1 2 3
Blada Twarz
TLDR [streszczenie]:
Pomysł na wprowadzenie migracji „na żądanie” (z obowiązującymi wieloma ograniczeniami) z uwagi na coraz mniejszą liczbę aktywnych graczy, a co za tym idzie z uwagi na występowanie zjawiska „opustoszałych serwerów”, szczególnie nasilającego się cyklicznie po utworzeniu nowych światów.
Wstęp i uzasadnienie:
O ile dobrze pamiętam to możliwość migrowania postaci na inne światy została wprowadzona jeszcze w czasach, gdy w TW grały dziesiątki tysięcy graczy z całej Polski. Wówczas migracja postaci dopiero podczas „zamykania świata” miała więcej sensu, jednakże w roku 2022 trzeba powiedzieć wprost:
- liczba aktywnych graczy na serwerach jest zatrważająco niska,
- nie pomaga tutaj również fakt, że nadal jest kontynuowana tradycja zakładania nowych serwerów co 1 rok pomimo dużo mniejszej liczby graczy tzn. każdy nowo założony serwer powoduje jeszcze większy odpływ graczy (i niekończącą się potrzebę mozolnego rozwijania postaci co rok od 1 do 150 poziomu jeżeli chce się grać na „żywym” serwerze)
Dlatego z powyższych względów uważam, że zasady migracji powinny zostać dostosowane do dzisiejszych warunków panujących na serwerach TW.
Propozycja:
Wnoszę o dostosowanie warunków migracji do sytuacji w grze TW w 2022 roku, tzn. umożliwienie migracji postaci „na żądanie”. Zasady, które by obowiązywały:
- najważniejsza zasada: można migrować tylko na światy, na których liczba aktywnych graczy jest większa od średniej liczby aktywnych graczy na wszystkich polskich serwerach The-West (średnia czyli zsumowanie liczby aktywnych graczy na polskich serwerach oraz późniejsze jej podzielenie przez liczbę serwerów)
- powyższe ograniczenie nie miałoby zastosowania dla świata na którym zaczynaliśmy grę (w razie chęci powrotu)
- brak możliwości migracji na najnowszy świat (żeby nie przeszkadzać słabym, dopiero co utworzonym tam postaciom w budowie miast, zdobywaniu osiągnięć, pojedynkach, zbieraniu EQ itd.)
- każdorazowa opłata za migrację np. 800 bryłek (żeby moderatorom chciało się przeklikiwać Waszą postać, do zapłaty bryłkami zbieranymi za systematyczne logowania lub zamiennie PLN). [Komentarz: zapewne dużo osób zdecyduje się na zapłatę bryłkami z PLN za taką operację także to byłby zastrzyk gotówki dla InnoGames. Później zapewne jeżeli gracze chcieliby co rok-dwa migrować na nowsze światy (z wyjątkiem najnowszego) to co rok-dwa musieliby znowu wydać te 800 bryłek co jak już wspominałem mogłoby poprawiać znacząco Wasze wyniki finansowe.]
- możliwe maksymalnie 3 migracje/rok
- minimalny poziom postaci: 100
- poziom postaci po migracji zostałby zredukowany o 10 poziomów (przez to również losowo ubyłoby 10 punktów cech oraz 30 punktów umiejętności z konta postaci)
Dodatkowe uzasadnienie:
Przedstawiony przeze mnie pomysł migracji postaci owszem, zredukowałby liczbę graczy na mniej aktywnych serwerach ale przez to (co jest tutaj najważniejsze) umożliwiłby skonsolidowanie aktywnych graczy na „żywych” serwerach. W mojej opinii istnienie aktualnie 14 światów The-West w 2022 roku przy tak zatrważająco małej liczbie aktywnych graczy niestety mija się z celem oraz powoduje tylko frustrację oraz mniejsze czerpanie przyjemności płynącej z tak ukochanej przez nas gry.
Pomysł na wprowadzenie migracji „na żądanie” (z obowiązującymi wieloma ograniczeniami) z uwagi na coraz mniejszą liczbę aktywnych graczy, a co za tym idzie z uwagi na występowanie zjawiska „opustoszałych serwerów”, szczególnie nasilającego się cyklicznie po utworzeniu nowych światów.
Wstęp i uzasadnienie:
O ile dobrze pamiętam to możliwość migrowania postaci na inne światy została wprowadzona jeszcze w czasach, gdy w TW grały dziesiątki tysięcy graczy z całej Polski. Wówczas migracja postaci dopiero podczas „zamykania świata” miała więcej sensu, jednakże w roku 2022 trzeba powiedzieć wprost:
- liczba aktywnych graczy na serwerach jest zatrważająco niska,
- nie pomaga tutaj również fakt, że nadal jest kontynuowana tradycja zakładania nowych serwerów co 1 rok pomimo dużo mniejszej liczby graczy tzn. każdy nowo założony serwer powoduje jeszcze większy odpływ graczy (i niekończącą się potrzebę mozolnego rozwijania postaci co rok od 1 do 150 poziomu jeżeli chce się grać na „żywym” serwerze)
Dlatego z powyższych względów uważam, że zasady migracji powinny zostać dostosowane do dzisiejszych warunków panujących na serwerach TW.
Propozycja:
Wnoszę o dostosowanie warunków migracji do sytuacji w grze TW w 2022 roku, tzn. umożliwienie migracji postaci „na żądanie”. Zasady, które by obowiązywały:
- najważniejsza zasada: można migrować tylko na światy, na których liczba aktywnych graczy jest większa od średniej liczby aktywnych graczy na wszystkich polskich serwerach The-West (średnia czyli zsumowanie liczby aktywnych graczy na polskich serwerach oraz późniejsze jej podzielenie przez liczbę serwerów)
- powyższe ograniczenie nie miałoby zastosowania dla świata na którym zaczynaliśmy grę (w razie chęci powrotu)
- brak możliwości migracji na najnowszy świat (żeby nie przeszkadzać słabym, dopiero co utworzonym tam postaciom w budowie miast, zdobywaniu osiągnięć, pojedynkach, zbieraniu EQ itd.)
- każdorazowa opłata za migrację np. 800 bryłek (żeby moderatorom chciało się przeklikiwać Waszą postać, do zapłaty bryłkami zbieranymi za systematyczne logowania lub zamiennie PLN). [Komentarz: zapewne dużo osób zdecyduje się na zapłatę bryłkami z PLN za taką operację także to byłby zastrzyk gotówki dla InnoGames. Później zapewne jeżeli gracze chcieliby co rok-dwa migrować na nowsze światy (z wyjątkiem najnowszego) to co rok-dwa musieliby znowu wydać te 800 bryłek co jak już wspominałem mogłoby poprawiać znacząco Wasze wyniki finansowe.]
- możliwe maksymalnie 3 migracje/rok
- minimalny poziom postaci: 100
- poziom postaci po migracji zostałby zredukowany o 10 poziomów (przez to również losowo ubyłoby 10 punktów cech oraz 30 punktów umiejętności z konta postaci)
Dodatkowe uzasadnienie:
Przedstawiony przeze mnie pomysł migracji postaci owszem, zredukowałby liczbę graczy na mniej aktywnych serwerach ale przez to (co jest tutaj najważniejsze) umożliwiłby skonsolidowanie aktywnych graczy na „żywych” serwerach. W mojej opinii istnienie aktualnie 14 światów The-West w 2022 roku przy tak zatrważająco małej liczbie aktywnych graczy niestety mija się z celem oraz powoduje tylko frustrację oraz mniejsze czerpanie przyjemności płynącej z tak ukochanej przez nas gry.