[devblog] Zmiany w pojedynkach - FAQ

Gram na TW prawie od początku, różne zmiany były dokonywane raz lepsze, raz gorsze, ale takiego pasztetu, jaki tą aktualką został stworzony to sobie nie przypominam. Zacznijmy od sedna zła, jakie zostało popełnione:

2. Jak ustawienie pozycji wpływa na trafienie?
Wybór odpowiedniej pozycji uniku nie daje Ci już 50% szans na uniknięcie trafienia, jak to było do tej pory. Oczywiście nadal będziesz otrzymywać znaczący procent bonusu do umiejętności uniku.

Co za mózg to wymyślił? :&: To idąc tym tropem myślenia może zlikwidujmy zupełnie taktykę pojedynkową, po co nam ona w takiej sytuacji. Tak jak na fortach będzie strzela się i albo trafia albo nie ::DD: Przecież to jest idiotyzm do kwadratu ! Dla niekumatych: Obojętnie jak strzela przeciwnik i ty możesz mieć dobrze ustawiony unik i nawet 1000 uniku on i tak cię trafi nawet w secie budowniczego ! Do tego sprowadza się ta aktualka. Przekażcie gratulacje do INNO, bo jeśli chcieli wykończyć strzelców, to właśnie im się udało. Siłacze wystoją parę pojedynków więcej :p

A jak powinien brzmieć ten pkt? Bardzo prosto. Wyręczę was w myśleniu, żebyście nic nie schrzanili:
2. Jak ustawienie pozycji wpływa na trafienie?
Wybór odpowiedniej pozycji uniku daje Ci 50% szans na uniknięcie trafienia, i wzrasta wraz ze wzrostem wartości uniku.

To teraz reszta:

1. W jaki sposób refleks / odporność wpływa na obrażenia?
Podobnie jak w poprzedniej zmianie formuły pojedynków, staraliśmy się wyrównać wpływ oporności w pojedynkach (tj. refleks w walce z bronią białą oraz odporność w przypadku pojedynku z graczem posługującym się bronią strzelecką). We wzorze z 2008r. umiejętności dodawały 50% swojej wartości do obliczeń, a od zmiany w 2011r. ustawiono wartość na 25%. Postanowiliśmy zostawić Tobie i twojemu zaufanemu Coltowi Buntline Wyatta Earpa możliwość na samodzielne odkrycie nowej wartości.

Bredzenie. Zauważalny wpływ do pominięcia w rozważaniach.

3. Jak zmieniły się pozostałe obliczenia pojedynkowe?
Większość z wartości została ustalona w początkowej formule pojedynków w 2008r. Wewnętrzne prace jakie zostały wtedy przeprowadzone w kwestii zmian wpływu umiejętności pojedynkach nie zostały ujawnione i dlatego również tym razem nie mamy zamiaru tego ujawnić. Warto jednak zwrócić uwagę na mniejszy znaczenie umiejętności celowania i uniku, za to bardziej istotne stały się taktyka i zaskoczenie.

Trochę bardziej odczuwalne również krok wstecz sprawa do dyskusji moim zdaniem cofnięcie znaczenia celowania i uniku jest błędem, jak już należało tylko minimalnie je osłabić na korzyść zaskoczenia i taktyki.

4. Refleks i odporność do tej pory miały za duże znaczenie, czy będzie tak dalej?
Przyjrzeliśmy się temu problemowi z duża dokładności i odpowiedź brzmi nie, zakładając, że nasze obliczenia się sprawdzą. Rezultaty poprzednich zmian, były takie, że gracze pojedynkujący się bronią białą dzielili się na tych nie do pokonania i tych, którzy stanowili łatwy cel. Ponieważ te zmiany będą miały znaczący wpływ na graczy pojedynkujących się bronią palną, uważamy, że gracze broniący się powinni otrzymać pomoc. W razie potrzeb usprawnimy ten system.

Dotąd istniała mniej więcej równowaga między orkami i strzelcami, tą aktualką skutecznie żeście ją zaburzyli. Każdy orek był do pokonania, w tej chwili faktycznie to będzie niemożliwe.

5. Buildy pod charyzmę również miały zbyt duże znaczenie, co z nimi?
Jest to dyskusyjna kwestia. Ustawienie postaci pod charyzmę zyskało popularność wśród żołnierzy, ponieważ dzięki bonusowi klasowemu w postaci zwiększonej taktyki w przypadku obrony w pojedynkach, można skutecznie zmniejszyć straty w trybie offline, kiedy nie możesz dopasować się do swojego przeciwnika.(Jak wiadomo pojedynkowicze walczący przy zerowej motywacji skupiają się na minimalizacji przegranych, co nie jest aż tak znaczące dla doświadczonych pojedynkowiczów). Poza tym problemem nie znaleźliśmy innych. W ciągu ostatnich kilku lat, przekonaliśmy się, że duże osłabienie zaskoczenia i taktyki, aby rozwiązać ten problem było pomyłką dlatego, że ujednoliciło to buildy i taktyki pojedynkowe.

Brednie. Teraz dopiero taktyki pojedynkowe się ujednolicą. Set Collina orek i heja!

6. No dobrze, a co zrobiliście dla żołnierzy?
Jak na razie nic, ale monitorujemy ten problem. Większość pojedynkowiczów wybiera klasę żołnierza, ponieważ zawsze była jedyną, która zapewniała przewagę w pojedynkach (klasa zawadiaka miała przez lata dodawane bonusy, żeby temu zapobiec). Byłoby to możliwe aby obniżyć bonus 50% taktyki do powiedzmy 20%. Jednakże na razie nie zamierzamy tego zmienić, chyba, że okaże się to konieczne dlatego, żadne zmiany nie są na chwile obecną nawet testowane.

To chyba jedyna dobra zmiana.

7. Kiedy zostanie zmieniona formuła pojedynków?
Kiedy będziemy przekonani, że wprowadzone zmiany poprawią klimat gry i popularność wśród graczy

Aleście poprawili klimat i popularność pojedynków, no tylko pogratulować :&:

8.Czy planowane jest więcej zmian w kwesti zerowej motywacji do pojedynków?
Nie, nie w chwili obecnej. Wierzymy, że zajeliśmy się każdym z powodów zerowej motywacji, przenosząc zalety i udogodnienia na rzecz doświadczenia pojedynkowego. Oto sposób, w jaki tego dokonaliśmy: zapewniliśmy mechanizmy i mechanikę, tak aby promować zabawę dla każdego. Nie możemy wykluczyć dalszych poprawek i ulepszeń w pozostałym czasie, ale gra przestała by być RPGem, gdybyśmy związali wam całkowicie ręce.

Po prostu kanapa ugina się pode mną ze śmiechu ::DD:


Reasumując TRAGEDIA, DNO I 2 METRY MUŁU.

A teraz postulat: PROSZĘ O WYCOFANIE TEJ AKTUALIZACJI I POWRÓT DO STAREGO SYSTEMU.

A jak nie, no cóż kościół w moim mieście ma niski poziom ::D:
 
Choć z Johnem Petardą jesteśmy po drugiej stronie barykady pvp na s1 ja ork on unik/cel popieram jego wpis:

- nie może być że buildy unik/cel - giną w 1 pojedynku-
- nie było jeszcze tak że zamiast zmiany nowy set za stary set,
nastąpiła zmiana niszcząca używany przez wielu set doolinsa , co za tym idzie mało się pojedynkują, przeważnie mają omdlenie brak motywacji do pvp
- nie może być że zmianą systemu pvp zmuszacie graczy do unik/cel do wyboru w tej chwili jednego buildu obronnego odporność/refleks colin/baker - aby dalej mieli znowu brak motywacji bo w tym buildzie liczą się wysokie levele co mają dużo cech i umiejek
- dla niższych leveli set doolinsa unik był jedyną szansą obrony przed wysokimi levelemi i graczami z wysoką siłą uderzenia i odpornością gdyż od zawsze byli trafiani albo zero albo 1 raz teraz trafieniami 5-6 razy po 300-400 nie mają szans
- wprowadzacie nowe zmiany na niekorzyść większości pojedynkowiczów - robicie wielki zamieszane w pvp niszcząc ich podwalinę UNIK oraz ustawienia obronne ZIELONE/CZERWONE - robicie zmianę na walki na wysokim wyniszczeniu DMG - niszczycie morale i chęć do gry pojedynkowiczów UNIK/CEL
- zawsze możecie napisać OBSERWUJEMY TOK WYDARZEŃ - tylko żeby się nie okazał że za chwile nie będziecie mieli dla kogo naprawiać błędów
- i na przyszłość to przykre że jest ZERO konsultacji w sprawach gry aby STATUS QUO pojedynków ORK - UNIK/CEL było po równo i czy tak ciężko przewidzieć że zmiana zniszczy 1 grupę pvp ???
- kolejne po koleji 3-4 zmiany pociągają pojedynki ku dołowi to poco piszecie że chcecie podnieść morale pojedynków ???
 

DeletedUser31617

Gość
Gość
Zgadzam się z przedmówcami już wprowadzając aktualizacje która zabrała ochronę fortowcą bobom itp udało wam się popsuć za jednym razem pojedynki jak i rozruszać forty Brawo. Ale to co teraz zrobiliście jest poniżej jakiejkolwiek krytyki :&: . I nie docierają do mnie wasze chore gadki ze to nie zależy od was a od Inno skoro nie wiecie od czego jesteście to ja wam przypomnę. Między innymi jesteście od tego żeby informować Inno o tym czy gracze sa zadowoleni i zamierzają nadal kupować ich produkt a jak nie to gdzie leży problem. W obecnej formule ja go nie kupuje jak z pewnością większość graczy. Zabiliście ta grę mi już się nie chce bawić dalej z wami czas na wegetacje moze zmienicie podejscie do nas w koncu jesteśmy waszymi klijentami :&:
połączono posty, Frytex
dodam jeszcze że stoczyłam blisko 13k pojedynkow i mam bulid nie miejący nic wspolnego z unikiem
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:
a ja Wam cos powiem podpierajac sie moim krotkim stazem pojedynkowym, ale juz wtedy zauwazylem pewna strasznie zniechecajaca rzecz. majac 600 celowania, atakowalem goscia full hp ubranego pod pracki(takie tam prywatne porachunki, nie lubimy sie), z tegoz eq pod pracki mogl wyciagnac max 20 uniku i majac dobrze trafione uniki lewo/prawo zdarzylo sie ze potrafil uniknac nawet 5 z 8 moich strzalow. ten czynnik byl zbyt losowy i bardzo dobrze, ze zostal zmieniony. gdy juz udalo mi sie zaobserwowac i zidentyfikowac ta zaleznosc, to sam atakowalem gosci cel/unik majac uniki prawo lewo(bedac orkiem z unikiem jedynie z zaprzegu zdiadowcy i bonusu setowego collina) i otrzymywalem czesto jedynie polowe trafien

ten zmieniony element nalezy ocenic zdecydowanie na duzy plus
 
KSF szanuje Cię jako fortowca i na tym zostańmy :)

piszesz jak jednostka i pod Siebie :) Ja i na przykład Marta jako ork który też powinien napisać SUPER nie musimy celować trafiamy w uniki BEZ PROBLEMU z niskim celem

czy pojedynki mają być tylko dla wielkich PVP wysokie levele dużo cech i umiejek ??? KSF to nie fort tam możesz mieć mało cech i umiejek coś zdziałasz
w pvp nie masz szans

zmiana na plus :) napisz to wszystkim młodym pvp których z Martą staramy się zarazić bakcylem PVP - unik/cel to był set który pozwalał w miarę nabić level i cechy i umiejki - teraz dochodzą do levelu 325 - I CO DALEJ ??

- wadliwy UNIK nie pozwala konkurować z levelami 450pvp/150
- a na ORKA - mają za mało CECH i UMIEJEK

tracą motywację i tyle ich widzimy
- więc jaki jest sens zmian najpierw 450 level później niszczenie UNIKU
jak to pasuje tylko jednostką ( jak KSF pod siebie pod 1 pojedynek :p )

- zmiana systemu ma dać BODZIEC nie NISZCZYĆ ma być dla MASY nie dla JEDNOSTKI ma MOTYWOWAĆ a nie ZNIECHĘCAĆ młodych

( może KSF nie rozumiesz zniszczenie UNIKU i taktyki ustawień to jakby zabrać FORTOWCOWI bonus na BASZCIE niech pada w 1 rundzie każdy cały bok )
 
Nie daj Boże, w INNO są tacy "fachowcy" od pojedynków jak KSF, to potem tak właśnie sytuacja wygląda pif paf . Ustawienie odpowiednio taktyki pojedynkowej ( celowania i uników ) zawsze należało do kunsztu pojedynkowicza. odpowiednio regulując mógł wyrównać swój niedobór umiejek. Niestety od aktualizacji pojedynki upodobniły się do strzelania fortowego i już zaczynam podejrzewać, że KSF maczał w tym palce, aby sobie życie ułatwić :kak:
 
sluchajcie, teraz jest tak, ze jak tafisz z unikiem prawo/lewo to masz unik x2, wtedy bylo tak ze jak trafisz z unikiem prawo/lewo to miales 50% szans na bezwarunkowy unik nie uwzgledniajac celowania rywala i wlasnego uniku

i Wy uwazacie ze to bylo OK?


mylicie zmiany, przeciez ja mowie tylko o tym, ze jest ok. a byla inna zmiana, ktora oslabiala celowanie i unik wzgledem zoltych umek i pewnie Wam sie o to rozchodzi odnosnie 'niszczenia uniku'


w fortach nie ma czegos takiego, ze jak 'dobrze uda mi sie kliknac prawo lub lewo to mam 50% szans ze niezlaleznie od napadu/obrony bede mial 100% unik lub 100% celny strzal', a w pojedynkach tak bylo i jedynie o tej zmianie wypowiadalem sie pozytywnie
 
sluchajcie, teraz jest tak, ze jak tafisz z unikiem prawo/lewo to masz unik x2,

KSF, gdzieś ty to wyczytał geniuszu? o_O Chyba pomyliłeś z jakąś strzelanką na komórkę

wtedy bylo tak ze jak trafisz z unikiem prawo/lewo to miales 50% szans na bezwarunkowy unik nie uwzgledniajac celowania rywala i wlasnego uniku
i Wy uwazacie ze to bylo OK?

Jak najbardziej to było uczciwe.

mylicie zmiany, przeciez ja mowie tylko o tym, ze jest ok. a byla inna zmiana, ktora oslabiala celowanie i unik wzgledem zoltych umek i pewnie Wam sie o to rozchodzi odnosnie 'niszczenia uniku'

To się dodatkowo nałożyło na pierwszą zmianę co dało wiadomy bzdurny efekt.

KSF zamilcz lepiej dyletancie, coś ci dzwoni, tylko nie wiesz w którym kościele. Ale efekt ci się podoba, ja to rozumiem, INNO uwolniło cię od myślenia.
 

DeletedUser31617

Gość
Gość
A powiedz mi czy to jest uczciwe ze ktos ma 650 uniku a ja 170 celowania napakowane refa dzieki temu ze nie musze dawac w cel biedak trafia mnie po 30 a ja z takim celem niskim wbijam w niego 6 trafien po 350 i gdzie tu uczciwosc skoro ork ma do dyspozycji odpornosc i ref ktore spelniaja swoja role niech strzelec ma unik ktory prawidlowo dziala bo w obecnej formie to podejrzewam i bez celowania da sie trafic.Nie o takie pojedynki mi chodzi a ludzi nie przyciagnie to napewno ::(: a tylko zniecheci bedacych juz w pojedynkach . A w dodatku taki strzelec jes podwojnie poszkodowany bo ja mam hp on nie
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:
przyjmijcie do wiadomosci, ze ja nie oceniam calosci zmian, a jedynie tą jedną o ktorej wspomnialem, bylo to nie fair ze jedno szczesliwe klikniecie moglo byc bardziej wartosciowe niz 600 czy 800 umek. to tak jakby od rzutu moneta w forcie zalezlo czy wczyta mnie z 800 umek w hp czy ze 100


gdzie wyczytalem o tym ze jak trafisz z unikiem jest x2? glowy nie dam ale chyba w jednym z opisow zmian systemu pojedynkowego na becie ;)


i przestancie mnie atakowac personalnie, gdy nie podoba sie komus to, co mi owszem. oceniam jedna zmiane, a nie kolejna polegajaca na zmianie wagi uniku i celowania wzgledem zoltych umek
 

DeletedUser3112

Gość
Gość
Tak sobie czytam i dlaczego mnie nic nie dziwi? Wróciłem do gry po kilkuletniej przerwie, zastałem ten sam, sympatyczny klimat: producent vs klient, gdzie producent ma gdzieś klientów.

Zmiany zawsze wprowadzane są bez sensu w tej grze. Trochę to dziwne, biorąc pod uwagę, że ta gra dawno zmieniła się z sensownej, gdzie trzeba było sobie poeksperymentować z buildami, na taką, w której płaci się za bryłki i ustawia to, co chce. Pay-to-win. Czyli - teoretycznie, producent powinien dbać o klientów.
A tutaj - jak każdy widzi.

W RL kończy się to bankructwem producenta.
W tym wirtualnym świecie jeszcze nie, dzięki olbrzymiej masie chorych, uzależnionych od pikseli ludzi. Pogadają, ponarzekają i grają dalej, kupując bryłki.

I pozdrawiam wszystkich.
Apophis

PS: je też niczego innego niż pojedynkowanie się nie robiłem w latach 2008 - 2011. Teraz też jedynie to mi się podoba. Może dzięki aktualizacji, zmianom i absurdalnym cenom na rynku za jakikolwiek set, szybko znowu przestanę, tym razem na dobre. Cholera wie.
 
Czyli po co zmieniacie cokolwiek:

- jak ludzie po przerwie nie czują nic pozytywnego aby znowu zacząć grę

- dobrzy gracze tracą chęć do pojedynków nie widząc sensu w pojedynkach na wysokim wyniszczeniu ponad 2k a czasem 4k

- niskie levele nie mają szans w starciu z wysokimi levelami co za tym idzie też tracą chęć gry

- nie pvp 400-450 levele są obijani niemiłosiernie przez Was

- ignorujecie wszystkie wpisy - z drugiej strony nic nie możecie zrobić

- chowacie się za ścianą milczenia bo tak łatwiej bezpieczniej

- nic pojedynki upadają straciły pierwotny sens cel/unik/odp/ref wobec pojedynków na wyniszczenie co za tym zniszczenie pvp i utrata graczy

- gratuluje INNO sukces juz prawie osiągnięty :)

złączono posty //Frytex

najlepszym sposobem na krytykę jest nic nie pisać nic nie robić :)

rekord na s1 uderzenia 818 dmg ( gratki Marta )

tak dla uświadomienia "góry" 8 x 800 = 6400 kto to ma przeżyć :)
a tak żołnierz z premką hp :)

ile czasu musi minąć aby uświadomić że zniszczenie celu i uniku jest tragiczne dla pojedynków

po co ukrywanie cel i unik jak sa już mało ważne ukryjcie siłę uderzenia strzelanie refleks i odporność będzie to o wiele lepsze :)

nic pojedynki wielka porażka dla "młodych wilków" co zaczynają pvp
walka na wyniszczenie na rękę "górze" i jako ręka na zgodę zmniejszenie z 48h do 24h przerwy z tym jak to ludzie piszą co to da jak żyją czasem po przerwie godzinę góra dwie czy to ma motywować do gry w The-west ???

wiem że nie będzie polemiki :) no cóż ciężko stawać w obronie czegoś co jest popsute :)

złączono posty //Frytex

na becie wrzucili napój resetu : siła uderzenia odporność refleks unik cel strzelanie zaskoczenia i taktyka czyżby zmiany w PVP ??

a może ludzie mają odejść PVP ?
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

Nordberg

Blada Twarz
Na Jica pojawiło się zadanie u Waupee z resetem umiejętności. Ten "update" to policzek w twarz dla większości pojedynkowiczów i jakieś jedno wielkie nieporozumienie.
 
Na Jica pojawiło się zadanie u Waupee z resetem umiejętności. Ten "update" to policzek w twarz dla większości pojedynkowiczów i jakieś jedno wielkie nieporozumienie.

- reset umiejek bez resetu cech to połowiczna pomoc
- np. nowy set gordona mają orki chcę przejść na strzelca muszą kupić napój odnowy cech - komercja INNO
- zamiast napoju do ekwipunku, automatyczny zrzut umiejek
- to przykre że INNO wprowadza w błąd graczy, wielu wcisnęło to zadanie myśląc o napoju do eq i pożniejszej zmianie do 31.03.2016
- a tak musi od razu wykorzystać i wprowadzic umiejki - albo kupić napój odnowy cech od razu - komercja INNO i zaniechanie dobrej INFORMACJI graczy

coraz więcej braku informacji zadań z drugim dnem które są pisane pod komercje a nie aby pomóc graczom w należyty sposób


ps: nie mogę pisać drugiego postu :)

a Etriel pisze o Poradniku pod pvp i o testach na Gonzalesie :) życzę powodzenia my testujemy na s1 :) a poradnik no cóż :)
 
Ostatnia edycja:
PvP zepsuli a teraz do fortów się dobierają. Jak wprowadzą zakładanie pułapek to też wszystko szlag trafi. Przecież jest lepsze wyjście jak wspomóc obrone - zwiększyć bonusy na basztach. Jak forty padną to i za zbieraczy się wezmą heh. A potem tylko zostanie usunięcie "resetu postaci".

Koniec z kupowaniem brył.
 
Do góry