krzyzakp
Zasłużony Emeryt
Dzień dobry. Mamy nadzieję że pojedynki cały czas działają, prawda?
Przez kilka ostatnich tygodni zasypywaliście swoich lokalnych przedstawicieli Społeczności (Community Managers) bardzo dużą ilością pytań i ocen odnośnie większości ostatnich zmian w systemie pojedynków jaki został wprowadzony na Becie. Informacje zawsze są najlepsze z pierwszej ręki, więc przygotowaliśmy listę najczęściej zadawanych pytań z punktu widzenia programisty.
1. W jaki sposób refleks / odporność wpływa na obrażenia?
Podobnie jak w poprzedniej zmianie formuły pojedynków, staraliśmy się wyrównać wpływ oporności w pojedynkach (tj. refleks w walce z bronią białą oraz odporność w przypadku pojedynku z graczem posługującym się bronią strzelecką). We wzorze z 2008r. umiejętności dodawały 50% swojej wartości do obliczeń, a od zmiany w 2011r. ustawiono wartość na 25%. Postanowiliśmy zostawić Tobie i twojemu zaufanemu Coltowi Buntline Wyatta Earpa możliwość na samodzielne odkrycie nowej wartości.
2. Jak ustawienie pozycji wpływa na trafienie?
Wybór odpowiedniej pozycji uniku nie daje Ci już 50% szans na uniknięcie trafienia, jak to było do tej pory. Oczywiście nadal będziesz otrzymywać znaczący procent bonusu do umiejętności uniku.
3. Jak zmieniły się pozostałe obliczenia pojedynkowe?
Większość z wartości została ustalona w początkowej formule pojedynków w 2008r. Wewnętrzne prace jakie zostały wtedy przeprowadzone w kwestii zmian wpływu umiejętności pojedynkach nie zostały ujawnione i dlatego również tym razem nie mamy zamiaru tego ujawnić. Warto jednak zwróci1 uwagę na mniejszy znaczenie umiejętności celowania i uniku, za to bardziej istotne stały się taktyka i zaskoczenie.
4. Refleks i odporność do tej pory miały za duże znaczenie, czy będzie tak dalej?
Przyjrzeliśmy się temu problemowi z duża dokładności i odpowiedź brzmi nie, zakładając, że nasze obliczenia się sprawdzą. Rezultaty poprzednich zmian, były takie, że gracze pojedynkujący się bronią białą dzielili się na tych nie do pokonania i tych, którzy stanowili łatwy cel. Ponieważ te zmiany będą miały znaczący wpływ na graczy pojedynkujących się bronią palną, uważamy, że gracze broniący się powinni otrzymać pomoc. W razie potrzeb usprawnimy ten system.
5. Buildy pod charyzmę również miały zbyt duże znaczenie, co z nimi?
Jest to dyskusyjna kwestia. Ustawienie postaci pod charyzmę zyskało popularność wśród żołnierzy, ponieważ dzięki bonusowi klasowemu w postaci zwiększonej taktyki w przypadku obrony w pojedynkach, można skutecznie zmniejszyć straty w trybie offline, kiedy nie możesz dopasować się do swojego przeciwnika.(Jak wiadomo pojedynkowicze walczący przy zerowej motywacji skupiają się na minimalizacji przegranych, co nie jest aż tak znaczące dla doświadczonych pojedynkowiczów). Poza tym problemem nie znaleźliśmy innych. W ciągu ostatnich kilku lat, przekonaliśmy się, że duże osłabienie zaskoczenia i taktyki, aby rozwiązać ten problem było pomyłką dlatego, że ujednoliciło to buildy i taktyki pojedynkowe.
6. No dobrze, a co zrobiliście dla żołnierzy?
Jak na razie nic, ale monitorujemy ten problem. Większość pojedynkowiczów wybiera klasę żołnierza, ponieważ zawsze była jedyną, która zapewniała przewagę w pojedynkach (klasa zawadiaka miała przez lata dodawane bonusy, żeby temu zapobiec). Byłoby to możliwe aby obniżyć bonus 50% taktyki do powiedzmy 20%. Jednakże na razie nie zamierzamy tego zmienić, chyba, że okaże się to konieczne dlatego, żadne zmiany nie są na chwile obecną nawet testowane.
7. Kiedy zostanie zmieniona formuła pojedynków?
Kiedy będziemy przekonani, że wprowadzone zmiany poprawią klimat gry i popularność wśród graczy.
8.Czy planowane jest więcej zmian w kwesti zerowej motywacji do pojedynków?
Nie, nie w chwili obecnej. Wierzymy, że zajeliśmy się każdym z powodów zerowej motywacji, przenosząc zalety i udogodnienia na rzecz doświadczenia pojedynkowego. Oto sposób, w jaki tego dokonaliśmy: zapewniliśmy mechanizmy i mechanikę, tak aby promować zabawę dla każdego. Nie możemy wykluczyć dalszych poprawek i ulepszeń w pozostałym czasie, ale gra przestała by być RPGem, gdybyśmy związali wam całkowicie ręce.
To wszystko na chwilę obecną!
Wpis pochodzi z oficjalnego bloga programistów: http://devblog.the-west.net/?p=1476&lang=en
Przez kilka ostatnich tygodni zasypywaliście swoich lokalnych przedstawicieli Społeczności (Community Managers) bardzo dużą ilością pytań i ocen odnośnie większości ostatnich zmian w systemie pojedynków jaki został wprowadzony na Becie. Informacje zawsze są najlepsze z pierwszej ręki, więc przygotowaliśmy listę najczęściej zadawanych pytań z punktu widzenia programisty.
1. W jaki sposób refleks / odporność wpływa na obrażenia?
Podobnie jak w poprzedniej zmianie formuły pojedynków, staraliśmy się wyrównać wpływ oporności w pojedynkach (tj. refleks w walce z bronią białą oraz odporność w przypadku pojedynku z graczem posługującym się bronią strzelecką). We wzorze z 2008r. umiejętności dodawały 50% swojej wartości do obliczeń, a od zmiany w 2011r. ustawiono wartość na 25%. Postanowiliśmy zostawić Tobie i twojemu zaufanemu Coltowi Buntline Wyatta Earpa możliwość na samodzielne odkrycie nowej wartości.
2. Jak ustawienie pozycji wpływa na trafienie?
Wybór odpowiedniej pozycji uniku nie daje Ci już 50% szans na uniknięcie trafienia, jak to było do tej pory. Oczywiście nadal będziesz otrzymywać znaczący procent bonusu do umiejętności uniku.
3. Jak zmieniły się pozostałe obliczenia pojedynkowe?
Większość z wartości została ustalona w początkowej formule pojedynków w 2008r. Wewnętrzne prace jakie zostały wtedy przeprowadzone w kwestii zmian wpływu umiejętności pojedynkach nie zostały ujawnione i dlatego również tym razem nie mamy zamiaru tego ujawnić. Warto jednak zwróci1 uwagę na mniejszy znaczenie umiejętności celowania i uniku, za to bardziej istotne stały się taktyka i zaskoczenie.
4. Refleks i odporność do tej pory miały za duże znaczenie, czy będzie tak dalej?
Przyjrzeliśmy się temu problemowi z duża dokładności i odpowiedź brzmi nie, zakładając, że nasze obliczenia się sprawdzą. Rezultaty poprzednich zmian, były takie, że gracze pojedynkujący się bronią białą dzielili się na tych nie do pokonania i tych, którzy stanowili łatwy cel. Ponieważ te zmiany będą miały znaczący wpływ na graczy pojedynkujących się bronią palną, uważamy, że gracze broniący się powinni otrzymać pomoc. W razie potrzeb usprawnimy ten system.
5. Buildy pod charyzmę również miały zbyt duże znaczenie, co z nimi?
Jest to dyskusyjna kwestia. Ustawienie postaci pod charyzmę zyskało popularność wśród żołnierzy, ponieważ dzięki bonusowi klasowemu w postaci zwiększonej taktyki w przypadku obrony w pojedynkach, można skutecznie zmniejszyć straty w trybie offline, kiedy nie możesz dopasować się do swojego przeciwnika.(Jak wiadomo pojedynkowicze walczący przy zerowej motywacji skupiają się na minimalizacji przegranych, co nie jest aż tak znaczące dla doświadczonych pojedynkowiczów). Poza tym problemem nie znaleźliśmy innych. W ciągu ostatnich kilku lat, przekonaliśmy się, że duże osłabienie zaskoczenia i taktyki, aby rozwiązać ten problem było pomyłką dlatego, że ujednoliciło to buildy i taktyki pojedynkowe.
6. No dobrze, a co zrobiliście dla żołnierzy?
Jak na razie nic, ale monitorujemy ten problem. Większość pojedynkowiczów wybiera klasę żołnierza, ponieważ zawsze była jedyną, która zapewniała przewagę w pojedynkach (klasa zawadiaka miała przez lata dodawane bonusy, żeby temu zapobiec). Byłoby to możliwe aby obniżyć bonus 50% taktyki do powiedzmy 20%. Jednakże na razie nie zamierzamy tego zmienić, chyba, że okaże się to konieczne dlatego, żadne zmiany nie są na chwile obecną nawet testowane.
7. Kiedy zostanie zmieniona formuła pojedynków?
Kiedy będziemy przekonani, że wprowadzone zmiany poprawią klimat gry i popularność wśród graczy.
8.Czy planowane jest więcej zmian w kwesti zerowej motywacji do pojedynków?
Nie, nie w chwili obecnej. Wierzymy, że zajeliśmy się każdym z powodów zerowej motywacji, przenosząc zalety i udogodnienia na rzecz doświadczenia pojedynkowego. Oto sposób, w jaki tego dokonaliśmy: zapewniliśmy mechanizmy i mechanikę, tak aby promować zabawę dla każdego. Nie możemy wykluczyć dalszych poprawek i ulepszeń w pozostałym czasie, ale gra przestała by być RPGem, gdybyśmy związali wam całkowicie ręce.
To wszystko na chwilę obecną!
Wpis pochodzi z oficjalnego bloga programistów: http://devblog.the-west.net/?p=1476&lang=en