DeletedUser
Gość
Gość
Temat juz zostal wklejony przez innego usera (Doko), lecz zostal usuniety z niewiadomych powodow. Jako, ze jest to bardzo dobre podsumowanie, jak i informacja czego mozemy sie spodziewac z opoznieniem, wklejam jeszcze raz. :I: Zapraszam do ponownej dyskusji :I:
Na początku roku 2010 Onufry opublikował w dziale ogłoszeniowym przetłumaczoną mapę drogową 2010 (http://forum.the-west.pl/showthread.php?t=30557), także na oficjalnym Dev-blogu The Westa pojawił się ten artykuł w wersji angielskiej (http://devblog.the-west.net/?p=332&lang=en). Cóż - poprzeczka postawiona została wysoko - w założeniu cały The West miał zostać zreformowany. Co udało się zrealizować? Czy te zmiany wyszły grze na dobre? Na to pytanie spróbujemy odpowiedzieć po przeanalizowaniu wszystkich planów. Nie wystawiam opinii w przypadku niezrealizowanych rzeczy, gdyż wszystko zależy od sposobu ich pokazania.
Zmiana 1
PLAN: Czaty: Możliwość rozmowy w The West. Czat będzie umieszczony na dole ekranu. Będą trzy różne pokoje czatu. Czat miasta, czat hrabstw i czat bitwy fortowej.
STAN: zrealizowany (czat miasta, sojuszu i bitwy fortowej działa. Hrabstwa niestety nie do końca, wyłączony jest na dużych serwerach z powodu braku odpowiedniej ilości pamięci (więcej o tym pisze Zet na dev-blogu w artykule Chat rework effect))
OPINIA: zmiana bardzo pozytywna, ułatwiona została komunikacja między graczami
Zmiana 2
PLAN: Punkty życia i szansa na śmierć - gracze będą się ranić częściej i mocniej w trakcie prac. Pojedynki będą kosztować więcej życia. Omdlenie zostanie osłabione trochę. Energia nie będzie aż tak obniżana, zostanie zniesiona blokada pojedynków.
STAN: niezrealizowany
Zmiana 3
PLAN: Limit Banku - nie będzie więcej limitu banku. Poziom banku będzie określał ile dziennie można dokonać wpłaty. W obcych miasta będzie można np. za opłatą 20% wpłaty, wpłacić pieniądze do banku.
STAN: zrealizowany
OPINIA: zmiana wyszła Westowi na dobre, zniosła niepotrzebne limity i pozwoliła na gromadzenie większej ilości pieniędzy, co skutecznie napędziło handel między graczami, a posiadana gotówka stała się teraz dodatkowym czynnikiem rywalizacji między graczami. Dodatkowo gracze nastawieni na pieniądze mogą teraz w spokoju dołączać do miast bez obawy o to, że zostaną zaatakowani i stracą pieniądze
Zmiana 4
PLAN: Sprzedaż przedmiotów w sklepach dla obcych - sklepy będą oferować także przedmioty z 2 ostatnich poziomów sklepów dla obcych graczy.
STAN: zrealizowany
OPINIA: zmiana na lepsze, limit sprzedaży od początku był pomysłem nietrafionym. Teraz gracze mogą sprawdzić przedmioty bezpośrednio w mieście, bez konieczności zaglądania na WestStats i inne strony poświęcone ofertom handlowym miast.
Zmiana 5
PLAN: Pojedynki na mapie - gracze nie będą się atakować poprzez saloon, tylko przy użyciu mapy. Będzie się używało lokalizacji w której gracz się obecnie znajduje. Będzie również opcja wyszukiwania na mapie umożliwiająca odnalezienie graczy z którymi można stoczyć pojedynek. Gracz będzie podatny na ataki w danej lokalizacji do czasu aż nie dotrze do nowej. Wymagania pojedynkowe zostaną delikatnie zmienione, tak aby pojawiło się więcej pojedynkowych par.
STAN: częściowo zrealizowany (na tę chwilę zmienione zostało tylko pojedynkowanie się na mapie zamiast w saloonie, opcja wyszukiwania graczy ma się jednak pojawić w nadchodzącej aktualizacji 1.30)
OPINIA: zdecydowanie najgorsza zmiana w roku 2010, skutecznie zniechęciło to do pojedynkowania się i spowodowało zanik najazdów pojedynkowych na wrogie miasta, które od początku gry stanowiły jej integralny element i tworzyły zgrane społeczności
Zmiana 6
PLAN: Pojedynki z NPC'ami - na mapie pojawią się nowe miejsca w których będzie można pojedynkować się z NPC'ami. Będą one dawać doświadczenie i pieniądze. Nowe miejsca będą dostępne dla wyższych poziomów pojedynkowych. (zbiry, obozy bandytów...)
STAN: zrealizowany częściowo (pojedynki z NPC są dostępne, jednak nie na mapie, ale w zakładce pojedynków)
OPINIA: zmiana na lepsze, jednak nie wprowadziła oczekiwanych lokacji na mapie, co jest w tym projekcie chyba najważniejsze. Mam nadzieję, że zostanie to wprowadzone w kolejnych aktualizacjach (na razie jednak nic na to nie wskazuje).
Zmiana 7
PLAN: Zasadzki - gracze będą mieli ochronę miasta w obrębie danego pola. Jeżeli gracz zostanie zaatakowany na polu, na którym znajdują się inni członkowie miasta, wtedy każdy z członków miasta, oddaje jeden strzał do atakującego. Będzie to miało zastosowanie tylko dla obrońcy.
STAN: niezrealizowany
Zmiana 8
PLAN: Nieograniczone poziomy budynków- budynki takie jak kościół będą mogły być rozbudowywane w nieskończoność i dawać minimalne korzyści.
STAN: niezrealizowany
Zmiana 9
PLAN: Pieniądze i szczęście - Prace z wysokim współczynnikiem zarobku, będą dawać mniej pieniędzy. Zostanie obniżona szansa na znalezienie przedmiotu, ale przedmioty będą bardziej wartościowe.
STAN: niezrealizowany
Zmiana 10
PLAN: Listy gończe - będzie można wyznaczyć nagrodę za głowę innego gracza. Jak ktoś pokona gracza w pojedynku to otrzyma nagrodę. Za każde ogłoszenie będzie pobierana przez system opłata. Pokonanie: 25% opłaty; uśpienie: 50% opłaty.
STAN: zrealizowany
OPINIA: zmiana na lepsze, wprowadziło więcej aktywności i nowe cele dla pojedynkowiczów, którzy teraz mogą się wykazać i normalnie zarabiać. Chociaż trochę zrekompensowało im straty, jakie odnieśli w wyniku zmian w pojedynkach (patrz: zmiana 5)
Zmiana 10
PLAN: Poziom 100+ i nowe prace. Zostaną odblokowane poziomy 100+. Zastanowimy się co z panteonem. Do tego dojdą nowe prace.
STAN: niezrealizowany (dostępne już na becie i niektórych wersjach językowych, w Polsce zostanie wprowadzone wraz z wersją 1.30)
Zmiana 11
PLAN: Użycie produktów - plecak będzie miał "buzię" gdzie będzie można włożyć produkty, które w ten sposób zostaną skonsumowane a gracz uzyska odpowiednie bonusy. Na początku będą to tylko eliksiry życia, później pojawią się też inne, ale nigdy bonusy do energii. W general store będzie można kupić eliksiry życia za kilka dolarów. Będą dawać jednakowe bonusy.
STAN: niezrealizowany (wprowadzone zostały limitowane przedmioty z kalendarza, ale to nie o to chodziło)
Zmiana 12
PLAN: Zakup punktów umiejętności - będzie można kupować za dolary punkty umiejętności. Koszt będzie zawsze szybko wzrastał, np: 50,100,200,400...
STAN: niezrealizowany
Zmiana 13
PLAN: Limit plecaka - zostanie wprowadzony limit przedmiotów jakie będzie można nosić w plecaku na nowych światach. Ten limit będzie można podnieść między innymi dzięki koniom. Jeżeli będzie niesione więcej przedmiotów niż wolno, gracz będzie poruszał się wolniej.
STAN: niezrealizowany
Zmiana 14
PLAN: Handel przedmiotami - gracze będą mogli handlować przedmiotami. Każdy będzie mógł wpisać ofertę i zapotrzebowanie w swoim profilu. Na początku nie będzie możliwa wymiana towarowa, jedynie zakup za dolary. Każdy przedmiot będzie miał minimalną i maksymalną cenę.
STAN: zrealizowany
OPINIA: największa innowacja tego roku, sprawiła, że pieniądze nie stały się celem w samym sobie, ale czemuś służą. Dobry pomysł, ożywił trochę graczy i wprowadził możliwość handlu unikatowymi przedmiotami.
Zmiana 15
PLAN: Poker - będzie można grać z innymi graczami w pokera. Mała część stawek będzie trafiać do banku. Bank zawsze wygrywa
STAN: niezrealizowany
Zmiana 16
PLAN: Nowy system pojedynków - obecny system (strefa celowania, uników) zostanie zmieniony na inny. Każda runda będzie się składać z ataku i ruchu. Im większy poziom pojedynków, tym więcej będzie rund (3-12).
STAN: niezrealizowany
Zmiana 17
PLAN: Surowce do budowania budynków. Do rozbudowy budynków na wyższych poziomach będą potrzebne surowce. (począwszy od lvl 3)
STAN: niezrealizowany
Zmiana 18
PLAN: Większe bonusy postaci. Każda z klasy powinna otrzymać większe bonusy. Jeden z pomysłów to wprowadzenie 6 bonusów i wybór przez gracza po jednym bonusie co 10 poziomów.
STAN: niezrealizowany (w wersji 1.30 dodano jeden bonus dla zawadiaki)
Zmiana 19
PLAN: Miasto/degradacja budynków. Budynki z wysokim poziomem będą z czasem ulegać niszczeniu.
STAN: niezrealizowany
Zmiana 20
PLAN: Hazard. Sklepy będą oferowały nieznany przedmiot na sprzedaż. Mogą to być bardzo rzadkie przedmioty, drogie a nawet przedmioty nie do znalezienia ani nie do kupienia. Nieznane przedmioty będą bardzo drogie.
STAN: niezrealizowany
Zmiana 21
PLAN: West otrzyma nową stronę główną. Nowa strona główna będzie bardziej pasować do gry, zapewniając jednocześnie dalej funkcjonalność. Strona główna będzie tworzona niezależnie od gry, co oznacza, że jej zmiana nie będzie przypisana do żadnej konkretnej wersji.
STAN: : zrealizowany
OPINIA: nowa strona została wprowadzona, czy komuś się podoba czy nie to tylko kwestia indywidualnych preferencji i stopnia przyzwyczajenia do poprzedniej Nie wniosła żadnych nowych funkcjonalności. Mnie osobiście bardziej się podobała wcześniejsza.
Zmiana 22
PLAN: Gazeta będzie wydawana co 3-7 dni. Będzie zawierała statystyki, horoskop i krótkie oświadczenia graczy.
STAN: niezrealizowany
Zmiana 23
PLAN: Spodnie i paski - pojawią się miejsca na spodnie i pasek.
STAN: niezrealizowany (dostępne będą w wersji 1.30, która zostanie wprowadzona już w 2011 roku)
PODSUMOWANIE:
ZREALIZOWANE ZAŁOŻENIA: 8/23 (w tym dwa częściowo)
PROCENT REALIZACJI: 34,78%
Mimo szumnych zapowiedzi ekipa odpowiedzialna za TW nie wywiązała się ze swoich obietnic, szkoda, że nie udało się do końca zreformować pojedynków, które w chwili obecnej są katastrofalne.
Link do tej pracy na Google Docs: (Tak na wszelki wypadek)
https://docs.google.com/document/d/13DlAkbaKXkAvGv47r9xeYM5sj4Kys3sfoWOrKz35T5c/edit?hl=en&pli=1#
Na początku roku 2010 Onufry opublikował w dziale ogłoszeniowym przetłumaczoną mapę drogową 2010 (http://forum.the-west.pl/showthread.php?t=30557), także na oficjalnym Dev-blogu The Westa pojawił się ten artykuł w wersji angielskiej (http://devblog.the-west.net/?p=332&lang=en). Cóż - poprzeczka postawiona została wysoko - w założeniu cały The West miał zostać zreformowany. Co udało się zrealizować? Czy te zmiany wyszły grze na dobre? Na to pytanie spróbujemy odpowiedzieć po przeanalizowaniu wszystkich planów. Nie wystawiam opinii w przypadku niezrealizowanych rzeczy, gdyż wszystko zależy od sposobu ich pokazania.
Zmiana 1
PLAN: Czaty: Możliwość rozmowy w The West. Czat będzie umieszczony na dole ekranu. Będą trzy różne pokoje czatu. Czat miasta, czat hrabstw i czat bitwy fortowej.
STAN: zrealizowany (czat miasta, sojuszu i bitwy fortowej działa. Hrabstwa niestety nie do końca, wyłączony jest na dużych serwerach z powodu braku odpowiedniej ilości pamięci (więcej o tym pisze Zet na dev-blogu w artykule Chat rework effect))
OPINIA: zmiana bardzo pozytywna, ułatwiona została komunikacja między graczami
Zmiana 2
PLAN: Punkty życia i szansa na śmierć - gracze będą się ranić częściej i mocniej w trakcie prac. Pojedynki będą kosztować więcej życia. Omdlenie zostanie osłabione trochę. Energia nie będzie aż tak obniżana, zostanie zniesiona blokada pojedynków.
STAN: niezrealizowany
Zmiana 3
PLAN: Limit Banku - nie będzie więcej limitu banku. Poziom banku będzie określał ile dziennie można dokonać wpłaty. W obcych miasta będzie można np. za opłatą 20% wpłaty, wpłacić pieniądze do banku.
STAN: zrealizowany
OPINIA: zmiana wyszła Westowi na dobre, zniosła niepotrzebne limity i pozwoliła na gromadzenie większej ilości pieniędzy, co skutecznie napędziło handel między graczami, a posiadana gotówka stała się teraz dodatkowym czynnikiem rywalizacji między graczami. Dodatkowo gracze nastawieni na pieniądze mogą teraz w spokoju dołączać do miast bez obawy o to, że zostaną zaatakowani i stracą pieniądze
Zmiana 4
PLAN: Sprzedaż przedmiotów w sklepach dla obcych - sklepy będą oferować także przedmioty z 2 ostatnich poziomów sklepów dla obcych graczy.
STAN: zrealizowany
OPINIA: zmiana na lepsze, limit sprzedaży od początku był pomysłem nietrafionym. Teraz gracze mogą sprawdzić przedmioty bezpośrednio w mieście, bez konieczności zaglądania na WestStats i inne strony poświęcone ofertom handlowym miast.
Zmiana 5
PLAN: Pojedynki na mapie - gracze nie będą się atakować poprzez saloon, tylko przy użyciu mapy. Będzie się używało lokalizacji w której gracz się obecnie znajduje. Będzie również opcja wyszukiwania na mapie umożliwiająca odnalezienie graczy z którymi można stoczyć pojedynek. Gracz będzie podatny na ataki w danej lokalizacji do czasu aż nie dotrze do nowej. Wymagania pojedynkowe zostaną delikatnie zmienione, tak aby pojawiło się więcej pojedynkowych par.
STAN: częściowo zrealizowany (na tę chwilę zmienione zostało tylko pojedynkowanie się na mapie zamiast w saloonie, opcja wyszukiwania graczy ma się jednak pojawić w nadchodzącej aktualizacji 1.30)
OPINIA: zdecydowanie najgorsza zmiana w roku 2010, skutecznie zniechęciło to do pojedynkowania się i spowodowało zanik najazdów pojedynkowych na wrogie miasta, które od początku gry stanowiły jej integralny element i tworzyły zgrane społeczności
Zmiana 6
PLAN: Pojedynki z NPC'ami - na mapie pojawią się nowe miejsca w których będzie można pojedynkować się z NPC'ami. Będą one dawać doświadczenie i pieniądze. Nowe miejsca będą dostępne dla wyższych poziomów pojedynkowych. (zbiry, obozy bandytów...)
STAN: zrealizowany częściowo (pojedynki z NPC są dostępne, jednak nie na mapie, ale w zakładce pojedynków)
OPINIA: zmiana na lepsze, jednak nie wprowadziła oczekiwanych lokacji na mapie, co jest w tym projekcie chyba najważniejsze. Mam nadzieję, że zostanie to wprowadzone w kolejnych aktualizacjach (na razie jednak nic na to nie wskazuje).
Zmiana 7
PLAN: Zasadzki - gracze będą mieli ochronę miasta w obrębie danego pola. Jeżeli gracz zostanie zaatakowany na polu, na którym znajdują się inni członkowie miasta, wtedy każdy z członków miasta, oddaje jeden strzał do atakującego. Będzie to miało zastosowanie tylko dla obrońcy.
STAN: niezrealizowany
Zmiana 8
PLAN: Nieograniczone poziomy budynków- budynki takie jak kościół będą mogły być rozbudowywane w nieskończoność i dawać minimalne korzyści.
STAN: niezrealizowany
Zmiana 9
PLAN: Pieniądze i szczęście - Prace z wysokim współczynnikiem zarobku, będą dawać mniej pieniędzy. Zostanie obniżona szansa na znalezienie przedmiotu, ale przedmioty będą bardziej wartościowe.
STAN: niezrealizowany
Zmiana 10
PLAN: Listy gończe - będzie można wyznaczyć nagrodę za głowę innego gracza. Jak ktoś pokona gracza w pojedynku to otrzyma nagrodę. Za każde ogłoszenie będzie pobierana przez system opłata. Pokonanie: 25% opłaty; uśpienie: 50% opłaty.
STAN: zrealizowany
OPINIA: zmiana na lepsze, wprowadziło więcej aktywności i nowe cele dla pojedynkowiczów, którzy teraz mogą się wykazać i normalnie zarabiać. Chociaż trochę zrekompensowało im straty, jakie odnieśli w wyniku zmian w pojedynkach (patrz: zmiana 5)
Zmiana 10
PLAN: Poziom 100+ i nowe prace. Zostaną odblokowane poziomy 100+. Zastanowimy się co z panteonem. Do tego dojdą nowe prace.
STAN: niezrealizowany (dostępne już na becie i niektórych wersjach językowych, w Polsce zostanie wprowadzone wraz z wersją 1.30)
Zmiana 11
PLAN: Użycie produktów - plecak będzie miał "buzię" gdzie będzie można włożyć produkty, które w ten sposób zostaną skonsumowane a gracz uzyska odpowiednie bonusy. Na początku będą to tylko eliksiry życia, później pojawią się też inne, ale nigdy bonusy do energii. W general store będzie można kupić eliksiry życia za kilka dolarów. Będą dawać jednakowe bonusy.
STAN: niezrealizowany (wprowadzone zostały limitowane przedmioty z kalendarza, ale to nie o to chodziło)
Zmiana 12
PLAN: Zakup punktów umiejętności - będzie można kupować za dolary punkty umiejętności. Koszt będzie zawsze szybko wzrastał, np: 50,100,200,400...
STAN: niezrealizowany
Zmiana 13
PLAN: Limit plecaka - zostanie wprowadzony limit przedmiotów jakie będzie można nosić w plecaku na nowych światach. Ten limit będzie można podnieść między innymi dzięki koniom. Jeżeli będzie niesione więcej przedmiotów niż wolno, gracz będzie poruszał się wolniej.
STAN: niezrealizowany
Zmiana 14
PLAN: Handel przedmiotami - gracze będą mogli handlować przedmiotami. Każdy będzie mógł wpisać ofertę i zapotrzebowanie w swoim profilu. Na początku nie będzie możliwa wymiana towarowa, jedynie zakup za dolary. Każdy przedmiot będzie miał minimalną i maksymalną cenę.
STAN: zrealizowany
OPINIA: największa innowacja tego roku, sprawiła, że pieniądze nie stały się celem w samym sobie, ale czemuś służą. Dobry pomysł, ożywił trochę graczy i wprowadził możliwość handlu unikatowymi przedmiotami.
Zmiana 15
PLAN: Poker - będzie można grać z innymi graczami w pokera. Mała część stawek będzie trafiać do banku. Bank zawsze wygrywa
STAN: niezrealizowany
Zmiana 16
PLAN: Nowy system pojedynków - obecny system (strefa celowania, uników) zostanie zmieniony na inny. Każda runda będzie się składać z ataku i ruchu. Im większy poziom pojedynków, tym więcej będzie rund (3-12).
STAN: niezrealizowany
Zmiana 17
PLAN: Surowce do budowania budynków. Do rozbudowy budynków na wyższych poziomach będą potrzebne surowce. (począwszy od lvl 3)
STAN: niezrealizowany
Zmiana 18
PLAN: Większe bonusy postaci. Każda z klasy powinna otrzymać większe bonusy. Jeden z pomysłów to wprowadzenie 6 bonusów i wybór przez gracza po jednym bonusie co 10 poziomów.
STAN: niezrealizowany (w wersji 1.30 dodano jeden bonus dla zawadiaki)
Zmiana 19
PLAN: Miasto/degradacja budynków. Budynki z wysokim poziomem będą z czasem ulegać niszczeniu.
STAN: niezrealizowany
Zmiana 20
PLAN: Hazard. Sklepy będą oferowały nieznany przedmiot na sprzedaż. Mogą to być bardzo rzadkie przedmioty, drogie a nawet przedmioty nie do znalezienia ani nie do kupienia. Nieznane przedmioty będą bardzo drogie.
STAN: niezrealizowany
Zmiana 21
PLAN: West otrzyma nową stronę główną. Nowa strona główna będzie bardziej pasować do gry, zapewniając jednocześnie dalej funkcjonalność. Strona główna będzie tworzona niezależnie od gry, co oznacza, że jej zmiana nie będzie przypisana do żadnej konkretnej wersji.
STAN: : zrealizowany
OPINIA: nowa strona została wprowadzona, czy komuś się podoba czy nie to tylko kwestia indywidualnych preferencji i stopnia przyzwyczajenia do poprzedniej Nie wniosła żadnych nowych funkcjonalności. Mnie osobiście bardziej się podobała wcześniejsza.
Zmiana 22
PLAN: Gazeta będzie wydawana co 3-7 dni. Będzie zawierała statystyki, horoskop i krótkie oświadczenia graczy.
STAN: niezrealizowany
Zmiana 23
PLAN: Spodnie i paski - pojawią się miejsca na spodnie i pasek.
STAN: niezrealizowany (dostępne będą w wersji 1.30, która zostanie wprowadzona już w 2011 roku)
PODSUMOWANIE:
ZREALIZOWANE ZAŁOŻENIA: 8/23 (w tym dwa częściowo)
PROCENT REALIZACJI: 34,78%
Mimo szumnych zapowiedzi ekipa odpowiedzialna za TW nie wywiązała się ze swoich obietnic, szkoda, że nie udało się do końca zreformować pojedynków, które w chwili obecnej są katastrofalne.
Link do tej pracy na Google Docs: (Tak na wszelki wypadek)
https://docs.google.com/document/d/13DlAkbaKXkAvGv47r9xeYM5sj4Kys3sfoWOrKz35T5c/edit?hl=en&pli=1#
Ostatnio edytowane przez moderatora: