Zbalansowanie mechaniki gry

Dyskusja w 'Propozycje odnośnie gry' rozpoczęta przez użytkownika player698, 12. Lut 2019.

Poleć tę stronę

?

Które z poniższych poprawek powinny zostać wg Was wprowadzone do gry?

  1. Opłaty za hotel

    6 głos(ów)
    30,0%
  2. Zmiana bonusu robotnika

    3 głos(ów)
    15,0%
  3. Zmiana bonusu poszukiwacza przygód

    7 głos(ów)
    35,0%
  4. Zmiana bonusu zawadiaki

    4 głos(ów)
    20,0%
  5. Zmiana bonusu żołnierza nr 1

    3 głos(ów)
    15,0%
  6. Zmiana bonusu żołnierza nr 2

    2 głos(ów)
    10,0%
  7. Zmiany w rzemiośle

    8 głos(ów)
    40,0%
  8. Zwiększenie opłat targowych

    5 głos(ów)
    25,0%
  9. Zwiększenie bonusów przedmiotów dostępnych do kupienia w grze i unikatów

    17 głos(ów)
    85,0%
Możesz zaznaczyć kilka odpowiedzi.
  1. player698

    player698

    Dołączył:
    20. Kwi 2010
    Wiadomości:
    176
    Docenione treści:
    13
    Witam. Z góry przepraszam za to, że tytuł brzmi dosyć ogólnikowo, ale ciężko zakreślić całość "zmian", które chciałbym poniżej zaproponować.

    Słowem wstępu, dlaczego piszę o balansie: od blisko 2 lat zajmuję się projektowaniem gier planszowych - a co za tym idzie, muszę znać wszelkiego rodzaju mechaniki, które powodują, że gry, nad którymi pracuję, będą miały różne drogi do osiągnięcia wygranej przy jednoczesnej różnorodności sposobów gry, jak i możliwości jej personalizacji pod siebie. Wiadomo, że TW nie jest grą planszową, ani też nie jest to gra, w której można realnie "wygrać", lecz TW posiada masę mechanicznych rozwiązań, które powodują, że jest to gra podobna do gier planszowych, dzięki czemu uważam, że część rzeczy, które pozostały w grze została pozostawiona sama sobie, jako relikt starych czasów - i warto byłoby to zmienić.
    Dlaczego o tym wspominam? Otóż TW jest grą, która ma ponad 11 lat (z czego samemu jestem z nią związany od 10 lat) i dosyć dobrze pamiętam czas, jak wyglądała starsza wersja gry. W wyniku zmian, które odbyły się w stosunku do wersji 2.x część rzeczy, która znajduje się w grze została mocno osłabiona. Uważam, że duża część graczy nie zwróciła na to uwagi (przez fakt, że tempo wchodzenia nowych serwerów zwolniło, a zarazem większość z graczy to tzw. stara gwardia, która w późnym etapie gry w rzeczywistości nie zwraca większej uwagi na część rzeczy, które kiedyś były niezwykle istotne w wersji 1.x), a warto byłoby się nad tym pochylić.

    Oto lista zmian, które z mojej perspektywy mogłyby poprawić część rzeczy w grze, które nie pasują do aktualnego stanu gry:
    1. Opłaty za hotel. Na podstawie startu świata na Nawaho (cóż, trochę czasu minęło, ale wiadomo, jak to jest) można łatwo określić, jak łatwo można zarobić pieniądze w początkowym etapie gry względem wersji 1.x. Jednakże, opłaty za hotel od tego czasu nie zostały zmienione, pomimo tego, że wartość waluty ($) w grze dostała znacznej inflacji w wersji 2.x. Czy jest to problemem? Jak wspominałem, dla starszych graczy nie, gdyż oni nie zwracają uwagi na takie rzeczy. Jednakże, przy każdym starcie nowego świata, jak i dla nowych graczy powinno być to wymaganiem, stąd też propozycja zmian opłat: 1 poziom hotelu - 50$, 2 - 200$, 3 - 750$, 4 - 2000$, 5 - 7500$.
    Z kolei dla mieszkańców miasta, zamiast stosować darmowe hotele, zastosować obniżkę cen o 50-75% względem cen normalnych, poza pierwszym poziomem hotelu, który byłby darmowy (znowu, kwestia dyskusji). Skąd tak? Większy odpływ pieniędzy ze świata spowoduje zwiększenie wartości waluty w grze - nie jest to wiele, lecz z czasem mogą kumulować się kwoty z całego świata, które będą dosyć istotne w zwiększeniu wartości waluty, a tym samym pozwolą w większej mierze zbalansować targ i zwiększyć wartość przedmiotów.
    2. Rebalans bonusów postaci. Najistotniejszą częścią wyboru klasy postaci są - przynajmniej dla doświadczonych graczy - bonusy fortowe. Pozostałe bonusy postaci to wartości drugorzędne (poza jagodziarzami, którzy prawie zawsze wybiorą poszukiwacza przygód). Część z bonusów postaci jest w aktualnej grze... albo niewykorzystywana, albo mało użyteczna. Poniżej przedstawiam listę bonusów, które powinny (w mojej opinii) zostać zmienione - i propozycję ich zmiany:
    Robotnik - Doświadczenie zdobyte z prac, pojedynków i fortów zwiększone o 5% -> Doświadczenie zdobyte z prac zwiększone o 5%.
    Robotnik w założeniu jest klasą postaci opartą o miasto - a w aktualnej wersji gry o rozbudowę kościoła i mocny bonus fortowy. Zmiana jest kosmetyczna, ale powinna zwiększyć ilość graczy wybierających klasę robotnika w kierunku rozbudowy miasta, a zarazem osłabić aktualnie najsilniejszą klasę postaci w grze.
    Poszukiwacz przygód - Darmowy hotel do 2 poziomu -> Zmniejszenie opłat za wystawianie rzeczy na targu o 2%. Zamiana najbardziej bezużytecznego bonusu postaci w grze na bonus, który w gruncie rzeczy nadal jest drobiazgiem, ale dużo bardziej użytecznym, niż darmowy hotel.
    Zawadiaka - Możesz pojedynkować się w promieniu 15 minut od miejsca, w którym się znajdujesz bez konieczności podróżowania -> Możesz pojedynkować się w promieniu 10 minut od miejsca, w którym się znajdujesz bez konieczności podróżowania.
    W momencie, w którym bonus wchodził do gry było: a) 10 minut - więc moja propozycja jest krótko pisząc cofnięciem do zmiany sprzed ulepszeniem bonusu; b) najlepszą jazdą konną dostępną w grze był... kłusak. W związku z tym bonus zawadiaki nie obejmował całej mapy, tak, jak jest to aktualnie. Naturalne jest w tym wypadku przywrócenie starego bonusu, który przy aktualnych przedmiotach dostępnych w grze i tak będzie równie silny.
    Żołnierz - a) Poziom potrzebny do użycia danej broni jest obniżony o 3 poziomy -> Poziom potrzebny do użycia danej broni jest obniżony o równowartość 5% aktualnego poziomu postaci (zaokrąglając w górę).
    Krótko mówiąc, jest to dostosowanie bonusu broni do aktualnych realiów w grze. Bonus i tak jest względnie mało użyteczny, biorąc pod uwagę, że odnosi się on głównie do broni nie-eventowych, czyli w aktualnej wersji gry jedynie ułatwia początek gry na nowym świecie, zamiast być realnie użyteczny. (Ewentualnie przydałby się przy wcześniejszej inwestycji w ulepszonego jednostrzałowca, aby można było z niego korzystać 7 poziomów wcześniej, lecz przy aktualnym zatrzęsieniu ilości zestawów eventowych jednostrzałowiec odchodzi w zapomnienie...)
    b) Premia 25% pod taktykę -> Premia 33% pod taktykę.
    Znowu drobiazg - aktualnie jest niewiele osób wybierających w pojedynkach taktykę, jak i niewielu jest pojedynkujących się żołnierzy. Bonus pomógłby w drobnych zmianach w pojedynkach.
    3. Rzemiosło, a konkretnie przesunięcie przyrządzania bulionu rybnego, przyrządzania bimbru, wytwarzania nitów i wytworzenia strzemienia z poziomów produkcji w rzemiośle na poziomie 150/225/300 do 200/250/300. W dużym skrócie, zmiana ma spowodować dwie rzeczy: wymuszenie produkcji przedmiotów pod karty kolekcjonerskie w trakcie rozwoju rzemiosła, a także zapewnienie możliwości stałego rozwoju rzemiosła pomiędzy poziomami 225 a 249 poprzez pewne punkty za wytworzenie produktu, zamiast loterii.
    4. Zwiększenie opłat targowych za wystawienie przedmiotu z 2 do 4%. Motywacja ta sama, co przy opłatach za hotel - zwiększenie upływu gotówki z gry w celu zmniejszenia inflacji, zmniejszenie inflacji zwiększa wartość przedmiotów na targu itd.
    5. Zwiększenie bonusów do umiejętności każdego przedmiotu dostępnego do kupienia w sklepie i przedmiotów unikatowych o 100%. W stosunku do najnowszych zestawów setowych ciągle nie będą one silniejsze, lecz ze starszymi zestawami mają szansę konkurować, szczególnie między poziomami 75-100, kluczowymi przy walce o miejsce w panteonie na najnowszych światach na poziomie 99 i 100; ponadto na nowszych światach byłyby one przydatniejsze w stosunku do aktualnych przedmiotów.

    Uff, trochę się rozpisałem. Aby było jasne - to jest mój punkt widzenia na aktualny stan gry. Nie są to niezbędne zmiany do wprowadzenia, gdyż one nie zmieniają wiele - chyba największą zmianą z tego wszystkiego byłoby zwiększenie opłat targowych, co zdecydowanie pomogłoby przy zwiększonym odpływie gotówki ze światów. Ankietę zostawiam w opcji wielokrotnego wyboru - każdy głos oznacza, że użytkownicy są za wprowadzeniem poszczególnej zmiany (a jak tego głosu nie ma, no to wiadomo, że na nie :D). Zapraszam także do dyskusji w poniższym temacie, szczególnie mile widziane będą głosy TWT.
     
    Wojcieszy, Cherry1991 oraz Fatmag lubią to.
  2. daroo21312

    daroo21312

    Dołączył:
    8. Lut 2019
    Wiadomości:
    16
    Docenione treści:
    5
    1. Opłaty za hotel - Czy ktoś w dzisiejszych czasach jeszcze w ogóle śpi? Dla mnie zadanie czas przespany 0/1 to zwykła strata czasu, a jeśli już to w forcie... zawsze to 2 godziny zaoszczędzone :D
    2. Bonus żołnierza 25% --> 33% to nie jest drobiazg :O I tak wystarczy, że ma 2 bonusy fortowe.
    4. Na zbożu z minimalną 1$ to zbut wiele tej kasy nie ucieknie, a patrząc po targach, to chyba najbardziej wartościowa rzecz w tej grze :D
     
  3. aziks

    aziks Blada Twarz

    Dołączył:
    13. Maj 2017
    Wiadomości:
    7
    Docenione treści:
    2
    Co do 5 moim zdaniem tylko unikaty broni powinny wypadać lepiej z progami obrażeń niż bronie z eventów a normalne itemy są i raczej będą słabsze niż sety eventowe nawet po podwojeniu statystyk ,
     
  4. Cherry1991

    Cherry1991

    Dołączył:
    27. Sty 2011
    Wiadomości:
    63
    Docenione treści:
    8
    1) Kwestia hotelu i nowych światów - większość graczy ostro expi, praktycznie nikt nie korzysta z hotelu - obligacji w początkowych questach na spokojnie można natrzepać w okolicach 200 sztuk. W dzisiejszych realiach nawet i te 7500$ nie byłoby w żaden sposób ceną wygórowaną - The-West stał się zbyt prostą grą, jeśli chodzi o zdobywanie pkt. doświadczenia, iż z hotelu korzystają w zasadzie gracze po omdleniu w pracy/forcie/bitwie. Może to zostać bez zmian, bo to nie wpłynie na rozgrywkę. Bardziej skupiłbym się o opłatach targowych dla graczy spoza miasta, a także w mieście - wprowadzenie większej prowizji za wystawienie itemów, gdzie decyduje cena maksymalna...

    2)

    a) Zmiana bonusu robotnika - 5% - raczej nierealne do wprowadzenia, ze względu na powiązanie potek wszelkiego rodzaju, które dają zwiększony exp na wszystkie z czynności. Jednakże ma to sens, to jest na +.

    b) PP - jak najbardziej na +

    c) Zawadiaka - sam z doświadczenia pojedynkowego wiem, że stając na środku mapy, z łękiem siodła i bonusem nowicjusza, sięgam wszędzie, nawet bez premki zawadiaki dublującej bonus 15 min na 30 min. Jako gracz z ery 1.x oczywiście byłbym za zmianą nawet restrykcyjniejszą - do 5 min - bez wpływu premki. Niemniej, nierealne, że InnoGames utrudni grę, spójrz co się dzieje w ostatnich latach ;)

    d) Żołnierz:
    - Dostosowanie poziomu broni zmiana kosmetyczna całkowicie. Nie ruszałbym tego, myślę, że obecnie jest ok.
    - Taktyka - tutaj to przydałoby się zrobić ponowny re-balans pojedynków. Nawet taktyka +70% by nie pomogła...

    3) Każde utrudnienie popieram - pamiętam jak rymarza rozwinąłem, bo miałem taki kaprys, z 101 lv do 600 lv w 4 lub 5h.

    4) Tak jak pisałem w punkcie 1) - to jest wymagana zmiana. +

    5) Przedmioty sklepowe 50%, Przedmioty unikatowe 100%. Dodatkowo rzuciłbym pomysłem bonusu setowego, stworzonego z unikatowych przedmiotów, gdzie te najbardziej porządane (nie wiem, dajmy na to unikatowy jednostrzałowiec, pas zdobiony złotem) tworzyłyby realną alternatywę do tych loteryjnych. To by było prawdziwe zwiększenie wartości unikatów, które obecnie można sprzedać do żyda po minimalu...

    Fajna inicjatywa Player, popieram i chętnie mogę podzielić się swoimi spostrzeżeniami.
     
  5. fusek77

    fusek77 Zespół The West

    Dołączył:
    29. Gru 2008
    Wiadomości:
    1.896
    Docenione treści:
    99
    Kosmiczne kwoty, szczególnie ostatniego poziomu. Rozumiem odpływ kasy z serwera. Patrząc tak na moją postać. Powiedzmy zarabiam w 15 sek pracy 100$, często pojawia się taka ilość, więc przyjmijmy ją. Potrzebuję zatem 75 prac by zdobyć pieniądze na spanie w 5-gwiazdkowym hotelu. Nie każdy ma czas na robienie 15 sek prac, wydatek energetyczny też dość znaczny (patrzę na typowego Kowalskiego, nie na mnie). Sam pomysł ciekawy choć wg mnie kwoty zbyt wysokie.



    Wyjęcie większego expa z fortów u boba osłabi najsilniejszą postać? 5% mniej expa (10 z premką) to jest 300/600 expa więcej za bitwę pod warunkiem, że zdbędzie max expa. Czy to jest aż tak dużo by trzeba było ten bonus kasować?


    A co z bonusem fortowym u pepka, uważasz go za mocny? Wg mnie odstaję od wszystkich innych, ale wypowiadałem się o tym na forum jakiś czas temu w osobnym temacie. Zmniejszenie opłat o 2%? Większość i tak wystawia towar tak, że daje cenę minimalną a cenę za którą chce sprzedać ustawia w natychmiastowym zakupie. Niewielu wystawia coś za dużą wartość, od razu wklepując kwotę zakupu, wolą spamić i szukać kupującego i wtedy zrobić tak jak opisałem zdanie wyżej. Jak dla mnie nietrafiony bonus, ale to tylko moje zdanie.

    Nie mam zdania.

    Może być.



    Może być.


    A ze wojej strony właśnie wolę tę loterię niż pewne punkty. Pewnie niewielu pamięta jak na poziomie 600 pkt były dostępne 2 przepisy, w tym jeden można było wykonywać raz na 7 dni. Miało to być utrudnienie i choć przez to wbijałem do 650 przez nieco ponad rok to z perspektywy czasu uważam, że lepiej mieć takie utrudnienia niż nie mieć ich wcale. Obecnie widziałem nieraz osoby które w dzień potrafiły wbić 200 a nawet 300 pkt rzemiosła. Nie uważasz, że to za dużo?

    Nie mam zdania.

    Z pewnością wymagają wzmocnienia.

    Uff, trochę się rozpisałem. Aby było jasne - to jest mój punkt widzenia na aktualny stan gry. Nie są to niezbędne zmiany do wprowadzenia, gdyż one nie zmieniają wiele - chyba największą zmianą z tego wszystkiego byłoby zwiększenie opłat targowych, co zdecydowanie pomogłoby przy zwiększonym odpływie gotówki ze światów. Ankietę zostawiam w opcji wielokrotnego wyboru - każdy głos oznacza, że użytkownicy są za wprowadzeniem poszczególnej zmiany (a jak tego głosu nie ma, no to wiadomo, że na nie :D). Zapraszam także do dyskusji w poniższym temacie, szczególnie mile widziane będą głosy TWT.[/QUOTE]
     
  6. speedy911

    speedy911

    Dołączył:
    30. Cze 2009
    Wiadomości:
    80
    Docenione treści:
    8
    Obecnie najskuteczniejszą formą odpływu gotówki (i itemów) z Westa jest ulepszanie przedmiotów (oczywiście nie chodzi o sam koszt ulepszenia, a o koszt zakupu wielu itemów, z których powstaje jeden mocniejszy) . Dlatego właśnie IG nie zdecydowało się wprowadzić "od ulepszenia" i chyba w najbliższym czasie się to nie zmieni.
     
  7. Suchypl

    Suchypl

    Dołączył:
    20. Maj 2009
    Wiadomości:
    382
    Docenione treści:
    31
    poważnie to jest najskuteczniejszą formą kasowania gotówki? przecież jak ktoś kupuje przedmiot, to daje kasę komuś innemu a on nią dalej obraca - ta kasa nie odpływa, a sam lvl przedmiotu jest tani a przedmiotów jest bardzo wiele (bardzo)

    jedynym skutecznym odpływem gotówki są "loterie z losami z forum" oraz w TW.PL zbieracze kasy jak np. * A *, której przelicznikami przy wymianie oddaliście ponad 1 000 000 000 $ (łącznie na wszystkich serwerach) a ona przestała grać he he (już drugim kontem, na pierwszym zbanowanym miała chyba 500 000 000)
     
  8. Pierwszy Nos

    Pierwszy Nos

    Dołączył:
    20. Lip 2013
    Wiadomości:
    37
    Docenione treści:
    15
    Speedy'emu zapewne chodziło o zatrzymanie inflacji, pozbywanie się $$ z serwera w sposób całkowity. To ,że $$ wylądują u kogoś innego nic nie zmienia, nadal są na serwerze. Czy to u *A* czy tu Maciusia2003.
     
  9. emiksjot

    emiksjot Blada Twarz

    Dołączył:
    22. Sie 2017
    Wiadomości:
    12
    Docenione treści:
    14
    Większość w porządku, i praktycznie kosmetyczne ale
    Aktualnie żołnierz jest jedyną klasą która zyskuje jakąkolwiek przewagę w pojedynkach (hp i taktyka) i to zbyt mocne by było, już teraz żołnierza w charyzmę ubranego w górskiego farmera nie ma kto przebić zaskokiem bez robienia pod to buildu co jest bez sensu bo braknie innych umek.
    Trzeba by zmienić całą ideę pojedynków, broniący się nie ma żadnego wpływu na niego, jak ktoś atakuje jakiegoś jagodziarza/budowniczego to atakowany nie ma prawa tego wygrać,masz tam jeszcze animację strzelania w raporcie gdzie tak naprawdę to była egzekucja/ strzał w potylicę/ kosa w plecy a nie pojedynek xD(taką anegdotę opowiedział mi kiedyś @Ebola REKT is REAL ).
    Można by zrobić dwie rzeczy:
    a) zapisywany set w który postać by się ubierała automatycznie gdyby była zaatakowana
    b) listę osób które są chętne do pojedynku i bić się z nimi

    W sumie można by też dodać poszukiwaczom oraz budowniczym jakiekolwiek bonusy do pojedynków ( skoro każda z 4 klas dostała bonus do fortów gdy je wprowadzili)
    jak żołnierz ma taktykę, zawadiaka prędkość (bo percepcja jest dość bezużyteczna), poszukiwacz mógłby dostać coś podobnego do jego aktualnego -10/20% szansy na zranienie to -10/20% obrażeń w pojedynku mniej ( lub -5/10 gdyby to było za mocne) i jakiś bonus dla budowniczego.

    Podniesienie opłaty targowej czy hotelowej nie wpłynie praktycznie wcale na odpływ gotówki z serwerów.
    Jedyne co by mogło mieć wpływ to dodanie możliwości kupienia czegoś naprawdę cennego za dolary jak to jest możliwe w innych grach MMO. Aktualnie nie ma nic takiego, jedynie podczas świątecznej wyprzedaży można było kupić skrzynkę za $, przy czym 95% z nich była nieopłacalna bo taniej wychodziły części setów z targu niż z całej skrzyni( jedynie czasami skrzynka DDLM 2019 i 45% na wylosowanie setu E. Zapaty mogły się zwrócić).
    To coś musiałoby być cykliczne i częstsze niż ww. coroczna wyprzedaż, na przykład raz w miesiącu możliwość kupienia czegoś przydatnego np:(któryś z tych pomysłów)
    • obli za dolary + rework sklepu OUP gdyż aktualnie opłaca się tam kupować tylko proszek z rakietowego żółwia, czasami potki na hp i w przypadku nowych serwerów też na energie
    • premki za dolary np: wartość jednej bryłki $25-50 i $300,000 - $600,000 za 3 dni automatyzacji/premium postaci/czegokolwiek, $1,200,000 - $2,400,000 za vipa na 3 dni czy $1,25 - 2,5M za premium postaci na 14 dni
    • dodanie jakiejś opcji premium do użycia też za dolary, czy to los na loterii czy skrócenie drogi o połowę
    +1, na każdym oprócz nowowystartowanego świata ubrania ze sklepów służą wyłącznie do zrobienia zadań czy kolekcjonera, mogłyby być lepsze
     
  10. Rachelek

    Rachelek

    Dołączył:
    25. Wrz 2017
    Wiadomości:
    24
    Docenione treści:
    9
    jaki ma sens zbalansowanie ?
    nie da sie tej gry zbalansować... ale jest wiele możliwości, które umożliwiają graczom z darmowej strefy na rywalizacje z graczami ze strefy premium bez żadnego oszustwa czy też ustawiania wcześniejszych meczy :)
     
  11. player698

    player698

    Dołączył:
    20. Kwi 2010
    Wiadomości:
    176
    Docenione treści:
    13
    W takim wypadku lecimy z poszczególnymi odpowiedziami, "co i jak"?

    Zacznijmy od odpowiedzi, która zaintrygowała mnie najbardziej:
    Hotele:
    Otóż całość sprowadza się do wspomnianego początku świata gry, nie zaś do końcówki. Gracze na początku gry są w stanie bez jakichkolwiek premek lub innych pierdółek wbić poziom 20 bez pełnego zużycia paska energii (ja na Navaho wbiłem w ten sposób 35 poziom, podejrzewam, że "gdybym miał więcej czasu", to wbiłbym i wyższy). Do 20 poziomu zarobiłem... no, właśnie, ile? Zarobiłem na czysto blisko 12k. Całość pomysłu ma się sprowadzać do dylematu pt. wydać kasę na inne rzeczy, czy na wyższą regenerację energii. Stąd propozycja takich, a nie innych kwot (z mojej perspektywy są one zbyt małe, do czego dojdziemy później...)
    Tak, śpi. Gdzie mają spać jagodziarze bez miasta, bez premki i bez wzmocnień? ;) Zmiana wymusza na jagodziarzach albo wyłożenie hajsu na hotel (troszkę szkoda 7,5k, ale to nie jest wygórowana kwota, o czym wspomniał Cherry), albo zmusza kupno większej ilości wzmocnień, a tym samym zwiększenie cen na rynku za wzmocnienia (w wypadku, kiedy dana osoba gra z premką). Dlatego też 7,5k z mojej perspektywy to jest ciągle zbyt mało, optimum byłoby 10k, lecz:
    ... co by płaczów nie było, że gra za trudna. I tak jest zbyt prosta...

    Bonus boba:
    Zmiana zaproponowana ze względu na 3 drobiazgi:
    1. Z mojej perspektywy najistotniejszy, o czym wspominałem wcześniej: wybór klasy postaci NIE JEST ISTOTNY W PERSPEKTYWIE CAŁEJ GRY. Dla przypomnienia, jak to drzewiej bywało: wybór klasy postaci częściowo wymuszał styl gry. Jeżeli gracz wybierał klasę postaci "zawadiaka", to było wiadomo, że ma zamiar głównie pojedynkować się. Jeżeli gracz wybierał klasę postaci "poszukiwacz przygód", to było wiadome, iż wybrany gracz będzie głównie wykonywać zadania. To akurat wydaje mi się oczywiste. Stąd pomysł ograniczenia bonusu, ale nie tylko.
    2. Robotnik jest najsilniejszą klasą postaci w grze i basta. Kosmetyczna zmiana tego nie zmieni (bo i tak robotnik główny exp nabija na budowie kościoła), lecz zmniejszy częstotliwość bobów-fortowców (odjęcie 5% straszną karą nie jest, ale po cholerę boostować i tak zbyt mocnego boba...), jak i... bobów-pojedynkowiczów. Tak. Owszem, nie ma ich zbyt wielu, ale nawet exp na poziomie 5k za pojedynek generuje dodatkowe 250 expa za wspomniane 5%. Odpal 8 pojedynków i masz 1500 expa w kieszeni. Tak przez 30 dni - 45k expa. Doskonale wiadomo, że pojedynkowicze potrafią robić więcej, niż 8 pojedynków na dzień. W związku z tym - tak, trzeba.
    3. No ludzie, od kiedy historycznie boby były takie silne na Dzikim Zachodzie? ;)
    Kilka linijek kodu więcej, lecz zgodzę się, często... a, szkoda gadać, szkoda strzępić ryja, jeszcze mi post zleci z rowerka :D

    Bonus ppka + targ + propozycja reworku sklepu UOP i inne pomysły odpływu hajsu z serwera:
    W kontekście indywidualnych osiągnięć jest najsłabszy. W kontekście gry zespołowej - zdecydowanie silniejszy od bonusu zawadiaki, lepszy niż bonus boba, delikatnie lepszy niż bonus żołnierza. Jeżeli komuś się bonus fortowy ppka nie podoba, to wystarczy przywrócić go do stanu z jednego starego update'u (30% bez premki, 60% z premką), bądź dać mu jeszcze wyższe wartości.
    Hm, szczególnie w wypadku wystawiania rzeczy typu najlepsze sety fortowe/pojedynkowe/do budowania. Sprawdźmy to!
    Pozwolę sobie ten podpunkt połączyć z punktem 4 mojej propozycji, gdyż te dwie propozycje ściśle się łączą:
    Aktualnie, na przykładzie konia Emiliano ze screenu: 2% opłaty z 300k to 6k. Podniesienie opłaty do 4% to podniesienie opłaty z 6k do 12k. Zmiana niby kosmetyczna, jak wspominałem, lecz gracze, którzy nie zwrócą na to uwagi po prostu będą wydawać większą ilość pieniędzy. Z równowartością - na przykładzie - 60 prac... ;) straszna strata dla graczy na 150 poziomie.
    Ponadto:
    A bonus z hotelem jest trafiony? ;)
    Jako możesz nie mieć zdania na temat tej zmiany, skoro jesteś zdecydowanie na nie z bonusem ppka? ;) Jeżeli uważasz, że bonus fortowy dla ppka jest zbyt słaby, to należy dać innym bonusom ppka funkcjonalność, która spowoduje, że jego klasa będzie użyteczna w kontekście gry. Mam wrażenie, że za bardzo zwracasz uwagę na (główny, ale nie jedyny) fortowy aspekt gry.
    Owszem, zgodzę się, lecz ten zabieg nie pomógł w odpływie hajsu w stopniu wystarczającym, gdyż ceny na targu od momentu wprowadzenia ulepszeń zmieniły się nieznacznie. Każdy świat zżera inflacja, gdyż możliwość zarobku z prac w late game jest porównywalnie zbyt duża do wartości przedmiotów na targu. Jestem w stanie zarobić na pukawkę Zapaty ze screena w jeden dzień aktywnej gry, bądź poprzez wymiany międzyświatowe z zarobku z pozostałych serwerów w ciągu dwóch-trzech dni, co nie powinno mieć miejsca. (tak, zakaz wymian międzyświatowych, bo tak :D)
    W końcu:
    Obli za dolary - pomysł chybiony, UOP w założeniu miał być alternatywą dla dolarów i tak jest. Jednakże, same IG zauważyło, że nie ma zbyt wielkiego zastosowania dla UOP w grze ostatnimi czasy, a w tamtym roku mieliśmy wręcz spam kopert z UOP, stąd pomysł worów za UOP, aby zmniejszyć z kolei ilość UOP na serwerze. Ot, cała filozofia. Jednakże pomysł, aby przedmioty z sklepu UOP były atrakcyjniejsze do kupienia jako opcja zwiększyłoby atrakcyjność bitew fortowych (np. wskazówki do prac: zamiast ich użyteczność na 5-10 prac, zrobić na określoną ilość godzin. Owszem, ich użyteczność w perspektywie prac 1h spada, lecz użyteczność w perspektywie 10 min, a szczególnie 15s prac jest większa. Wzmocnienie bonusów przedmiotów ze sklepu też wydaje się być niezbędne, tak samo, jak i poszczególnych wzmocnień, typu "trzy kostki masła" - które są aktualnie dużo słabsze, niz schowek na amunicję.)
    Nierealne. Zacznijmy od kalkulacji:
    1. Wartość bryłki kompletnie chybiona, chyba, że miałeś na myśli 1 bryłka - 25k$ - co jest ciągle chybionym pomysłem, gdyż gra staje się F2P i Inno traci stałe źródło zarobku.
    2. Jak wspomniałem wcześniej, 600k dolarów jestem w stanie zarobić przy jednym dniu aktywnej gry na jednym świecie, bądź przez dwa-trzy dni zbieractwa na innym świecie.
    Czy trzeba coś tutaj dodawać? ;)
    Odpada, z powodów podanych powyżej.

    Bonusy zawadiaki pomijam, do wszystkiego do czego chcę się odnieść w sprawie pojedynków... w następnym poście, bo brak czasu nie pozwala mi się odnieść do pozostałych odpowiedzi.

    Kontynuacja odpowiedzi.

    Bonusy żołnierza:
    Chyba wywołujące najwięcej kontrowersji. No, to po kolei:
    Kosmetyczna? Może i tak, owszem. Jednak, z mojej perspektywy daje większe możliwości dla żołnierza. Aktualny bonus w porównaniu do mojej propozycji daje pomoc na pierwszych 50 poziomach (czyli realnie przyspiesza możliwość zakładania precyzyjnego łuku/arkebuzu/muszkietu, ewentualnie jakiś broni pojedynkowych). W dalszym etapie gry pomoże to szybciej założyć:
    - flintę/PKS/odtylcówkę; tomahawk/siekerę; S&W, Remington, Peacemaker - tak, jak teraz
    - Winchester/PPM (skupię się wyłącznie na fortowych broniach - 1 poziom szybciej)
    - PPKŁ (poziom szybciej)
    - PPKS (2 poziomy szybciej)
    - PPŚ/jednostrzałowiec/PMKH/PPW (3 poziomy szybciej).
    Całkiem niezły boost przy początku świata, kiedy nie ma jeszcze setów eventowych? ;)

    Czas jednak na najbardziej kontrowersyjne stwierdzenia, które tu padły:
    Pozwolę sobie odpowiedzieć na nie w następujący sposób... Otóż żołnierz jest klasą, która niezbyt jest stworzona pod pojedynki. Owszem, ze swoich bonusów aż 3 z nich można by od biedy zaczepić pod pojedynki, lecz wyłącznie jeden z nich jest rzeczywiście użyteczny - i jest to bonus pod taktykę. Jednakże, nawet 50% bonusu pod taktykę niewiele daje żołnierzom w sytuacji, w której... nikt ich nie atakuje. Wystarczy, że żołnierz zostanie najzwyczajniej w świecie zignorowany i wszystkie jego umiejętności związane z taktyką i HP są bezużyteczne. Ot, cała historia. Nawet 66% taktyki nie ratuje w sytuacji, w której 5-10% żołnierzy jest pod pojedynki. W związku z tym jakakolwiek zmiana, nawet i taka rusza cokolwiek w świecie pojedynków (w tym wypadku prawie nic).
    System pojedynków jest na osobny temat, który zapewne poruszę w przyszłości (bo i na to mam pomysł ;)
    Zanim jednak, odniosę się do pozostałych pomysłów:
    Jeśli dawać jakiekolwiek bonusy, to bob: 20% do siły uderzenia, ppek - 20% do uniku (i przy okazji byłoby jeszcze wzmocnienie pod forty, co by ppki nie płakały ;), zawadiaka - 25% do strzelania.
    W ten sposób żołnierze może i ciągle taktycznie byliby potęgą, lecz byłyby kolejne dwa problemy: balans wzoru pojedynkowego (still broken) i... dalszy balans postaci żołnierza - wojak byłby wtedy ewidentnie najsłabszą postacią w grze (ze względu na to, że jedyne jego bonusy tyczyłyby się aspektów pojedynkowych i fortowych).[/QUOTE]

    Rzemiosło:
    Kto co lubi, cóż mogę dodać... :D
    Więc wprowadźmy ograniczenie do możliwości wbicia 50 punktów na tydzień. Wilk syty, owca cała...
    A tak serio: przede wszystkim, aby zaznaczyć - ciągle mówię o balansie pod początek świata. Jeżeli grasz jako "przeciętny Kowalski" i planujesz jakkolwiek w przyszłości robić rzemiosło, wtedy problemem nie jest wbicie punktów - znalezienie produktów jest relatywnie szybkie przy wolnym tempie gry - problemem staje się... znalezienie przepisów. I o ile na starych światach tego problemu nie ma, co jest oczywiste, o tyle na nowych światach to jest zasadniczo duży problem. Elity znajdą większość przepisów w kilka dni, czy to przy szczęściu w pracy, czy to na targu, czy w końcu... przy odświeżaniu handlarza za bryłki (takich scen tez byłem świadkiem ;) ), zaś "przeciętny Kowalski" będzie mieć problem z wbiciem tych kilku punktów, bo nie ma przepisów. Z kolei jakiekolwiek ograniczenia na starych światach - w tym loteria między 225 a 249 punktem rzemiosła - są i będą bezużyteczne.

    Przedmioty:
    Przede wszystkim: wzmocnienia bonusów nie obejmują wzmocnień obrażeń broni. Obrażenia broni mogłyby również dostać boosta (jeżeli wziąć pod uwagę sugestię Cherry'ego, wtedy jednostrzał w początkowej statystyce ma 450 obrażeń, po ulepszeniu 900, co jest trochę broken - byłbym bardziej skłonny dać 20% boosta do obrażeń sklepowych broni i 40% dla unikatów), lecz w tej kwestii trzeba by było być niezwykle ostrożnym. Zaś co do wzmocnień bonusów - jeżeli to jest tylko 50%, w wypadku broni zmiana niemalże useless, w wypadku ubrań także (przy obecnych eventowych setach jest to zdecydowanie zbyt mało). Może sklepowe 100%, unikatowe 150-200%? Kto wie...

    Na koniec zaś:
    A co po co dwa - trzy tygodnie wychodzi nowy patch w LOL-u? Ot, żeby gra nie była jednostajna :D
    Czego Wam wszystkim życzę.

    //połączono posty - Wojcieszy
     
    Ostatnio edytowane przez moderatora: 19. Lut 2019
  12. fusek77

    fusek77 Zespół The West

    Dołączył:
    29. Gru 2008
    Wiadomości:
    1.896
    Docenione treści:
    99
    @player698 nie wiem czy tylko u mnie ale po kliknięciu w załączniki nic się nie pokazuje, wyskakuje błąd.

    Tak, może i bonus ppeka "jest mocny" zespołowo, tylko czemu pepek musi mieć zespołowy bonus nic nie dający jemu gdzie reszta klas ma już bonusy wzmacniające je bezpośrednio? Mało tego żołnierz ma de facto dwa bonusy, bo powiedzmy sobie szczerze... że bonus do hp u żołnierza jest bardziej wykorzystywany na bitwach niż w innych aktywnościach w grze.

    Ponadto jak pisałem w tamtym swoim temacie. Pepek ma premkę chimeryczną i to chyba bardziej niż zawadiaki, czemu? Otóż opis tej premki mówi wszystko. "Poczynając od drugiego trafienia..." czyli równie dobrze premka może się odpalić po 10 trafieniu. A tutaj https://forum.the-west.pl/index.php?threads/bonus-fortowy-poszukiwacza-przygód.62001/ link do tegoż tematu.
     
    Ostatnio edytowane: 21. Lut 2019
  13. ReadyLuke

    ReadyLuke Blada Twarz

    Dołączył:
    11. Lis 2017
    Wiadomości:
    10
    Docenione treści:
    5
    33% taktyki?! Nie dość że w pojkach nie masz szans z żołnierzem przez taktykę której i tak jest za dużo to jeszcze chcesz zwiększyć Wtff
     
  14. player698

    player698

    Dołączył:
    20. Kwi 2010
    Wiadomości:
    176
    Docenione treści:
    13
    A ja powtórzę: bonus ppka jest drużynowy i taki powinien zostać z mojej perspektywy. Jeżeli jedynym bonusem "pseudodrużynowym" ma być +5/10 pkt do HP, to łatwiejszym rozwiązaniem jest boost bonusu ppka. (Z mojej perspektywy nieistotny, gdyż jak wspominałem - ppek klasą fortową nie jest, a pozostałe bonusy ma co najmniej solidne, ja stwierdzam, że dobre. Albo TW jest rzeczywiście grą RPG, albo zróbmy nową grę, zatytułujmy ją nie wiem, Westforts i bawmy się na samych fortach z samymi Murrietami, Zapatami i innymi złotymi setami. Co dwie godziny bitwa fortowa. HOORAY.)
    A żołnierz nie ma nic do innych klas, więc rekompensata zacna.
    Jednakże, pójdźmy kawałek dalej: Czy rzeczywiście ppek jest aż tak poszkodowany ze swoim bonusem?
    Poniżej w spoilerze masz wyświetlone szanse na odpalenie bonusu:
    Szanse na odpalenie bonusu - 25% (ppek), 50% (ppek z premką), 30% (propozycja zmiany bonusu), 60% (propozycja zmiany bonusu z premką).
    1 trafienie: 0%
    2 trafienie: 0%
    3 trafienie: 25%/50%/30%/60%
    4 trafienie: 44,3%/75%/64%/84%
    5 trafienie: 58,9/87,5%/78,5%/93,5%
    6 trafienie: 68,4%/93,75%/87,1%/
    7 trafienie: 76,3%/97,8%
    8 trafienie: 82,3%/98,5%
    9 trafienie: 86,7%/99,2%
    10 trafienie: 90%/99,7%
    Nie wiem, czy pamiętacie bitwy z czasów, kiedy nie było setów (chyba, że Dżentelmena, Meksykanina i Indianina :D), w których ppcy potrafili bloczyć i po 10 rund jeden sektor. Często gra na fortach sprowadzała się do tego, kto ile posiada ppków. Często nawet wybierano ppków kosztem bobów, a czasem nawet i zawadiaków na obrony, bo byli (i są!) doskonałymi blokerami.
    Od tamtego czasu nie zmieniło się nic, jak większość mechanik w TW; jedynymi poważnymi zmianami były aktualka 2.0 (zmiana czasów pracy), zmiana zarobku pieniędzy i expa z prac, zmiana bonusu boba na fortach i - uwaga uwaga - zmiana mechaniki zadawanych obrażeń przez osoby posiadające build "full dowodzenie". Ta ostatnia zmiana najbardziej uderzyła w ppków, a co za tym idzie, w sens bronienia fortów.
    Kiedyś istniało zjawisko "złotego sektoru", na które nie istniała żadna sensowna obrona. Pamiętacie, ile czasu zajęło przemyślenie przez TW, że złote sektory są broken?
    Całe TRZY MIESIĄCE. Aż tyle czasu trzeba było, aby zrozumieć, że złote sektory są broken. (Potem był jeszcze miesiąc z "sektorem Bumppo", lecz reakcja TW była ekspresowa w tej kwestii, więc nawet tego nie skrytykuję :D) Aktualnie równowartość złotego sektora stanowi sektor full dowodzenie. Wartości obrażeń osiągane przez full dowodzenie sięgają 1500 per uderzenie. Następnie wystarczy odpowiednio wygwiazdkować full dowo i co mamy? Złoty sektor, nie mniej, nie więcej. Idealnym przykładem są bitwy na s1, gdzie Zetki mają całkiem konkretną ilość ppków i żołnierzy, mimo to przy pełnych składach spływają na obronie w 20-30 rund. Kwestia tego, że sam mój sojusz (bez kitu) posiada blisko 10 osób z full dowo. Bonus ppka jest bezużyteczny nie dlatego, że jest słaby; bonus ppka jest bezużyteczny, bo TW nie zaorało wszystkiego, a jedynie zmieniło część rzeczy i poszło po łebkach ze zmianami.
    Dodanie 20-30 abso w sytuacji, w której full dowo wali hity +1000 jest beznadziejnym pomysłem. Full dowo tym bardziej będzie walić do ppków jak w bęben.
    Pomysł drugi jest znacznie rozsądniejszy, lecz nie zmienia wiele, dopóki nie zmieni się nic w pomyśle na full dowo, które jest zbyt OP.

    W załącznikach był screen z targu na s1, sety Murrietty i Zapaty, kto zainteresowany, może tam sprawdzić sam, lub sobie na odpowiadających światach (czy to Huron, czy to Navajo, czy inny)
     
  15. viksonZ

    viksonZ

    Dołączył:
    26. Lis 2011
    Wiadomości:
    1.182
    Docenione treści:
    97
    Wisi mi ta gra już.. klikam tylko z przyzwyczajenia.
     
  16. fusek77

    fusek77 Zespół The West

    Dołączył:
    29. Gru 2008
    Wiadomości:
    1.896
    Docenione treści:
    99
    Dla wielu TW to tylko forty, zgodzę się, że nie tylko te forty siedzą mi w głowie, ale gram tym pepkiem od czasów s7, ponad 7 lat na fortach (nie zacząłem od razu uczestniczyć w bitwach).. szczerze czuję się poszkodowany tym jaki pepek ma bonus i polecam porozmawiać z innymi pepekami fortowcami by ocenić tę klasę okiem tych co na fortach zjedli zęby i nadal je jedzą.. A reszta bonusów pepka... 10% większe szanse na produkt i przedmiot, mniejsza szansa na zranienie się i spanie w hotelu? Czy to są solidne bonusy patrząc z perspektywy istniejących już setów które potrafią dodać 100-120% szansy na produkt/przedmiot? Gdzie set z wyprzedaży świątecznej sprawia, że w 2h spania w koszarach mam pełne hp i energię. Czy te bonusy pepeka są rzeczywiście takie mocne w tej chwili? W mojej ocenie nie, ale muszę też przyznać, że reszcie klas też wypadałoby pozmieniać te bonusy, tak jak wyżej wspomniałem.
     
  17. player698

    player698

    Dołączył:
    20. Kwi 2010
    Wiadomości:
    176
    Docenione treści:
    13
    Więc trzeba by było przedstawić full rework bonusów dla postaci, jak rozumiem? ;)
     
  18. fusek77

    fusek77 Zespół The West

    Dołączył:
    29. Gru 2008
    Wiadomości:
    1.896
    Docenione treści:
    99
    A pewnie, że tak, Ty swój pomysł przedstawiłeś, mam prawo się zgodzić z Twoim tokiem myślenia, bądź nie. Tego chyba mi nie odbierzesz. Jeśli znajdę wolną chwilę to mogę przedstawić swój punkt widzeina na to jak powinny wyglądać bonusy klasy u pepeka, a jeśli będę miał więcej wolnego czasu to i innymi klasami się zajmę (obecnie mam tyle różnych zajęć, że wygospodarowanie u mnie czasu wolnego nie jest aż takie łatwe, a szkoda, bo mam wiele pomysłów odnośnie gry).
     
  19. Napoleon B.

    Napoleon B.

    Dołączył:
    11. Mar 2015
    Wiadomości:
    136
    Docenione treści:
    29
    Wg mnie ppk powinien dostać nową umiejętność fortową, która da korzyści tylko dla samej postaci.
    Np: strzał ppka może przeszyć i trafić kolejnego przeciwnika z szansą 10℅ (20℅).
    Przenikanie ppka jest tylko dla drużyny, dla jego samego nic nie daje.

    Z kolei Bobek: umiejętność fortową zmniejszyć do 15℅ (30℅) gdyż w tej chwili jest lepszy od żołnierza.

    Fortowe bonusy żołnierza i zawadiaki bym nie ruszał, gdyż oni się równoważą.

    Takie jest moje zdanie :)