Dyskusja o klasach postaci po aktualizacji 1.20

  • Rozpoczynający wątek Jacob West
  • Data rozpoczęcia
Status
Zamknięty.

DeletedUser

Gość
Gość
Jak wszyscy zdajemy sobie z tego sprawozdanie niedawno do gry weszla nowa aktualizacja, ktora wprowadzila forty i strzelby (to przede wszystkim pomijam pozostale zmiany). Strzelby sa traktowane w przypadku zolnierzy tak jak bronie pojedynkowe, czyli lvl. wymagany do ich uzycia jest obnizony o 3, a po zakupie odpowiedniego premium o 6. Zolnierze stali sie teraz niezwykle cenni podczas atakow i obrony fortow. Mozna by i rzec, ze teraz stali sie prawdziwymi zolnierzami, a nie tak jak zawadiacy pojedynkowiczami. Druga sprawa: do rozbudowy fortow sa potrzebne surowce zdobywane podczas prac, co zwieksza wartosc klasy nastawionej na prace - poszukiwaczy przygod. No i wlasnie forty trzeba rozbudowywac, wiec bobowie wreszcie moga wrocic do starej dobrej rozbudowy (przy zalozeniu, ze mieszkali wczesniej w miastach calkowicie rozbudowanych). Jedyna klasa, ktora tak naprawde nic nie zyskala na ostatniej aktualizacji sa zawadiacy. Nie wiem ja Wy ale ja uwazam, ze w jednej z najblizszych aktualizacjie powinny zostac zmienione bonusy zawadiakow, bo niestety z czasem ta klasa bedzie byc moze grac coraz mniej nowych graczy.
Serdecznie zapraszam wszystkich do dyskusji na ten temat.
I wybaczcie brak polskich znakow, gdyz klawiatura z ktorej korzystam takowych nie posiada.
 

DeletedUser

Gość
Gość
ciekawy temat do dyskusji,

może i żołnierz ma obniżony poziom do broni, ale jest ograniczenie mówiące, że jednym strzałem można zabrać max 1/3 życia. co z tego, że masz broń co zabiera 500pż, skoro większość graczy nie przekracza 1000pż? chociaż oczywiście przy dobrych graczach przyda się ktoś, kto wali takie hity.
druga rzecz - do obrażeń liczą się dowodzenie i chowanie albo wytrzymałość. mało który żołnierz daje w którąś z tych umiejek, jeśli już to przy dawaniu do charyzmy albo siły. natomiast zdarzają się pp którzy idą w te cechy - to im daje dodatkowe bonusy.
również bobowie z czasem przerzucają się na jakąś inną umiejkę, i z tego co widać na forum, wybór często pada na dowodzenie.

masz racje, że zawadiacy są poszkodowani. ale, żeby zmieniać im bonusy?
nadal będą najlepsi w pojedynkach. a jak zniosą ochronę 48h po omdleniu w fortach, to znowu będą mogli lać praktycznie wszystkich (bo teraz jest tak, że przegrane w bitwę o fort miasto śpi całe).
 

DeletedUser

Gość
Gość
Mi się w walkach o forty nieźle powodzi a gram PP nie trzeba być żołnierzem żeby dobrze tam walczyć te 3 lvl to prawie nic:)
Ale żołnierze mają jeszcze jeden atut a mianowicie "Za każdy punkt umiejętności przydzielony na punkty życia otrzymujesz dodatkowo 5 punktów życia." HP bardzo się przydaje w walkach.
 

DeletedUser13846

Gość
Gość
moim zdanie m te levele 3 sa przydatne, i jeszcze hp.jest to najlepsza postac do walkach w forcie(chyba)
 

DeletedUser

Gość
Gość
Zastanówmy się najpierw co tak naprawdę dała nam ta aktualizacja rozpatrywana pod kontem klas postaci. Odpowiedź = wielkie narzekanie.
Tak było do tej pory:
- budowniczy - buduje sobie do np. 50 lvl po czym mu się nudzi i przerabia się na pojedynkowicza
- poszukiwacz - expi sobie do np. 50 lvl po czym mu się nudzi i ... przerabia się na pojedynkowicza
- żołnierz i zawadiaka - tu najprościej, oboje byli pod pojedynki planowani od początku.
Jak widać tak naprawdę wcześniej czy później wszystkie klasy "kończyły" karierę na pojedynkach. A jak to wygląda po aktualizacji ? Ano tak, że doszła "opcja" postaci do walk o forty. No i tu jest właśnie pies pogrzebany. Okazało się, że większość istniejących postaci nie jest w tym najlepsza. Pisząc najlepsza ma dokładnie to na myśli. To z kolei powoduje potok narzekań i pomysłów jakby tu ulepszyć klasy postaci. Bez urazy dla kogokolwiek ale to dziecinada. Czy naprawdę wydaje się wam, że skoro w aktualizacji weszła jakaś nowa "droga prowadzenia" postaci to to co było do tej pory należy skasować bo "się znudziło" ? Albo, że wasza postać musi być we wszystkim najlepsza ? Jeśli tak to przestańcie grać i to jak najszybciej bo macie syndrom uzależnienia.
No ale wróćmy do tematu.
No więc jak ja widzę aktualną sytuację klas postaci.
1. Robotnik - doszła mu kolejna możliwość wykonywania pracy do jakiej jest przeznaczony - rozbudowy. To czy to jest miasto czy fort nie ma znaczenia. Ktoś to zbudować musi. Jeśli w między czasie przerobił się na pojedynkowicza - trudno. Jak to się mówi "ma pecha".
2. Poszukiwacz - jakby nie było rolą poszukiwacza w mieście od zawsze było zarabianie kasy. Teraz doszła mu opcja "zbieracza" wszelakiej maści produktów do budowy fortu. Tyle że tak naprawdę nie jest to opcja, a jedynie zajęcie dodatkowe. Dodatkowe bo i tak pracował w danych pracach. Teraz po prostu zamiast sprzedawać produkty zbiera je dla fortu.
3. Żołnierz - co mu dały forty ? Tak naprawdę nic. Możliwość zarobienia expa ? Nie działa. Znalezienia przedmiotów ? Nie działa. OK w końcu zacznie działać ale teraz co. NIC. Powalczy sobie chłopina dla "picu" i tyle.
4. Zawadiaka - dokładnie j/w.
Prawda jest taka, że żeby w pełni "korzystać" z walki w fortach (czyt. być "wymiataczem") trzeba postać całkowicie przebudować lub zrobić nową.
"No ale jak to tak ?" - zakrzykną gracze - "nie po to tyle grałem tą postacią żeby teraz była do niczego".
Ten okrzyk widziałem już na forum wiele razy odkąd weszła aktualizacja.
Prawdziwy problem w tym, że ludzie nie rozumieją iż forty są dodatkiem do całego świata TW a nie jego nową esencją. Oczywiście to nowość, więc wszyscy chcą się tym nacieszyć. Rozumiem ale to i tak niczego nie zmieni.
No dobra ale jak w takim razie już istniejące postaci maja z tego korzystać ?
Bardzo prosto. W forcie walczyć może każdy. Bez względu na to jaką ma profesję czy jak rozłożył umiejętności. Dodatkowo budowniczy i poszukiwacz maja to co napisałem wyżej. A co z zawadiaką i żołnierzem ? Mają możliwość atakowania konkretnych celów. "Potencjalnych" uczestników walki w forcie.
Pamiętajcie moi drodzy, że w walkach o fort tak naprawdę żadna klasa nie ma przewagi. Jeśli postać nastawi się 100% na walkę w forcie to nie ważne kto go będzie atakował i tak nie da mu rady. No chyba, że trafi na swoje "lustrzane" odbicie. Jednak aby coś takiego zaistniało trzeba postać zrobić od nowa lub całkowicie przebudować już istniejącą. To tego właśnie znaczna większość graczy boi się najbardziej.

Dobra starczy jak na jeden post bo mnie palce bolą ;)

Jak ktoś czegoś nie zrozumie to mogę przetłumaczyć jaśniej. Ehh muszę se dychnąć.
 

DeletedUser

Gość
Gość
Budowniczy budował i buduje, poszukiwacz szukał kasy, teraz szuka produktów, a postaci "pojedynkowe" biły się i nic się nie zmieniło. Ciągle się biją. Mają więcej uniku i celowania a do tego ubrania z bonusami do walki (także tej w forcie). Ta aktualizacja pogłębiła tylko różnice między żołnierzem a zawadiakom. Myślę, że niedługo wprowadzą zmianę klasy postaci za bryłki złota i wszyscy powyżej 65lvl nagle staną się żołnierzami.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser

Gość
Gość
Thargoshu, nie wiem do kogo byl ten post, bo jak dla mnie temat ma by dyskusja, a nie narzekaniem. i np ja w swoim poscie nie narzekalam.
wiadomo, ze znajda sie osoby ktore beda to robic, ale im nie sa potrzebne forty (patrz watek biednego chlopca co go bija inni gracze, i on rzucil propozycje, zeby ataki sie odbywaly za zgoda obu graczy).
w watku tym, imo, bardziej chodzilo o szeroko pojete wnioski, dotyczace nowych mozliwosci rozwoju kazdego typu postaci, ze wzgledu na wejscie fortow.
bardzo dobre co napisales, a czegho mi brakowalo we wlasnym poscie - zawadiacy wydaja sie byc poszkodowani, ale czy nie moga sie zajac eliminacja dobrych graczy z przeciwnej strony barykady? co z tego ze po omdleniu mozesz walczyc, skoro masz mało pż?
 

DeletedUser

Gość
Gość
Myślę, że jak wprowadzą wynagrodzenia za forty to forty staną się dużo ciekawsze, bo na razie to tylko dają możliwość duzo ekonomiczniejszego spania w Koszarach.
 

DeletedUser

Gość
Gość
Mało pż masz bezpośrednio po walce, ale po wyspaniu (8h) masz pełne życie i nie marnujesz 40h.
 

DeletedUser

Gość
Gość
moim zdaniem nie zwiększą bonusu zawadiaki tylko obniżą bonus u żołnierza
gdzieś w zapowiedzi aktualizacji 1.20 było napisane o zmienieniu korzyści żołnierza
 

DeletedUser

Gość
Gość
gruma - mój post nie był skierowany do nikogo konkretnie. Chodziło mi o ogólne nastawienie graczy. O narzekanie na to iż czyjaś postać specjalizująca się do tej pory w X (wstawić kto co chce) nie sprawdza się w fortach.
Według mnie fort to "konglomerat", w którym każda profesja znajdzie coś dla siebie. Problem zaczyna się gdy na forty patrzy się jedynie przez pryzmat walki. Wtedy wiadomym jest, że będzie narzekanie na bonusy danej klasy czy wykorzystane w niej umiejętności.

Mało pż masz bezpośrednio po walce, ale po wyspaniu (8h) masz pełne życie i nie marnujesz 40h.

Dlatego właśnie takie ataki się organizuje wspólnie i nie później niż np. 1h przed atakiem fortu. To jest strategia, a nie dziki żywioł. Hmm chociaż patrząc jak w tej chwili wyglądają walki to jednak jest to żywioł.
Ale właśnie o takim wykorzystaniu zawadiaków mówię.

Twierdzenie, że ta czy inna profesja jest słabsza w walkach o forty jest imho bez sensu. To tak jakby do tej pory ktoś domagał się zmian bonusów dowolnej klasy bo docelowo jest słaba w pojedynkach.
 

DeletedUser

Gość
Gość
Teraz walki o forty to żywioł,ale wkrótce to będzie czysta strategia.
 

DeletedUser

Gość
Gość
Na Fortach najbardziej zyskały moze nie tyle konkretne klasy postaci co gracze z bronią reczna :)

Gracze z bronią ręczna zwykle dodaja pkt cech w siłe i sprawnośc tak wiec maja sporo wytrzymałości,życia,chowania sie,oraz uniku) do tego niejednokrotnie inwestuja równiez w Celowanie :)

Tak wiec maja sporo 5 cech(zycie wytrzymałośc unik,celowanie i chowanie sie) na 6 ktore sa mozliwe(pewne braki wystepuja w dowodzeniu) :)

Oczywiscie poslozylem sie tutaj pewnym schematem przy rozdawaniu pkt umiejetnosci jakim posługuja sie w wiekszosci gracze z bronia rczna nastawieni przedewszystkim pod walke
 

DeletedUser

Gość
Gość
ale tam wyzwanie fortu kosztuje tylko 15$, więc gdy się to podzieli na tych co ustali to niewiele zostaje
 

DeletedUser

Gość
Gość
Moim zdaniem mówienie kto w co kiedyś inwestował i jak to teraz mu pomaga w walce jest bez sensu. Jak się chce być dobrym w walce o fort to trzeba zrobić całkowity reset i tyle... to tak jak by mówić że fajnie że jest się poszukiwaczem od zakładania pułapek bo można też się pojedynkować (strzelanie + celowanie).
 

DeletedUser

Gość
Gość
A ja nie narzekam... itemy do walki o fort są tanie... (krawaty, sandały itp) broń zawsze jakąś znajdę. Mam kupę celowania i nie mało uniku więc i trafić i uniknąć strzału powinienem. Dowodzenia też mam troszkę bo sam krawat dodaje 11. Wytrzymałości sporo bo cechy dodaję w siłę.. tak samo z punktami zycia. Więc wcale nie trzeba robić reseta ,żeby dobrze walczyć o fort. No chyba ,że chce się być Pro super evul wymiataczem to resetujesz i dajesz wszystko w dowodzenie :p
 

DeletedUser

Gość
Gość
No chyba ,że chce się być Pro super evul wymiataczem to resetujesz i dajesz wszystko w dowodzenie :p

Nie wszystko bo z tego co pamiętam w pomocy pisało że max bonus od dowodzenia to 208, wcześniejsze progi to 150 coś i 108 chyba. Patrząc na te liczby najopłacalniej jest chyba najpierw wszystkie umiejętności fortowe dać do 108, potem dopiero maxować dowodzenie.
 

DeletedUser

Gość
Gość
Powiem jak wygląda moja sytuacja, jestem bandytką, mam większość cech w sprawności i dążę do tego żeby było tam 100% moich cech, czyli mam sporo chowania się i uniku, do obrony fortu jak znalazł. Mam też sporo jazdy konnej i kilka przedmiotów z wysokim bonusem do tego, co umożliwi mi szybkie dotarcie na każdą bitwę. Jak już wprowadzą exp za bitwy w forcie, postaram się żadnej nie przegapić, ostatnio podczas obrony Bunker Hill na s7 skopiowałam zapis z kilku rund, taka mała prezentacja moich zdolności w obronie fortu :)

Zaczęła się 13 runda. Następna zacznie się za 81 sekund.
Strzelasz do MechanikBers ale nie trafiasz.
Vizav strzela do ciebie, ale nie trafia.
MechanikBers strzela do ciebie, ale nie trafia.
beckcham23 strzela do ciebie, ale nie trafia.
Syusuke strzela do ciebie, ale nie trafia.
Szuwarek strzela do ciebie, ale nie trafia.
dizel1991 strzela do ciebie, ale nie trafia.
wild adas strzela do ciebie, ale nie trafia.
Rychus zadał ci 158 obrażeń
Matrix980 zadał ci 110 obrażeń
Zaczęła się 14 runda. Następna zacznie się za 81 sekund.
Strzeliłeś do MechanikBers i zadałeś 347 obrażeń!
Vizav strzela do ciebie, ale nie trafia.
MechanikBers strzela do ciebie, ale nie trafia.
Syusuke strzela do ciebie, ale nie trafia.
Szuwarek strzela do ciebie, ale nie trafia.
dizel1991 zadał ci 211 obrażeń
wild adas strzela do ciebie, ale nie trafia.
piotr.pik strzela do ciebie, ale nie trafia.
Rychus strzela do ciebie, ale nie trafia.
Zaczęła się 15 runda. Następna zacznie się za 80 sekund.
Strzeliłeś do MechanikBers i zadałeś 248 obrażeń!
Vizav strzela do ciebie, ale nie trafia.
beckcham23 strzela do ciebie, ale nie trafia.
Szuwarek strzela do ciebie, ale nie trafia.
dizel1991 zadał ci 176 obrażeń
wild adas strzela do ciebie, ale nie trafia.
Adib strzela do ciebie, ale nie trafia.
Mastersung strzela do ciebie, ale nie trafia.
piotr.pik strzela do ciebie, ale nie trafia.
KaliZG strzela do ciebie i omdlewasz!

Mało kto mnie trafia, niestety zablokowałam się wtedy i nie mogłam z muru zejść i omdlałam, ale jestem zadowolona z tego jak się moja postać sprawuje w obronie :)
 
Status
Zamknięty.
Do góry