Umiejętności/specjalizacje w grze.

  • Rozpoczynający wątek DeletedUser29556
  • Data rozpoczęcia

Czy byłbyś za wprowadzeniem ?

  • Tak.

    Głosy: 11 55,0%
  • Nie!

    Głosy: 9 45,0%

  • W sumie głosujących
    20
Status
Zamknięty.

DeletedUser29556

Gość
Gość
Zapraszam do lektury i przemyśleń na temat mojego pomysłu. :traper:

Jak wszyscy aktywni gracze zauważyli dodawane są coraz to nowe zestawy broni, ubrań koni i innych cudów. Więc może by było dobrze wprowadzić coś ciekawszego ( moim zdaniem :gwizd: ), coś np. jak umiejętności bitewne, czyli wynagrodzenia dla graczy którzy podjęli stał trudy na forach/pojedynkach. Dobra rozwinę o co mi chodzi żeby komuś się nie znudziło czytanie na starcie :I:

Pojedynki pif paf
Wielu jest pojedynkowiczów którzy często pastwią się na jednej i tej samej osobie, lub atakują tzw. "małe lvl'e" ja wymyśliłem coś co w jakimś stopniu zmniejszy tę plagę i urozmaici zabawę.


Ale o co ci chodzi? o_O

1) Wprowadzenie specjalizacji ( broń palna / biała ):
- gracz im więcej pojedynków wygra danym rodzajem broni, tym jego umiejętności w władaniu daną bronią wzrosną ( obrażenia oczywiście :meks:),
- różne że tak to nazwę "umiejętności", czyli bonusy do umiejętności.

I cały opis sprawy zmieściłem chyba w 2 podpunktach :huh:

No i jak by o wyglądało? o_O

Każdy gracz za wygrany pojedynek dostaję określoną ilość expa, dajmy na to 1k i otrzymywałby za 1 punkt fachu, i za te punkty "kupowałby" jakieś cudo z danej dziedziny specjalizacji.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ca0297a012ca2eb9.html -> Podgląd

Tak wiem postarałem się, a Painta mam legalnego.

1) Pojedynki.
2) Wolne punkty fachu.
3) Rozdane punkty fachu.
4) Wskaźnik ile brakuje doświadczenia do następnego punktu.
5) Bonus uniku.
6) Bonus celowania.
7) Bonus zaskoczenia.
8) Bonus refleksu.
9) Bonus odporności.
10) Bonus taktyki.
11) Specjalizacja broni.

No fajnie, fajnie a jak z kalkulacją ? o_O

Od podstawy, punkty co do odporności/refleksu/celowania/uniku miałyby znacznik procentowy, a taktyka/zaskoczenie odnośnik punktowy.

Przykład dajmy na to ktoś z ciuchami ma 100 punktów danej umiejki i ma np 1 poziom i dostaję 5 procentowy bonus czyli ta wartość wynosi 105 itp, itd.

Przykłady poziomów.

Brąz czyli 5 procentowy bonus zakupiony za 5 pkt.
Srebro czyli 10 procentowy bonus zakupiony za 50 pkt.
Złoto czyli 15 procent zakupiony za 250 pkt.
Platyna czyli 20 procentowy bonus zakupiony za 750 pkt.​


Odnosiło by się to do wszystkich umek z odnośnikiem procentowym :)

A taktyka i zaskoczenie? o_O

Będą miały ten sam odnośnik punktów fachu z tą różnicą, że*:

Brąz to 10 pkt.
Srebro to 25 pkt.
Złoto to 50 pkt.
Platyna 100 pkt.

*Punkty wykorzystywane w pojedynkach będą miały wykorzystanie też w pracy, lecz punkty nie będą mogły być zreskillowane u szamana.

A bronie? o_O

Będzie trzeba wybrać między bronią palną a białą, czyli jeśli wybierzemy palną, bonus do białej nie będzie zyskiwany.

Hmm przykładowo:
Dana ilość wygranych AUTOMATYCZNIE odblokuje dany poziom, przykład:
10 wygranych bonus 5 do ataku.
25 wygranych to 10.
50 wygranych to 15.
100 wygranych to 20.
250 wygranych to 25.
1000 wygranych to 30.
1500 wygranych to 40.

Na upartego można by było dodać jeszcze inne cuda, np. bonus do zdobywanych $$$ do zdobywanego XP do szybszego wzrostu motywacji itp. :)

Hmm i na tym by się mogło skończyć ::D:
Z pojedynkami oczywiście...


Forty! :traper:

Hmm czyli miejsce największych emocji co czasem można słuchać na spice, na ts albo u sąsiada ::DD:

Tu bym jednak trochę pozmieniał niż było zasugerowane wyżej :)

Na bitwach albo strzelamy albo unikamy, czyli sytuację przedstawiłbym tak:

Sugestia będzie dotyczyła i szans na strzał i na unik.

Brąz 100 uników/trafionych to daje nam bonus 1 pkt do obrony/ataku.
Srebro 1000 to dawało by 2 pkt.
Złoto 10000 to dawało by 3 pkt.
Platyna 15000 to dawało by 5 pkt.

Poziom będzie podnoszony AUTOMATYCZNIE po osiągnięciu danego wymogu.

Z wzrostem poziomu punkty będą liczone od 0.

A teraz żeby nie było za fajnie, coś na co trzeba zapracować* :eek:kul:

*1k expa to 1 punkt fachu.

Na bitwach spotykamy się też z zadanymi obrażeniami, i czynnikami które je zmniejszają

Atak:

Czyli wyglądało by to tak:

Brąz 40 punktów fachu to bonus o wartości 10 obrażeń czyli 10-10.
Srebro 100 pkt. to bonus o wartości 20.
Złoto 500 pkt. to bonus o wartości 40.
Platyna 1000 pkt. to bonus o wartości 60.

Obrona:

Zostaną zachowane te same parametry tylko zamiast ataku będzie liczony opór*.

*Opór czyli wartość odejmowana od wartości ataku przeciwnika.

Co do sytuacji gdzie by to było zamieszczone to ta sama sytuacja jak w pojedynkach , czyli zakładka obok umiejętności.

Celowo nadałem wartości związane z XP a nie wygranymi bitwami bo by to rozkręciło jakość bitew a nie fejkowanie :eek:kul:

Podsumowanie.


Taa wszystko pięknie fajnie, ale jak postanowię coś zmienić w ustawieniu? hmpf

Moim rozwiązaniem byłby jakiś eliksir za niech będzie 500 OUP. Który będzie reskillował tylko te umiejętności które zakupiliśmy za pkt.*

*W wypadku specjalizacji broni (pojedynki) jeśli z broni palnej wybierzemy broń palną osiągnięcia będą zachowane lecz jeśli wybierzemy białą trzeba będzie się męczyć od nowa.

1)Wszelkie podane kalkulacje są to tylko sugestie mające zobrazować całokształt, lecz starałem się aby były jak najdokładniejsze.

2)Moim skromnym zdaniem te cuda można by było rozpocząć po 30 lvl'u.
Pojedynki z NPC też by były zaliczane.

To by był już koniec tego przynudzania, opiszcie wasze wrażenia w komentarzach, ewentualne pomysły zmian.




Pozdrawiam owieczka97 :mel:
 

DeletedUser29720

Gość
Gość
pomysł ciekawy, ale za dużo roboty dla inno, a raczej nieopłacalna praca (po co robić coś co nie przynosi zysku?)
 

DeletedUser29556

Gość
Gość
pomysł ciekawy, ale za dużo roboty dla inno, a raczej nieopłacalna praca (po co robić coś co nie przynosi zysku?)

To raczej nie jest problemem, bo wszystko może być wątkiem do bryłkowania, choćby np możliwość kupna punktów :eek:kul:
 
Status
Zamknięty.
Do góry