DeletedUser
Gość
Gość
Na forum bety pojawiają się informacje by urozmaicić pojedynki.
Od samego początku planuje się wprowadzenie ciosów specjalnych.
Wymyśliłem kilka takowych i chciałem dowiedzieć się co o tym myślicie.
Najpierw proponowana lista specjalnych ciosów:
Strzał przymierzony (nie można wybrać w 8 rundzie)
- w następnej rundzie nie atakujesz
+ ignoruje wybrany unik przeciwnika (strzał jest traktowany jak w pole bez uniku)
Schowanie się
- zamiast ataku
+ atak przeciwnika jest traktowany jako strzał w pole z unikiem
Szybki strzał
- w tej rundzie tracisz 50% celowania
+ dla tej rundy możesz wybrać 2 pola w które celujesz jednocześnie, chybienie w jedno z pól oznacza ponowną kalkulację trafienia dla drugiego pola
Snajper
- w tej rundzie nie liczy się Twój bonus do refleksu i odporności
+ Twoje strzelanie i siła uderzenia zostają powiększone o Twój (refleks+odporność)*0,5 (jednak nie więcej niż o 50% wartości bazowej) /dla równowagi obu rodzajów broni/
Ucieczka (nie można wybrać w 1 rundzie)
- nieudana ucieczka oznacza 100% trafienie w tej rundzie
+ masz szansę 20%+0,3% za każdy punkt wytrzymałości (lecz nie więcej niż 50%) na zakończenie bitwy w tej rundzie
Wezwanie kolegi
- nieudane wezwanie oznacza otrzymanie obrażeń w wysokości 2x Twoje pkt dowodzenia
+ masz szansę 30%+0,3% za każdy punkt dowodzenia (lecz nie więcej niż 70%) na wezwanie pomocnika do pojedynku. Pomocnik oddaje dodatkowy 9-ty strzał w tym pojedynku (licząc Twoje umiejętności)
Szybkie kucnięcie
+ w tej rundzie Twój przeciwnik celuje w Twoją głowę
Wyzwiska
- Twój bonus od zaskoczenia jest mniejszy o charyzmę przeciwnika
+ taktyka przeciwnika jest pomniejszona o Twoją charyzmę
Spostrzegawczość
+ W tej rundzie przeciwnik nie użyje swojego ciosu specjalnego
Wytrącenie broni
- Zamiast ataku. Twoja postać w tej rundzie nie wykonuje uniku (unik na "celowanie")
+ Trafienie w tej rundzie (liczone normalnie) zamiast obrażeń wytrąca broń przeciwnikowi. Trafiony nie atakuje w tej ani w następnej rundzie.
Podbiegnięcie
- Tracisz bonusy z siły uderzenia i strzelania
+ Twój przeciwnik traci bonusy z siły uderzenia i strzelania
Pełne skupienie
- Obrażenia zadane przeciwnikowi w tej rundzie będą mniejsze o 30%
+ Obrażenia odniesione w tej rundzie są mniejsze o (sprawność+zręczność)*0,5
Szybki refleks
+ W tej rundzie przeciwnik celuje tam gdzie Ty
Kopiowanie ruchów
- Jeśli trafisz, przeciwnik również Cię trafi.
+ Jeśli chybisz, przeciwnik również chybi.
Kradzież kieszonkowa (tylko poszukiwacz przygód)
- za wygraną walkę dostaniesz tylko 50% doświadczenia
+ na koniec wyranej walki kradniesz dodatkowe 30% gotówki przeciwnika (w sumie 60%)
Nieczyste sztuczki (tylko robotnik)
- w tej rundzie tracisz 10% swoich max punktów życia (oprócz ewentualnego ciosu od przeciwnika)
+ Przeciwnik traci 15% Twoich max punktów życia (oprócz Twojego ewentualnego trafienia)
Celowanie w serce (tylko zawadiaka)
- w czasie tej rundy nie liczy się Twój bonus od zaskoczenia
+ jeśli trafisz w tej rundzie, zadasz 2x większe obrażenia
Wojskowa siła (tylko żołnierz)
- w tej rundzie tracisz swój 50% bonus do taktyki
+ jeśli zostaniesz trafiony w tej rundzie, cios będzie 50% słabszy
JEŚLI KTOŚ CZEGOŚ NIE ROZUMIE NIECH NAPISZE I CHWILOWO WSTRZYMA SIĘ Z GŁOSOWANIEM!
NOWY UPROSZCZONY INTERFEJS:
Tak jak obiecałem, prostszy interfejs i prostsze zasady.
Dzięki temu już trudno powiedzieć, że pomysł jest zbyt skomplikowany i pogubi graczy, szczególnie tych nowych:
Cios można wybrać tylko jeden i zastosować tylko raz w wybranej rundzie.
W tym przykładzie gracz wybrał rundę 4.
I wszystko proste i przejrzyste.
Teraz ograniczenia itd:
Każdy cios specjalny może być użyty tylko raz na pojedynek. (nad tym się jeszcze zastanawiam czy dawać limit)
Każda klasa postaci ma swój cios specjalny.
Jak widać każdy cios ma swoje plusy i minusy więc trzeba ich rozważnie używać.
Dodałem też osobne okno w menu pojedynków, gdzie można by przeczytać o każdym ciosie specjalnym przed jego wybraniem do walki.
Opracowanie graficzne:
Oczywiście tabela z ciosami wyglądała by lepiej, z ikonami itd ale akurat tu nie było sensu nad tym siedzieć - ważny jest pomysł.
Zwróćcie uwagę że np wybranie zdolności "schowanie się" powoduje że znika celownik w danej rundzie - bo w tej rundzie nie ma atakku.
Wybranie "szybki strzał" daje nam drugi celownik do postawienia.
Itd
Nie zrobiłem też projektu raportu z walki z tymi ciosami chociaż mam kilka pomysłów.
Przykłady:
- udana ucieczka = walka kończy się w tej rundzie, pojawia się normalne okno "gracz A wygrywa pojedynek i otrzymuje xxx doświadczenia i zabiera graczowi B xxx kasy. Gracz B uciekł w 4 rundzie"
- udane wezwanie do broni = pojawia się dodatkowy 9-ty strzał pod pozostałymi 8, liczony normalnie, może być trafiony lub chybiony
Zdolności zmieniające obrażenia lub celowanie mogą być oznaczone ikoną w danej rundzie.
To można dopracować jeśli spodoba się sam pomysł.
Co Wy na to?
Od samego początku planuje się wprowadzenie ciosów specjalnych.
Wymyśliłem kilka takowych i chciałem dowiedzieć się co o tym myślicie.
Najpierw proponowana lista specjalnych ciosów:
Strzał przymierzony (nie można wybrać w 8 rundzie)
- w następnej rundzie nie atakujesz
+ ignoruje wybrany unik przeciwnika (strzał jest traktowany jak w pole bez uniku)
Schowanie się
- zamiast ataku
+ atak przeciwnika jest traktowany jako strzał w pole z unikiem
Szybki strzał
- w tej rundzie tracisz 50% celowania
+ dla tej rundy możesz wybrać 2 pola w które celujesz jednocześnie, chybienie w jedno z pól oznacza ponowną kalkulację trafienia dla drugiego pola
Snajper
- w tej rundzie nie liczy się Twój bonus do refleksu i odporności
+ Twoje strzelanie i siła uderzenia zostają powiększone o Twój (refleks+odporność)*0,5 (jednak nie więcej niż o 50% wartości bazowej) /dla równowagi obu rodzajów broni/
Ucieczka (nie można wybrać w 1 rundzie)
- nieudana ucieczka oznacza 100% trafienie w tej rundzie
+ masz szansę 20%+0,3% za każdy punkt wytrzymałości (lecz nie więcej niż 50%) na zakończenie bitwy w tej rundzie
Wezwanie kolegi
- nieudane wezwanie oznacza otrzymanie obrażeń w wysokości 2x Twoje pkt dowodzenia
+ masz szansę 30%+0,3% za każdy punkt dowodzenia (lecz nie więcej niż 70%) na wezwanie pomocnika do pojedynku. Pomocnik oddaje dodatkowy 9-ty strzał w tym pojedynku (licząc Twoje umiejętności)
Szybkie kucnięcie
+ w tej rundzie Twój przeciwnik celuje w Twoją głowę
Wyzwiska
- Twój bonus od zaskoczenia jest mniejszy o charyzmę przeciwnika
+ taktyka przeciwnika jest pomniejszona o Twoją charyzmę
Spostrzegawczość
+ W tej rundzie przeciwnik nie użyje swojego ciosu specjalnego
Wytrącenie broni
- Zamiast ataku. Twoja postać w tej rundzie nie wykonuje uniku (unik na "celowanie")
+ Trafienie w tej rundzie (liczone normalnie) zamiast obrażeń wytrąca broń przeciwnikowi. Trafiony nie atakuje w tej ani w następnej rundzie.
Podbiegnięcie
- Tracisz bonusy z siły uderzenia i strzelania
+ Twój przeciwnik traci bonusy z siły uderzenia i strzelania
Pełne skupienie
- Obrażenia zadane przeciwnikowi w tej rundzie będą mniejsze o 30%
+ Obrażenia odniesione w tej rundzie są mniejsze o (sprawność+zręczność)*0,5
Szybki refleks
+ W tej rundzie przeciwnik celuje tam gdzie Ty
Kopiowanie ruchów
- Jeśli trafisz, przeciwnik również Cię trafi.
+ Jeśli chybisz, przeciwnik również chybi.
Kradzież kieszonkowa (tylko poszukiwacz przygód)
- za wygraną walkę dostaniesz tylko 50% doświadczenia
+ na koniec wyranej walki kradniesz dodatkowe 30% gotówki przeciwnika (w sumie 60%)
Nieczyste sztuczki (tylko robotnik)
- w tej rundzie tracisz 10% swoich max punktów życia (oprócz ewentualnego ciosu od przeciwnika)
+ Przeciwnik traci 15% Twoich max punktów życia (oprócz Twojego ewentualnego trafienia)
Celowanie w serce (tylko zawadiaka)
- w czasie tej rundy nie liczy się Twój bonus od zaskoczenia
+ jeśli trafisz w tej rundzie, zadasz 2x większe obrażenia
Wojskowa siła (tylko żołnierz)
- w tej rundzie tracisz swój 50% bonus do taktyki
+ jeśli zostaniesz trafiony w tej rundzie, cios będzie 50% słabszy
JEŚLI KTOŚ CZEGOŚ NIE ROZUMIE NIECH NAPISZE I CHWILOWO WSTRZYMA SIĘ Z GŁOSOWANIEM!
NOWY UPROSZCZONY INTERFEJS:
Tak jak obiecałem, prostszy interfejs i prostsze zasady.
Dzięki temu już trudno powiedzieć, że pomysł jest zbyt skomplikowany i pogubi graczy, szczególnie tych nowych:
Cios można wybrać tylko jeden i zastosować tylko raz w wybranej rundzie.
W tym przykładzie gracz wybrał rundę 4.
I wszystko proste i przejrzyste.
Teraz ograniczenia itd:
Każdy cios specjalny może być użyty tylko raz na pojedynek. (nad tym się jeszcze zastanawiam czy dawać limit)
Każda klasa postaci ma swój cios specjalny.
Jak widać każdy cios ma swoje plusy i minusy więc trzeba ich rozważnie używać.
Dodałem też osobne okno w menu pojedynków, gdzie można by przeczytać o każdym ciosie specjalnym przed jego wybraniem do walki.
Opracowanie graficzne:
Oczywiście tabela z ciosami wyglądała by lepiej, z ikonami itd ale akurat tu nie było sensu nad tym siedzieć - ważny jest pomysł.
Zwróćcie uwagę że np wybranie zdolności "schowanie się" powoduje że znika celownik w danej rundzie - bo w tej rundzie nie ma atakku.
Wybranie "szybki strzał" daje nam drugi celownik do postawienia.
Itd
Nie zrobiłem też projektu raportu z walki z tymi ciosami chociaż mam kilka pomysłów.
Przykłady:
- udana ucieczka = walka kończy się w tej rundzie, pojawia się normalne okno "gracz A wygrywa pojedynek i otrzymuje xxx doświadczenia i zabiera graczowi B xxx kasy. Gracz B uciekł w 4 rundzie"
- udane wezwanie do broni = pojawia się dodatkowy 9-ty strzał pod pozostałymi 8, liczony normalnie, może być trafiony lub chybiony
Zdolności zmieniające obrażenia lub celowanie mogą być oznaczone ikoną w danej rundzie.
To można dopracować jeśli spodoba się sam pomysł.
Co Wy na to?
Ostatnio edytowane przez moderatora: