[devblog] Zmiany w pojedynkach - FAQ

krzyzakp

Zasłużony Emeryt
Dzień dobry. Mamy nadzieję że pojedynki cały czas działają, prawda?
Przez kilka ostatnich tygodni zasypywaliście swoich lokalnych przedstawicieli Społeczności (Community Managers) bardzo dużą ilością pytań i ocen odnośnie większości ostatnich zmian w systemie pojedynków jaki został wprowadzony na Becie. Informacje zawsze są najlepsze z pierwszej ręki, więc przygotowaliśmy listę najczęściej zadawanych pytań z punktu widzenia programisty.

1. W jaki sposób refleks / odporność wpływa na obrażenia?
Podobnie jak w poprzedniej zmianie formuły pojedynków, staraliśmy się wyrównać wpływ oporności w pojedynkach (tj. refleks w walce z bronią białą oraz odporność w przypadku pojedynku z graczem posługującym się bronią strzelecką). We wzorze z 2008r. umiejętności dodawały 50% swojej wartości do obliczeń, a od zmiany w 2011r. ustawiono wartość na 25%. Postanowiliśmy zostawić Tobie i twojemu zaufanemu Coltowi Buntline Wyatta Earpa możliwość na samodzielne odkrycie nowej wartości.

2. Jak ustawienie pozycji wpływa na trafienie?
Wybór odpowiedniej pozycji uniku nie daje Ci już 50% szans na uniknięcie trafienia, jak to było do tej pory. Oczywiście nadal będziesz otrzymywać znaczący procent bonusu do umiejętności uniku.

3. Jak zmieniły się pozostałe obliczenia pojedynkowe?
Większość z wartości została ustalona w początkowej formule pojedynków w 2008r. Wewnętrzne prace jakie zostały wtedy przeprowadzone w kwestii zmian wpływu umiejętności pojedynkach nie zostały ujawnione i dlatego również tym razem nie mamy zamiaru tego ujawnić. Warto jednak zwróci1 uwagę na mniejszy znaczenie umiejętności celowania i uniku, za to bardziej istotne stały się taktyka i zaskoczenie.

4. Refleks i odporność do tej pory miały za duże znaczenie, czy będzie tak dalej?
Przyjrzeliśmy się temu problemowi z duża dokładności i odpowiedź brzmi nie, zakładając, że nasze obliczenia się sprawdzą. Rezultaty poprzednich zmian, były takie, że gracze pojedynkujący się bronią białą dzielili się na tych nie do pokonania i tych, którzy stanowili łatwy cel. Ponieważ te zmiany będą miały znaczący wpływ na graczy pojedynkujących się bronią palną, uważamy, że gracze broniący się powinni otrzymać pomoc. W razie potrzeb usprawnimy ten system.

5. Buildy pod charyzmę również miały zbyt duże znaczenie, co z nimi?
Jest to dyskusyjna kwestia. Ustawienie postaci pod charyzmę zyskało popularność wśród żołnierzy, ponieważ dzięki bonusowi klasowemu w postaci zwiększonej taktyki w przypadku obrony w pojedynkach, można skutecznie zmniejszyć straty w trybie offline, kiedy nie możesz dopasować się do swojego przeciwnika.(Jak wiadomo pojedynkowicze walczący przy zerowej motywacji skupiają się na minimalizacji przegranych, co nie jest aż tak znaczące dla doświadczonych pojedynkowiczów). Poza tym problemem nie znaleźliśmy innych. W ciągu ostatnich kilku lat, przekonaliśmy się, że duże osłabienie zaskoczenia i taktyki, aby rozwiązać ten problem było pomyłką dlatego, że ujednoliciło to buildy i taktyki pojedynkowe.

6. No dobrze, a co zrobiliście dla żołnierzy?
Jak na razie nic, ale monitorujemy ten problem. Większość pojedynkowiczów wybiera klasę żołnierza, ponieważ zawsze była jedyną, która zapewniała przewagę w pojedynkach (klasa zawadiaka miała przez lata dodawane bonusy, żeby temu zapobiec). Byłoby to możliwe aby obniżyć bonus 50% taktyki do powiedzmy 20%. Jednakże na razie nie zamierzamy tego zmienić, chyba, że okaże się to konieczne dlatego, żadne zmiany nie są na chwile obecną nawet testowane.

7. Kiedy zostanie zmieniona formuła pojedynków?
Kiedy będziemy przekonani, że wprowadzone zmiany poprawią klimat gry i popularność wśród graczy.

8.Czy planowane jest więcej zmian w kwesti zerowej motywacji do pojedynków?
Nie, nie w chwili obecnej. Wierzymy, że zajeliśmy się każdym z powodów zerowej motywacji, przenosząc zalety i udogodnienia na rzecz doświadczenia pojedynkowego. Oto sposób, w jaki tego dokonaliśmy: zapewniliśmy mechanizmy i mechanikę, tak aby promować zabawę dla każdego. Nie możemy wykluczyć dalszych poprawek i ulepszeń w pozostałym czasie, ale gra przestała by być RPGem, gdybyśmy związali wam całkowicie ręce.

To wszystko na chwilę obecną!


Wpis pochodzi z oficjalnego bloga programistów: http://devblog.the-west.net/?p=1476&lang=en
 

DeletedUser29065

Gość
Gość
Ale o co chodzi? Szykujecie jakieś nowe wzory, czy to taki sobie wpisik? Czekam na szybką odpowiedź bo nie wiem czy mam się wstrzymać z reskilem?
 
kyniu jak byś nie zauważył weszła aktualka gdzie jest 450 lvl pvp , i ludzie pisali co przy zmianie na 450 lvl pvp coś się zmienia ..... I masz wyjaśnienie coś się zmieniło ale nie dużo poczytaj 15 x będziesz wiedział
 

DeletedUser19312

Gość
Gość
Poza tym problemem nie znaleźliśmy innych. W ciągu ostatnich kilku lat, przekonaliśmy się, że duże osłabienie zaskoczenia i taktyki było pomyłką dlatego, że ujednoliciło to buildy i taktyki pojedynkowe.

teraz lepiej? :)
 
- zastanawiam się czy tłumaczył to kiepski translator czy komuś zależy żeby niby coś napisać ale i tak nic nie powiedzieć

1. odporność / refleks - kiedyś walki na niskim dmg miały sens ale to zmniejszyło zużycie napojów za obligacje/bryłki ostatnio TW odwraca trend
- zmniejszenie wartości odp/ref i (2. oraz 50% uniku ) na walki na wyniszczenie
co za tym idzie większe spożycie napojów odnowy hp

3. dalej zmniejszanie celu i uniku hmm zwiększanie zaskoku i taktyki - colin przy taktyce na granicy 6 umiejek i uniku 60 umiejek rzadko kiedy dostaje 6-8 trafień (chyba że mamy czerwone uniki ) a atakujący mają zaskok ponad 200 i cel ponad 300 więc niech bajka z taktyką i zaskokiem trwa ale jak dla mnie jakby ich nie było nie czuje żadnej różnicy jak za czasów setu Eatona kontra Doc czy Freeman

4. znowu bajka - o wiele lepiej radzą sobie gracze w doolinsach niż coliny/bakery - doolins set dla atakujących (unik/cel)- colin dla broniącyh (su/odp/ref)
- słabych i mocnych orków - nie ma uniwersalnego buildu pod orka - albo się dostaję od mega siły uderzenia albo od mega strzelców i tylko duże hp ratuje Cię że nie omdlewasz przy ataku 3-4 w ciągu 5 sekund

5-6. jaka większość pojedynkowiczów ? nawet małe dziecko wie na TW że dla pod pojedynki najlepsza jest postać zawadiaki : okręg pojedynku 15/30min, szybszy wzrost motywacji pvp, większa prędkość i pokazywanie umiejek z ubrań w tabeli pojedynków ( tabela która dalej wymaga naprawy ale to na końcu ) i dalej dla mnie zaskok i taktyka to sfera bajki

7. klimat i popularność chyba już za późno na poprawę od wersji 2.0 prze 2.1 tragicznie spada zbyt dużo przyjaciół przez to nie ma już z nami

8. " na rzecz doświadczenia pojedynkowego " było wtedy kiedy za doświadczonego gracza dostawaliśmy 10 razy więcej xp niż za fortowca i boba zniszczenie walk miedzy doświadczonymi pvp na rzecz rzucenia na rzeź fortowców i bobów jest najgorszym co TW mogło zrobić wobec pvp a parcie w kierunku wyniszczających setów ( gordon mega cel strzelanie brak uniku )
dalej obniży rangę popularności pvp

ps: już zgłaszałem do supportu kwestie tabeli graczy do pojedynków

- pokazywani są w nieładzie i ze szkodą dla wielu graczy
1 - wedle odległości - nie są pokazywani wszyscy ( gracz z 1 strony nr 4 czas 10.00 czasami jest na 2 stronie nr 1 czas 10.00 - kiedy wrócisz na 1 stronę dalej jest nr 4 - a nie pokazuje 2 osoby z tym samym czasem )
- czy trudno zrobić odnośnie CZASU i ALFABETU aby było po kolei )

2. tabela pvp według leveli - od 450 w dół na 1 stronie od roku pojawiają się cały czas te same 3-4 osoby chyba ich TW powinno przeprosić że są jako 1 atakowani - co dalej pokazywani są dalej na kilku dalszych stronach kilkakrotnie a inni gracze nie pokazywaniu w ogóle ) tak samo czy problemem jest lista wedle LEVELU i ALFABETU aby było po kolei )

3. tabela pvp według postaci - przepraszam ale ta mnie rozśmiesza :) czy ktoś to w ogóle używa :) czy tylko zajmuje zbędę miejsce :) do USUNIĘCIA albo wprowadzenie coś co ma istotnych sens dla pvp :)

zmiany w pvp są zawsze potrzebne ale to nie znaczy że TW chce zmian dla graczy a dla Siebie
 
Hmmm, przyznam, że nic nie zrozumiałem.
Każdy opis każdej zmiany w pojedynkach jest tak formułowany, że nic z niego nie rozumiem. Masło maślane - coś zmieniliśmy, ale nie powiemy co, a jeśli okaże się, że nie wyszło najlepiej, to znów zmienimy :D Bez jaj....
Po każdej zmianie pytam paru naczelnych walczących "co się zmieniło" i dostaję odpowiedź "nic nie zauważyłem".
 

DeletedUser12039

Gość
Gość
Pojedynki

pif paf premium postaci żołnierz ma teraz o połowę mniejszą wartość w pojedynkach
to też będzie kosztować mniej bryłek?
:&:
Kroicie postać żołnierza z bonusów, a inne zostały wzmocnione (zawadiaka). Czy będzie możliwość zmiany (raczej nie). Ot sprawiedliwość...
 

DeletedUser1404

Gość
Gość
rozpacz mnie ogarnia bo uop na loterie poszło a tu znienacka reskil pod pvp trzeba robić bo sie pvp formuła zmienia

jak tak można z partyzanta takie coś graczom serwować ?
 
zmniejszenie wartości uniku - czarny poniedziałek na s1 dla większości doolinsów z topki zostali uśpieni takiego pogromu nie widziałem dawno u unikaczy

jak już pisałem wyżej INNO zmienia zasady z walk na małym dmg na walki na totalne wyniszczenie hp oraz co za tym idzie zmiany buildów gratulacje dla zmiany polityki na niekorzyść większości unikaczy :)
 

DeletedUser18715

Gość
Gość
Wyniszczenie hp ? Mi się energia cały czas niszczy a nie hp pif paf
Ale fakt, koniec ery bolków co się wypakowali JEDYNIE unikiem i myśleli, że są the best. Jak dla mnie na plus zmiany w pojach. A co do zmiany r/o nie widzę różnicy.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:
Nie powiem kim Ty jesteś jak obrażasz przeciwników ja po 10 tys pvp szanuje każdego bo zbyt wielu odeszło a co braku strat w hp :) to wiec że tu dzieci nie ma coby w Twoje bajki uwierzyli :) każdy ork traci hp :) chyba że jesteś unikaczem a to już hipokryzja

narazie zmiana pvp zniszczyła set dolinsa a nie daje im możliwości zakupu/wymiany zamiennika setu Gordona bo INNO zwleka z odblokowaniem sprzedaży

dalej nie odpowiada kiedy naprawią pokazywanie w tabeli pojedynków czas i level

zamiast zwiększyć zmianą chęć do pojedynków spowodowali że pvp mają 72h (nie chce im się wstawać po 24h ) albo śpią w hotelach chyba nie o to Wam chodziło ???

na s1 rano były 4 osoby z 450 levelem w tabeli :) ( dawniej średnio 10-15 stron ) to jest przykre co zmiana może zrobić z PVP jak szybko zmieniliście mam nadzieje naprawicie swój błąd :)
 

DeletedUser18715

Gość
Gość
tak, obrażam osoby co wszystkie um mają w uniku, nie atakują innych osób co są pod poje, a jedynie tych, co są pod handel/hp itp. Aha, i nie szanuję ich :gwizd: a Tobie polecam czytanie ze zrozumieniem, a nie branie każdego słowa dosłownie.
 
nie ma sensu pisać o unikaczach co są nolifami i których za chwile nie będzie czy na s1 czy na s10

może masz na s10 dużo przeciwników a zmiana pvp spowodowała że masz jeszcze więcej

u mnie omdlewają po 1 pojedynku u/c/s ( a więc nie pełne unikacze ) a Ci co mieli parcie na pojedynki pewnie Ty też tak teraz masz :)

możemy wymieniać informacje przecież o zmianach statystyki a nie cieszyć się że dowalili full unikaczom bo Ci i tak dalej odbijają dużo :)

zmiana nie powoduje większego zainteresowania PVP a rozwala je Tomek napisz jak to u Was wygląda na mniejszym świecie jakim jest s10 ( ja wywodzę się z s11 i wiem co to brak przeciwników ) s1 było rajem ale było i boję się ze nietrafione zmiany zniszczą pvp na dużą skale a zostanie mikro
 

DeletedUser18715

Gość
Gość
U nas na s10... taki top 1 pojów zawadiaka co miał full unik i bił jedynie graczy pod hp/handel i jagodziarzy po 10x dziennie- nikogo innego z tego co wiem (no life, dziennie ponad 70 pojów )już jest bez miasta, znając jego "kończy questy" :kak: ja osobiście walczę w collinie więc siłacz. Jedzie się każdego co jest pod unik, czasem aż żal, ze panowie nie wytrzymują 8 rund bo co raz dalej trzeba biegać po mapie..Osobiste spostrzeżenie : mam wrażenie, że zasko jest bardziej wzmocnione niż taktyka, ale ja nie broniący więc mogę się mylić. Podsumowując, collin na fali, co raz więcej siłaczy biega
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:
u nas top unik Bartek dawny mistrz odpuścił już dawno

ja i marta orki reszta to dolinsy i gordony z topki
i zasadniczo tylko my z martą żyjemy

a walki na wyniszczenie dmg jednak odstraszają

- nie wiem co INNO miało na myśli tą zwianą
że przyciągnie ludzi do pojedynków ???

- może wypowie się jakiś moderator ?
 

DeletedUser28536

Gość
Gość
Zbadał ktoś aktualny wpływ dowodzenia i taktyki na przebieg pojedynku? Oplaca się inwestować w te umiejętności?
 
Do góry