Ostateczna prawda o bonusach fortowych

  • Rozpoczynający wątek DeletedUser32334
  • Data rozpoczęcia
Status
Zamknięty.

DeletedUser32334

Gość
Gość
Wzory fortowe są czytelne, ale nigdzie nie jestem w stanie znaleźć jasnej odpowiedzi co do bonusów z umiejętności (+1, +2, +3 ...).
- Po pierwsze można znaleźć różne tabele progów. Która jest prawdziwa?
- Dwa: czy na 100% są sztywne? - tylko liczby całkowite, niezależnie od tego czy to minimalna czy maksymalna liczba na dany punkt bonusu.
- Po prostu dodają się do wzorów obrony i ataku, niezależnie od umiejętności?
- Czy w ogóle warto się nimi obecnie przejmować? Zdania są podzielone: od rozkładaj je równomiernie, żeby bonus był jak największy do trochę w dowodzenie, reszta w hp, a umki z ubrania.
 
1. Tabele progów - mogą występować po prostu nieaktualne. Znajdź aktualny wzór i najprostszym kalkulatorem podnieś liczbę do potęgi np. 0,6 (gdy jest 0,5, starczy spierwiastkować), a ustalisz, czy wartość dla tabeli się zgadza.

2. Dla komputerów nie ma obecnie różnicy, czy losuje przedział od 0 do 53, czy od 0 do 53,12 (czyli właściwie od 0 do 5312). Doświadczalnie i w oparciu o znalezioną wiedzę na zagranicznej wiki szacuję, a także zasady pojedynków, szacuję, że losowanie to po prostu wybór liczby od 0 do wartości ataku, porównane z liczbą od 0 do wartości obrony przeciwnika - i rezultatem jest zadanie obrażeń lub unik. Tutaj niewielki błąd z wartości po przecinku (może zarówno się zaokrąglać w którąś narzuconą, lub bliższą stronę, a także wybierana dokładnie). Słyszałem również teorię spiskową, że to się jeszcze jakoś inaczej przelicza (np. zamienia przedział na liczbę i dalej losuje) - ale to bez dokumentacji.
Nawet jeśli zaokrągla się w dół, miej na uwadze, że 67,98 samo w sobie daje 67 - ale w otoczeniu żołnierza z dowodzeniem sporo łatwiej przekroczyć kolejny próg. Również osiągnięcie następnego lvla, tudzież otrzymanie umiejki z misji daje już 68 punktów.

3. Nie zrozumiałem pytania.

4. Wybór między optymalnym rozwiązaniem a full HP już nie ma tak drastycznych różnic jak kiedyś. Najpierw narzuć podział na HP i inne umiejki fortowe. Później pilnuj tak, by umiejętności w wersji finalnej układały się równomiernie (mogą się różnić 2-krotnie, ale większa przepaść oznacza dysproporcje, które najlepiej uzupełnić bazowymi umiejętnościami).
Dawno temu były czasy, gdy ubranka nie wybaczały błędu - tj. były takie, które dawały bonusy nastawione na stronę (np. słabe w ataku, świetne w obronie), czy też dawały HP bez pokrycia (postać miała porządne 5-cyfrowe HP, ale 20 obrony i niewiele więcej na umocnieniach dawały sporo więcej przyjętych niż uników. Jednocześnie celność była tragiczna, zależnie do kogo, na jaką odległość, i jaka różnica w "zabudowie"). Największą wydajność osiągało się podczas poszukiwania balansu między HP i bonusami, a także odpowiednim balansie tych bonusów. A wydajność do dzisiaj jest to po prostu suma zadanych obrażeń, uników i przyjętych.

Możemy czekać na wypowiedź TWT, ale mogą być napotkane następujące przeszkody:
-nikt się nie pojawi
-będą wygłaszane własne teorie, prawdopodobnie bez żadnych uzasadnień.
-nikt nie rozwinie mojej wypowiedzi
-wiedzą, ale nie mogą powiedzieć
-będzie jakiś bełkot
-kod źródłowy nie jest dostępny
 
Status
Zamknięty.
Do góry