DeletedUser1170
Gość
Gość
Witamy w roku 2014! Mamy nadzieję, że wszyscy przeżyliście sylwestrowe imprezy i możemy wspólnie, szczęśliwi i wypoczęci, rozpocząć nowy rok.
Korzystając z tej okazji chcemy zaprezentować Wam nowy Raport The West, który będzie trochę inny, niż wcześniejsze. Koniec roku jest doskonałą okazją, aby spojrzeć na to co wydarzyło się w 2013 i przedstawić krótko nasze plany na nadchodzący rok.
Utrzymywanie Was w obiegu i dzielenie się naszymi planami, przemyśleniami oraz powodami naszych decyzji staje się dla nas coraz ważniejsze. Chcemy, żebyście rozumieli nasze problemy i swoimi opiniami pomagali w ich rozwiązywaniu, co pomaga nam rozwijać naszą grę.
Podsumowanie 2013
2013 był bardzo ekscytującym rokiem. Wersja 2.0 nie jest już niczym nowym. Zdążyliśmy się przyzwyczaić do nowych grafik, interfejsu i wszystkich nowych funkcji, ale 2.0 nie był końcem naszych planów względem The Westa. W ciągu ostatniego roku wprowadziliśmy wiele zmian w rdzeniu rozgrywki, znacznie poprawiliśmy balans rozgrywki i dodaliśmy wiele przydatnych usprawnień. Oczywiście podjęliśmy także złe decyzje, których skutki musieliśmy później poprawiać, a same zmiany projektować od nowa lub nawet wycofywać po usłyszeniu Waszych opinii, ale jest to zupełnie normalne i tak właśnie powinno działać. Chcemy Was zapewnić, że czytamy wszystkie Wasze komentarze i na ich podstawie chcemy podejmować właściwe decyzje kiedykolwiek to możliwe.
Sporą tegoroczną aktualizacją była wersja 2.03, która wprowadziła wiele mniejszych usprawnień, takich jak reklamy wideo, funkcja odebrania wszystkich przedmiotów na targu lub pasek postępu prac na mapie gry. Najważniejszą zmianą w tej aktualizacji jednak były wszystkie poprawki czatu i znaczniki na mapie. Czat gry jest teraz bardzo złożonym i świetnie działającym narzędziem, które pomimo początkowych kontrowersji jest teraz bardzo lubiane i często używane.
Najprawdopodobniej największa zmiana w tym roku przyszła wraz z wersją 2.04: zmiana systemu prac. Zebraliśmy bardzo wiele Waszych opinii dotyczących systemu prac, przedstawiliśmy Wam na becie różne jego koncepcje i w końcu zaproponowaliśmy kompromisowe rozwiązanie, które do dzisiaj działa bardzo dobrze (chociaż wkrótce planujemy zmianę w wynagrodzeniu za prace 15 sekundowe). Od czasu 2.04 są tylko 3 czasy prac do wyboru: 15 sekund, 10 minut i godzina. Aktywni oraz nowi, niskopoziomowi gracze mogą dokonywać szybkiego postępu dzięki krótkim pracom i bez konieczności robienia długich przerw w rozgrywce, a gracze, którzy nie chcą klikać co kilka minut nie są do tego zmuszani dzięki możliwości pracowania 1-godzinnego.
Dodatkowo w tej aktualizacji wprowadziliśmy notatnik i lokalizator zadań, z którego teraz mało kto chciałby zrezygnować. Natychmiastowe wytwarzanie produktów w rzemiośle, nowy bonus logowania, przebalansowanie rzemiosła i zadań oraz wiele innych zmian w głównych elementach gry zrobiły z 2.04 jedną z najważniejszych aktualizacji w 2013 roku, dzięki której gra zrobiła duży krok naprzód. Ponieważ nie chcemy już tracić graczy, którzy z dowolnej przyczyny nie logowali się przez kilka tygodni, wraz z aktualizacją 2.04 wyłączyliśmy także usuwanie nieaktywnych postaci.
Wraz z 2.06 zaimplementowaliśmy tablicę ogłoszeń, dzięki której gracze mogą łatwiej znaleźć miasto, a miasta nowych mieszkańców. Uważamy ją za bardzo ważną i przydatną rzecz, którą chcemy jeszcze bardziej ulepszyć na początku 2014. Dodatkowo wprowadziliśmy w końcu nowy tutorial, który sprawił, że dużo większy odsetek nowych graczy zostaje z nami na stałe. To właśnie czyni go kolejnym istotnym krokiem na przód zarówno dla nas, jak i dla gry. Przyjemnym dodatkiem do tej wersji były także usprawnienia w forum miejskim i inne mniejsze zmiany.
2.07 była ostatnią dużą aktualizacją w 2013, która z kolei wprowadziła bardzo dużo nowej zawartości. Obok wprowadzenia 280 nowych przedmiotów, udało nam się także zbalansować wszystkie dotychczas obecne w grze przedmioty, dzięki czemu proces zdobywania coraz lepszych przedmiotów wraz z postępami w grze jest teraz bardzo płynny. Dodatkowo wprowadziliśmy pasek znajomych, który pozwala na szybki dostęp do członków miasta, sojuszników i znajomych - z jego poziomu można przeglądać ich postępy oraz wysyłać im wiadomości. Wasze zdania na jego temat od początku były podzielone, tak więc przed jego udostępnieniem wszystkim graczom, na życzenie społeczności, wprowadziliśmy w nim sporo zmian. Nadal chcemy nad nim pracować, więc czytamy Wasze komentarze na jego temat, aby go ulepszyć gdziekolwiek to możliwe.
Kolejną wielką rzeczą w 2013 roku były eventy. Przeprowadziliśmy trzy duże z okazji Wielkanocy, Dnia Niepodległości i Oktoberfestu oraz sporo mniejszych, jak Dzień św. Patryka, Walentynki, Dzień Ręcznika i wiele innych, które nie tylko zróżnicowały trochę dotychczasowy cykl aktualizacyjny, ale przede wszystkim wprowadziły do gry wyjątkową zawartość dostępną tylko w ograniczonym okresie czasu. Bardzo podoba nam się obecność różnych eventów w grze i chcemy wprowadzać kolejne w 2014 roku, ale najpierw przeanalizujemy wszystkie poprzednie i ponownie zapoznamy się z Waszymi opiniami na ich temat, aby się dowiedzieć, co możemy ulepszyć, by były jeszcze lepsze.
2013 był także rokiem zadań. Zaimplementowaliśmy pierwsze kilka części głównego wątku fabularnego, a także dodaliśmy dziesiątki innych, nowych zadań, z których część jeszcze się nie rozpoczęła, ale jest już ukończona i tylko czeka na datę aktywacji. Otrzymaliśmy od Was wiele pozytywnych opinii na temat zadań, a w szczególności głównej historii, tak więc w tym roku również planujemy dodać dla Was wiele nowych.
Plany na 2014
Na rok 2014 planujemy dużo więcej zmian niż tylko te zapowiedziane wyżej. Po tym, jak Community Managerzy 20 różnych wersji językowych gry zebrali z for wszystkie pomysły graczy rozpoczęliśmy prace nad tegoroczną mapą drogową. Posortowaliśmy je i wybraliśmy około 100 najlepszych, nad którymi teraz dyskutujemy, żeby zobaczyć które z nich damy radę zaimplementować w tym roku. Spróbujemy jak najwięcej z nich wprowadzić do gry, a oprócz tego oczywiście mamy wiele własnych pomysłów, nad którymi również pracujemy.
Już znacie dwie wielkie rzeczy planowane na ten rok - podniesienie limitu poziomu i Instancje Multiplayerowe. Pierwsza z nich jest już niemal ukończona, a limit poziomu został dzisiaj podniesiony na becie, gdzie czekamy na Wasze opinie. To będzie nasza pierwsza duża aktualizacja w tym roku i już nie możemy się jej doczekać.
Instancje Multiplayerowe są zupełnie nowym aspektem gry, która wymaga dużo czasu i wiele nowego kodu do napisania. Ostatnio mogliście zobaczyć pierwszą mapę w InnoGames TV, a już od tego czasu wproadziliśmy kilka zmian. Mamy nadzieję, że uda nam się wkrótce udostępnić instancje do publicznych testów. Oczywiście planujemy także stworzyć wiele więcej map na potrzeby IMPów.
Dodatkowo chcemy zobaczyć, czy możliwe jest udostępnienie specjalnych przyspieszonych/eventowych światów, na których czas biegłby znacznie szybciej i z góry byłyby określone cele rozgrywki. Chcemy też dalej pracować nad nowym, interaktywnym systemem pojedynkowym, zmianami w rzemiośle i bitwach fortowych oraz wieloma innymi rzeczami, o których opowiemy, gdy zakończymy prace nad mapą drogową, którą to chcemy zaprezentować tak szybko, jak to możliwe. Już od samego początku będziemy przeglądać Wasze komentarze i zbierać najcenniejsze opinie, a także odpowiadać na wszystkie pytania.
Z niecierpliwością patrzymy na kolejny rok i zapewniamy, że będzie przynajmniej tak samo ekscytujący jak ten miniony. Mamy nadzieję, że wszyscy zostaniecie z nami w tej wspaniałej podróży i dziękujemy za Wasze wsparcie, pomoc i komentarze. Trzymajcie tak dalej!
Korzystając z tej okazji chcemy zaprezentować Wam nowy Raport The West, który będzie trochę inny, niż wcześniejsze. Koniec roku jest doskonałą okazją, aby spojrzeć na to co wydarzyło się w 2013 i przedstawić krótko nasze plany na nadchodzący rok.
Utrzymywanie Was w obiegu i dzielenie się naszymi planami, przemyśleniami oraz powodami naszych decyzji staje się dla nas coraz ważniejsze. Chcemy, żebyście rozumieli nasze problemy i swoimi opiniami pomagali w ich rozwiązywaniu, co pomaga nam rozwijać naszą grę.
Podsumowanie 2013
2013 był bardzo ekscytującym rokiem. Wersja 2.0 nie jest już niczym nowym. Zdążyliśmy się przyzwyczaić do nowych grafik, interfejsu i wszystkich nowych funkcji, ale 2.0 nie był końcem naszych planów względem The Westa. W ciągu ostatniego roku wprowadziliśmy wiele zmian w rdzeniu rozgrywki, znacznie poprawiliśmy balans rozgrywki i dodaliśmy wiele przydatnych usprawnień. Oczywiście podjęliśmy także złe decyzje, których skutki musieliśmy później poprawiać, a same zmiany projektować od nowa lub nawet wycofywać po usłyszeniu Waszych opinii, ale jest to zupełnie normalne i tak właśnie powinno działać. Chcemy Was zapewnić, że czytamy wszystkie Wasze komentarze i na ich podstawie chcemy podejmować właściwe decyzje kiedykolwiek to możliwe.
Sporą tegoroczną aktualizacją była wersja 2.03, która wprowadziła wiele mniejszych usprawnień, takich jak reklamy wideo, funkcja odebrania wszystkich przedmiotów na targu lub pasek postępu prac na mapie gry. Najważniejszą zmianą w tej aktualizacji jednak były wszystkie poprawki czatu i znaczniki na mapie. Czat gry jest teraz bardzo złożonym i świetnie działającym narzędziem, które pomimo początkowych kontrowersji jest teraz bardzo lubiane i często używane.
Najprawdopodobniej największa zmiana w tym roku przyszła wraz z wersją 2.04: zmiana systemu prac. Zebraliśmy bardzo wiele Waszych opinii dotyczących systemu prac, przedstawiliśmy Wam na becie różne jego koncepcje i w końcu zaproponowaliśmy kompromisowe rozwiązanie, które do dzisiaj działa bardzo dobrze (chociaż wkrótce planujemy zmianę w wynagrodzeniu za prace 15 sekundowe). Od czasu 2.04 są tylko 3 czasy prac do wyboru: 15 sekund, 10 minut i godzina. Aktywni oraz nowi, niskopoziomowi gracze mogą dokonywać szybkiego postępu dzięki krótkim pracom i bez konieczności robienia długich przerw w rozgrywce, a gracze, którzy nie chcą klikać co kilka minut nie są do tego zmuszani dzięki możliwości pracowania 1-godzinnego.
Dodatkowo w tej aktualizacji wprowadziliśmy notatnik i lokalizator zadań, z którego teraz mało kto chciałby zrezygnować. Natychmiastowe wytwarzanie produktów w rzemiośle, nowy bonus logowania, przebalansowanie rzemiosła i zadań oraz wiele innych zmian w głównych elementach gry zrobiły z 2.04 jedną z najważniejszych aktualizacji w 2013 roku, dzięki której gra zrobiła duży krok naprzód. Ponieważ nie chcemy już tracić graczy, którzy z dowolnej przyczyny nie logowali się przez kilka tygodni, wraz z aktualizacją 2.04 wyłączyliśmy także usuwanie nieaktywnych postaci.
Wraz z 2.06 zaimplementowaliśmy tablicę ogłoszeń, dzięki której gracze mogą łatwiej znaleźć miasto, a miasta nowych mieszkańców. Uważamy ją za bardzo ważną i przydatną rzecz, którą chcemy jeszcze bardziej ulepszyć na początku 2014. Dodatkowo wprowadziliśmy w końcu nowy tutorial, który sprawił, że dużo większy odsetek nowych graczy zostaje z nami na stałe. To właśnie czyni go kolejnym istotnym krokiem na przód zarówno dla nas, jak i dla gry. Przyjemnym dodatkiem do tej wersji były także usprawnienia w forum miejskim i inne mniejsze zmiany.
2.07 była ostatnią dużą aktualizacją w 2013, która z kolei wprowadziła bardzo dużo nowej zawartości. Obok wprowadzenia 280 nowych przedmiotów, udało nam się także zbalansować wszystkie dotychczas obecne w grze przedmioty, dzięki czemu proces zdobywania coraz lepszych przedmiotów wraz z postępami w grze jest teraz bardzo płynny. Dodatkowo wprowadziliśmy pasek znajomych, który pozwala na szybki dostęp do członków miasta, sojuszników i znajomych - z jego poziomu można przeglądać ich postępy oraz wysyłać im wiadomości. Wasze zdania na jego temat od początku były podzielone, tak więc przed jego udostępnieniem wszystkim graczom, na życzenie społeczności, wprowadziliśmy w nim sporo zmian. Nadal chcemy nad nim pracować, więc czytamy Wasze komentarze na jego temat, aby go ulepszyć gdziekolwiek to możliwe.
Kolejną wielką rzeczą w 2013 roku były eventy. Przeprowadziliśmy trzy duże z okazji Wielkanocy, Dnia Niepodległości i Oktoberfestu oraz sporo mniejszych, jak Dzień św. Patryka, Walentynki, Dzień Ręcznika i wiele innych, które nie tylko zróżnicowały trochę dotychczasowy cykl aktualizacyjny, ale przede wszystkim wprowadziły do gry wyjątkową zawartość dostępną tylko w ograniczonym okresie czasu. Bardzo podoba nam się obecność różnych eventów w grze i chcemy wprowadzać kolejne w 2014 roku, ale najpierw przeanalizujemy wszystkie poprzednie i ponownie zapoznamy się z Waszymi opiniami na ich temat, aby się dowiedzieć, co możemy ulepszyć, by były jeszcze lepsze.
2013 był także rokiem zadań. Zaimplementowaliśmy pierwsze kilka części głównego wątku fabularnego, a także dodaliśmy dziesiątki innych, nowych zadań, z których część jeszcze się nie rozpoczęła, ale jest już ukończona i tylko czeka na datę aktywacji. Otrzymaliśmy od Was wiele pozytywnych opinii na temat zadań, a w szczególności głównej historii, tak więc w tym roku również planujemy dodać dla Was wiele nowych.
Plany na 2014
Na rok 2014 planujemy dużo więcej zmian niż tylko te zapowiedziane wyżej. Po tym, jak Community Managerzy 20 różnych wersji językowych gry zebrali z for wszystkie pomysły graczy rozpoczęliśmy prace nad tegoroczną mapą drogową. Posortowaliśmy je i wybraliśmy około 100 najlepszych, nad którymi teraz dyskutujemy, żeby zobaczyć które z nich damy radę zaimplementować w tym roku. Spróbujemy jak najwięcej z nich wprowadzić do gry, a oprócz tego oczywiście mamy wiele własnych pomysłów, nad którymi również pracujemy.
Już znacie dwie wielkie rzeczy planowane na ten rok - podniesienie limitu poziomu i Instancje Multiplayerowe. Pierwsza z nich jest już niemal ukończona, a limit poziomu został dzisiaj podniesiony na becie, gdzie czekamy na Wasze opinie. To będzie nasza pierwsza duża aktualizacja w tym roku i już nie możemy się jej doczekać.
Instancje Multiplayerowe są zupełnie nowym aspektem gry, która wymaga dużo czasu i wiele nowego kodu do napisania. Ostatnio mogliście zobaczyć pierwszą mapę w InnoGames TV, a już od tego czasu wproadziliśmy kilka zmian. Mamy nadzieję, że uda nam się wkrótce udostępnić instancje do publicznych testów. Oczywiście planujemy także stworzyć wiele więcej map na potrzeby IMPów.
Dodatkowo chcemy zobaczyć, czy możliwe jest udostępnienie specjalnych przyspieszonych/eventowych światów, na których czas biegłby znacznie szybciej i z góry byłyby określone cele rozgrywki. Chcemy też dalej pracować nad nowym, interaktywnym systemem pojedynkowym, zmianami w rzemiośle i bitwach fortowych oraz wieloma innymi rzeczami, o których opowiemy, gdy zakończymy prace nad mapą drogową, którą to chcemy zaprezentować tak szybko, jak to możliwe. Już od samego początku będziemy przeglądać Wasze komentarze i zbierać najcenniejsze opinie, a także odpowiadać na wszystkie pytania.
Z niecierpliwością patrzymy na kolejny rok i zapewniamy, że będzie przynajmniej tak samo ekscytujący jak ten miniony. Mamy nadzieję, że wszyscy zostaniecie z nami w tej wspaniałej podróży i dziękujemy za Wasze wsparcie, pomoc i komentarze. Trzymajcie tak dalej!