Drodzy fortowcy,
przedstawiamy wam zasady dotyczące Międzynarodowych Mistrzostw Bitew Fortowych 2020 - IFBC 2020.
1) OGÓLNE
1.a) Struktura Mistrzostw
Mistrzostwa zostaną podzielone na trzy etapy: Przygotowanie, Kwalifikacje i Turniej.
Faza przygotowawcza jest fazą wprowadzającą przeznaczoną dla gracza do stworzenia swojej postaci; Etap kwalifikacji jest fazą pośrednią, mającą na celu zakwalifikowanie drużyn, które będą rywalizować w ostatnim etapie: turnieju. Etap turnieju to faza, w której odbędzie się sam turniej.
1.b) Szacowany harmonogram
Poniższy harmonogram stanowi szacunkowy maksymalny czas trwania każdej fazy. Mistrzostwa nie powinny trwać dłużej niż 11 tygodni, jednak w przypadku, gdy liczba uczestników jest mniejsza niż wcześniej przewidywaliśmy, każdy etap może być ukończyczony w krótszym czasie.
Przygotowanie (tygodnie 1-2)
Kwalifikacje (tygodnie 3-5)
Turniej (tygodnie 6-10)
Finały (tydzień 11)
1.c) Harmonogram bitwy
Podczas całych Mistrzostw harmonogram będzie zawierał informacje o czasach, w których będą odbywać się bitwy oraz o drużynach i ich przeciwnikach. Bitwy zostaną ogłoszone 48 do 24 godzin przed ich rozpoczęciem. Zespół broniący będzie właścicielem fortu.
Przełożenie bitew jest możliwe, jeśli obie drużyny wyrażą na to zgodę. Bitwę można przełożyć o maksymalnie 12 godzin. Innymi słowy, po ogłoszeniu bitwy, jeśli obie drużyny wyrażą zgodę, bitwę można przełożyć do 12 godzin przed lub po wcześniej ogłoszonym czasie. Jednak zmiany tej należy dokonać co najmniej 24 godziny przed rozpoczęciem bitwy.
Przykład: twoją bitwę zaplanujemy na 12.10.2020 o godzinie 20:00, ale ten termin nie odpowiada członkom twojego zespołu. Chciałbyś, aby ta bitwa została przełożona. Kontaktujesz się z obsługą do 11.10.2020 najpóźniej o 20:00, prosząc ich o przełożenie bitwy na 13.10.2020 o 8:00.
1.d) Rozmiary fortów
W tegorocznej edycji rozważyliśmy zmianę dotyczącą wielkości fortów, o które będziesz walczyć. W przeciwieństwie do poprzednich edycji, w Mistrzostwach 2020 będziecie walczyli o małe forty.
1.e) System „obiegowy”
Kolejna znacząca zmiana w porównaniu z poprzednimi mistzostwami dotyczy organizacji bitwy. W tegorocznej edycji za każdym razem, gdy walczysz z drużyną przeciwnika, będą odbywać się jednocześnie dwie bitwy. Te dwie bitwy zostaną nazwane „obiegiem”.
W jednej z bitew Twoja drużyna będzie grała jako Atakujący, a w drugiej jako Obrońca. Oznacza to, że część twojej drużyny będzie grała jako Atakujący, a część jako Obrońca.
Przykład: każdy obieg składa się z dwóch bitew. Bitwa numer jeden (B1) i bitwa numer dwa (B2). W B1 drużyna Y będzie grała jako atakujący, a jako obrońca w B2. Z drugiej strony drużyna Z będzie grała jako obrońca w B1, a jako atakujący w B2. Gracze Drużyny Y wybrani do walki jako Atakujący będą uczestniczyć tylko w B1, a ci wybrani do gry jako Obrońcy wezmą udział tylko w B2. To samo dzieje się z Drużyną Z. Czy będziesz grał jako Atakujący czy jako Obrońca?
Rola | Bitwa 1 | Bitwa 2 |
Zespół atakujący | Zespół J | Zespół D |
Zespół broniący | Zespół D | Zespół J |
1.f) Wielkość zespołu
Aby móc zarejestrować się w Mistrzostwach, każda drużyna musi składać się z 95 do 105 graczy. Każdy obieg wymaga jednak, aby w bitwach uczestniczyło tylko 92 graczy. Drużyny zostanią podzielone na dwie części: atakujący i obrońcy. Będzie więc 50 atakujących i 42 obrońców w drużynie.
Każda zespół musi zadeklarować od 2 do 5 liderów. Wszelakie uzgodnienia (umowy czasowe, założenie miasta, ogólna komunikacja z organizacjami) będą wykonywane wyłącznie przez nich.
Oczywiście twoja drużyna może decydować, kto jest atakującym, a kto obrońcą przed każdym meczem. Nie muszą za każdym razem być tymi samymi graczami. Zalecamy jednak specjalizację w zespole.
1.g) Wersje językowe i liczba zespołów
IFBC 2020 jest otwarty na wszystkie wersje językowe gry. Zespoły z mieszanych państw są również dozwolone.
Nie ma również ograniczenia liczby zespołów uczestniczących w programie w zależności od danej wersji językowe ani zespołów z mieszanych krajów.
1.h) Ustawienia
Każdy gracz zaczyna na pierwszym poziomie i otrzymuje specjalnie przygotowaną skrzynię z przedmiotami, zestawami, wzmocnieniami i wszystkim, czego będzie potrzebować, aby rozpocząć konkurencję:
- 3x Mikstura nowego początku
- 5x 3 dniowy VIP
- 5x Pieróg z warzywami
- 5x Mikstura życia (75% punktów zdrowia)
- 5x Herbata Mate
- 3x Bomba - pułapka
- 1x Złoty list (250 obligacji)
- 1x Zestaw Tańczącego Martwego Jastrzębia (zestaw ubrań, broni i zaprzęg)
- 1x Zestaw Joaquina Murriety (zestaw ubrań, broni i zaprzęg)
- 1x Zestaw Livingstona (zestaw ubrań i zaprzęg) + zestaw broni Emiliano Zapaty
- 1x Zestaw Górskiego farmera (zestaw ubrań)
- 1x Precyzyjny jednostrzałowiec ^3 (44010003)
- 600x Napój wielkiej mądrości
1.i) Waluta
Przez cały czas trwania mistrzostw wszystkie transfery dolarów w grze będą wyłączone.
Podczas całych Mistrzostw gracze będą mogli zobaczyć eventową walutę, jednak nie powinni w żaden sposób z niej korzystać;
Bryłki zakupione podczas IFBC 2020, które nie zostały wykorzystane w całości podczas Mistrzostw, można przenieść na konto główne Gracza.
Bryłki otrzymane podczas IFBC 2020, które nie zostały wykorzystane w całości podczas Mistrzostw, nie mogą zostać przeniesione na konto główne Gracza.
Przedmioty takie jak zestawy i broń zakupione podczas IFBC należy wykorzystywać wyłącznie w Mistrzostwach i nie można ich przenosić na konto główne Gracza.
1.j) Ograniczenia i zakazy mistrzostw
Interakcje
Handel między drużynami nie będzie dozwolony przez cały czas trwania Mistrzostw;
Handel w obrębie zespołu będzie dozwolony, ale zostaną nałożone limity cen;
Ustawianie pojedynków nie będzie dozwolone;
Zabrania się interakcji wszelkiego rodzaju między Obserwatorami a Graczami uczestniczącymi w Mistrzostwach, takich jak handel przedmiotami, pojedynki lub nawet przygody;
Brzydki język
Absolutnie zabrania się używania wulgarnego języka, obraźliwych wyrażeń i jakichkolwiek objaw braku szacunku. Nieprzestrzeganie tych zasad będzie karane cofnięciem punktów według uznania organizatora Mistrzostw.
1.k) Permanentne blokady
Nieprzestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych, ogólnych warunków InnoGames lub jakichkolwiek zasad mistrzostw będzie karane permanentntnym banem gracza. W takim przypadku drużyna nie będzie w stanie zastąpić zbanowanych graczy, ale będzie mogła kontynuować mistrzostwo.
2) SYSTEM TRZECH ETAPÓW
2.a) Etap przygotowawczy Rozpoczyna się 06. kwietnia 2020 r
W tej początkowej dwutygodniowej fazie każdy gracz może zbudować swoją postać zgodnie z własnymi preferencjami i otrzymać następujące specjalne bonusy:
+ 5900% punktów doświadczenia podczas pracy
+ 300% prędkości
Istnieje natomiast premia do doświadczenia, możesz łatwo osiągnąć poziom 150, używając wszystkich mikstur mądrości, które otrzymasz w specjalnie przygotowanej skrzyni. (1.h Ustawienia)
Podczas etapu przygotowawczego każda drużyna założy swoje miasto, w którym każdy członek zespołu musi się znaleźć po etapie przygotowań. Opuszczenie miasta i dołączenie do niego po tym etapie jest niedozwolone.
2.b) Kwalifikacje rozpoczynające się 19 kwietnia 2020 r
W tej fazie przydzielone zespoły zostaną rozdzielone grupami. Dokładna liczba grup i liczebność grup zostanie podana po zapisaniu wszystkich drużyn, co powinno nastąpić najpóźniej do 29 marca 2020 r.
Drużyny będą ze sobą walczyć w grupie. Zwycięska drużyna każdego obwodu otrzyma punkty zgodnie z warunkami określonymi poniżej.
Najlepsze dwie drużyny z każdej grupy uzyskają prawo do przejścia do Fazy Turnieju.
Przykład: 24 drużyny zapisują się, więc możemy podzielić je na 6 grup po 4 drużyny. Przechodzą dalej 2 drużyny na grupę i 4 najlepsze trzecie (pod względem punktów)
2.c) Turniej Rozpoczynaja się około 10 maja 2020 r. - dokładna data zostanie ogłoszona podczas Mistrzostw
Po zakończeniu etapu kwalifikacji rozpoczyna się Turniej.
i)System „do dwóch wygranych”
Turniej odbędzie się w modelu „Best-of-three”. Każda drużyna rozegra 3 obiegi z tym samym przeciwnikiem. Będzie to nazywane „Meczem”. Drużyna z 2 na 3 zwycięstwa w obiegu zostanie uznana za zwycięską i przejdzie do następnego meczu. Uważa się, że drużyna wygrała mecz, gdy wygrywa co najmniej dwa z trzech obwodów - jako atakujący i jako obrońca.
Przykład: Drużynie Y udało się wygrać pierwszy i drugi obwód jako atakujący i jako obrońca, ale nie wygrał jako atakujący w trzecim obiegu. Ponieważ Drużyna Y wygrała 2 z 3 rund, idzie do przodu.
ii) System podwójnej eliminacji
W turnieju odbędzie się na zasadzie system podwójnego nokautu/podójnej eliminacji. Zostanie zorganizowany z „Drabinką wygranych” i „Drabinką przegranych”.
Wszystkie drużyny wystartują w tak zwanej „Drabince wygranych”. Zwycięzca meczu przechodzi normalnie w mistrzostwach.
Jednak przegrany tego meczu nie zostanie automatycznie wyeliminowany. Zespół przegranych zostanie przeniesiony do „Drabinki przegranych, gdzie będzie miał okazję zakwestionować drugie miejsce w Mistrzostwach.
W przypadku kolejnej porażki w meczu drużyna zostanie wyeliminowana z turnieju i od tego momentu dalsze pojedynki ani działania, które mogłyby wpłynąć na wciąż uczestniczące drużyny, nie są dozwolone.
Na końcu Turnieju zwycięzca Drabinki przegranych będzie walczył o drugie lub trzecie miejsce w finale.
2.d) Finały: pierwsze, drugie, trzecie miejsce
Podobnie jak w przypadku Turnieju, finały odbędą się w systemie do dwóch wygranych, więc tak jak w turnieju drużyna, która wygra 2 z 3 obiegów, zostanie uznana za zwycięską.
W finałach odbędą się dwa mecze: Pierwszy mecz w finale zostanie rozstrzygnięty między dwoma ostatnimi drużynami, które zostały w drabince wygranych, a drugi mecz w finale zostanie rozstrzygnięty między przegranym pierwszego meczu w finale i zwycięzca drabinki przegranych.
Pierwszy mecz finałów zadecyduje, która drużyna wygra pierwsze miejsce mistrzostw. Drugie i trzecie miejsce zostaną określone w kolejnym meczu pomiędzy przegranym w pierwszym meczu a zwycięzcą drabinki przegranych.
Przegrany pierwszego meczu finałów będzie walczył ze zwycięzcą drabinki przegranych. Zwycięzca tego meczu zajmie drugie miejsce w Mistrzostwach. Trzecie miejsce zajmie pozostała drużyna.
3) Przyznawanie punktów
Drużyna wygrywająca bitwę otrzyma trzy punkty, jeśli wygra zabijając każdego wroga, niezależnie od tego, czy gra jako atakujący, czy obrońca.
Drużyna wygrywająca bitwę otrzyma dwa punkty, jeśli wygra ją zdobywając flagę lub utrzymując fort przez 55 rund.
Jeden dodatkowy punkt zostanie przyznany ogólnemu zwycięzcy obiegu, zespołowi, który:
Wygra obie bitwy w obiegu - jako atakujący i obrońca
Wygra jedną bitwę w obiegu, gdy gra jako atakujący, zabijając każdego obrońcę, a drużyna przeciwnika zwyciężyła, zdobywając flagę.
Wygra we wcześniejszej rundzie niż jego przeciwnik, w przypadku gdy obie drużyny wygrały, zabijając wszystkich obrońców, grając jako atakujący
Wygra z większą liczbą ocalałych w ataku, w przypadku gdy obie drużyny wygrały, zabijając wszystkich obrońców, grając jako atakujący, a zwycięstwo było w tej samej rundzie.
Jeśli liczba ocalałych w ataku jest taka sama, drużyna z większą ilością punktów zdrowia pozostających w ataku otrzymuje dodatkowy punkt.
Wygra we wcześniejszej rundzie niż jego przeciwnik, gdy obie drużyny wygrały, zdobywając flagę drugiej drużyny
Zwycięża zostawiając mniej Obrońców, gdy obie drużyny wygrały zdobywając flagę drugiej drużyny, a zwycięstwo było w tej samej rundzie
Jeśli liczba ocalałych Obrońców jest taka sama, drużyna z mniejszą liczbą punktów zdrowia broniących się przeciwników otrzymuje dodatkowy punkt
Wygrywa jedną bitwę rundy, gdy gra jako obrońca, zabijając wszystkich atakujących, a drużyna przeciwnika zwyciężyła, utrzymując fort z czasem
Wygrywa we wcześniejszej rundzie niż jego przeciwnik, w przypadku, gdy obie drużyny wygrały zabijając wszystkich atakujących, grając jako obrońca
Wygrywa z większą liczbą ocalałych w przypadku, gdy obie drużyny wygrały, zabijając wszystkich atakujących, grając jako obrońca, a zwycięstwo było w tej samej rundzie
Jeśli liczba ocalałych jest taka sama, drużyna z większą ilością punktów zdrowia otrzyma dodatkowy punkt
Wygrywa jedną bitwę rundy z większą liczbą obrońców, którzy przeżyli, w przypadku gdy obie drużyny wygrały, utrzymując fort z czasem
Jeśli liczba ocalałych obrońców jest taka sama w obu drużynach, drużyna z mniejszą liczbą przeciwników atakujących otrzymuje dodatkowy punkt
Jeśli liczba ocalałych przeciwników atakujących jest taka sama w obu drużynach, drużyna z atakującymi przeciwnikami z mniejszą ilością punktów zdrowia otrzymuje dodatkowy punkt
DEFINICJA
Bitwa | Pojedyncza bitwa fortowa obiegu. |
Obieg | Bitwa nr. 1 oraz bitwa nr. 2 |
Mecz | 3 obiegi |
Zwycięzca bitwy | Zespół, który wygrywa bitwę, zdobywając flagę, zabijając przeciwnika lub broniąc fortu przez 55 rund. |
Zwycięzca obiegu | Zespół, który ma najwięcej punktów w obiegu. |
Zwycięzca meczu | Zespół, który wygra 2 z 3 obiegów meczu. |
Zwycięzca ogólny | Gdy drużyna wygrała obie bitwy w obiegu lub wygrała jedną z bitew w trudniejszy sposób, na przykład zabijając wszystkich przeciwników. |
Obserwatorzy | Użytkownicy posiadający aktywne konta, którzy nie biorą udziału w Mistrzostwach. |