[devblog] The West 2.0: prace rozpoczęte! (temat aktualizowany)

  • Rozpoczynający wątek DeletedUser1170
  • Data rozpoczęcia
Status
Zamknięty.

DeletedUser1170

Gość
Gość
[db] The West 2.0: wszystkie informacje! (temat aktualizowany)

Cześć,
mam przyjemność poinformować, że właśnie rozpoczęliśmy pracę nad Wersją 2.0 i idzie nam coraz lepiej. Chcę Was informować na bieżąco o tym, co robimy w tym poście, więc będę się starał go aktualizować co tydzień - pierw jednak muszę się upewnić, że wolno mi udzielać tych informacji :)

Zanim przyjrzymy się temu, nad czym aktualnie pracujemy, krótka lista najważniejszych rzeczy, które planujemy wprowadzić w nowej wersji.

Nowa mapa
Najważniejszą zmianą w Wersji 2.0 będzie całkowite odświeżenie mapy. Stworzymy całkowicie nową grafikę i przystosujemy mapę do pracy w pełnym ekranie.

Nowy design interfejsu
Cały interfejs zostanie zaprojektowany od nowa, ale nie bójcie się - naszym celem jest uproszczenie go i ujednolicenie go z wyglądem okienek (który także zostanie już ostatecznie ukończony).

Lepszy start
Celem wersji 2.0 jest przyciągnięcie do gry nowych graczy. W tym celu zmienimy trochę rzeczy w początkowej fazie gry:
  • nowy tutorial
  • pierwsze prace będą zajmowały mniej czasu
  • prędkość poruszania zostanie zwiększona do czasu osiągnięcia konkretnego poziomu
  • do czasu osiągnięcia konkretnego poziomu niedostępne będą zaawansowane opcje jak np. rynek

System prac
Zmienimy kilka rzeczy w systemie prac. Ułatwimy zrozumienie takich rzeczy jak zdobywane doświadczenie, zarobione pieniądze, szansę na znalezienie przedmiotów i sprawimy, że te elementy będą łatwiejsze do ogarnięcia dla graczy. Każda praca będzie miała określony czas w Wersji 2.0, więc nie będzie trzeba już wybierać czasu pracy. Napiszemy od nowa algorytmy dla nowych czasów prac i zmodyfikujemy system zranień - na przykład jak zranisz się przy napadzie na pociąg, to będziesz mógł stracić większość życia albo nawet umrzeć.

Wklejam fragment artykułu dotyczący tych zmian z Game-Designer Ashock.

Prace:
W The West 2.0 pracę zostaną całkowicie przebudowane - zarówno pod względem wizualnym, jak i funkcjonalnym. Na mapie będzie teraz dużo mniej ikonek, a prace zostaną pogrupowane (do 5 prac w jednej grupie). Wszystkie aktualne prace zostaną zastąpione przez 28 grup prac z różnymi czynnościami. W każdym hrabstwie będą 4 podstawowe i 2 rzadkie grupy prac. Nie wszystkie grupy będą miały 5 prac, co daje nam możliwość dodawania nowych prac w przyszłości.

Zmiana w systemie prac jest podyktowana przede wszystkim chęcią uporządkowania wyglądu mapy i lepszym dostosowaniu prac do środowiska. Kolejnym powodem zmiany jest ułatwienie graczowi znajdywania prac, co nastąpi także poprzez poprawione okno prac, które już nie będzie dostępne tylko dla osób, które wykupiły konto premium.

Czas pracy
System czasu pracy będzie także zupełnie zmieniony. Każda praca będzie miała z góry narzucony czas i gracz nie będzie już miał możliwości wyboru jak długo chce pracować. Minimalny czas także zostanie drastycznie zredukowany - do 15 sekund. Oznacza to, że niektóre prace będą trwały 15 sekund, inne na przykład minutę, pół godziny czy 2 godziny. W zależności od poziomu trudności pracy czas będzie się zwiększał. Przykładowo "przepędzanie ptaków z pola" trwa 15 sekund, a "uwalnianie niewolników" wymaga 2 godzin pracy. Aby wynagrodzić aktywnych graczy wprowadzimy nowy bonus skracający czas pracy.

Ta zmiana z kolei jest podyktowana chęcią zaoferowania graczom bardziej aktywnej gry, która nie zmusza gracza do pasywności - szczególnie w początkowym stadium gry. Z naszej analizy wynika, że większość graczy kończy grę na początku właśnie, gdy muszą czekać na coś dłuższy czas. Mimo tego dalej będziemy oferować dłuższe prace dla graczy, którzy preferują mniej aktywny rodzaj gry.

__________________________________________________
Aktualizowana sekcja:
13.06.2012: Księga zleceń, saloon i zleceniodawcy
14.06.2012: Uzupełnienie dot. nowego systemu prac
21.06.2012: Robimy postępy...
05.07.2012: Implementacja interfejsu
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser1170

Gość
Gość
2012-06-13: Przegląd naszej pracy z ostatniego tygodnia
Księga zleceń, saloon i zleceniodawcy

Właśnie dostosowujemy księgę zleceń do nowego designu.

Najpierw zmieniliśmy kilka drobnych rzeczy w saloonie - teraz jest trochę większy. Zastosowaliśmy w nim system kart. Na drugiej karcie jest właśnie księga zleceń ze wszystkimi jeszcze nie zakończonymi zadaniami, a na trzeciej znajdują się zadania już ukończone.

Grafika saloonu jest jeszcze trochę zbyt jasna i jest za dużo świateł, zmienimy to w najbliższych kilku dniach.

Screen-Shot-2012-06-13-at-10.13.22.png


Po kliknięciu na zleceniodawcę otworzy się poniższe okienko. Po lewej stronie będą zadania możliwe do przyjęcia, jeśli klikniesz na któreś z nich to otworzy prawa część strony z szczegółowymi informacjami takimi jak opis, nagrody czy wymagania.

Screen-Shot-2012-06-13-at-10.13.14.png


Nowe okno przeglądu taktyk pojedynkowych:

Screen-Shot-2012-06-13-at-10.55.19.png


Okno pojedynków z NPC:

Screen-Shot-2012-06-13-at-10.55.11.png


Poniższe okna także zostały dostosowane do nowego wyglądu, ale bez lub z niewielką ilością zmian:
Ranking, okienka budynków w forcie, podgląd miasta, podgląd szeryfa, miasta widma, zaproszenia do miast, zakładanie fortu, ekran widoczny gdy nie jesteś członkiem miasta..

Zmiany techniczne:
Skończyliśmy już niektóre elementy zaplecza technicznego potrzebne do zaimplementowania nowej mapy - przede wszystkim system dystrybucji, system cache i struktury danych. Jeśli chodzi o grafikę, to w tej chwili 15 osób generuje mapę za pomocą naszego edytora. Jak tylko skończą pracę, to złączymy to wszystko w całość. Wiemy, że to jest najbardziej interesująca część - zaglądajcie więc tutaj często, niestety nie jestem w stanie powiedzieć kiedy będę mógł Wam pokazać kilka elementów nowej mapy.

Kolejne wielkie zadnia dla naszego zespołu developerów to: nowe okno prac, połączenie zaplecza technicznego z nowym interfejsem na pełnym ekranie we wszystkich rozdzielczościach, nowe zaplecze techniczne dla systemu prac (zmienione czasy, nowe algorytmy) i wyczyszczenie gry z ogromnych ilości starego kodu.

Zapraszam do wyrażania swoich opinii na temat zmian i oczekujcie kolejnej porcji informacji w tym temacie w przyszłym tygodniu.

____________________________
linki do pozostałych części w 1 poście
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser18469

Gość
Gość
Skoro będzie tylko kilka grupek prac pojedynkowicze będą mieli ułatwione zadanie...
Poza tym okno pojedynku wygląda nawet fajnie- widzę, że została przywrócona zakładka
dotycząca tylko ustawień pojedynkowych. Okno Salonu także nie wygląda najgorzej.
Najtrudniej to będzie mi się chyba przyzwyczaić do nowego interfejsu i mapy.

Mówicie, że zależy Wam na nowych graczach, a co się stanie jeżeli wystraszycie starych ?


PS: Dobre tłumaczenie Doko :]
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:
No jak na razie to podoba mi się to zobaczymy co będzie potem.
A tak wstępnie to kiedy będziemy mogli doczekać się nowej wersji ???
Czy dużo macie pracy z tą wersją ??
 

DeletedUser

Gość
Gość
To dlatego nie umie wejść na główną stronę oraz zalogować się na Huronie?
 

DeletedUser1170

Gość
Gość
Mówicie, że zależy Wam na nowych graczach, a co się stanie jeżeli wystraszycie starych ?
Odejdą :)

PS: Dobre tłumaczenie Doko :]
Dzięki.

A tak wstępnie to kiedy będziemy mogli doczekać się nowej wersji ???
W tej chwili jest dopiero na etapie planowania i rozwoju, wpis będzie aktualizowany i będą pojawiały się kolejne informacje. Wersja pojawi się pierw na becie, potem musi zostać przetłumaczona na polski i dopiero wtedy pojawi się na naszych serwerach.

To dlatego nie umie wejść na główną stronę oraz zalogować się na Huronie?
Kto nie umie? :)
 

DeletedUser22056

Gość
Gość
Kurczę, czyli obecny The West zostanie całkowicie zmieniony? Miałem nadzieję, że zostanie The West klasyczny, czyli ten nam znany, a The West 2.0 będzie osobną grą... no niestety.
 

DeletedUser

Gość
Gość
Dobra już działa, ale mam pytanko odnośnie:

"System czasu pracy będzie także zupełnie zmieniony. Każda praca będzie miała z góry narzucony czas i gracz nie będzie już miał możliwości wyboru jak długo chce pracować. Minimalny czas także zostanie drastycznie zredukowany - do 15 sekund. Oznacza to, że niektóre prace będą trwały 15 sekund, inne na przykład minutę, pół godziny czy 2 godziny."

Ale czy zużywana energia również będzie różna tzn. mniejsza bądź większa?

Czy będzie tak samo jak teraz (2 h pracy = 24 energii) i wtedy całą energię będę mógł zużyć w 1 minutę (4x 15 sekund) na przeganianiu kanarków...
 

DeletedUser1170

Gość
Gość
Na pewno zużywana energia będzie proporcjonalna do czasu pracy, niestety na chwilę obecną nie wiemy nic ponad to, co zostało napisane wyżej :)
 

DeletedUser

Gość
Gość
Byle by nie było jak z prawem Murphego:
"Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"

I ostatnie pytanie, czy gracze będą mieli wybór? Grać na startych zasadach albo nowych?

Tzn nowe światy będą 2.0 z możliwością migracji ze starych światów? Czy jedyny wybór to będzie grać na 2.0 albo nie grać wcale? :]
 

DeletedUser

Gość
Gość
Byle by nie było jak z prawem Murphego:
"Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"

I ostatnie pytanie, czy gracze będą mieli wybór? Grać na startych zasadach albo nowych?

Tzn nowe światy będą 2.0 z możliwością migracji ze starych światów? Czy jedyny wybór to będzie grać na 2.0 albo nie grać wcale? :]

dobre pytanie, dołączam się do niego
 

DeletedUser182

Gość
Gość
Za wcześnie aby o tym mówić, ale nie podejrzewam żeby wersja 1.38 została gdzieś. Może inaczej... na dzień dzisiejszy nie ma planów dzielenia westa na 2 wersje, więc gdyby aktualizacja miała wejść jutro, to na wszystkie światy. Tak na dobrą sprawę zmiany nie są jakieś drastyczne. Wygląd to wygląd, wiadomo że wiele nie zmienia jeżeli chodzi o zasady gry. Inne długości prac? No to akurat zmienia, ale ma to być tak zbalansowane aby wyszło dobrze :p Na krótkich pracach będą szaleć nolify, casuale sobie pójdą na 2 godzinne jagody i wszyscy będą zadowoleni. Na pewno west nie straci swojej kluczowej zalety, czyli faktu iż do gry nie jest wymagane siedzenie 24h przed komputerem i pilnowanie interesu postaci.
 

DeletedUser22056

Gość
Gość
Na krótkich pracach będą szaleć nolify, casuale sobie pójdą na 2 godzinne jagody i wszyscy będą zadowoleni. Na pewno west nie straci swojej kluczowej zalety, czyli faktu iż do gry nie jest wymagane siedzenie 24h przed komputerem i pilnowanie interesu postaci.

Właśnie tego boi się chyba każdy, by nie było potem, że będzie się ustawiało bota na całą noc na pracach po parę sekund, bo na nich będzie dało się wyciągnąć 3x większy exp w godzinę niż na standardowych godzinnych pracach... . Tak z innej beczki, w kwestii fortów nic się nie zmieni? Są jakieś plany odnośnie zmian w bitwach?
 

DeletedUser182

Gość
Gość
Tak z innej beczki, w kwestii fortów nic się nie zmieni? Są jakieś plany odnośnie zmian w bitwach?

Nie ma żadnych planów zmian w mechanice walk fortowych. Oczywiście pewnie trzeba będzie dopasować expa, żeby się nie okazało, że zamiast iść na bitwę lepiej iść na ptaki na 8*15 sekund... ale to wiadomo.
 

DeletedUser1170

Gość
Gość
Uzupełnienie dot. nowego systemu prac
Po mojej wczorajszej informacji dotyczącej nowego systemu prac pojawiło się sporo pytań, mam więc nadzieję że poniższy tekst pozwoli wyjaśnić część z nich. Temat będzie aktualizowany, w najbliższym czasie postaram się stworzyć małe FAQ dotyczący nowego systemu.

Obiecany wczoraj tekst pochodzi z naszego Game-Designer Ashock.

Niebezpieczeństwo
System zranień także zostanie lekko zmieniony w nowej wersji TW. Teraz ilość punktów pracy będzie wpływała tylko na szansę zranienia się, a nie na wysokość obrażeń. Wysokość obrażeń będzie liczona w procentach maksymalnego HP gracza, tak więc konsekwencje zranienia będą takie same dla osób z dużą ilością punktów życia, jak i "normalnych" graczy.

Ta zmiana powinna dodać małego dreszczyku emocji w trakcie pracy, ponieważ nigdy nie wiesz czy uda ci się ją przeżyć. Już nie będzie więcej wiadomości takich jak "ktoś do ciebie strzelił, straciłeś 1 punkt życia", ale raczej "ktoś do ciebie strzelił, straciłeś 1500 punktów życia".

Szansa na znalezienie przedmiotu
Szansa na znalezienie przedmiotu nie będzie jakoś drastycznie zmieniona. Szczęście będzie liczone tak samo jak wcześniej, ale zostanie dodany bonus do dropów przy krótszym czasie pracy.

Z kolei w systemie znajdywania produktów zajdą pewne zmiany. W każdej pracy będzie mógł zostać znaleziony tylko jeden produkt. Tak więc jeśli szansa na drop dla 15-sekundowej pracy wynosi 50%, gracze będą statystycznie znajdywać go co 30 sekund. Dla 50% szansy w 2 godzinnej pracy będzie on znajdywany średnio co 4 godziny. To będzie oczywiście miało przede wszystkim wpływ na rzemiosło, które zostanie całkowicie przebudowane.

Nowy system powinien być dużo bardziej przejrzysty jeśli chodzi o znajdywanie produktów i pozwalać graczom dużo łatwiej zrozumieć system przedziałów cenowych znajdywanych produktów.

Doświadczenie i pieniądze
Jak wiadomo, z nowym systemem prac gracz nie będzie miał już wpływu na czas pracy, tak więc każda praca będzie miała stałą ilość otrzymywanych punktów doświadczenia. Na zdobywane pieniądze będzie miał wpływ ilość punktów pracy (tak jak jest to teraz). Krócej trwające prace będą miały bonus zarówno do doświadczenia, jak i pieniędzy.

W późniejszym okresie exp wymagany do zyskania poziomu zostanie podniesiony 3-krotnie, ale także doświadczenie uzyskiwane z prac, questów, osiągnięć itd. zostanie zwiększone proporcjonalnie. Powodem tej zmiany jest fakt, że prace trwające poniżej 15 sekund dawały mniej punktów doświadczenia niż 1.

Zadania
Ze względu na to, że wymagane w wielu zadaniach przepracowanie iluś godzin nie będzie już pasował do nowego systemu prac, system zadań też czekają drobne zmiany. Obecne wymagania (przepracuj x godzin) zostaną zmienione na "wykonaj pracę x razy".

Motywacja i energia
Każda praca będzie redukować motywację o 5% niezależnie od czasu potrzebnego do wykonania danej pracy. Codziennie o północy motywacja będzie zwiększana o 25%. Wykonywanie pracy przy zerowej motywacji nie będzie już przynosiło doświadczenia, pieniędzy lub przedmiotów. Znajdywanie produktów jednak będzie dalej możliwe.

Prace z krótszym czasem będą zużywały więcej energii niż prace wykonywane dłużej.

Oba systemy powstały w celu przeciwdziałania nadużywaniu przez graczy nowego systemu wynagradzania bonusami krótszych prac.

____________________________
linki do pozostałych części w 1 poście
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser

Gość
Gość
@Onufry
Jeśli chodzi o dzielenie wersji to z początku (teraz nie wiem jak jest) to konkurencja (spoza IG) dzieliła światy nowe zasady/stare zasady.

A trochę bliższa konkurencja bo z InnoGames tu mam na myśli Plemiona dzieli światy, jest tyle odmian, wersji, dodatków poróżniających światy w ogromnym stopniu. Więc nie widzę powodów dlaczego by IG nie mogło zrobić tego równeiż w TW (stworzyć nowych światów na nowych zasadach z możliwością migracji tam).

Może i nie trzeba siedzieć 24 h przed Westem... Ale jak tego się nie zrobi po aktualce to się będzie daleko z tyłu. Z tego co tu czytam z newsów krótkie pracki:
- bonus do dropów
- bonus do pieniędzy i doświadczenia
A przeciwdziałać temu ma:
+ zwiększone zużywanie energii

Tylko problem w tym że istniejącą itemy które przywracają energię a majątku nie kosztują.
 

DeletedUser22056

Gość
Gość
@Onufry
Jeśli chodzi o dzielenie wersji to z początku (teraz nie wiem jak jest) to konkurencja (spoza IG) dzieliła światy nowe zasady/stare zasady.

A trochę bliższa konkurencja bo z InnoGames tu mam na myśli Plemiona dzieli światy, jest tyle odmian, wersji, dodatków poróżniających światy w ogromnym stopniu. Więc nie widzę powodów dlaczego by IG nie mogło zrobić tego równeiż w TW (stworzyć nowych światów na nowych zasadach z możliwością migracji tam).

Zauważ, że nawet te poważniejsze aktualizacje wchodziły równolegle na wszystkich światach i nikt nikogo nie pytał o zdanie. Dlatego obawiam się, że i tutaj podobnie zrobią. Nie wydaje mi się by zrobili nowe światy z nowymi zasadami, a stare pozostawili takie jakie są obecnie.
 
Okienko pojedynków i questów ładnie odświeżone, a czy zmieni się okienko forum miasta? Bo na razie nikt o tym nie pisze.
 
Status
Zamknięty.
Do góry