Przepis: Tort tylko dla odważnych
Przed przystąpieniem do wykonania tortu przejrzyj dokładnie listę produktów, sprawdź czy posiadasz czyste naczynia oraz niezbędny sprzęt- zapomniałeś ich umyć po poprzednim kucharzeniu? Nic nie szkodzi, najwyższy czas pozbyć się z nich zielonego futra wraz z rozwiniętą tam cywilizacją!
Sprawy techniczne:
- 1x drewniana rózga (rymarz)- czymś trzeba wymieszać składniki
- 1x nóż (kowal)- pojedynkowe się nie nadają- ciasto nie stek, by było krwiste
- 1x garnek do gotowania (ochrona wozu osadników)
- 1x patelnia (kowal)
- 1x forma do pieczenia (kowal)
- 1x prasa do miodu (kowal)- działa równie dobrze co sokowirówka, a nie trzeba się męczyć kamieniem
- 5x węgiel drzewny (kucharz polowy)- przyda się do napalenia w piecu lub utrzymania żaru w ognisku
Biszkopt:
- 4x surowe jajka (siłowanie się na rękę),
- 4x cukier (zrywanie trzciny cukrowej)
- 1x mąka (mielenie zboża)
Surowe jajka ubij z cukrem przy pomocy drewnianej rózgi na sztywną pianę, następnie dodaj mąkę i wymieszaj. Ciasto przelej do formy do pieczenia i upiecz w piecu opalanym węglem drzewnym lub na rozpalonym ognisku uważając, by go nie przypalić
(wersja tylko dla wprawnych kucharzy polowych)- w razie konieczności upiecz nowe, a to wykorzystaj do przedłużenia żaru w ognisku.
Budyń:
- 6x szklanka wody (rozkładanie torów)
- 10x marchewki (zbieranie marchewek)- najlepiej zbierać nocą- pamiętaj o wygodnych butach do biegania, apteczce oraz dokładnym zamaskowaniu konia- pomocne w razie napotkania właściciela pola
- 1x mąka kukurydziana (kucharz polowy)
- 1x mąka (mielenie zboża)
Z umytych marchewek odetnij natkę-
korzeń daj kopytnemu, a część zieloną przełóż do prasy do miodu i wyciśnij z niej sok
(będzie robił za barwnik), a następnie rozrzedź go pozostałą wodą. 3 szklanki soku zagotuj w garnku, natomiast w 1 szklance soku rozmieszaj obie mąki, które wlej na wrzący płyn- ugotuj gęsty budyń. Jeszcze gorący wylej na biszkopt (
w razie konieczności schłódź poparzone ręce w pobliskiej rzece)
.
Delicje:
- 2x surowe jajka (siłowanie się na rękę),
- 2x cukier (zrywanie trzciny cukrowej)
- 2x mąka (mielenie zboża)
- 1x dżem (kucharz polowy)
- 1x kości zwierząt (pracuj jako archeolog)- zwierzęce wystarczą, nikt nie lubi hien cmentarnych (UWAGA! przy wykopach prowadzonych podczas nowiu uważaj na czających się za Twoimi plecami rozbójników i innych rewolwerowców, gotowych odebrać Ci cenne znaleziska)
- 2x dzban wody (kucharz polowy)
Z surowych jajek, cukru i mąki przygotuj za pomocą drewnianej rózgi ciasto na biszkopt, następnie przelej je do formy do pieczenia i upiecz. Po ostudzeniu wykrój za pomocą noża placuszki przypominające okręgi
(nie przejmuj się, kwadraty też są dobre). Dokładnie wyczyszczone i umyte z piasku oraz ziemi kości zwierząt przełóż do garnka, zalej je 3 dzbanami wody i gotuj kilka godzin w celu pozyskania kolagenu (żelatyna). Dżem przełóż na patelnię, podgrzej, by zmienił konsystencję na płynną, następnie dodaj 1/3 pozyskanego kolagenu, wymieszaj i podgrzej przez chwilę, by składniki dobrze się połączyły. Powstałą frużeliną posmaruj krążki ciasta (
nie wyjedz wszystkiego nim nie złożysz ciasta, choć bez tej warstwy też będzie dobre), pozostaw do zastygnięcia, a następnie ułóż ciastka na warstwie budyniu.
Pianka:
- 1 szklanka soku z naci marchwi (przygotowana na etapie budyniu)
- 1/3 kolagenu uzyskanego na etapie przygotowywania delicji
- 1 butelka mleka (przewódź nowicjuszom)
Sok podgrzej, rozprowadź w nim powstałą żelatynę, schłódź, a następnie połącz z zimnym mlekiem, energicznie mieszając drewnianą rózgą. Gdy masa zacznie tężeć, wylej ją na warstwę ciastek z frużeliną.
Galaretka:
- 2 szklanki soku z naci marchwi (przygotowane na etapie budyniu)
- 1/3 kolagenu uzyskanego na etapie przygotowywania delicji
Sok podgrzej, dodaj żelatynę- wymieszaj. Gdy mieszanka zacznie tężeć, wylej ją równą warstwą na mleczną piankę. Schłódź.
Smacznego (
Uwaga! Przed spożyciem pierwszego kęsa znajdź testera)
Bonus:
Wzrost energii: +100%
Wzrost motywacji do pracy: +75%
Wzrost motywacji do pojedynków: +75%
+50% szansy znalezienia (trwanie: 8 godzin)
+25% Doświadczenia z prac, pojedynków i walk fortowych (trwanie: 8 godzin)