Gry Planszowe-RPG

  • Rozpoczynający wątek DeletedUser12361
  • Data rozpoczęcia
Status
Zamknięty.

DeletedUser

Gość
Gość
Ja grałem w WFRP, D&D, Wampira: Maskaradę i Mroczne Wieki, Maga: Wstąpienie, nWoD, Neuroshimę, Shadowruna, Zew Cthulhu, Gasnące Słońca, Deadlands, system autorski na Dzikim Zachodzie, jeszcze jeden system autorski kolegów i sam stworzyłem trzy gry... :eek:kul:
w coś jeszcze chyba grałem, ale tyle było tych gier, że nie pamiętam ::(:
 

DeletedUser

Gość
Gość
a ja grałem wiele razy w Warhammera, prowadziłem i grałem w Dungeons&Dragons, grałem kilka sesji Wampira: Mroczne Wieki, dużo więcej Neuroshimy, grałem również w świetnie prowadzony Zew Cthulthu, trochę Gasnących Słońc.
jestem także jednym z pomocników twórców wyżej wymienionych autorskich gier, a tą na Dzikim Zachodzie tworzę prawie sam, ale jeszcze muszę dopracować :D jak spiszę jakiś podręcznik to mogę chętnym rozesłać :p
 

DeletedUser12361

Gość
Gość
a ja grałem wiele razy w Warhammera, prowadziłem i grałem w Dungeons&Dragons, grałem kilka sesji Wampira: Mroczne Wieki, dużo więcej Neuroshimy, grałem również w świetnie prowadzony Zew Cthulthu, trochę Gasnących Słońc.
jestem także jednym z pomocników twórców wyżej wymienionych autorskich gier, a tą na Dzikim Zachodzie tworzę prawie sam, ale jeszcze muszę dopracować :D jak spiszę jakiś podręcznik to mogę chętnym rozesłać :p

O to ja bym prosił.Sam próbowałem stworzyć ale mam tylko karty postaci.Reszty juz się nie chciało zrobić.Taki słomiany zapał miałem::DD:
 

DeletedUser

Gość
Gość
Ej, Taki, pomagałem w tworzeniu Bloody Noon... właściwie, to ja wymyśliłem nazwę ::P:
A moje mechaniki są bliższe rzeczywstości :eek:kul:
 

DeletedUser

Gość
Gość
Nie, to gra paragrafowa. Zaczynasz od 1. i idziesz dalej, a w zależności, którą drogę wybierzesz klikasz na kolejny paragraf itd. Po lewej masz je posegregowane. Nie ma tu żadnej mapy, żadnej grafiki, nic.
 

DeletedUser12361

Gość
Gość
Nie, to gra paragrafowa. Zaczynasz od 1. i idziesz dalej, a w zależności, którą drogę wybierzesz klikasz na kolejny paragraf itd. Po lewej masz je posegregowane. Nie ma tu żadnej mapy, żadnej grafiki, nic.
Zapowiada się ciekawie.Spróbuje może mnie wciągnie :)

Edit:Niezła gra można w nią kilkanaście razy pograć.Podziwiam gościa który to wszystko spisał
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser

Gość
Gość
Powiem tak: przez te wszystkie lata nie doszedłem jeszcze do końca wyprawy. Powodzenia! :)

No i tak, jak piszą w instrukcji: staraj się nie czytać tych paragrafów, które Ciebie nie dotyczą. Nie psuj sobie zabawy.
 

DeletedUser

Gość
Gość
to weź ze skanuj jakiś element tej gry i się pochwal
Ciężko by tak było, ale mogę streścić, jak wyglądają te światy.
1. Mechanika opiera się na samoograniczaniu - Sam decydujesz jak dobry w czym jesteś, a wszystko ma swoją cenę. Rzuty wykonywane są na podstawie umiejętności, a cechy służą jedynie określeniu naszych możliwości (a dokładniej to poziomu trudności). Nie wiem co jeszcze powiedzieć o mechanice, więc opowiem o świecie. Świat podobny do naszej planety Ziemi. Akcja rozgrywa się w alternatywnej średniowiecznej Europie, która podzielona jest przez ciągłe wojny bogów o zwierzchność nad innymi, ale przede wszystkim o wiernych. Z ich bezsensownej walki jedyne co powstaje, to nowe rasy - 'żołnierze bogów', którzy nie posiadają własnej świadomości, a jedynie zapisane im w umysłach cele. Na świat wypełzają mroki pod postacią negatywnych odbić boskich, które postanawiają zniszczyć to, co stworzyły ich przeciwieństwa - bogowie - oraz pragną zawładnąć wszelkimi ich tworami. W obliczu wielu wojen (między bogami, ich wyznawcami, między 'żołnierzami', oraz 'żołnierzami' i ludźmi, między narodami, oraz między złem a stworzeniami boskimi) ludzie są bezbronni, a 'Europa' jest ostatnim kontynentem, który przetrwał, a wojna nadal trwa. Bogowie po raz pierwszy od czasów stworzenia się zjednoczyli i dali ludziom jedyną możliwość wygranej - dali im magię. Ludzie nie wiedzą jeszcze co to jest i jak z tym żyć, nie wiedzą jak powstało i czy jego efekty są dla nich dobre. Teraz się wszystko rozstrzygnie, a ludzie sami określą swoją przyszłość. To ostateczna bitwa o przetrwanie.
2. Mechanika jak u góry. Ten świat jest domeną marzeń. Tutaj ludzie trafiają tylko przez przypadek, który zmienia ich całe życie na zawsze. Brama do tego świata jest mała, a zamknięta stanowi przeszkodę nie do przejścia. Niestety brama otwiera się tylko dla nielicznych, wtedy gdy los przejmuje władzę nad ich życiem - podczas wypadków. Zdarzają się takie katastrofy, że nie da się odnaleźć jakichś ludzi. Ci ludzie są już gdzieś indziej, w świecie, który ogarniają tylko nieliczni. Ten świat wygląda dość postapokaliptycznie, gdyż ludzie, którzy tam trafili, muszą z gruzów i wraków budować swoją przyszłość. Nieliczni, którzy pojęli czym ten świat jest, potrafią świadomie na niego wpływać, a reszta ludzi robi to tylko w chwilach zapomnienia. Zwykły sen, marzenie, lub myśl, jeśli poparta jest odpowiednio mocną wolą, jest w stanie zmienić rzeczywistość. Wyobraź sobie świat, w którym nie istnieje czas, żyją w nim ludzie z różnych epok, a każdy z nich może odwrócić wszystko do góry nogami. To jest rzeczywistość, w której zderzają się marzenia wszystkich, a te marzenia należą do tych, które się spełniają. Ale co się dziwić? W końcu kataklizm zmienia całe życie.
3. Ta gra jest stworzona do zwykłego storrytellingu. Mechanika nie służy tutaj odzwierciedleniu prawdy, a jedynie sprawdzaniu zdarzeń losowych. Gra jest przewidziana dla 4 graczy i mistrza gry, a jedyne co jest potrzebne to dwie talie kart (może być mniej/więcej graczy, ale to ogranicza trochę możliwości systemu). Świat tej gry nie jest z góry osądzony, ale zalecam grę we współczesności. Ja sam wymyślałem mechanikę z myślą o grze w klimacie horroru, ale to już każdy może wymyślić sobie sam. Najważniejsze jest to, że mechanika jest tu prosta i nie gra wielkiej roli, a świat ma tylko niewielkie odstępstwa od rzeczywistości.
 

DeletedUser12361

Gość
Gość
Ciężko by tak było, ale mogę streścić, jak wyglądają te światy.
1. Mechanika opiera się na samoograniczaniu - Sam decydujesz jak dobry w czym jesteś, a wszystko ma swoją cenę. Rzuty wykonywane są na podstawie umiejętności, a cechy służą jedynie określeniu naszych możliwości (a dokładniej to poziomu trudności). Nie wiem co jeszcze powiedzieć o mechanice, więc opowiem o świecie. Świat podobny do naszej planety Ziemi. Akcja rozgrywa się w alternatywnej średniowiecznej Europie, która podzielona jest przez ciągłe wojny bogów o zwierzchność nad innymi, ale przede wszystkim o wiernych. Z ich bezsensownej walki jedyne co powstaje, to nowe rasy - 'żołnierze bogów', którzy nie posiadają własnej świadomości, a jedynie zapisane im w umysłach cele. Na świat wypełzają mroki pod postacią negatywnych odbić boskich, które postanawiają zniszczyć to, co stworzyły ich przeciwieństwa - bogowie - oraz pragną zawładnąć wszelkimi ich tworami. W obliczu wielu wojen (między bogami, ich wyznawcami, między 'żołnierzami', oraz 'żołnierzami' i ludźmi, między narodami, oraz między złem a stworzeniami boskimi) ludzie są bezbronni, a 'Europa' jest ostatnim kontynentem, który przetrwał, a wojna nadal trwa. Bogowie po raz pierwszy od czasów stworzenia się zjednoczyli i dali ludziom jedyną możliwość wygranej - dali im magię. Ludzie nie wiedzą jeszcze co to jest i jak z tym żyć, nie wiedzą jak powstało i czy jego efekty są dla nich dobre. Teraz się wszystko rozstrzygnie, a ludzie sami określą swoją przyszłość. To ostateczna bitwa o przetrwanie.
2. Mechanika jak u góry. Ten świat jest domeną marzeń. Tutaj ludzie trafiają tylko przez przypadek, który zmienia ich całe życie na zawsze. Brama do tego świata jest mała, a zamknięta stanowi przeszkodę nie do przejścia. Niestety brama otwiera się tylko dla nielicznych, wtedy gdy los przejmuje władzę nad ich życiem - podczas wypadków. Zdarzają się takie katastrofy, że nie da się odnaleźć jakichś ludzi. Ci ludzie są już gdzieś indziej, w świecie, który ogarniają tylko nieliczni. Ten świat wygląda dość postapokaliptycznie, gdyż ludzie, którzy tam trafili, muszą z gruzów i wraków budować swoją przyszłość. Nieliczni, którzy pojęli czym ten świat jest, potrafią świadomie na niego wpływać, a reszta ludzi robi to tylko w chwilach zapomnienia. Zwykły sen, marzenie, lub myśl, jeśli poparta jest odpowiednio mocną wolą, jest w stanie zmienić rzeczywistość. Wyobraź sobie świat, w którym nie istnieje czas, żyją w nim ludzie z różnych epok, a każdy z nich może odwrócić wszystko do góry nogami. To jest rzeczywistość, w której zderzają się marzenia wszystkich, a te marzenia należą do tych, które się spełniają. Ale co się dziwić? W końcu kataklizm zmienia całe życie.
3. Ta gra jest stworzona do zwykłego storrytellingu. Mechanika nie służy tutaj odzwierciedleniu prawdy, a jedynie sprawdzaniu zdarzeń losowych. Gra jest przewidziana dla 4 graczy i mistrza gry, a jedyne co jest potrzebne to dwie talie kart (może być mniej/więcej graczy, ale to ogranicza trochę możliwości systemu). Świat tej gry nie jest z góry osądzony, ale zalecam grę we współczesności. Ja sam wymyślałem mechanikę z myślą o grze w klimacie horroru, ale to już każdy może wymyślić sobie sam. Najważniejsze jest to, że mechanika jest tu prosta i nie gra wielkiej roli, a świat ma tylko niewielkie odstępstwa od rzeczywistości.

no zachęciłes mnie.Naprawde nie dałbys rady zeskanować?Z chęcia pograł bym z kumplami a może innym też się spodoba?
 

DeletedUser

Gość
Gość
Tak się składa, że posiadam jedynie niepotrzebne notatki :/ Mechaniki te nie są trudne, ale żeby je zrozumiale spisać i żeby każdy mógł zagłębić się dobrze w historię tego świat, to te notatki nie pomogą. Najgorzej jest spisać dobrze świat, by wszystko zostało zrozumiane, bo z mechaniką jeszcze jakoś by dało radę. Pogadam z Takim, to może pomoże mi to spisać.
 

DeletedUser12361

Gość
Gość

dobre.Ale w póxniejszym etapie piszę:Brak artykułu.
Najlepsze:Na taki pomyś mógłby wpaść tylko debil.No ale głupi zawsze ma szęście :D
Edit:Udało się "
Tak, tak wzrok cię nie myli! Twój wynik – 88%. Wygrałeś. Nie szpanuj mi tu z tego powodu, ale tak jest. Naprawdę! Jesteś mistrzunio. Po prostu master. Możesz już przestać walić tym dżojstikiem ze złości. Serio! To nie sen! Wygrałeś! Przeszedłeś tę grę! Ale i tak masz marny wynik, pff. "

Podpowiedź:Czasem najgłupsze opcje okazują się skuteczne,a czasem nie :)
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser

Gość
Gość
Przejście Gry na 100% nie jest takie trudne. Właśnie trzeba wybierać głupie rzeczy :p
 

DeletedUser

Gość
Gość
Jak przejdziesz na 100% to nie przejdziesz gry. Pisze że się nie da przejść na 100%.
::P:

Kiedyś był jeszcze normalny sposób na przejście gry, ale musieli skasować, bo było podane w poradniku "Jak wygrać Grę", a teraz nie ma..







Ps: Kliknij w "::P:" u góry :I:
 
Status
Zamknięty.
Do góry