Witam. Oto mój subiektywny ranking seriali, które polecam:
1. 10/10
- "Breaking Bad" - gdy nauczyciel chemii dowiaduje się, że ma raka, postanawia rozpocząć produkcję metamfetaminy, by finansowo zabezpieczyć swoją rodzinę. Istne arcydzieło, współczesny western, a przemiana człowieka lepiej pokazana niż w wielkich polskich romantycznych dziełach. Dopracowany każdy najmniejszy szczegół, nawet tytuły niektórych odcinków nawiązują do angielskiej liryki, która tematem pasuje do danego odcinka. Must-watch.
2. 9/10
- "True Detective" - serial o detektywach rozwiązujących sprawy kryminalne. Szczególny klimat, którego nie można znaleźć w żadnej innej produkcji. Pierwszy sezon - genialny. Świetnie ukazuje istotę nihilizmu, postać Rustina Cohla grana przez McConaugheya jedną z najlepszych w historii kina i telewizji. Trudno o serial z lepszą obsadą - nie wiem czy jest jakaś seria w której grałoby tylu zdobywców Oscara. Drugi sezon trochę gorszy ze względu na poganianie reżysera przez HBO, obecnie emitowany jest trzeci, który klimatem znów wraca do fantastycznego pierwszego sezonu. 24 odcinki, także warto poświęcić chwilę.
- "Band of Brothers" - znakomity 10-odcinkowy miniserial wojenny, oparty na prawdziwych wydarzeniach, opisujący losy Kompanii E, 506 pułku piechoty spadochronowej, 101 Dywizji Powietrznodesantowej Armii USA. Dwa ostatnie odcinki powinien zobaczyć każdy człowiek.
- "Planet Earth II" - kontynuacja "Planet Earth" zrealizowana w sposób, w jaki jeszcze nikt nie pokazywał przyrody. Wspaniała muzyka. Końcówka prawie każdego odcinka chwyta za serce. Ukazane zjawiska, o jakich nawet nie śniłem. Niesamowite ujęcia, które można oglądać setki razy, a i tak będą zachwycać.
3. 8/10 - tutaj bez opisów, bo większość chyba już była w tym wątku opisywana
- "House of Cards"
- "Narcos"
- "Fargo"
4/ 7/10 - jak wyżej
- "The Walking Dead" - tutaj tylko dodam, że ocenę bardzo zaniżają ostatnie, wręcz groteskowe sezony. Gdy nad serialem pracował jeszcze Frank Darabont (ten od m.in. "Skazanych na Shawshank", "Zielonej Mili") - wtedy serial był rewelacyjny.
- "Westworld"
- "Pacyfik"
- "Gra o Tron"
- "Sherlock"
- "The Punisher"