Wywiady z ludźmi pracujacymi nad The West 2.0

  • Rozpoczynający wątek DeletedUser1170
  • Data rozpoczęcia
Status
Zamknięty.

DeletedUser1170

Gość
Gość
Thorsten, Product Manager

Przedstaw się, czym dokładnie się zajmujesz?
Cześć, jestem Thorsten, pracuję jako Product Manager przy The Weście. Oznacza to, że jestem odpowiedzialny za planowanie, limity czasowe, decyduję które opcje zostaną wprowadzone do gry, a które nie. Ogólnie zajmuję się teamem developerów, aby mógł pracować efektywnie.

Pracowałeś na tym stanowisku od początku?
Nie, zaczynałem jako Community Manager niemieckiej wersji TW i zostałem awansowany do tego stanowiska po roku. Dlatego właśnie moja przeszłość związana jest z bardzo przyjazną społecznością, a nie z biznesem.

Ilu ludzi pracuje nad wersją 2.0?
Dwóch grafików, dwóch designerów, 7 programistów i ekipa administrująca jak Product Manager lub Community Managerzy.

Kiedy zdecydowałeś, co będzie głównym celem wersji 2.0?
Już od dawna planowaliśmy narysowanie nowej mapy, powiedziałbym nawet że od około dwóch lat, ale było tyle innych ważnych rzeczy do zrobienia wcześniej, że odraczaliśmy ciągle tak wielkie zadanie jak redesign mapy. Ostatecznie pod koniec zeszłego roku definitywnie zdecydowaliśmy, że stworzymy wersję 2.0 Westa w 2012 roku. Potem zaczęliśmy planować, co powinniśmy w niej zawrzeć - nową mapę, nowy design ekranu i nowe rozmieszczenie miast. Nowy system prac i inne zmiany, które robimy dla przyciągnięcia nowych graczy zaplanowaliśmy wczesną wiosną tego roku. Na początku, West 2.0 był głównie zmianą graficzną, ale teraz jesteśmy dumni z tego, że udało nam się zająć różnymi starszymi problemami, w tym tutorialem. Celem wersji 2.0 jest sprawienie, że gra będzie przystępniejsza dla nowych graczy i jednocześnie nie straciła głębi.

Możesz nam zdradzić, czym chcecie się zająć później?
Myślę, że nadal mamy trochę pracy z doprowadzeniem wersji 2.0 do perfekcji. Kolejną większą rzeczą będą miasta 3D i, oczywiście, dalej chcemy przygotować zupełnie nowy, fajny system pojedynków.

Zaczęliście już pracę nad wersją 2.01 lub 2.1?
2.01 już działa na naszych komputerach developerskich, ale to tylko z przyczyn technicznych - oficjalnie oczywiście będzie to 2.0. W tym momencie nie pracujemy nad żadną inną oficjalną wersją, wszystkie siły są skoncentrowane na 2.0.

Z jakich elementów zaimplementowanych w nadchodzącej wersji 2.0 jesteś najbardziej dumny?
Naprawdę dumny jestem z nowej mapy, wygląda tak niesamowicie i nigdy nie spodziewaliśmy się, że efekt końcowy może być tak różnorodny i interesujący. Myślę także, że nowy system prac jest dużym ulepszeniem, który dużo wniesie do gry bez jej specjalnego zmieniania.

Co z własnymi miastami, rozmieszczaniem budynków? Będzie to wprowadzone w wersji 2.0?
W 2.0 nie, po prostu nie mamy wystarczająco czasu i zasobów ludzkich, by zmienić tyle rzeczy na raz. Dalej bardzo zależy nam na tej opcji i z pewnością wprowadzimy ją w jednej z kolejnych aktualizacji.

Dlaczego porzuciliście pokera?
Po prostu mieliśmy przeczucie, że poker nigdy nie działał tak, jak powinien. Zbyt wiele błędów, glitchy w gameplayu, po prostu nie grało się przyjemnie - nikt nie lubił w niego grać. Oczywiście, mogliśmy go poprawić i dalej rozwijać, ale zdecydowaliśmy, że skupimy się na innych rzeczach, na których gra może bardziej skorzystać. Oczywiście, byłoby bardziej ciekawe, gdybyśmy grali za pieniądze w grze, jednak nie zmieniłoby to zbyt wiele. Jest tyle rzeczy do zrobienia i odkrycia w wersji 2.0, poker naprawdę nie jest potrzebny. Czasami mniej jest lepsze niż więcej.


The West Mobile, wersja na Androida/iOS. Możemy się ich spodziewać w najbliższym czasie?
Pracujemy nad planem, ale prace jeszcze się nie zaczęły. Na pewno to zrobimy, ale nie mogę powiedzieć kiedy. Prawdopodobnie w przyszłym roku.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser

Gość
Gość
Ty przeprowadzałeś wywiad? ;;) Będą jeszcze wywiady z innymi osobami?
 

DeletedUser

Gość
Gość
Świetny Wywiad dużo pozytywnie rokujących wieści

Mam nadzieje że będzie wywiad z grafikami. :gwizd:

A teraz pytanie czy znany jest czas wejścia the West 2.0 ?
miesiąc ? lub konkretna data?:confused:
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:
Fajny wywiad. Oby było takich więcej! Co do the westa mobile, to przecież spokojnie można grać na androidzie:D
 

DeletedUser279

Gość
Gość
Co do the westa mobile, to przecież spokojnie można grać na androidzie:D

Mam Sony Xperie Neo V i nie da się... Klikanie w prace nie działa, nie mówiąc o przesuwaniu mapy, a do tego wszystkiego spróbuj sobie EQ zmienić...
 

DeletedUser22157

Gość
Gość
Mam Sony Xperie Neo V i nie da się... Klikanie w prace nie działa, nie mówiąc o przesuwaniu mapy, a do tego wszystkiego spróbuj sobie EQ zmienić...

Właśnie, na Galaxy S+ nic się nie zrobić. Jak byłem w boże ciało nad jeziorem i próbowałem wejść (było darmowe wi-fi) dało tylko się zalogować... :huh:
 

DeletedUser

Gość
Gość
U mnie wszystko działa, oprócz bitew fortowych.
 

DeletedUser279

Gość
Gość
@ Fifcok

A jaką masz przeglądarkę na telefonie?

Ok to na zwykłej systemowej nie ma mowy... Opera tu już w ogóle nawet po zalogowaniu jest czarny ekran... Natomiast na Mozilli po zalogowaniu można tylko klikać w zakładki, typu ranking, poczta itp...
 

DeletedUser1170

Gość
Gość
Thorben, Lead Developer

Przedstaw się, na czym dokładnie polega Twoja praca?
Cześć, nazywam się Thorben Rackow. Pracuję jako Lead-Developer przy The Weście. Jestem odpowiedzialny za wszystkie decyzje techniczne, przeglądam także mnóstwo kodu napisanego przez pozostałych developerów. Biorę także udział w różnych spotkaniach z moimi nietechnicznymi współpracownikami i przedstawiam im techniczne aspekty podejmowanych decyzji.

Pracowałeś na tym stanowisku od początku?
Nie, swoją pracę w InnoGames zacząłem 5 lat temu. Przez pierwsze pół roku pracowałem nad Plemionami i uczyłem się programowania. Z Plemion przeniesiono mnie do pracy nad narzędziami administratorskimi (te od nakładania banów :p) dla The Westa. Potem zająłem się płatnościami. 1 maja 2010 wróciłem do Westa, w tym czasie Lead Devem był Zet. Gdy opuścił on nasz team z powodów rodzinnych, zająłem jego miejsce. Od tego czasu minął rok i 6 miesięcy.

Kiedy zacząłeś prace nad Wersją 2.0?
Główne prace rozpoczęły się 15 maja 2012. Oczywiście wcześniej zrobiliśmy mnóstwo innych rzeczy, jak nowe okna, czyszczenie kodu itd., ale tak jak powiedziałem - w pełni na 2.0 skupiliśmy się dopiero 15 maja.

Jakie techniczne nowości są najważniejsze w Wersji 2.0? Czym one się różnią od 1.x?
Przede wszystkim mapa, jest zupełnie inna od starej. Stara mapa została zbudowana w całości z zestawu grafik, które zawsze powtarzały się w różnych częściach gry. Dodatkowo do starej mapy został stworzony prymitywny generator.
Nowa mapa działa trochę na innych zasadach, mamy różne warstwy - na spodzie jest tło (pustynia, woda, trawa itd.), potem wklejamy różne elementy na wyższych warstwach. Oczywiście w dużej mierze opieramy się na przezroczystości, ale to daje nam możliwość stworzenia bardziej różnorodnej mapy. Jest ona w całości generowana przez ludzi, co sprawia że jest ona dużo bardziej indywidualna od starej. Od strony technicznej zmieniliśmy pełno rzeczy w The West 2.0. Cała techniczna część mapy, zleceniodawcy, miasta, forty, prace zostały zmienione i zoptymalizowane. Nie wiem czy to naprawdę jest innowacja, ale jesteśmy bardzo zadowoleni z wyczyszczenia tych elementów ze starego kodu.

Z widocznych rzeczy też zmieniliśmy sporo rzeczy. Wszystkie okna już są dostosowane do nowego formatu, co oznacza oczywiście, że wyglądają inaczej niż wcześniej, ale także zmiany dużej ilości kodu. Zmieniliśmy też naszą starą bibliotekę javascript - mootools - na jquery.


Wersja 2.0 jest zupełnie nową grą, czy ewolucją wersji 1.x?
W większym lub mniejszym stopniu ewolucją. Głównym celem wersji 2.0 było sprawienie, by wyglądem przypominała bardziej grę RPG. Gameplay specjalnie się nie zmienił od wersji 1.x, tylko wygląd został bardzo zmieniony.

Czy wprowadzone zmiany pozwolą developeropm na wprowadzenie nowości, których implementacja była niemożliwa w wersji 1.x?
Zdecydowanie uważam, że skoro przejrzeliśmy i wyczyściliśmy tyle kodu, że teraz możemy zrozumieć sporo rzeczy, których nie widzielismy wcześniej. Mamy ogromne ilości nowego miejsca na nowej mapie, by rozmieścić na nich różne fajne elementy.


The West Mobile, wersja na Androida/iOS. Możemy się ich spodziewać w najbliższym czasie?
Planujemy stworzyć prawdziwą natywną wersję mobilną dla Androida i iOS, ale tym zajmie się inny zespół ludzi wyspecjalizowany w tworzeniu mobilnych aplikacji.
 

DeletedUser

Gość
Gość
Kiedy nastepny wywiad ?
Bo ma być chyba z tym od martekingu ,tak?
 

DeletedUser1170

Gość
Gość
Wywiady będą pojawiały się co kilka dni, nie koniecznie zgodnie z kolejnością podaną w pierwszym poście.
 

DeletedUser1170

Gość
Gość
Ashock, Lead Game Designer

Przedstaw się, na czym dokładnie polega Twoja praca?
Jestem Ashock, jestem Lead Game Designerem The Westa od początku 2010.

Pracowałeś na tym stanowisku od początku?
Jako student pracowałem nad designem Westa i szybko awansowałem na głównego designera gry.

Co, w Twojej opinii, pozwoliło Ci ukształtować obecną wizję gry?
Przede wszystkim gram aktywnie w Westa już od około 3 lat. Dodatkowo studiowałem kognitywistykę, co dało mi wiedzę i doświadczenie przy testowaniu innych gier, które umożliwa mi kształtowanie wizji przyszłości The Westa.

To tylko kwestia doświadczenia i testów, czy przeprowadzacie precyzyjne analizy?
Oczywiście każda część gry bazuje na matematycznych i statystycznych analizach, a nie na naszych subiektywnych odczuciach. Jednak zawsze jest możliwy błąd w obliczeniach, dlatego potrzebujemy wielu testów w trakcie tworzenia aktualizacji i później w trakcie bety. Ale w sytuacji, gdy ciągle jesteś stawiany przed nowymi problemami, doświadczenie bardzo się przydaje.

Czy powinniśmy spodziewać się kluczowych zmian w gameplayu w wersji 2.0 i kolejnych?
Ważne zmiany dotkną systemu prac, mapy i interfejsu. Gameplay będzie dużo szybszy w początkowej fazie gry, ale szybko będzie zwalniał do tempa, które jest w tej chwil.

Jakie są Twoje cele w przyszłości?
Naszym celem po wypuszczaniu wersji 2.0 będą multiplayerowe instancje, podobne do bitew fortowch ale z przeciwnikami sterowanymi przez sztuczną inteligencję o różnych poziomach trudności oraz sklep czy światowe battlegroundy, na których gracze z różnych krajów czy serwerów będą mogli walczyć ze sobą.

Kolejnym celem będzie nowy system pojedynków, który zastąpi obecny.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser

Gość
Gość
^^ Mamy odpowiedzialnego, za pogorszenie się jakości grafik.
 

DeletedUser279

Gość
Gość
W sprawie wersji Mobile, Neo V po aktualizacji do Android 4.0.3, The-West działa bez zarzutu!
 

DeletedUser

Gość
Gość
kiedy nastepny wywiad?
I czy wiadomo już kiedy weidzie TW 2.00
 

DeletedUser279

Gość
Gość
kiedy nastepny wywiad?
I czy wiadomo już kiedy weidzie TW 2.00

Następny wywiad będzie wtedy, gdy go otrzymamy i przetłumaczymy, później od razu go opublikujemy :)

W tym momencie nie wiemy kiedy można się spodziewać tej aktualizacji.
 

DeletedUser5325

Gość
Gość
Są już jakieś informacje na temat nowych wywiadów ? :eek:kul:
 

DeletedUser1170

Gość
Gość
Jak go dostane, to natychmiast zabiore sie za tlumaczenie :)

Niestety nie jestem w stanie nic wiecej powiedziec.
 
Status
Zamknięty.
Do góry