Rebalans PVP i Bitew o Fort

Czy się zgadzasz?


  • W sumie głosujących
    32
Małe szansę, że to wprowadzą, ale może jak zaczęli się interesować bitwami o fort Lenka mogłaby to przekazać dalej.

Jak wszyscy wiecie każdy aspekt gry ma mniejsze lub większe RNG. Czy to drop z pracek czy to pvp czy bitwy. Są wartości stałe takie jak SU/Strzelanie/Odporka/Refleks w pvp i obrażenia jak i hp w bitach o fort, ale cała reszta mocno opiera się na RNG.

Obecnie w grze pvp (cel unik) jeśli chodzi o trafienia polega na wylosowaniu liczby od 10 do Twoje celowanie + 10 + bonus taktyka/zaskok, a następnie to samo z unikiem przeciwnika. Osoba która wylosuje większą wartość trafia lub unika. Tak to właśnie działa. Dlatego nawet czasem mając 0 celowania jesteśmy w stanie trafić przeciwnika, który ma 500 uniku.

W bitwach o fort to już w ogóle odbiega od normy, dlatego nawet osoba mająca 40 ataku czasem trafia osobę mającą 300 obrony.

Tutaj proponuję od razu zaledwie lekką zmianę. Dużo mniej RNG based byłoby losowanie tych liczb z zakresu 50% Cel/Unik do 100% Cel/Unik i tak samo 50% Ataku/Obrony do 100% Ataku/Obrony. Zmniejszyłoby to znacząco "szczęście"które może wynosić od 0 do 100% do wartości od 50% do 100% (czyli 50% różnicy, tak jak to ma mniejsze np w plemionach gdzie to jest wartość od -25% do 25%).

Ponad to, jeśli chodzi o dodatkowy rebalans całkowicie skasowałbym dodatkową ilość taktyki u żołnierza, natomiast bonus "zakładanie broni 3/6lvl poziomów większej" zmieniłbym tak, aby ich broń (skalująca obrażenia) była po prostu silniejsza o te 3/6 lvl. Daje to i tak sporą przewagę, natomiast nie aż tak w czasach kiedy sam set daje 800 taktyki.


Odpalanie się PPka na bitwach o fort można by zmienić na otrzymywanie 15%/30% mniejszych obrażeń od strzału przeciwnika. Łatwe do zaimplementowania w grze, a całkowicie ożywi postać poszukiwacza przygód na bitwach.

Postać zawadiaki ma także bonus w postaci RNG - 10/20% na krytyczne uderzenie. Można by to byłoby spokojnie zwiększyć na 15%/30% większe zadawane obrażenia podczas każdego strzału (w przeliczeniu na 40 strzałów po 1500 obrażen [standard full dowo dzisiejsze czasy], daje to 12k dodatkowych obrażeń, czyli wartość około 3 krytycznych uderzeń). Spowoduje to także, że większą stabliność bitew o fort, czym dowodem są mistrzostwa, jak bardzo one nie są stabilne.


[tak wiem, że nie przejdzie, bo żaden z waszych pomysł nie przechodzi dalej i tylko niemiecki market przepycha te pomysły dalej, ale może w końcu Lenka przekaże to reszcie opiekunów projektów jak i LCM (Pani Etriel)]

Zapraszam do dyskusji jak i udziału w ankiecie.
 
Imo musi być trochę losowości, gdybyś ograniczył rng do 50-100% np: nie mógłbyś nigdy trafić boba na bobowej mającego 300 defa gdy ty masz mniej niż 150 na trawie ;x
 

Bray Wyatt

Blada Twarz
Tak jak wyżej, pomijając fakt, że choćby Speedy robił podobną inicjatywę, to przy tych zmianach bardzo wiele aspektów gry musiało by przejść rework. Przykładem są choćby orki, które w wielu pojedynkach bazują m.in. na rng, obrony dostały by kosmicznego buffa, bo przeważnie z trawy masz 110-140 ataku (nie bobem, w hp) a bonusy baszty potrafią sięgać po 200 i znacznie więcej (pomijając boby). Z żołnierzem się zgodzę w 100%, jest zdecydowanie za silną klasą w pvp i należy mu się balans, choćby dlatego, że wyklucza z pojedynków każda inną klasę (ktokolwiek jeszcze wybiera zawe chcąc zając się pojedynkami?), pp także zasługuje na buffy, choć to już mocno subiektywna opinia, bo znam ból dosyć dobrze.

Ale odbiegając od wszystkiego, są to bardzo, ale to bardzo duże zmiany i przypuszczając, że jakimś cudem trafi to do Niemiec - czy myślicie, że zrobia z tym cokolwiek?

ps twisclosingin2021
 
Tak jak wyżej, pomijając fakt, że choćby Speedy robił podobną inicjatywę, to przy tych zmianach bardzo wiele aspektów gry musiało by przejść rework. Przykładem są choćby orki, które w wielu pojedynkach bazują m.in. na rng, obrony dostały by kosmicznego buffa, bo przeważnie z trawy masz 110-140 ataku (nie bobem, w hp) a bonusy baszty potrafią sięgać po 200 i znacznie więcej (pomijając boby). Z żołnierzem się zgodzę w 100%, jest zdecydowanie za silną klasą w pvp i należy mu się balans, choćby dlatego, że wyklucza z pojedynków każda inną klasę (ktokolwiek jeszcze wybiera zawe chcąc zając się pojedynkami?), pp także zasługuje na buffy, choć to już mocno subiektywna opinia, bo znam ból dosyć dobrze.

Ale odbiegając od wszystkiego, są to bardzo, ale to bardzo duże zmiany i przypuszczając, że jakimś cudem trafi to do Niemiec - czy myślicie, że zrobia z tym cokolwiek?

ps twisclosingin2021
Im trzeba wszystko na tacy podać w taki sposób, żeby im się to spodobało, wtedy jest cień szansy że to przejdzie. Co do klasy boba to wystarczy zmniejszyć mu ten bonus. Przez takie zmiany całkowicie mogłaby się zmienić w końcu gra, bo robicie HP i Dowo ile tylko się da mijałoby się z celem i trzeba byłoby dawać umki w chowanie jak i zakładanie. To jest urozamicenie gry, żeby nie tylko 2 bolidy byłby grywalne. Średnie statystyki boba na baszcie innej niż bobowa są w okolicach 240 z premką. Wystarczy zatem mieć 170 ataku z trawy, żeby mieć takie same szanse na trafienie jak to jest obecnie.

Prawda jest taka, że gra opiera się w 90% na RNG. Dlatego też postać żołnierza jest najlepsza ze wszystkich (2 bonusy do bitew o fort i są to poza bobami 2 stałe bonusy nie polegające na RNG w żadnym stopniu). Dodatkowo jako jedyny ma stały bonus do PVP - taktyka jak i HP, które obecnie jest wazne, bo jak nie ma się 5k hp to nie ma co się nawet brać za PVP. Żadna inna klasa tego nie posiada, a zawadiaka w dobie, gdzie jesteś w stanie z jednego końca mapy na drugi przeskoczyć w ciągu 5 minut, a także motywację zwiększyć jednym produktem nie ma już żadnej przewagi (to było dobre w 2008-2012).

Zmiana bonusu PPka jest dla mnie oczywista - posiada zmniejszenie obrażeń podczas pracek o stałą wartość, dlaczego nie zastosować tego także w bitwach o fort?

Jeśli chodzi o zastosowanie tych zmian, to uwierzcie mi, że to nie jest żaden wyczyn. Sam jako student 2'go roku informatyki, byłbym wstanie wprowadzić te zmiany w kodzie gry zapewne w czasie do 2 tygodni, jeżeli takie zadanie zostałoby mi przypisane do wykonania.
 
Szczególnie pojedynki powinno się zmienić, za duża losowość szczególnie przy wysokich lvl to jest ruletka...