Witam. Zaobserwowałem pewną sytuację w ostatnim czasie. Być może ten fakt jest znany, tego nie wiem, ale wydało mi to się dziwne i sądzę, że nie powinno tak działać. Mówiąc wprost, obrażenia krytyczne zawadiaki na bitwach pomijają całkowicie absorpcję celu.
PRZYKŁAD
Postać 1
10000 HP
400 ABSORPCJI
Postać 2
Klasa: Zawadiaka
Bazowe obrażenia zadawane: 200 obrażeń
Jeśli Postać 2 strzela do Postaci 1, to nawet gdyby strzał był celny, zada postaci 0 obrażeń. Jeśli natomiast z racji posiadanej klasy postaci trafienie będzie krytyczne, to wartość obrażeń krytycznych będzie wynosiła 10% maksymalnego HP Postaci 1, czyli 1000 obrażeń.
JAK POWINNO BYĆ?
Według mnie powinno to działać tak, że wartość obrażeń krytycznych powinna być dodawana do obrażeń podstawowych, czyli w przedstawionym przykładzie Postać 2 powinna zadawać 1200 obrażeń. Po odliczeniu absorpcji Postaci 1 końcowe obrażenia powinny wynieść 800.
JAK JEST?
Wartość obrażeń krytycznych wynosi 1000. W momencie trafienia następuje porównanie obrażeń podstawowych (200), do absorpcji (400). Obrażenia podstawowe zostają zredukowane do 0. Następnie jest dodawana wartość obrażeń krytycznych (1000) i Postać 2 zadaje dokładnie 1000 obrażeń Postaci 1, co powoduje, że absorpcja Postaci 1 nie jest wykorzystana do końca.
PRZYKŁAD
Postać 1
10000 HP
400 ABSORPCJI
Postać 2
Klasa: Zawadiaka
Bazowe obrażenia zadawane: 200 obrażeń
Jeśli Postać 2 strzela do Postaci 1, to nawet gdyby strzał był celny, zada postaci 0 obrażeń. Jeśli natomiast z racji posiadanej klasy postaci trafienie będzie krytyczne, to wartość obrażeń krytycznych będzie wynosiła 10% maksymalnego HP Postaci 1, czyli 1000 obrażeń.
JAK POWINNO BYĆ?
Według mnie powinno to działać tak, że wartość obrażeń krytycznych powinna być dodawana do obrażeń podstawowych, czyli w przedstawionym przykładzie Postać 2 powinna zadawać 1200 obrażeń. Po odliczeniu absorpcji Postaci 1 końcowe obrażenia powinny wynieść 800.
JAK JEST?
Wartość obrażeń krytycznych wynosi 1000. W momencie trafienia następuje porównanie obrażeń podstawowych (200), do absorpcji (400). Obrażenia podstawowe zostają zredukowane do 0. Następnie jest dodawana wartość obrażeń krytycznych (1000) i Postać 2 zadaje dokładnie 1000 obrażeń Postaci 1, co powoduje, że absorpcja Postaci 1 nie jest wykorzystana do końca.