Migracja

  • Rozpoczynający wątek bartełomiej
  • Data rozpoczęcia
Status
Zamknięty.

DeletedUser

Gość
Gość
dzs obejrzalem ten filmik inno tv, i powiem jesli przy tej grze siedzą takie osoby jak ta babka co przedstawiala pomysly laczenia przedmiotow, to nie dziwi mnie ze ta gra stracila blask i polot. Babka wygladala jakby dopiero wyszla z obozu. jesli mialaby mi cos sprzedac to bym nie wzial od niej nawet nic za darmo
 

DeletedUser27311

Gość
Gość
dzs obejrzalem ten filmik inno tv, i powiem jesli przy tej grze siedzą takie osoby jak ta babka co przedstawiala pomysly laczenia przedmiotow, to nie dziwi mnie ze ta gra stracila blask i polot. Babka wygladala jakby dopiero wyszla z obozu. jesli mialaby mi cos sprzedac to bym nie wzial od niej nawet nic za darmo

Już nie przesadzajmy że taka zła była ;)
U niej liczy się co potrafi i na jakie pomysły wpadnie jeżeli chodzi o rozwój gry, aniżeli typowo jak się ona prezentuje.
 

DeletedUser24472

Gość
Gość
Już nie przesadzajmy że taka zła była ;)
U niej liczy się co potrafi i na jakie pomysły wpadnie jeżeli chodzi o rozwój gry, aniżeli typowo jak się ona prezentuje.

Bartosz ale czy np. poważna firma wysłała by kogoś do prezentacji kto się kiepsko prezentuje ? Już mi tu nie chodzi o tą kobitę tylko ogólnie.
 

DeletedUser27311

Gość
Gość
Bartosz ale czy np. poważna firma wysłała by kogoś do prezentacji kto się kiepsko prezentuje ? Już mi tu nie chodzi o tą kobitę tylko ogólnie.

No w sumie to bardzo logiczne podejście, bo jak oceniamy pracownika to najczęściej oceniamy również tak i pracodawcę (czyt. firmę).

Ale nadal pozostaję przy swoim stanowisku, że kobitka do złych nie należy i ciekawie opowiadała o zmianie jaka ma zawitać na nasze serwery.
 

DeletedUser

Gość
Gość
to jest jak z hostessami, idziesz galeria, widzisz fajna hostesse, i masz gdzies co sprzedaje, ale wazne ze fajnie wyglada.

ale chodzilo mi nawet nie o ta kobitkę i jak się prezentuje, ale raczej o sposób marketingu, niech będzię nawet kiepsko ubrana, nieumalowana, ale o grze powinna opowiadać z pasją, a nie jakby zaraz miała zemdleć
 

DeletedUser30601

Gość
Gość
Wracając do tematu , tematu . Chcemy migracji z Cheyenne !pif pafpif pafpif paf
 

DeletedUser7810

Gość
Gość
[17:40] Księżniczka Nocy: futer czejena zamykają
[17:40] Księżniczka Nocy: w maju

Jak Podstolina wie o takim poruszeniu ;)
Dajcie coś przed tym;>
 

DeletedUser

Gość
Gość
Co ty kolego,słuchasz jakieś nastolatki z Bf'ka
 

DeletedUser31060

Gość
Gość
Chciałbym, żeby było to prawdą, ale wątpię:p
Ona nie jest zbyt wiarygodnym źródłem, niestety.
 

DeletedUser30555

Gość
Gość
Dementuję wszelkie plotki jakobym była wiarygodna :eek:kul: i wszelkie inne też

a co inteligentniejsi pewnie spojrzeli na datę ::)):

chomik - upublicznianie prywatnych rozmów jest karalne!!! :D 100 przysiadów!!
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser

Gość
Gość
swiaty

a moze powinno byc tylko 3 lub 4 swiaty. wg mnie wystarczy
 

DeletedUser30601

Gość
Gość
swiaty , które nie osiągają jakiegoś pułapu aktywnej ludności powinny być usuwane , a nie bo przynoszą zysk to są . Administracja niemiecka ma konkretnie wszystkich graczy w d. W innych gracz podobnych , administracja bierze uwagi graczy pod uwagę i coś się dzeje a tu tylko $$$$$$$$$$$$$$$$ . $_$
 

DeletedUser23283

Gość
Gość
Ja już w jakimś temacie pisałem że wg mnie powinny być 3 stałe światy.
Świat 1 - szczerze nie gram tam aktywnie ale jakoś tak to już w większości gier jest że pierwsze światy się utrzymują mimo trudności i jakby nie było pojedynki są tam chyba najlepiej rozwinięte
Świat bez pełnego premium - któryś z dwójki 10/huron - chyba najlepsze bitwy fortowe na światach bez pełnego premium
Świat z pełnym premium - Jicarilla - najnowszy i chyba najliczniejszy świat na którym w miarę aktywnie gra cała masa osób. (pomijam klona bo jak dla mnie to porażka ten świat)
Oraz Świat szybki w okresie kwartalnym - miesiąc świata za każdym razem z innym celem - 2 miesiące przerwy na restart i konserwacje
Mam nadzieję że takie wytłumaczenie jest w miarę sprawiedliwe i spowodowałoby naprawdę zwiększenie aktywności. Coś by się działo na każdym świecie a nie tylko wejść ustawić pracki, napisać na czacie "dam kase tu za tam" i przełączyć się na następny. Samo zredukowanie światów do 3 spowodowałoby że możliwa byłaby gra na wszystkich praktycznie całkowicie aktywnie. A gra na kilku światach aktywnie spowodowałaby że już bonus logowania, który przy rozsądnym używaniu może zapewnić praktycznie non stop premię postaci, już by nie wystarczał.
 

DeletedUser19932

Gość
Gość
Ja już w jakimś temacie pisałem że wg mnie powinny być 3 stałe światy.
Świat 1 - szczerze nie gram tam aktywnie ale jakoś tak to już w większości gier jest że pierwsze światy się utrzymują mimo trudności i jakby nie było pojedynki są tam chyba najlepiej rozwinięte
Świat bez pełnego premium - któryś z dwójki 10/huron - chyba najlepsze bitwy fortowe na światach bez pełnego premium
Świat z pełnym premium - Jicarilla - najnowszy i chyba najliczniejszy świat na którym w miarę aktywnie gra cała masa osób. (pomijam klona bo jak dla mnie to porażka ten świat)
Oraz Świat szybki w okresie kwartalnym - miesiąc świata za każdym razem z innym celem - 2 miesiące przerwy na restart i konserwacje
Mam nadzieję że takie wytłumaczenie jest w miarę sprawiedliwe i spowodowałoby naprawdę zwiększenie aktywności. Coś by się działo na każdym świecie a nie tylko wejść ustawić pracki, napisać na czacie "dam kase tu za tam" i przełączyć się na następny. Samo zredukowanie światów do 3 spowodowałoby że możliwa byłaby gra na wszystkich praktycznie całkowicie aktywnie. A gra na kilku światach aktywnie spowodowałaby że już bonus logowania, który przy rozsądnym używaniu może zapewnić praktycznie non stop premię postaci, już by nie wystarczał.

Daj dowód, który spowoduje, że uwierzę w bajeczkę, że zmniejszenie liczby światów jest jedynym rozwiązaniem dla TW. Kiedyś przedstawiałem już, co powinno się zdarzyć - przede wszystkim zwiększenie nakładu na reklamę TW w innych serwisach internetowych. Jeśli chcesz teraz zmniejszyć światy (i Ci inni, co chcą też, c'mon 90% społeczności forum), to najbardziej stratne będą najaktywniejsze osoby, które zniechęcą się do gry, bowiem to one napędzają wymiany międzyświatowe. Nie chce tu bronić tychże wymian, ale jest to aktualnie zło konieczne. Poprzez redukcję światów nie powiększysz ich ludności (zauważ - na CY masz 1600 ludzi, pomnóż sobie to x12. Na CY masz jakiś 1000 jagodziarzy, z nich ok. 800 jest do wymian na inne światy. Zostaje Ci 800 aktywnej ludności. Dalej - masz ludzi z 1-10 lvl, którzy zniechęcili się do gry. Odejmij kolejnych 100 ludzi. Dalej odejmij tych graczy, którzy mają główne konta na jednym z tych światów, a na pozostałych mają równie dobrze rozwiniętych jagodziarzy - ich jedynym zyskiem jest 75 uop za migracje. Serio, zostawienie 3 światów to nierealny pomysł, a wręcz w dłuższej perspektywie słaby, bowiem po uwzględnieniu odpływu ludzi i redukcji kont o mniej/więcej 10-20k z tych światów, które staną się nieaktywne, spowodowałoby... no tak, właśnie, mniejszy dopływ bryłek dla IG i gra z automatu staje się nierentowna.), co najwyżej dasz im jakieś... 2? 3? 6? miesięcy aktywnej gry, w zależności od rozwoju fortów na świecie. Nie ma co ukrywać - forty stymulują zarówno jagodziarstwo, jak i pojedynki (tak, te również stały się zależnie od fortowców - kto z Nas nie lubi walnąć w fortowca, który ma 600-900 poziom pojedynków? ;) ). Może dla tego jednego, dwóch lub trzech światów migracja się uda, ale nie dla aż 9 światów, z czego aż 6 światów z premką.
 

DeletedUser23283

Gość
Gość
Nie napisałem że jest to jedyny możliwy sposób. Nawet tak nie myślę. Ale w moim odczuciu to naprawdę poprawiło by aktywność i zmniejszyło właśnie zjawisko wymian. Mnóstwo ludzi jest porozrzucanych po różnych światach na których nie ma praktycznie gry (popatrz sobie nawet w jakim temacie właśnie piszemy - w prośbie o migrację z kolejnego świata). Mówisz o odpływie kasy dla inno z bryłek. Przypomnę ci tylko że bryłki kupujesz do konta a nie do danego świata, a wydaje mi się że raczej niewiele osób na kontach pod wymiany wydaje zakupione bryłki. Jakieś wyliczenia mi podajesz że nie zwiększę ludności światów bo i tak te konta tam istnieją (o ile dobrze to zrozumiałem) ale te konta zaczną tam grać aktywnie a nie wegetowac pod biurem handlowym. I kolejna sprawa czemu nie ma się udać migracja z 9 światów naraz? Udało się jak była włączona na światach 2-9 to czemu nie teraz? Nie jestem pewien ale podobna sytuacja wtedy miała miejsce. Jeżeli dobrze pamiętam to podczas włączenia pierwszej migracji najnowszym światem był chyba bf (ew cheyenne) na który nie można było migrować a więc z 8 światów była możliwość migracji na 4(5). Taka wielka różnica?
 

DeletedUser19932

Gość
Gość
Pisałem o aktywności - poprawa nastąpiłaby w przeciągu 2-6 miesięcy, dalej nie. Jeśli ciągle uważasz, że tak nie jest, sprawdź przykład pojedynczej migracji (konkretnie s12 -> s10). Legiony z Lipą, a potem Gromem zabawiły 6 miesięcy. Podejrzewam, że to jest max możliwości pojedynczych migracji. Elita na s1, która była zasilona graczami związanymi z s3 i s11, podbiła świat należący do Zetek (które migrowały z s9, nota bene) w 3 miesiące. Potem aktywność siadła. Oczywiście, piszę ciągle w kontekście fortów - dlaczego, patrz mój powyższy post.

Pisałem o wymianach - zniechęcasz ludzi, którzy zbijają na tym majątek. Nie można cofnąć tego negatywnego trendu.

Pisałem wyliczenia pod kątem Inno Games. Widocznie muszę je rozwinąć. Załóżmy, że każdy świat ma 1,6k ludzi (co jest oczywiście nieprawdą, ale nie chce mi się sprawdzać, ile świat ma odpowiednio ludzi). Daje to 14,8k kont. Jeśli chcesz przenieść konta na 3 światy (na teoretyczne założenia rozłóżmy ten podział idealnie), to na każdym ze światów masz 5k ludzi. Z jednym, ale to małym "ale": Cheyenne jest idealnym przykładem świata "jagodziarskiego". Jeśli jakiś człowiek ma pojedyncze konto na Cheyenne i nie ma nigdzie indziej konta do grania, to rzeczywiście musi być szalony. Tak samo jest w wypadku Arizony i Dakoty, których to 3 przypadki powinny być w pierwszej kolejności rozpatrywane (a za rok dołączy do nich Klondike). Na trzech światach, o których piszesz, będziesz rzeczywiście mieć 5k ludzi, ale tylko dlatego, że nie wszędzie masz 1,6k ludzi na każdym świecie (s1, najliczniejszy nie licząc Klona ma aktualnie 3,7k kont). Słusznie zauważasz, że bryłki kupuje się do konta, ale IG sprawdza ich wydawanie na konkretnych światach i pod tym względem rozpatruje, jak dany świat "zarabia" na siebie. Światy premium na pewno źle pod tym względem nie wypadają (patrz dyskusja na temat migracji z CY, gdzie jednoznacznie stwierdzono, że Cheyenne wypada zarobkowo lepiej o 10% niż najgorszy świat - słowa Onufrego. Jeśli się nie mylę, tym "najgorszym" światem było w owym czasie s11, ale tego nie jestem Ci już w stanie podać). Teraz najważniejsze - z tychże 1,6k ludzi na pewno istnieje część, która wyda bryłki na konto premium (głównie premia postaci dla ppków jagodziarzy, ew. premka energii), kolejna część skusi się na wydanie bryłek po to, aby loterię wygrać. Nie musi być to jakaś zatrważająca ilość, aby serwer zarobił na siebie w ciągu miesiąca, jak widać.

Ponadto, dodając do tego, na światach "jagodziarskich" konta posiadają już względnie wysoki lvl (+100). Niby prosta decyzja o porzuceniu konta na rzecz innych, daleko bardziej rozwiniętych na aktywniejszych światach, ale poświęcenie minimum roku na rozwinięcie takiej postaci i porzucenie jej również boli.

W końcu, dlaczego migracja z 9 światów naraz nie ma najzwyczajniej w świecie szans.
Aktualnie masz 6 światów, które trzymają jakąś aktywność (s1, s10, BF, Huron, Iro i Jica) + 1 nowy (Klon). Jest minimum 7 światów, które na 100% zarabiają na siebie - powyżej zostało to przeze mnie potwierdzone, że nie trzeba wielkich kosztów, aby serwer zarobił na siebie, a taka loteria pozwoli utrzymać serwer na cały rok (na Iro lub Jica musiało pójść ładnie bryłek, skoro rekord pojedynkowy wyniósł tam ponad 1k - była o tym mowa w moim temacie na "Bizonich"). W tym roku była to już 2 loteria, będą jeszcze min. 3, na dodatek w przerwach wchodzi cyrk, gdzie też jest pewien odpływ bryłek (i UOP, które w niektórych przypadkach zastępują bryłki, a tego IG też nie chce - dlatego są stosowane loterie z UOP).
Następnie, jest świat 11, który niedługo pójdzie pod nóż. Wykluczmy go z dalszych rozważań, bowiem tam dopływ bryłek jest minimalny, który zapewne nie pozwala nawet na utrzymanie serwera.
Pozostały światy "jagodziarskie" (teraz widzę, że machnąłem się w swoich obliczeniach o jeden świat, no, niech będzie 11), czyli Arizona, Cheyenne i Dakota. Już wcześniej udowodniłem, że dopływ bryłek w ciągu roku powinien starczyć na utrzymanie serwera. Pozostaje kwestia tego, jak wielki to jest zysk. Nie trzeba być Sherlockiem Holmes'em, aby zauważyć regularny odpływ ludzi z TW. 2 lata temu ludność s1 wynosiła 6,5k, rok temu 4,7k - i to pomimo migracji. Za rok ludność świata spadnie prawdopodobnie poniżej 3k - a mimo to interes nadal będzie opłacalny, tylko w mniejszym stopniu. Tak jeszcze przez kilka lat. Wracając - wyżej wspomniane światy zostaną zamknięte dopiero w jednym wypadku - kiedy liczba graczy na danym świecie zostanie już przetrzebiona do ilości minimalnej, która umożliwi wyłącznie utrzymanie servera.

Wniosek - zachęcić ludzi do wydawania bryłek... na innych światach. Ewentualnie rozszerzać "szeptaną" reklamę TW poprzez ref-linki i stwierdzenie, że "jest to fajna gra", ale ta możliwość przyciągnięcia ludzi już raczej się skończyła.

Na koniec - orientacyjnie w TW gra nie więcej niż 10k ludzi. Wg statystyk jest ok. 30k kont. Sam posiadam 4 aktywne konta. Potem zobacz, ile Ty aktywnych kont posiadasz. Popytaj się swoich znajomych, gdzie grają - włącznie z jagodziarzami. Znajdziesz takich ludzi tysiące. Rzadko kiedy ktoś konkretnie decyduje się na grę na jednym świecie - dlatego liczę orientacyjnie 10k. Policzmy na dodatek multikonta - nie wszystkie da się wyłapać w grze, w końcu szeryfowie nie będą ślęczeć 12h nad grą i patrzeć, czy ktoś się loguje jak mu się tam podoba. Dlatego też, jeśli TW będzie chciało decydować o migracji, to trzeba będzie szybciej pomyśleć, czy TW nie pomyśli szybciej o... zamknięciu gry. To jest w gruncie rzeczy szybsze rozwiązanie i lepsze, niż utrzymywanie gry przynoszącej dużo mniejsze zyski niż FoE lub Tribal Wars. Dlatego też ewentualna migracja ze światów jagodziarskich będzie ostatnią. Pomimo tego, że mam jedynie orientacyjne dane, jestem Ci w stanie udowodnić, że migracja jest ładną bajeczką o tym, że aktywność diametralnie wzrośnie.

P.S. W momencie migracji starych (2-9) światów The West był pół roku przed otwarciem Iro. Istniało 17 światów, z czego Inno Games uznało, że 8 z nich jest nierentownych na podstawie danych, które uzyskało. Kolejną bajeczkę o tym, że Onufry mógł za pierwszym razem sam włączyć migrację, należy schować do szuflady, bowiem dopiero w 2012 roku napisano dodatkową część kodu zezwalającą na włączenie migracji i przeniesienie danych z jednego świata na drugi. Tak, duża różnica - połącz argumenty z obu postów. Pozdrawiam.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser23283

Gość
Gość
Słuchaj ja wcale nie twierdze że większość światów na siebie nie zarabia. Nie znam się na dochodach z tych loterii ani wydatkach związanych z utrzymaniem gry. Może i światy takiej jak dakota i cheyenne są rentowne. Ale co z tego jak ludzie tam się denerwują i odpuszczają bo tak jak napisałeś poświecenie roku czy dwóch gry nie jest łatwo przekreślić i się odciąć. Ludzie którzy mają główne konta na takich światach są na nich uwięzięni. Sam moje główne konto mam na s11, czekam z przeniesieniem aż ogłoszą zamknięcie bo chce je przenieść na huron na którym mam też całkiem niezłe konto (chyba 2 po moim głównym) i nie będę miał żalu żeby je skasować (zajmie mi pewnie cały dzień aż zrobie porządki i powymieniam fanty które chce zostawić ale to inna sprawa). Piszesz że migracja podniesie liczbę ludności na światach które zostaną do 5k. W moim odczuciu jeżeli liczba się zwiększy to tylko nieznacznie. Prawie wszyscy tak jak i ty (pisałeś o 4 kontach) moją po kilka postaci. Wg mnie zniszczenie kont zarobkowych wyszłoby tylko na lepsze. Nudne stało się to że każdy biega w setach, kasa jest przeliczana w milionach a ceny na targu wariują. Piszesz także że graczy ubywa. Tak zgadzam się z tym. Ale zauważ że sporo osób rezygnuje z gry bo są właśnie uwięzieni na takich martwych światach. Nie gra na głównym koncie to i na zarobkowych przestanie. Nie twierdze że jest to jedyny powód zmniejszenia liczby graczy ale napewno jakiś % to jest. Mój pomysł z 3 światami na pewno sprawiłby ożywienie na nich, na jak długo? Nie potrafię powiedzieć. Reklama pewnie także wiele by pomogła ale to nie my decydujemy o tym na co INNO wyda zarobione pieniądze. Ten projekt nie jest ich głównym i można go chyba porównać do takiego konta jagodowego które przynosi zyski aby ulepszyć inne konto (inną grę). Zobacz że inno wręcz właśnie nakłania do "migracji" do innych swoich gier. Często tutaj jest więcej informacji o innych grach ze stajni INNO niż o samym TW.
Na koniec powiem tak. Dalej trzymam się mojego zdania że zmniejszenie liczby światów wpłynęło by pozytywnie na grę (a przynajmniej dla tych aktywnych) Nie przekonałeś mnie swoimi wyliczeniami bo wydaje mi się że po prostu nie odnoszą się one w 100% do tego o czym ja piszę. Nie twierdzę też że ty nie masz racji we wszystkim. Po prostu nie zgadzamy się we wszystkim i jak to zazwyczaj na każdym forum bywa żaden nie przekona drugiego :gwizd:. Tak więc skończmy niepotrzebne dyskusje i powodzonka w grze.
 
Status
Zamknięty.
Do góry