Ciosy specjalne w pojedynku

  • Rozpoczynający wątek bukimi
  • Data rozpoczęcia

Ciosy specjalne...


  • W sumie głosujących
    259
Status
Zamknięty.

DeletedUser

Gość
Gość
Na forum bety pojawiają się informacje by urozmaicić pojedynki.
Od samego początku planuje się wprowadzenie ciosów specjalnych.

Wymyśliłem kilka takowych i chciałem dowiedzieć się co o tym myślicie.

Najpierw proponowana lista specjalnych ciosów:

Strzał przymierzony (nie można wybrać w 8 rundzie)
- w następnej rundzie nie atakujesz
+ ignoruje wybrany unik przeciwnika (strzał jest traktowany jak w pole bez uniku)

Schowanie się
- zamiast ataku
+ atak przeciwnika jest traktowany jako strzał w pole z unikiem

Szybki strzał
- w tej rundzie tracisz 50% celowania
+ dla tej rundy możesz wybrać 2 pola w które celujesz jednocześnie, chybienie w jedno z pól oznacza ponowną kalkulację trafienia dla drugiego pola

Snajper
- w tej rundzie nie liczy się Twój bonus do refleksu i odporności
+ Twoje strzelanie i siła uderzenia zostają powiększone o Twój (refleks+odporność)*0,5 (jednak nie więcej niż o 50% wartości bazowej) /dla równowagi obu rodzajów broni/

Ucieczka (nie można wybrać w 1 rundzie)
- nieudana ucieczka oznacza 100% trafienie w tej rundzie
+ masz szansę 20%+0,3% za każdy punkt wytrzymałości (lecz nie więcej niż 50%) na zakończenie bitwy w tej rundzie

Wezwanie kolegi
- nieudane wezwanie oznacza otrzymanie obrażeń w wysokości 2x Twoje pkt dowodzenia
+ masz szansę 30%+0,3% za każdy punkt dowodzenia (lecz nie więcej niż 70%) na wezwanie pomocnika do pojedynku. Pomocnik oddaje dodatkowy 9-ty strzał w tym pojedynku (licząc Twoje umiejętności)

Szybkie kucnięcie
+ w tej rundzie Twój przeciwnik celuje w Twoją głowę

Wyzwiska
- Twój bonus od zaskoczenia jest mniejszy o charyzmę przeciwnika
+ taktyka przeciwnika jest pomniejszona o Twoją charyzmę

Spostrzegawczość
+ W tej rundzie przeciwnik nie użyje swojego ciosu specjalnego

Wytrącenie broni
- Zamiast ataku. Twoja postać w tej rundzie nie wykonuje uniku (unik na "celowanie")
+ Trafienie w tej rundzie (liczone normalnie) zamiast obrażeń wytrąca broń przeciwnikowi. Trafiony nie atakuje w tej ani w następnej rundzie.

Podbiegnięcie
- Tracisz bonusy z siły uderzenia i strzelania
+ Twój przeciwnik traci bonusy z siły uderzenia i strzelania

Pełne skupienie
- Obrażenia zadane przeciwnikowi w tej rundzie będą mniejsze o 30%
+ Obrażenia odniesione w tej rundzie są mniejsze o (sprawność+zręczność)*0,5

Szybki refleks
+ W tej rundzie przeciwnik celuje tam gdzie Ty

Kopiowanie ruchów
- Jeśli trafisz, przeciwnik również Cię trafi.
+ Jeśli chybisz, przeciwnik również chybi.

Kradzież kieszonkowa (tylko poszukiwacz przygód)
- za wygraną walkę dostaniesz tylko 50% doświadczenia
+ na koniec wyranej walki kradniesz dodatkowe 30% gotówki przeciwnika (w sumie 60%)

Nieczyste sztuczki (tylko robotnik)
- w tej rundzie tracisz 10% swoich max punktów życia (oprócz ewentualnego ciosu od przeciwnika)
+ Przeciwnik traci 15% Twoich max punktów życia (oprócz Twojego ewentualnego trafienia)

Celowanie w serce (tylko zawadiaka)
- w czasie tej rundy nie liczy się Twój bonus od zaskoczenia
+ jeśli trafisz w tej rundzie, zadasz 2x większe obrażenia

Wojskowa siła (tylko żołnierz)
- w tej rundzie tracisz swój 50% bonus do taktyki
+ jeśli zostaniesz trafiony w tej rundzie, cios będzie 50% słabszy

JEŚLI KTOŚ CZEGOŚ NIE ROZUMIE NIECH NAPISZE I CHWILOWO WSTRZYMA SIĘ Z GŁOSOWANIEM!

NOWY UPROSZCZONY INTERFEJS:
Tak jak obiecałem, prostszy interfejs i prostsze zasady.
Dzięki temu już trudno powiedzieć, że pomysł jest zbyt skomplikowany i pogubi graczy, szczególnie tych nowych:

ulepszone.jpg

Cios można wybrać tylko jeden i zastosować tylko raz w wybranej rundzie.
W tym przykładzie gracz wybrał rundę 4.

I wszystko proste i przejrzyste.


Teraz ograniczenia itd:
Każdy cios specjalny może być użyty tylko raz na pojedynek. (nad tym się jeszcze zastanawiam czy dawać limit)
Każda klasa postaci ma swój cios specjalny.
Jak widać każdy cios ma swoje plusy i minusy więc trzeba ich rozważnie używać.

Dodałem też osobne okno w menu pojedynków, gdzie można by przeczytać o każdym ciosie specjalnym przed jego wybraniem do walki.

Opracowanie graficzne:
specjalne1.jpg

specjalne2.jpg

Oczywiście tabela z ciosami wyglądała by lepiej, z ikonami itd ale akurat tu nie było sensu nad tym siedzieć - ważny jest pomysł.
Zwróćcie uwagę że np wybranie zdolności "schowanie się" powoduje że znika celownik w danej rundzie - bo w tej rundzie nie ma atakku.
Wybranie "szybki strzał" daje nam drugi celownik do postawienia.
Itd :)

Nie zrobiłem też projektu raportu z walki z tymi ciosami chociaż mam kilka pomysłów.
Przykłady:
- udana ucieczka = walka kończy się w tej rundzie, pojawia się normalne okno "gracz A wygrywa pojedynek i otrzymuje xxx doświadczenia i zabiera graczowi B xxx kasy. Gracz B uciekł w 4 rundzie"
- udane wezwanie do broni = pojawia się dodatkowy 9-ty strzał pod pozostałymi 8, liczony normalnie, może być trafiony lub chybiony
Zdolności zmieniające obrażenia lub celowanie mogą być oznaczone ikoną w danej rundzie.
To można dopracować jeśli spodoba się sam pomysł.

Co Wy na to?
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser

Gość
Gość
No naprawdę ładnie, ale jedno ale... to jest POJEDYNEK czyli opcja "wezwanie do broni" odpada.

Po za tym niestety zbyt ambitne by wprowadzili, ale kto wie, może kiedyś coś podobnego wejdzie :rolleyes:
 

DeletedUser

Gość
Gość
Fajny pomysł, ale na nie-to wprowadzi za duży zamęt przy pojedynkach nie ma co poprawiać pojedynków bo akurat pojedynki są dopracowane
 

DeletedUser

Gość
Gość
Fajny pomysł, ale na nie-to wprowadzi za duży zamęt przy pojedynkach nie ma co poprawiać pojedynków bo akurat pojedynki są dopracowane

Każda zmiana wprowadza "zamęt"
Wprowadzili forty i do tej pory są osoby które zapytane odpowiedzą Ci "forty? o matko! co to jest? od kiedy??" nie mówiąc o osobach które nie wiedzą jak z nich korzystać.
Można by powiedzieć "gra jest dopracowana a forty wprowadzą zamęt". Sceptycy stwierdzą że faktycznie wprowadziły :D

Pojedynki są - powiedzmy - dopracowane - ale bez zmian od początku gry stały się już trochę nudne...

No naprawdę ładnie, ale jedno ale... to jest POJEDYNEK czyli opcja "wezwanie do broni" odpada.

Po za tym niestety zbyt ambitne by wprowadzili, ale kto wie, może kiedyś coś podobnego wejdzie :rolleyes:

Wezwanie pomocnika jest tylko z nazwy wezwaniem pomocnika. Tak naprawdę żaden inny gracz nie dołącza do pojedynku. Daje tylko tyle co 9-ty strzał.
Ale może nazwa jest faktycznie ciut niefortunna.

PS. Może kiedyś wprowadzą bo dyskutują o tym od dłuższego czasu.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser

Gość
Gość
Okna nie mogą być rozciągane, ale to nie problem i od czego zależy, czy cios się uda? Jest to wartość losowa? Zależy od jakiejś umiejętności?
 

DeletedUser

Gość
Gość
Wezwanie pomocnika jest tylko z nazwy wezwaniem pomocnika. Tak naprawdę żaden inny gracz nie dołącza do pojedynku. Daje tylko tyle co 9-ty strzał.
Ale może nazwa jest faktycznie ciut niefortunna.

Nie miałem na myśli innego gracza dołączającego do nas, tylko, tak jak zauważyłeś, niefortunną nazwę.
 

DeletedUser

Gość
Gość
Okna nie mogą być rozciągane, ale to nie problem i od czego zależy, czy cios się uda? Jest to wartość losowa? Zależy od jakiejś umiejętności?

Faktycznie powiększyłem trochę okno ale to zawsze można rozwiązać inaczej graficzne (np uniki w innym oknie).
Chyba okna mogą pojawiać się większe ale tego nie wiem.

Jeśli wybierzemy dany cios specjalny to zawsze z niego korzystamy w wybranej rundzie. Jego "ceną" są jego wady/minusy.
A więc gdy wybierzemy "schowanie się" to w tej rundzie nie zaatakujemy ale mamy większe szanse uniknąć ciosu. I tyle.

Wyjątkiem są cechy w których wskazana jest szansa na sukces jak np "ucieczka".

Nie miałem na myśli innego gracza dołączającego do nas, tylko, tak jak zauważyłeś, niefortunną nazwę.
Można zastąpić przez "wezwanie kolegi" lub "wezwanie pomocnika".
 

DeletedUser

Gość
Gość
Jestem na NIE !
Po prostu pomysł mi się nie podoba. Może fajne ale mi wystarczy to co jest teraz.
Nie i już :)
Sorki za taki słaby argument ale ten pomysł mnie zniechęca.
 

DeletedUser

Gość
Gość
Na Gigantyczne tak, pomysł super dopracowany, przemyślany i naaaprawdę wspaniały!

Wielkie uszanowanie za pomysł, tylko go wprowadzić!
 

DeletedUser

Gość
Gość
Snajper to moim zdaniem nieco za mocny "cios" powiedzmy, że ktoś nie ma w ogóle o/r ? byłby to wtedy niezły bonus do obrażeń bez żadnej straty.
P.S może najpierw wprowadzić kilka ciosów 2-4 i jeśli to się sprawdzi to coś dodać bo narazie to troszkę jest "przekombinowane" dlatego jestem na NIE mimo, że ciekawy i dopracowany projekt.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser

Gość
Gość
Genialny pomysł. Wszyscy wiemy, że go nie wprowadzą a szkoda. To by się naprawdę przydało. Urealniło by grę, ułatwiło pojedynki. Duże za.
 

DeletedUser11649

Gość
Gość
Jestem na tak . Ale wolałbym jeśli można byłoby wybrać tylko jeden cios specjalny . Bo wiesz , w każdej rundzie to troche dziwne jakby się wybrało np . Wezwanie do broni . Ale jak nawet nie zmienisz to jestem na tak
 

DeletedUser

Gość
Gość
Moja propozycja:
1. Maksymalnie 2-3 ataki specjalne na walkę, przy czym każdy atak kosztowałby dodatkowe 15 energii - czyli na pojedynek potrzebowałbyś 10 energii + np. 45 = 55 energii na atak 3 ciosami specjalnymi. Spytacie dlaczego? Dlatego, żeby nieco ograniczyć używanie ciosów specjalnych w ciągu jednego dnia (czy też w ciągu jednego paska energii równego 100 pkt.)
2. Każdy atak tylko raz w walce, bo zaraz by się znalazł jakiś matematyk, który by wymyślił, że combos 3 ataków specjalnych typu A jest lepszy niż combos 3 ataków specjalnych typu B itd...
3. Co do wezwania do broni... a może nazwać to "Strzał znikąd"? ;)
 

DeletedUser

Gość
Gość
Hmm dobry pomysł , ale będzie to nijako trochę głupie ponieważ nie pomyślałeś o osobach lecących w 70% celowanie 30% strzelanie

I wybierali by opcję gdzie można trafic 2 raz jeżeli walnie się za pierwszym ;)

I taka osoba jest IMBA ! jeżeli trafiac będzie ...

Po za tym powinno byc to losowe na zasadzie criticali
 

DeletedUser

Gość
Gość
za dużo tej mątaniny, to robi się jak w margo :)
czy na dzikim zachodzie były ciosy specjalne?
jestem na nie, moim zdaniem teraz jest dobrze
 

DeletedUser

Gość
Gość
Szybkie kucnięcie
+ w tej rundzie Twój przeciwnik celuje w Twoją głowę

sorry ,że nie napisałem tego w wcześniejszym poście, ale nie zwróciłem na to uwagi. To chyba gorzej, jeżeli przeciwnik celuje nam w głowę?
Więc po co to?
 

DeletedUser

Gość
Gość
duzo sie napracowales, gratki za pomysl

oczywiscie jestem na tak to bardzo urozmaici pojedynki, ktore narazie nie sa az tak ciekawe
 

DeletedUser

Gość
Gość
Jestem na tak . Ale wolałbym jeśli można byłoby wybrać tylko jeden cios specjalny . Bo wiesz , w każdej rundzie to troche dziwne jakby się wybrało np . Wezwanie do broni . Ale jak nawet nie zmienisz to jestem na tak

Moja propozycja:
1. Maksymalnie 2-3 ataki specjalne na walkę, przy czym każdy atak kosztowałby dodatkowe 15 energii - czyli na pojedynek potrzebowałbyś 10 energii + np. 45 = 55 energii na atak 3 ciosami specjalnymi. Spytacie dlaczego? Dlatego, żeby nieco ograniczyć używanie ciosów specjalnych w ciągu jednego dnia (czy też w ciągu jednego paska energii równego 100 pkt.)
2. Każdy atak tylko raz w walce, bo zaraz by się znalazł jakiś matematyk, który by wymyślił, że combos 3 ataków specjalnych typu A jest lepszy niż combos 3 ataków specjalnych typu B itd...
3. Co do wezwania do broni... a może nazwać to "Strzał znikąd"? ;)

O ograniczeniach napisałem od razu:
Teraz ograniczenia itd:
Można użyć do 3 ciosów specjalnych na pojedynek.
Każdy cios specjalny może być użyty tylko raz na pojedynek. (nad tym się jeszcze zastanawiam czy dawać limit)
Każda klasa postaci ma swój cios specjalny.
Jak widać każdy cios ma swoje plusy i minusy więc trzeba ich rozważnie używać.
Właśnie tak zaproponowałem. Max 3 ataki specjalne (więc opcja ataku specjalnego w każdej rundzie odpada)
Tak samo z ograniczeniem do 1 rodzaju ataku na pojedynek. Ewentualnie jeden atak ma to ograniczenie a inny nie...

sorry ,że nie napisałem tego w wcześniejszym poście, ale nie zwróciłem na to uwagi. To chyba gorzej, jeżeli przeciwnik celuje nam w głowę?
Więc po co to?

A jak ustawiasz uniki w walce? W 99% przypadków głowa jest w strefie uniku, chyba że ustawiasz "celowanie" zamiast uniku.
W ten sposób łączymy zalety i wady.
Przeciwnik ma dużo mniejsze szanse na trafienie.
Ale jak trafi to mocniej :D

Hmm dobry pomysł , ale będzie to nijako trochę głupie ponieważ nie pomyślałeś o osobach lecących w 70% celowanie 30% strzelanie
I wybierali by opcję gdzie można trafic 2 raz jeżeli walnie się za pierwszym ;)
I taka osoba jest IMBA ! jeżeli trafiac będzie ...
Po za tym powinno byc to losowe na zasadzie criticali

Ktoś kto ma bardzo dużo celowania traci sporo poprzez ten atak. 50% z 200 to aż 100 celowania do stracenia. A 50% z 50 to 25. Więc nie jest powiedziane że ktoś nastawiony na celowanie będzie miał taką przewagę dzięki temu atakowi...

PS. Jak ktoś ma rozsądne propozycje na inne ataki specjalne to proszę bardzo. Fajnie jakby było ich chociaż 20 do wyboru...
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:
Status
Zamknięty.
Do góry