Gra o Tron - wersja planszowa

  • Rozpoczynający wątek DeletedUser19932
  • Data rozpoczęcia
Status
Zamknięty.

DeletedUser19932

Gość
Gość
Witam wszystkich. Na pewno większość z Was słyszała o książkach napisanych przez Georga Martina, tak samo jak i o ich ekranizacjach - zarówno tych serialowych i filmowych. Równie często słychać o grach, które powstały w oparciu o tą serię. Jedną z nich jest "Gra o Tron" w wersji planszowej.

gra_o_tron_3d.jpg


Gra toczy się o koronę królestwa Westeros. Aktualnie największe prawa po zmarłym królu Robercie posiadają Baratheonowie, lecz inne królestwa zbierają siły do walki. Lannister zgłasza pretensje, z kolei Stark zbyt długo czekał na północy. Greyjoy zdołał odbudować potęgę po pamiętnym buncie. Martell w końcu chciałby uzyskać kontrolę nad innymi krainami niż gorące południe, zaś Tyrrell żyjący w sercu Westeros chciałby zasmakować władzy.

83_71678495.jpg


Chociaż na pierwszy rzut oka "Gra o Tron" wydaje się kolejną typową grą bitewną, to jednak taką nie jest. Twórcy gry postarali się o zbalansowanie wszystkich aspektów gry tak, aby ludzie grającymi różnymi stylami gry mogli zrealizować swoje taktyki. Lubisz dużą ilość walk? Wolisz być dobrym ekonomem? Umiesz być dobrym dyplomatą? A może umiesz dobrze przewidywać wydarzenia? Smaczku dodaje cel, który początkowo wydaje się łatwy do osiągnięcia - zajęcie 7 zamków. W trakcie gry jednak okazuje się, że nawet najsilniejsze pakty mogą być złamane, a najwięksi wrogowie mogą sprzymierzyć się w osiągnięciu jednego celu...

96e5a7c94ca4a65cbff98f1589fa0800.jpg


Zapewne po tym wstępie jesteście zainteresowani, czy jest możliwość zagrania. Nic bardziej mylnego - jest! Nie licząc możliwości zakupu lub wypożyczenia w sklepach z grami planszowymi, jest także wersja internetowa, do której Was zapraszam. Jeśli ktoś jest zainteresowany zagraniem przez internet, wystarczy się zgłosić w tym temacie. Jestem w stanie zorganizować wersję internetową.

Poniżej wysyłam regulamin gry i (edytowalną) planszę:

INSTRUKCJA

PLANSZA

Niniejszy temat nie jest reklamą ani formą promocji gry.
 

DeletedUser19932

Gość
Gość
Potrzebnych jest 6 osób, aby móc zagrać, póki co mamy dwie.
Możemy także pomyśleć nad małą nagrodą pieniężną w grze dla wygranego.
 

DeletedUser

Gość
Gość
Potrzebnych jest 6 osób, aby móc zagrać, póki co mamy dwie.
Możemy także pomyśleć nad małą nagrodą pieniężną w grze dla wygranego.

Wkręcę kogoś jeszcze. Może Gregorius się namówi.

W sumie to trochę się nie mogę doczekać :)

PS. Ja, Ty, Wojcieszy = 3 :p
 

DeletedUser27311

Gość
Gość
Jak jeszcze można to ja chętnie bym przetestował grę :)
 

DeletedUser19932

Gość
Gość
Podbijam temat. Brakuje obecnie jednej osoby. Ponadto, mogę zagrać, o ile wszyscy zainteresowani zgodziliby się (i jednocześnie mi zaufali, że będę grać uczciwie - bądź co bądź, mogę zmieniać rozkazy, skoro będę je znać - wtedy możemy się umówić, że kładę rozkazy jako pierwszy i nie zmieniam ich, a osoba z zewnątrz może to kontrolować (np. Zubra).
 

DeletedUser13128

Gość
Gość
Odpowiada mi ;) Chodzi o dobrą zabawę, a kto wygra jest mi to bez różnicy :)
 

DeletedUser19932

Gość
Gość
Mamy sponsora, który z nieprzymuszonej woli zgodził się na przelanie pieniędzy :D i tak w ten sposób łączna pula nagród aktualnie wynosi 200 tys. $:

Za zwycięstwo - 150k
za drugie miejsce - 30k
za trzecie miejsce - 20k
+ nagrody w postaci drobnych wzmocnień i tym podobnych rzeczy.

Zapraszam (mamy dwa miejsca, w razie czego wskakuję na miejsce jednego z graczy, tak więc czekamy na choćby jedno zgłoszenie :D)
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser

Gość
Gość
Wchodzę w to!!!

edit. Przepraszam, ale nie dam rady :(
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser19932

Gość
Gość
Aktualnie jest 5 osób, które są chętne (Jimmy Kane, Wojcieszy, Bartosz86, ogii i OkOAwarS (gracz z s1, zgłosił chęć udziału poprzez PW na tamtym świecie)) do gry. W wypadku braku szóstego gracza zastąpię go ja (nie zdobywam wtedy żadnych nagród, przechodzą one na następnych graczy). Zapisy będą otwarte do jutra do godz. 18.

Otwieram także nowy temat w innym dziale (KLIK, głównie dla graczy zainteresowanych i dyskutantów, a także dlatego, żeby nie zaśmiecać tego tematu. Tam opiszę wszelkie szczegóły związane z rozgrywką.

EDIT: działa, jak najbardziej, czepiasz się - tworzyłem temat :p
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser3868

Gość
Gość
player mógłbyś umieścić w wątku opisy kart rodów?
 

DeletedUser19932

Gość
Gość
Pańskie życzenie jest dla mnie rozkazem :D przy okazji umieszczę opisy kart wydarzeń i opisy kart Dzikich.

Baratheon:
Stannis Baratheon [4] Jeśli twój przeciwnik posiada wyższą od ciebie pozycje na Żelaznym Tronie, ta karta otrzymuje +1 do siły.
Renly Baratheon [3] Jeśli wygrasz tę bitwę, możesz ulepszyć jedna z biorących w niej udział jednostek Piechurów (lub jedną wspierającą jednostkę Piechurów Baratheonów) w jednostkę Rycerzy.
Brienne z Tarth [2] [miecz][wieża]
Ser Davos Seaworth [2] Jeśli twoja karta Rodu "Stannis Baratheon" znajduje się na twoim stosie kart odrzuconych, ta karta otrzymuje +1 do siły i symbol miecza.[/color]
Melisandre [1] [miecz]
Salladhor Saan [1] Jeśli w tej bitwie otrzymujesz wsparcie, siła wszystkich nie należących do Baratheonów jednostek Statków spada do 0.
Plama [0] Po bitwie możesz przejrzeć karty na ręce przeciwnika i odrzucić z nich jedną wybraną kartę.

Lannister:
Tywin Lannister [4] Jeśli wygrasz tę bitwę, otrzymujesz 2 żetony Władzy.
Ser Gregor Clegane [3] [miecz][miecz][miecz]
Ser Jaime Lannister [2] [miecz]
Ogar [2] [wieża][wieża]
Tyrion Lannister [1] Możesz natychmiast anulować wybraną przez przeciwnika kartę Rodu i cofnąć ją na jego rękę. Musi on wybrać i ujawnić inną kartę Rodu. Jeśli nie posiada innej karty Rodu na ręce, podczas tej bitwy nie może wykorzystać karty Rodu.
Ser Kevan Lannister [1] Jeśli atakujesz, wszystkie twoje biorące udział w bitwie jednostki Piechurów (w tym wspierające jednostki Piechurów Lannisterów) zapewniają premię +2, a nie +1
Cersei Lannister [0] Jeśli wygrasz tę bitwę, możesz usunąć z planszy jeden z żetonów Rozkazu pokonanego przeciwnika.

Stark:
Eddard Stark [4] [miecz][miecz]
Robb Stark [3] Jeśli wygrasz bitwę, możesz wybrać obszar, na który twój przeciwnik przeprowadzi odwrót. Musisz wybrać zgodnie z zasadami obszar, na którym przeciwnik straci najmniej jednostek.
Roose Bolton [2] Jeśli przegrasz tę bitwę, weź cały swój stos odrzuconych kart Rodu na rękę (razem z tą kartą).
Greatjon Umber [2] [miecz]
Blackfish [1] Podczas bitwy nie otrzymujesz strat wynikających ze zdolności kart Rodów, symboli bitwy ani kart Losów Bitwy.
Ser Rodrick Cassel [1] [wieża][wieża]
Catelyn Stark [0] Jeśli na obszarze ogarniętym bitwą posiadasz żeton Obrony jego wartość ulega podwojeniu.

Martell:
Czerwona Żmija [4] [miecz][miecz][wieża]
Areo Hotah [3] [wieża]
Ciemna Gwiazda [2] [miecz]
Obara Sand [2] [miecz]
Nymeria Sand [1] Jeśli się bronisz, ta karta otrzymuje symbol fortyfikacji. Jeśli atakujesz, ta karta otrzymuje symbol miecza.
Arianne Martell [1] Jeśli się bronisz i przegrasz bitwę, twój przeciwnik nie może przesunąć swoich jednostek na obszar ogarnięty bitwą. Zamiast tego wracają one na obszar, z którego przybyły. Twoje własne jednostki nadal muszą przeprowadzić odwrót.
Doran Martell [0] Natychmiast przesuń jeden z żetonów swojego przeciwnika na najniższą pozycję wybranego przez ciebie toru Wpływów.

Tyrell:
Mace Tyrell [4] Natychmiast zniszcz jedną z atakujących lub broniących się jednostek Piechurów przeciwnika.
Ser Loras Tyrell [3] Jeśli atakujesz i wygrasz tę bitwę, przesuń żeton Marszu na podbity obszar (zamiast go odrzucić). Podczas tej rundy będziesz mógł go rozpatrzyć ponownie.
Ser Garlan Tyrell [2] [miecz][miecz]
Randyll Tarly [2] [miecz]
Alester Florent [1] [wieża]
Margaery Tyrell [1] [wieża]
Królowa Cierni [0] Natychmiast usuń jeden żeton Rozkazu przeciwnika z obszaru sąsiadującego z obszarem ogarniętym bitwą. Nie możesz usunąć żetonu Marszu, który zapoczątkował bitwę.

Greyjoy:
Euron Wronie Oko [4] [miecz]
Victarion Greyjoy [3] Jeśli atakujesz, wszystkie twoje biorące udział jednostki Statków (w tym wspierające jednostki Statków Greyjoyów) zapewniają premię do siły +2, a nie +1.
Balon Greyjoy [2] Wydrukowana siła karty Rodu twojego przeciwnika spada do 0.
Theon Greyjoy [2] Jeśli bronisz obszaru, na którym znajduje się Twierdza lub Zamek, ta karta otrzymuje +1 do siły i symbol miecza.
Asha Greyjoy [1] Jeśli w tej bitwie nie otrzymujesz wsparcia, ta karta otrzymuje dwa symbole miecza i jeden symbol fortyfikacji.
Dagmaer Rozcięta Gęba [1] [miecz][wieża]
Aeron Mokra Czupryna [0] Możesz natychmiast odrzucić dwa ze swoich dostępnych żetonów Władzy, aby odrzucić Aerona Mokrą Czuprynę i wybrać z ręki inną kartę Rodu (jeśli jakąś jeszcze posiadasz).

Dzicy:
WARG-ZWIADOWCA
Zwycięstwo Dzikich
Gracz z najniższą stawką: Odrzuca wszystkie dostępne żetony Władzy.
Pozostali gracze: Odrzucają po 2 dostępne żetony Władzy (lub tyle, ile aktualnie posiadają).
Zwycięstwo Nocnej Straży
Gracz z najwyższą stawką: Wszystkie żetony Władzy, które przeznaczył na tę licytację natychmiast wracają do jego dostępnej władzy.

CISZA NA MURZE
Zwycięstwo Dzikich
Gracz z najniższą stawką: Nic się nie dzieje.
Pozostali gracze: Nic się nie dzieje.
Zwycięstwo Nocnej Straży
Gracz z najwyższą stawką: Nic się nie dzieje.

JEŹDŹCY MAMUTÓW
Zwycięstwo Dzikich
Gracz z najniższą stawką: Niszczy 3 ze swoich jednostek z dowolnych obszarów na planszy.
Pozostali gracze: Niszczą po 2 ze swoich jednostek z dowolnych obszarów na planszy.
Zwycięstwo Nocnej Straży
Gracz z najwyższą stawką: Może odzyskać 1 wybraną kartę Rodu ze swojego stosu odrzuconych kart Rodu.

NAJAZD PREWENCYJNY
Zwycięstwo Dzikich
Gracz z najniższą stawką: Wybiera jedno: a) Niszczy 2 ze swoich jednostek z dowolnych obszarów na planszy; b) Spada o 2 pozycje na torze Wpływów, na którym zajmował najlepszą pozycję.
Pozostali gracze: Nic się nie dzieje.
Zwycięstwo Nocnej Straży
Gracz z najwyższą stawką: Dzicy natychmiast atakują ponownie z siłą 6. Nie bierze udziału w licytacji obrony przeciwko temu atakowi (nie otrzyma też żadnych nagród, ani kar).

GROMADZĄ SIĘ NAD MLECZNĄ WODĄ
Zwycięstwo Dzikich
Gracz z najniższą stawką: Jeśli posiada więcej niż jedną kartę Rodu na ręce, odrzuca wszystkie karty o największej sile.
Pozostali gracze: Jeśli posiadają po więcej niż jednej karcie Rodu na ręce, muszą wybrać i odrzucić jedną z tych kart.
Zwycięstwo Nocnej Straży
Gracz z najwyższą stawką: Bierze cały stos odrzuconych kart Rodu z powrotem na rękę.

ŁUPIEŻCY GRZECHOCZĄCEJ KOSZULI
Zwycięstwo Dzikich
Gracz z najniższą stawką: Spada o 2 pozycje na torze Zaopatrzenia (nie niżej niż 0).
Pozostali gracze: Spadają o 1 pozycję na torze Zaopatrzenia (nie niżej niż 0).
Następnie gracze redukują armie, aby sprostać nowemu limitowi Zaopatrzenia.
Zwycięstwo Nocnej Straży
Gracz z najwyższą stawką: Wspina się o 1 pozycję na torze Zaopatrzenia (nie wyżej niż 6 ).

KRÓL ZA MUREM
Zwycięstwo Dzikich
Gracz z najniższą stawką: Przesuwa swoje żetony Wpływów na najniższe pozycje wszystkich torów Wpływów.
Pozostali gracze: W kolejności rozgrywki, każdy gracz wybiera tor Lenników lub Królewskiego Dworu i przesuwa swój żeton Wpływów na najniższą pozycję tego toru.
Zwycięstwo Nocnej Straży
Gracz z najwyższą stawką: Przesuwa swój żeton Wpływów na najwyższą pozycję wybranego toru Wpływów i otrzymuje odpowiedni żeton Dominacji.

ZABÓJCY WRON
Zwycięstwo Dzikich
Gracz z najniższą stawką: Zamienia wszystkie swoje jednostki Rycerzy na dostępne jednostki Piechurów. Każda jednostka Rycerzy, która nie może zostać w ten sposób zastąpiona, zostaje zniszczona.
Pozostali gracze: Zamieniają po 2 swoje jednostki Rycerzy na dostępne jednostki Piechurów. Każda jednostka Rycerzy, która nie może zostać w ten sposób zastąpiona, zostaje zniszczona.
Zwycięstwo Nocnej Straży
Gracz z najwyższą stawką: Może natychmiast zamienić do 2 jednostek Piechurów z dowolnych obszarów na planszy na dostępne jednostki Rycerzy.

NADCIĄGA HORDA
Zwycięstwo Dzikich
Gracz z najniższą stawką: Niszczy 2 ze swoich jednostek w jednym ze swoich Zamków lub Twierdz. Jeśli nie może tego zrobić, niszczy 2 ze swoich jednostek z dowolnych obszarów na planszy.
Pozostali gracze: Niszczą po 1 ze swoich jednostek z dowolnych obszarów na planszy.
Zwycięstwo Nocnej Straży
Gracz z najwyższą stawką: Może mobilizować wojska (zgodnie z normalnymi zasadami mobilizacji) na jednym z kontrolowanych przez siebie obszarów, na którym znajduje się Zamek lub Twierdza.

Karty Westeros (Wydarzenia) - I:
Zaopatrzenie Przesuńcie żetony Zaopatrzenia. Zredukujcie armie, które przekraczają limit Zaopatrzenia. (x3)
Mobilizacja Zwerbujcie nowe jednostki na obszarach Zamków i Twierdz. (x3)
Tron ostrzy [dzicy] Posiadacz żetonu Żelaznego Tronu wybiera, czy: a) wszyscy przesuwają żetony Zaopatrzenia i redukują armie b) wszyscy werbują jednostki lub c) ta karta nie wywiera żadnego efektu. (x2)
Ostatnie dni lata [dzicy] Nic się nie dzieje.
Nadchodzi zima Natychmiast potasujcie tę talię. Następnie wylosujcie i rozpatrzcie nową kartę.

Karty Westeros (Wydarzenia) - II:
Gra o Tron Każdy gracz pobiera po jednym żetonie Władzy za każdy symbol władzy wydrukowany na obszarach, które kontroluje. (x3)
Starcie królów Licytujcie pozycje na trzech torach Wpływów. (x3)
Mroczne skrzydła, mroczne słowa [dzicy] Posiadacz żetonu Kruka Posłańca wybiera, czy: a) wszyscy licytują o pozycje na trzech torach Wpływów b) wszyscy pobierają po jednym żetonie Władzy za każdy symbol władzy wydrukowany na obszarach, które kontrolują lub c) ta karta nie wywiera żadnego efektu. (x2)
Nadchodzi zima Natychmiast potasujcie tę talię. Następnie wylosujcie i rozpatrzcie nową kartę.
Ostatnie dni lata [dzicy] Nic się nie dzieje.

Karty Westeros (Wydarzenia) - III:
Atak dzikich Dzicy atakują Westeros. (x3)
Pod miecz Posiadacz żetonu Ostrza z Valyriańskiej Stali wybiera jedno ograniczenie tej fazy Planowania: a) nie można przydzielać rozkazów Obrony b) nie można przydzielać rozkazów Marszu +1 lub c) nie ma żadnych ograniczeń. (x2)
Jesienne deszcze [dzicy] Podczas tej fazy Planowania nie można przydzielać rozkazów Marszu +1.
Sieć kłamstw [dzicy] Podczas tej fazy Planowania nie można przydzielać rozkazów Wsparcia.
Uczta dla wron [dzicy] Podczas tej fazy Planowania nie można przydzielać rozkazów Umocnienia Władzy.
Nawałnica mieczy [dzicy] Podczas tej fazy Planowania nie można przydzielać rozkazów Obrony.
Morze sztormów [dzicy] Podczas tej fazy Planowania nie można przydzielać rozkazów Najazdu.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser

Gość
Gość
Chętnie wziąłbym udział, ale pewnie nie znajdę czasu :(
 

DeletedUser

Gość
Gość
to ja mogę zagrać

Tylko tutaj pojawia się pytanie czy faktycznie chcesz grać czy tylko napisałaś by pospamować sobie (nie mam nic przeciwko, skoro moderatorzy Wam na to pozwalają, a ja jestem tylko redaktorem). Jeśli faktycznie by Cię to interesowało to musisz przeczytać instrukcję i zaznajomić się z zasadami. Akurat za niedługo rusza kolejna rozgrywka i może mogłabyś się załapać zwłaszcza, że dwóch graczy zrezygnowało (na ich miejsce już szykujemy zastępstwo).
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:
Status
Zamknięty.
Do góry