dostosowane do zmian (jeśli wejdą) jednak trzeba spojrzeć prawdzie w oczy: w końcu będą sety, które przebiją i barta i daltona i zwiadowce, dicksa itp. bo inaczej gracze nie braliby udział w loteriach.

Poza tym patrząc na wszystkie serwery, to tylko na huronie są komplety na średnich dzień w dzień. I co zauważam? Powtórzę się: bardzo, ale to bardzo ciężko jest wygrać obrońcom stojąc na umocnieniach. I czy w tej rzeczywistości aż taki duży ten bonus od umocnień?

Sprawdzaliśmy umocnienia na mistrzostwach podczas sparingu z Niemcami. Ok, nikt z nas nie miał odpalonych premek, nikt nie miał wzmocnień pod dmg czy amuletów etc. Wiecie jaki był wynik? Wg mnie, podczas tamtej bitwy jakby Niemcy śmielej zaatakowali to by nas wybili. A zauważcie, że to duży na maxa rozbudowany fort.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser

Gość
Gość
fusek problem w tym że cokolwiek jest zmieniane nie wychodzi tej grze na dobre i tyle
 

DeletedUser6549

Gość
Gość
Przekonamy się zatem czy ta zmiana wyjdzie na lepsze. Przecież muszą przetestować iks razy na zamkniętej becie, potem wprowadzić na otwartą, posłuchać opinii graczy itp. Miejmy nadzieję, że sprawdzą to bardzo dokładnie.
 

DeletedUser

Gość
Gość
kiedys jak to wchodzilo, na kazda umke byl przelicznik ^0.4, pozniej zmienili i tez jest zle

w moich oczach obrona przegrywa nie dlatego ze atak ma wytrzymalosc, ale dlatego ze nm na malym forcie na start 50 os wali do 28 a w obronie jest slaba rotacja, malo kto chce zejsc na trawe, wola stac na umocnieniach nie majac cela

bo nie jestem pewein czy jakby walilo 42 obroncow do 50 atakujacych na starcie to atak mialby tak latwo
 

DeletedUser31007

Gość
Gość
kiedys jak to wchodzilo, na kazda umke byl przelicznik ^0.4, pozniej zmienili i tez jest zle

w moich oczach obrona przegrywa nie dlatego ze atak ma wytrzymalosc, ale dlatego ze nm na malym forcie na start 50 os wali do 28 a w obronie jest slaba rotacja, malo kto chce zejsc na trawe, wola stac na umocnieniach nie majac cela

bo nie jestem pewein czy jakby walilo 42 obroncow do 50 atakujacych na starcie to atak mialby tak latwo

Według mnie nie do końca, dobrą taktyka posiadając hp porównywalne do ataku jesteś w stanie obronić fort, obrona nie ma zadania nie niemożliwego do wykonania to samo jak atak, który nie gwarantuje że uda im się odnieść zwycięstwo.
Zmiany będą testowane i w moim odczuciu na pewno będą przeprowadzane modyfikacje, nie wprowadzą pomysłu który całkowicie wykluczy bitwy fortowe z ogólnego zainteresowania.
 

DeletedUser

Gość
Gość
jesli to wejdzie to będzię po 1 : skok na kasę po 2 krok w stecz w fortach

ostatnie zasady obowiazują od kilku lat i nikomu nie przeszkadzały, a teraz dojdzie do tego że atakujący nie będą mogli zdobyć fortu więc bedą znowu zmiany. Po co zmieniać coś co działa dobrze?
 
Do góry