Gra o Tron - Battlefield 1: Chaos w Westeros

  • Rozpoczynający wątek DeletedUser19932
  • Data rozpoczęcia

Który z rodów wygra?

  • Baratheonowie

    Głosy: 3 15,8%
  • Lannisterowie

    Głosy: 2 10,5%
  • Starkowie

    Głosy: 7 36,8%
  • Martellowie

    Głosy: 3 15,8%
  • Tyrrelowie

    Głosy: 2 10,5%
  • Greyjoy'owie

    Głosy: 2 10,5%

  • W sumie głosujących
    19
  • Głosowanie zakończone .
Status
Zamknięty.

DeletedUser19932

Gość
Gość
Link do instrukcji: KLIK, film ze skróconymi zasadami z instrukcji: KLIK
Wersje mapek z lepiej widocznymi nazwami prowincji: KLIK, KLIK
Link do planszy: KLIK

Witam wszystkich graczy, a także widzów w pierwszej odsłonie walki w planszową wersję "Gry o Tron".
Jako, że nie jestem zbyt dobrym mówcą, napiszę krótko. Celem graczy jest zdobycie 7 zamków, a każdy ruch powinien ich do tego przybliżać. Różnego rodzaju intrygi, walki i emocje związane z zawiązywaniem i zrywaniem sojuszy.

Każdy z graczy stanie na czele jednego z rodów, aby doprowadzić go do chwały i władzy w Westeros. Rodów jest 6:
Baratheonowie - poprzednio na Żelaznym Tronie zasiadał Robert Baratheon, w związku z czym ich ród ma największe prawa do korony. Jego następcy na pewno nie cofną się przed największym zagrożeniem - w końcu to oni mogą zawołać: NASZA JEST FURIA! - Wojcieszy
Lannisterowie - poprzednim razem wsparli Baratheonów podczas walki o koronę. Podczas panowania Roberta zdobyli wielkie wpływy. Teraz sami będą chcieli przejąć Żelazny Tron. Do przeciwników będzie mógł krzyknąć: SŁUCHAJCIE MOJEGO RYKU! - Przeczenie
Starkowie - jeden z najstarszych rodów żyjących w Westeros. Kiedyś stanowili potężną siłę, aktualnie trochę niedoceniani, będą chcieli odzyskać wpływy. Drżyjcie, wrogowie Starków, bowiem NADCHODZI ZIMA. - ogii
Martellowie - kolejny ze starych rodów, lecz oni żyją na odległym, pustynnym południu. Ciężkie warunki uodporniły ich na wiele rzeczy. W końcu to oni są NIEZACHWIANI, NIEUGIĘCI, NIEZŁOMNI. - OkOAwarS
Tyrrelowie - ród żyjący w samym sercu Westeros, jednakże bez większych osiągnięć. Nigdy nie dostąpili zaszczytu zasiadania na Żelaznym Tronie. Mimo tego, ciągle ZBIERAMY SIŁY. - Zubra
Greyjoy'owie - duży ród żyjący głównie z tego, co uzyska na morzu. Mówi się o nich, że są najbardziej walecznymi ludzmi w Westeros. Dawni buntownicy, aktualnie ludzie żyjący na Żelaznych Wyspach nie mają najlepszych warunków do życia, co m.in. zawarli w dewizie MY NIE SIEJEMY. - Jimmy Kane

Nagrody:
1 miejsce - 200 000$
2 miejsce - 75 000$
3 miejsce - 35 000$
+ dla każdego uczestnika 5 000$ wzmocnienia za udział i dodatkowo zdobycie osiągnięć w grze.

Wszelkie pytania, a także wątpliwości proszę składać na PW - czy to na forum, czy to w grze (jestem dostępny pod tym samym nickiem na następujących światach: s1, s10, Jicarilla).

Nagrody pieniężne dostępne na s10 (lub po ewentualnych wymianach na s1 lub Jicarilla)
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser19932

Gość
Gość
W zależności od tempa gry. Póki co, ciągle trwają zapisy (a raczej szukanie chętnych lub potwierdzenia graczy :D). Jedna kolejka może się odbyć w godzinę, może trwać 2-3 dni. Zależy od tego, jak szybko gracze rozłożą rozkazy na mapie, decyzjach Tronów i wykładania generałów przy rozkazach. Przewiduję, że do końca czerwca powinienem zamknąć pierwszą edycję.

Ponadto, z ogłoszeń: Spotkanie dzisiaj odbędzie się o 19:30, na Chatonicu. Proszę wszystkich uczestników (a także chętnych widzów) o zebranie się 5 minut wcześniej na s1 - stamtąd pochodzi najwięcej graczy. Kto nie może, niech wyśle PW tutaj, że czeka na wybrania czata - na pewno odpiszę. Czekam na potwierdzenia udziału (a tym samym wyrażenia się, że przeczytało się instrukcje i potwierdza się udział w konkursie) od następujących osób: OkOAwarS, Wojcieszy, Bartosz86, konnrado - jeśli nie uzyskam następujących potwierdzeń, to na listę będą wchodzić następni gracze, aż do uzyskania min. 5 osób (wtedy skład uzupełnię ja) lub 6, jeśli uda się tyle zgarnąć.

Spokojnie, można pytać, nie gryzę :D
 

Jimmy Kane

Gość
Gość
Dobra ;) Jednak będę w to grać :gwizd:
Jeśli miałeś wątpliwości to powiem tak: uwielbiam planszówki, grałem w takie, za które kaucja w wypożyczalni wynosiła 400zł, jest to świetna zabawa - bardzo często lepsza od komputera i uważam, że Gra o tron jest najlepsza. :)
 

DeletedUser19932

Gość
Gość
Ustalenia z pierwszego spotkania:
1. Losowanie rodów wypadło następująco:
Baratheon - Wojcieszy
Lannister - Przeczenie
Stark - ogii
Martell - OkOAwarS
Tyrell - Zubra
Greyjoy - Jimmy Kane

2. Ustalenie kilku reguł:
- rozkazy będą wysyłane do GM'a (czyli mnie) w następującej formie:
a) rozkazy Marszów - z jakiego miejsca, iloma jednostkami i w jakim kierunku
b) inne rozkazy - położone w miejscu, w którym mają być
c) własne jednostki wspierają się przy bitwach zawsze (chyba, że posiadacz wsparcia deklaruje brak wsparcia)
- jednostki lądowe nie mogą wspierać żadnych jednostek, jeżeli dochodzi do bitwy na morzu
- na etapy Planowania i Akcji dajemy sobie maksymalnie dwa dni, jeżeli jednak wszystko zrobimy szybciej, wtedy też szybciej przejdziemy do następnego etapu, na etap Westeros dajemy sobie maksymalnie jeden dzień
- etap Planowania (przydzielania rozkazów) będzie kończyć się podanego dnia o godzinie 19:00
- odkrycie rozkazów odbędzie się najpóźniej o godzinie 20:00 tego samego dnia, którego zostaną odkryte rozkazy
- bitwy najlepiej rozstrzygać na bieżąco, ale nie jest to obowiązkowe (czyli warto być online o 20:00 tego samego dnia, którego skończy się wydawanie rozkazów); użycie karty generała wysyłamy do GM'a, który następnie odkryje te karty (aby nie doszło do sytuacji, że ktoś zauważy, że na pewno wygra/przegra i rzuci innego, słabszego/mocniejszego generała)
- każdy wybór tzw. jawny (wydarzenie, rozstrzygnięcie remisu przy licytacji/Dzikich, zmiana rozkazów poprzez kruka/podejrzenie karty Dzikich poprzez Kruka/udzielenie wsparcia innej niż swoja jednostce) będzie ogłaszany na forum - albo przez osobę zainteresowaną, albo poprzez post GM'a (o decyzji informacja powinna wpłynąć na PW)
- prośba o pozostawianie rozmów pomiędzy graczami z PW lub z forum - w przyszłości wykorzystam je, aby zrobić tzw. przebieg rozgrywki
- w wypadku, gdy jakiś gracz zgłosi danego dnia nieobecność, niech wykona szybciej rozkazy, jeśli jest to możliwe, jeżeli nie, to wtedy GM ma prawo przedłużyć czas oczekiwania o jeden dzień (post będzie edytowany, dalsza część później)
- aktualizacja mapy będzie odbywać się za każdym razem po:
a) zakończeniu rundy
b) zakończeniu wszystkich marszy w pierwszej turze marszów
c) każdej bitwie
Dodatkowo, w razie potrzeby GM decyduje o wszelkich sytuacjach spornych.

3. Zwiększenie puli nagród, w związku z czym aktualnie:
1 miejsce: 200 000$
2 miejsce: 75 000$
3 miejsce: 35 000$
+ za udział 5 000$
+ za poszczególne osiągnięcia wzmocnienia i dodatkowe granty pieniężne.

4. Ogłaszam rozpoczęcie pierwszej rundy. Faza Planowania trwa do środy, do godziny 19. O godzinie 20 zostanie ujawniona mapa z rozkazami. Faza Akcji będzie trwać od godziny 20 w środę i będzie trwała do godziny 19 w piątek. W piątek o 20 zostanie ogłoszona druga tura (Faza Westeros). W wypadku braku kart, które będą wymagać podjęcia decyzji przez jakikolwiek tron, o tej samej porze zostanie ogłoszona Faza Planowania; jeśli jednak takie karty będą, to Faza Planowania w drugiej rundzie rozpocznie się w sobotę.
Oczywiście, jeśli uczestnicy wyrobią się szybciej z czasem, jeśli chodzi o rozkazy i fazę akcji, wtedy wszystko będzie odpowiednio przyspieszone.

5. W grze zostało jedno wolne miejsce. Do środy do godziny 16 można zgłaszać się, jeśli ktoś chce jeszcze wziąć udział. Wystarczą: chęci, chwilka wolnego czasu na dzień/dwa i zapoznanie się z instrukcją gry. Zgłoszenie się jednocześnie oznacza akceptację punktu 2 (a także tego, że instrukcja została przeczytana). Zapraszam wszystkich, szczególnie graczy mało doświadczonych - wbrew pozorom, w tym składzie nie ma zbyt wielu "wyjadaczy", a co za tym idzie, praktycznie każdy startuje z tego samego poziomu doświadczenia i są równe szanse na wygraną.

W razie czego możecie o wszystko pytać - spokojnie, nie gryzę :p
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

Jimmy Kane

Gość
Gość
Zachęcamy graczy do udziału! Ciągle potrzebujemy jednego gracza! Ogarnięcie zasad to kwestia 30min. A zabawa super!
 

DeletedUser19932

Gość
Gość
Dzisiaj (do godziny 18) mija termin zapisów. Proszę chętnych o przeczytanie instrukcji lub obejrzenia filmików (to też jest rodzaj instrukcji, jest ich łącznie 7, łączna długość wszystkich nie przekracza 20 minut). W wiadomości proszę uwzględnić, że zapoznało się z instrukcją/filmikami/ma się czas na szybkie wytłumaczenie zasad. Można się zgłaszać tutaj na forum (wysyłając PW lub pisząc posta), wysyłając PW w grze (światy: s1, s10, Jicarilla).

Zapraszam wszystkich chętnych :)

Z ogłoszeń zwykłych: dzisiaj o godzinie 19 zakończy się Faza Planowania. O godzinie 20 zostaną odkryte rozkazy. Wtedy też posiadacz żetonu Kruka uzyska możliwość zmiany jednego rozkazu. O godzinie 20:10 zostaną wstawione wszystkie rozkazy z pierwszej rundy, tym samym zacznie się oficjalnie Faza Akcji.

Uczestnikom życzę powodzenia, widzów zaś zapraszam do oglądania (i zgłaszania się) :)
 

DeletedUser19932

Gość
Gość
W związku z brakiem chętnego do objęcia Lannisterów, przedłużam moment rekrutacji do momentu znalezienia szóstego chętnego.

Proszę moderatora i brak kasacji podwójnych postów uczestników i organizatora - one mogą często się pojawiać.
 

DeletedUser19932

Gość
Gość
MAPKA

Posiadacz Żetonu Kruka nie zmienia rozkazu, więc podgląda kartę Dzikich

Runda I, Faza Akcji, pierwsza tura marszów

Brak możliwości wykorzystania rozkazów najazdu

Baratheon: Dragonstone, Marsz -1: a) Piechur na Kingswood, b) Rycerz na Crackclaw Point
Lannister: The Golden Sound, Marsz Statkiem +0 na Lannisport (port)
Stark: White Harbor, Marsz Piechurem +1 na Moat Cailin; pozostawiony żeton władzy w White Harbor
Martell: Sunspear, Marsz -1 Piechurem na Salt Shore
Greyjoy: Pyke, Marsz -1: a) Piechur na Flint's Finger b) Rycerz na Seagard
Tyrell: Highgarden, Marsz -1: a) Rycerz na The Arbor b) Piechur na Oldtown

Mapa: Po pierwszej turze ruchów

Druga tura marszów

Baratheon: Kingswood, Marsz +0 Piechurem na Storms End
Lannister: Stoney Sept, Marsz +1 Piechurem na Harrenhal, żeton władzy w Stoney Sept zostawiony
Stark: Winterfell, Marsz +1 Rycerzem i Piechurem na Moat Cailin
Greyjoy: Ironman's Bay, Marsz +0 na The Golden Sound
Tyrell: Dornish Marches, Marsz +0 Piechurem na Prince's Pass

Mapa: Po drugiej turze marszów

Trzecia tura marszów

Baratheon: Shipbreaker Bay Marsz -1 na East Summer Sea
Stark: The Shivering Sea Marsz -1 na The Narrow Sea

Żetony władzy (z racji rozkazów): Greyjoy +2
Rekrutacja: Lannister - Wieża oblężnicza

Mapka na zakończenie pierwszej tury: KLIK
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

Przeczenie

Gość
Gość
Witam wszystkich :).
Postanowiłem dołączyć jako Lannister. Postaram się, abyście usłyszeli mój ryk ;).

Lubię tę grę i mam odnośnie niej kilka zasad:
1. Dyplomacja - to coś, co daje największe plusy. Sprawną dyplomacją da się rozstrzygnąć ciężkie sytuacje z korzyścią dla co najmniej dwóch stron. Jeśli macie jakąś sprawę, to spróbujmy się dogadać.
2. Nie lubię, jak ktoś zdobywa piąty zamek z widokiem na szósty. Czasem mimo wszystko się to dzieje. Wtedy staje się automatycznie moim wrogiem. Gdy zdobywa szósty, wtedy głównym moim celem w grze jest pognębienie go i każdy sojusz przeciw takiej osobie wchodzi wtedy w grę :D.
3. Wybacz, Jimmy Kane, ale nigdy grając Lannisterami, nie lubię Greyjoyów. To nic osobistego... ;)

Widzę, że szanowny GM przyjął tu zasady nieco inne od tych, które było mi dane poznać. Trudno, mam nadzieję, że i tak zabawa będzie przednia.

Lordowie, pozdrawiam Was serdecznie (ale oczywiście się nie kłaniam)! :mel:
Zacznynamy grę :D
 

DeletedUser19932

Gość
Gość
Runda 2, Faza Westeros

Wydarzenia:

I.
Zaopatrzenie - Przesuńcie żetony Zaopatrzenia. Zredukujcie armie, które przekraczają limit Zaopatrzenia.

W związku z tym:
Baratheon: 2
Lannister: 2
Stark: 1
Martell: 2
Greyjoy: 2 -> 3
Tyrell: 2 -> 3

II.
Gra o Tron -  Każdy gracz pobiera po jednym żetonie Władzy za każdy symbol władzy wydrukowany na obszarach, które kontroluje.

W związku z tym:
Baratheon: 5 -> 7
Lannister: 4 -> 6
Stark: 4 -> 5
Martell: 6 -> 7
Greyjoy: 7 -> 9
Tyrell: 4 -> 7

III.
Sieć kłamstw [dzicy] - Podczas tej fazy Planowania nie można przydzielać rozkazów Wsparcia. 

Mapa po wydarzeniach:
KLIK

Faza Planowania trwa do godziny 19 w niedzielę. Jeśli rozkazy zostaną odpowiednio wcześniej przysłane, wtedy odpowiednio szybciej zaczniemy następną fazę gry. Pozdrawiam i życzę powodzenia.
 

Przeczenie

Gość
Gość
Uff, brak mobilki :).

Rozkazy wysłane :cool:
A Wy jak tam, dziewczęta? :p
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

Przeczenie

Gość
Gość
Ohoho :) mamy poważnego gracza. Odrobina rywalizacji nie zaszkodzi :)

Życzę powodzenia ;]
Oj tam, od razu poważnego :p

Masz dwóch groźnych generałów i miecz, a ja zaledwie kruka :). Poza tym łatwo mnie zdusić z trzech stron na raz, Ciebie odrobinę trudniej, chyba że Bara wyskoczyłby gdzieś nad Trident, ale i to kwestia 3 tur, jeśli już. Wiele mu się może w tym czasie przydarzyć na południu...
Póki co masz najwięcej zamków i najwięcej koronek.
Jeśli kogoś trzeba traktować poważnie, to w mojej opinii Ciebie właśnie (tak, to z jednej strony wyraz mojej aprobaty dla Ciebie jako gracza, a z drugiej przestroga dla innych :p).
 

DeletedUser19932

Gość
Gość
Konkurs, niestety, zostaje odwołany. Ew. zgłoszenia przyjmuję w momencie, kiedy zbiorą się min. 4 osoby chętne. Osoby, które zasponsorowały konkurs, mogą zgłosić się do mnie (s1, s10, forum) po zwrot pieniędzy. Dziękuję wszystkim uczestnikom za poświęcony czas.
 
Status
Zamknięty.