Krok po kroku do optymalnego fortowca

  • Rozpoczynający wątek Smoke87
  • Data rozpoczęcia
Status
Zamknięty.

DeletedUser

Gość
Gość
W związku z tym, że mój pierwszy poradnik spotkał się z ciepłym przyjęciem postanowiłem napisać drugi. Będzie zawierał informacje na temat, jak prawidłowo rozwinąć postać, by dobrze sprawowała się w walkach fortowych. Mam nadzieję, że te porady również pomogą graczom, by mogli czerpać jak największą radość z bitw i samej gry :)

Droga do fortowca.
Przede wszystkim na początku trzeba sobie otwarcie powiedzieć: Swoją postać chcę poświęcić fortom. Nie będziemy marnować punktów pod wypasione pracki, nie będziemy się pojedynkować a i questów zbyt wielu nie wykonamy. To jest postać tylko i wyłącznie przeznaczona na walki fortowe i tego się trzymamy.

1. W punkcie pierwszym opiszę jak od początku rozdawać punkty i jakie przedmioty kupować by szybko osiągnąć postać zdolną do walki.

Od samego początku trzymamy się ściśle określonego schematu.
- wszystkie duże punkty dajemy w siłę (tak już będzie zawsze bez wyjątku)
- wszystkie małe punkty dajemy w dowodzenie (do pewnego pułapu, który opiszę później)

W ten sposób dojdziemy do pracy: Rozkładanie torów (10% kasy i 18% doświadczenia).
Szybko powinniśmy osiągnąć także Budowę urządzeń nawadniających (13% expa i 15% szczęścia)

Te prace w początkowej fazie gry będą naszym głównym dostarczycielem doświadczenia. Zaraz potem odblokujemy: Stawianie masztów telegraficznych (21% kasy i 25% expa)
Mniej więcej w tym samym czasie dostępne będzie: Drukowanie gazet Echo The West (30% kasy i 20% expa)

Kolejny etapem będzie odblokowanie:
- Kopanie studni (33% expa 23% szczęścia)
- Budowa stacji kolejowej (47% expa, warto zakupić jakąś muszkę dodającą budowanie, im szybciej tą pracę osiągniemy tym lepiej, z racji sporego expa prawdopodobnie zdarzy nam się tą pracę wrzucić nawet w późniejszych okresach gry)

Teraz następuje ostatnia faza dążenia do prac, które będziemy wykonywać do końca naszej gry na serwerze. Polecam zwiększać dowodzenie przy pomocy tańszych przedmiotów – przykładowo szary cylinder, czarne ubranie czy też szary krawat (dlatego tańsze, bo na początku pieniążków nie ma zbyt wiele).

Prace, które teraz musimy odblokować to:

- Zbieranie agawy (42% expa, pracę zdobędziemy przy pomocy zestawu Meksykanina – osioł, chusta, brązowe poncho – dzięki tej pracy musimy zdobyć tequilę)

- Karczowanie lasu (62% kasy, pieniążki nam będą bardzo potrzebne na sprzęcior)
- Wydobycie ropy naftowej (83% kasy, pracę odblokujemy przy pomocy zestawu Meksykanina, najlepiej najtańsze przedmioty – osioł, chusta, brązowe poncho i tequila)
- Budowa posiadłości (71% expa, nasz przyszły, główny dostarczyciel doświadczenia)
- Ochrona wozu osadników (60% expa, można zainwestować w mustanga i złoty naszyjnik indiański, zwiększa chowanie się a i w początkowej fazie gry przydaje się do szybszego podróżowania)

Teraz praktycznie możemy się już zająć zbieraniem kasy na potrzebny ekwipunek (karczowanie lasu, wydobycie ropy naftowej) i zwiększaniem naszego poziomu przy pomocy wysokoprocentowych prac (budowa posiadłości, ochrona wozu osadników, budowa stacji kolejowej, ewentualnie zbieranie agawy, eksploracja kontynentu czy też budowanie wiatraków)

W przyszłości możemy również odblokować takie prace jak:
- Gaszenie pożaru (65% szczęścia, 41% expa) - w dżentelmenie, bądź tancerce można wyciągnąć naprawdę sporą wartość przedmiotów
- Pilotowanie parowców kołowych (wymaga dłuższego dawania punktów w dowodzenie, a także zakupienia specjalnego ekwipunku – szary cylinder, szlachecki krawat i zielona koszula w kratę, ewentualnie buty konowała, ale to raczej za duży wydatek – praca nie jest konieczna, ale może być inwestycją, która potem się zwróci, a także daje dzwony do fortów) - (tutaj również zaznaczam możliwość uzyskania pracy przy pomocy dżentelmena i tancerki o których wspomnę później)
- Budowa rancza (61% expa, zostanie odblokowana w późniejszej fazie gry)
- Ściganie bandytów (75% expa i 85% szczęścia, można dać więcej punktów w chowanie się lub wytrzymałość, żeby odblokować tą pracę, osobiście nie polecam, bo w ten sposób zmarnujemy wiele punktów, które możemy poświęcić samej walce, a nie o to przecież chodzi)

Należy także wspomnieć o secie dżentelmena i secie tancerki. W obecnej fazie zdobycie laski czy też parasola jest banalnie proste. Można to zrobić przy pomocy questa "Morderstwo". Naszyjnik również można kupić na targu. Skompletowanie tych setów znacząco ułatwia nam granie. Dzięki niemu możemy spełnić kilka questów, które do tej pory były nieosiągalne. Przykładowo z pierścieniem Kate, który po zakończeniu daje nam 2 do siły.

Dochodzą dzięki niemu również prace:
- Wydobycie srebra (78% kasy + sztabki srebra)
- Misjonarze (61%expa 52% szczęścia)
- Polowanie na bajnoksy... znaczy bizony ;p (62% expa)
- Transportowanie amunicji (64% szczęścia)
Jest jeszcze kilka innych, które możemy wykonywać a tym samym zakończyć niektóre questy.

Naprawdę polecam set dżentelmena/tancerki. Otwierają przed nami nowe możliwości.

Kiedy odpowiednie dla nas prace zostaną odblokowane zaprzestajemy dawanie punktów w dowodzenie. Pozostaje nam już tylko szukać odpowiednich przedmiotów, rozdać odpowiednio statystyki i powoli ukierunkowywać się ku wymiataniu w fortach, które będzie naszym głównym źródłem doświadczenia :)

(Punkt drugi poradnika jest zarówno dla osób, chcących rozwinąć postać od początku jak również dla osób, które już grają i chcą przykładowo zrobić reskill pod forty)

2. Odpowiednie rozdanie statystyk i optymalny strój.

By odpowiednio rozdać statystyki musimy posiadać następujące przedmioty:

Atak:
- szlachecki materiałowy kapelusz
- brązowy krawat
- brązowy płaszcz, jeśli mamy za mały lvl to czerwone ubranie
- sandały
- rakieta (jeśli nie mamy to tequila). Dla ludzi grających płcią piękną Parasol Kudrama.
- osioł
- ostry tomahawk (oczywiście jeśli ktoś posiada unikaty typu sztylet cody'ego czy rewolwer Allena to będą lepsze)

Obrona:
- szlachecki materiałowy kapelusz
- brązowy krawat
- brązowy płaszcz lub alternatywa - indiańskie ubranie (tylko w połączeniu z mustangiem); zielone ubranie dla małych lvlów; czarna skórzana kurtka
(wybór pozostawiam Wam, zależy czy chcecie mieć więcej hp czy większe bonusy - osobiście polecam najbardziej brązowy płaszcz a jak przykładowo dostaliśmy w pojedynku i nie mamy full hp to indiańskie ubranie + mustanga)
- sandały
- rakieta (jeśli nie mamy to tequila; w opcji indiańskie ubranie + mustang polecam laskę)
- osioł lub mustang (w zależności od tego, którą opcję wybraliśmy)
- ostry tomahawk (oczywiście jeśli ktoś posiada unikaty typu sztylet cody'ego czy rewolwer Allena to będą lepsze)


Teraz jak mają wyglądać punkty razem z założonym ekwipunkiem:

- dowodzenie - dowodzenie musi być w przedziale od 0 do 70, zależne jest to od tego jak dużo chcemy przeznaczyć w hp oraz od posiadanych przedmiotów. Generalnie musimy mieć tyle dowodzenia, aby wykonywać jakieś expowe prace - budowanie posiadłości czy też ochrona wozu osadników (przy dżentelmenie/tancerce dochodzą nowe) Na początku, aby się dorobić do odpowiedniego ekwipunku wspomnianego wyżej można dać trochę więcej (do 100-120) potem jak cele zostaną osiągnięte stopniowo reskillować w dół, przerzucając w hp.
- celowanie - przedział od 0 do 6, zależy od Was
- unik - przedział od 0 do 6, zależy od Was
- wytrzymałość - wszystko dajemy w siłę, więc nie trzeba dawać małych punktów
- chowanie się -przedział od 0 do 3, resztę da nam tomahawk, bądź indiańskie ubranie połączone z mustangiem w przypadku opcji "mniejsze hp"

Resztę punktów dajemy tylko i wyłącznie w HP
Dawanie punktów jest teraz dużo łatwiejsze, ponieważ nie musimy się już ściśle trzymać progów na bonusy fortowe.

Tak wyglądają statystyki postaci na 63 lvlu , bez przedmiotów.
Jestem w trakcie reskilla i zdejmuję punkty i daję w HP. Planuję pozostawić około 50 dowodzenia a resztę zdjąć, łącznie z celowaniem i unikiem. Nie ukrywam, że dalej uważam, iż hp to najważniejsza umiejętność w walkach fortowych. Bonusy należy ograniczyć do niezbędnego minimum.

http://pl.weststats.com/Skillset/6a085acb4a5555225ec1e6e7a15785e0/

Prawda, że proste? :)

Nie oszukujmy się, ale wiele osób popełnia błędy we właściwym buildzie. Nadmierne kombinowanie z wyższymi bonusami nie ma większego sensu. Ten build jest stosowany przez wielu znanych mi wymiataczy fortowych i raczej żaden nie narzeka. Mam nadzieję, że dzięki temu skromnemu poradnikowi coraz więcej ludzi będzie wreszcie mogło odczuwać satysfakcję ze swojego udziału w bitwach fortowych.

Zapraszam do wszelkich dyskusji, propozycji nowych tematów lub wskazania ewentualnych błędów.

Pozdrawiam serdecznie
Smoke
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser16354

Gość
Gość
Świetna praca. Wszystko dokładnie, krok po kroku wytłumaczone. Myślę, że pomogłeś wielu przyszłym świetnym fortowcom, kto wie, może sam kiedyś zrobię taką postać :rolleyes:
 

DeletedUser

Gość
Gość
Taaak... Świetna praca.. na odwal!
1. Jak będzie nowy świat to mamy czekać rok na głupią rakietę do tego twojego wymydlonego setu?! A może to zadanie już się nie powtórzy??
2. Będziemy świetnym łupem dla pojedynkowiczów.
3. A co z chowaniem się unikiem i celowaniem?? Od tego też zależy przebieg bitwy.

Po 1 - to ma być FORTOWIEC dlatego jeśli pojedynkowicze Ci przeszkadzają to sobie zrób właśnie pojedynkowicza.
Po 2 - chowanie, unik i celowanie dają nam podstawowy bonus, resztę robi dla nas dowodzenie no i oczywiście HP, które jednak nie jest objęte bonusem.
Po 3 - fortowiec nie lubi kompromisów więc jeśli coś Ci nie odpowiada to sobie graj w questy, budowanie, pojedynkowanie i nie wiem co tam jeszcze;)

Propo poradnika - niezła praca;)
 

DeletedUser

Gość
Gość
Jeśli męczą Cię pojedynkowicze, to jesteś pupa nie fortowiec :) Usypiasz się na NPC z zadań po bitwach fortowych i tak co 48h. Rakieta była opcjonalna w jego wyliczeniach i to Smoke87 zaznaczył!
 

DeletedUser

Gość
Gość
Bardzo dobry poradnik, zwłaszcza, że zastanawiałem się z wybraniem builidu na 14 świat, być może wybiorę ten przedstawiony w poradniku 9/10
 

DeletedUser

Gość
Gość
Świetna praca. Wszystko dokładnie, krok po kroku wytłumaczone. Myślę, że pomogłeś wielu przyszłym świetnym fortowcom, kto wie, może sam kiedyś zrobię taką postać :rolleyes:

Taki był jego cel :)
Zrób zrób. W pojedynkach już osiągnąłeś mistrzostwo, więc czas spróbować czegoś nowego :)

Taaak... Świetna praca.. na odwal!
1. Jak będzie nowy świat to mamy czekać rok na głupią rakietę do tego twojego wymydlonego setu?! A może to zadanie już się nie powtórzy??
2. Będziemy świetnym łupem dla pojedynkowiczów.
3. A co z chowaniem się unikiem i celowaniem?? Od tego też zależy przebieg bitwy.

Co do wypowiedzi kolegi Ares28. Śmieszą mnie ludzie, którzy nie przeczytali a i tak głoszą na lewo i prawo swoje mądrości ;p
Generalnie odpowiedzi dostałeś od fabiano324h i Lucky'ego, więc powinieneś już wiedzieć wszystko.

Bardzo dobry poradnik.

Zabójca. Masz w nim swój udział ;)
 

DeletedUser

Gość
Gość
Trochę teraz prace pozmieniali. Wynagrodzenie za 2h budowy posiadłości to u mnie 142 exp oraz 149 dolarów, więc nawet rozsądniej byłoby nazwać ją pracą na kase, niż na doświadczenie.
Jestem fortowcem (zaczynam w sumie dopiero, 47lvl) na jednym ze światów i uważam, że po aktualizacji więcej prac się zrobiło na kase. Kolejny przykład, to zbieranie Agawy (84exp, 142 dolary za 2h).

Tak więc moim zdaniem teraz fortowiec ma łatwiej jeśli chodzi o kasę, a po odblokowaniu ropy to już w ogóle szybko pójdzie kupienie sprzętu fortowego. Nie polecam więc kupować na początku tych "tańszych" rzeczy, myślę, że lepiej jest od razu uzbierać na te lepsze, które nam będą służyć do końca gry.

Edycja: Co do broni, to w obronie dobry jest też DBS
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser

Gość
Gość
Poradnik świetny i według niego przerabiać będę moją postać :ind: !

Głupi jest tylko ten płaszcz, z którego przydaje się tylko +12 do HP bo reszta to nie do fortu, ale na razie to najlepszy ciuszek do ataku.

Trzeba mieć pretensje do pif paf Niemców, że nie wymyślili lepszego szlafroka pod forty...
 

DeletedUser

Gość
Gość
poradnik (zresztą dobry- niekoniecznie identycznie u mnie ale cel na koniec w rozdanych um ten sam ) opiera się na słynnych bonusach :) tak wnioskuje po liczbach

71 / 108

i tu pytanie opis bonusów zniknął z "pomocy" http://wiki.the-west.pl/wiki/Strona_g%C5%82%C3%B3wna
oraz z FAO -forty http://forum.the-west.pl/showthread.php?t=21370

????? hmmmm
czy coś wiadomo w końcu może zaoszczędzić te kilka punktów i władować w coś rozsądnego skoro bonusy wyginęły z oficjalnych stron Westa
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser

Gość
Gość
Poradnik ciekawie zrobiony , pierwsza część na pewno rozwieje wątpliwości początkujących graczy co do braku porządnych prac na drodze fortowca . CO do ekwipunku uważam że znacznie lepszym rozwiązaniem jest ciuszki ustawić bardziej pod dowodzenie :
ATAk
- Czarny stetson
- Szlachecki Krawat
- Ubranie Świąteczne
- Sandały
- osioł
- no i rakieta bądź tequila
- broń oczywiście jak najlepsza

Obrona
- Czarny stetson
- Szlachecki Krawat
- Czarna skórzana kurtka
- Mokasyny
- Mustang
- rakieta

w obronie można przywdziać zestaw trochę uboższy w hp ( mam na myśli sandały) gdyż większość czasu spędzamy na murach z których czerpiemy bonusy .

Na koniec chciałbym zwrócić Twoją uwagę na zbliżającą się aktualizację w której pod avatarem naszej postaci w czasie bitwy fortowej będą widnieć wartości tu dzież bonusy jakie posiadamy przy oddawaniu i unikaniu strzału będzie można wtedy potwierdzić prawidłowość wzoru do obliczeń tych że wartości :

b=x^0.4+y^0.4+z^0.4+n+m

gdzie:
^ - potęga ()
b - bonus
x - punkty umiejętności za wytrzymałość/chowanie się
y - punkty umiejętności za celowanie/unik
z - punkty umiejętności za dowodzenie
n - bonus za sektor w którym stoimy
m - stały bonus zależny od tego czy celujesz czy unikasz strzału
(gdy celujesz m=25, a gdy unikasz m=10)

Co się z tym wiąże ?? Co wynikało by wtedy z tego wzoru ?? Nic innego jak to że każdy pkt rozdany w umiejętności fortowe (z zachowaniem znanych nam proporcji - atak : dowodzenie , celowanie/unik , wytrzymałość -
- obrona : -||- , -||- , chowanie ) zwiększa nasze walory w walce . Rozłożenie umiejętności również powinno być w miarę równomierne , mając 100 pkt do rozdania lepiej umieścić 50 w dowodzenie ,10 chowanie i resztę rozłożyć na celowanie i unik przy ubrankach jakie podałem , niż dać wszystkie 100 pkt w dowodzenie lub inną umiejętność . Po podstawieniu do wzoru i rozłożeniu pkt tak jak przedstawiłem zauważymy że skupiając się na jednej umiejętności osiągamy gorszy bonus fortowy.

Wszystko wyjaśni się wraz z aktualizacją jaka nas czeka oby wyszło nam to na lepsze może wyjaśni się zagadka przydatności bonusów raz na zawsze :).


wzór i główna teoria zaczerpnięta została z

http://devblog.the-west.net/
oraz
http://forum.the-west.pl/showthread.php?t=38359&highlight=bonusy

//połączono - lubrzan

Bonusy nie wyginęły wraz z nową aktualizacją mają ponoć zostać dopracowane :

za 1 pkt - 1^0.4=1 (w pomocy było +1)
za 3 pkt - 3^0.4=1.55 (w pomocy było +2)
za 10 pkt - 10^0.4=2.55 (w pomocy było +3)
za 23 pkt - 23^0.4=3.51 (w pomocy było +4)
za 43 pkt - 43^0.4=4.50 (w pomocy było +5)
za 71 pkt - 71^0.4=5.50 (w pomocy było +6)
za 108 pkt - 108^0.4=6.51 (w pomocy było +7)
za 155 pkt - 155^0.4=7.72 (w pomocy było +8)
za 211 pkt - 211^0.4=8.51 (w pomocy było +9)

obliczenia za pomocą wzoru z wcześniejszej mojej wypowiedzi
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser

Gość
Gość
CO do ekwipunku uważam że znacznie lepszym rozwiązaniem jest ciuszki ustawić bardziej pod dowodzenie

Ja uważam, że bardziej optymalnego setu od tego w poradniku nie ma. Daje możliwie najwięcej punktów w przydatne fortowe umiejętności i sprawia, że punkty można łatwo rozdać bez zbędnych kombinacji. Liczone wiele i konsultowane z niektórymi wymiataczami fortowymi.
Przykładowo nie jeden raz już rozmawiałem o tym, że szlachecki materiałowy kapelusz jest lepszy od stetsonów, bo daje więcej punktów. Zawsze jednak ktoś może mieć swoje racje.
Przedstaw mi obliczenia dlaczego podany przez Ciebie set jest lepszy. Być może w ten sposób mnie przekonasz.

Co do samych punktów... Matematyk ze mnie żaden, więc w obliczenia na pewno nie będę tutaj wchodził ;p
Ufam w to co było przedstawione w pomocy. Skoro moja postać funkcjonuje tak, że jestem z niej bardzo zadowolony to chyba te progi bonusowe są prawdziwe. Niestety. Na razie nikt jednoznacznie nie może stwierdzić jak to z bonusami jest :)
 
No cóż poradnik bardzo dobry a główną zaletą owego poradnika jest to iż dokładnie i schludnie opisuje prace które po kolei przy dobrym rozdawaniu umiejętności (zarówno tych dużych i małych) może wykonywać postać nastawiona na bitwy o fort.Poprzednie poradniki skupiały się na taktyce i umiejętnościach.Ten pokazał jak dobrze prać wrogów i równie dobrze pracować.Mnie się ie przyda bo nie jestem fanem fortów, ale innym tak.Dobra robota :I::I::I::I::I::I::I:
 

DeletedUser

Gość
Gość
Masz rację Smoke87 na obecną chwilę nie jesteśmy wstanie stwierdzić jak to z bonusami jest naprawdę . Mam nadzieję że aktualizacja 1.29 potwierdzi jednoznacznie którąś z teorii krążących po dzikim zachodzie .

Wracając do naszych setów , przedstawię Ci jak ja to widzę .

Zakładam że TY i JA mamy postacie na tym samym lvl'u bez znaczenia którym , rozdanych umiejętności lub cech nie mamy żadnych , goło i wesoło jak nas suport stworzył . Uważam że porównując 2 sety musimy mieć tą sama podstawę , zero wydaje się być najbardziej obiektywną. Twój zestaw oznaczę jako " 1 atak " oraz " 1 obrona" swój analogicznie "2 atak" , "2 obrona" . Po dwukropku będzie podana suma umiejki a obok w nawiasie sztywny ze znanej nam tabelki bonus.

Zakładamy sety na siebie z czego otrzymujemy :

1 atak:

-Charyzma: 10 (3)
-Wytrzymałość: 5 (2)
-Celowanie: 18 (3)
-Unik: 24 (4)
-Hp 43

W czasie oddawania strzału - 10(3)+5(2)+18(3)= 33(8)
w czasie unikania trafienia - 10(3)+5(2)+24(4)= 39(9)

2 atak:

-Charyzma: 32 (4)
-Wytrzymałość: 10 (3)
-Celowanie: 10 (3)
-Unik: 10 (3)
-Hp 35

w czasie oddawania strzału - 32(4)+10(3)+10(3)= 52(10)
w czasie unikania trafienia - 32(4)+10(3)+10(3)= 52(10)

Tak więc wartości w ataku przemawiają na rzecz setu przedstawionego w moim poście, Twój cechuje się w tym wypadku większym HP dokładnie o 8 pkt.

Podczas obrony sytuacja wygląda następująco :

1 obrona / 2 obrona :

-Charyzma: 8(2) / 36(4)
-Chowanie: 23(4) / 34(4)
-Celowanie: 19(3) / 4 (2)
-Unik: 28(4) / 6 (2)
-HP: 12 / 26

1 przy strzale = 50(9) / 2 przy strzale = 74(10)
1 unikając trafienia = 59(10) / 2 unikając trafienia = 76(10)

Również w obronie widać różnicę wartości , HP 14 punktami przemawia na moją korzyść.

Na twoją prośbę przedstawiłem różnice w naszych zestawieniach , czekam na wnikliwą ocenę . Mam nadzieję że wszystko jest zrozumiałe i czytelne. Na koniec dodam małą uwagę , aktualizacja wniesie bonus dla żołnierza (bonus dowodzenia) co sprawi że ekwipunek pod dowodzenie dla tej klasy postaci zyska jeszcze bardziej na wartości .
 

DeletedUser

Gość
Gość
Szczerze mówiąc nie bardzo rozumiem Twoje obliczenia, które dla mnie nie mają większego sensu.
Poza tym poradnik jest napisany po to, aby rozdać odpowiednio umiejętności, a nie, żeby porównywać ile wyniesie bonus na czysto, bez ich rozdania...

Łopatologicznie w takim razie:

Mój set:
- Szlachecki materiałowy kapelusz
+ 8 unik
+ 10 celowanie
+ 10 pż
+ 1 wytrzymałość

łącznie = 29 punktów

Twój set:
- Czarny stetson
+ 12 dowodzenie
+ 13 punkty życia
+ 2 celowanie

łącznie = 27 punktów

Wychodzi, że ja zyskuję 2 punkty.

Jadziem dalej:
mój set: brązowy krawat:
+ 8 dowodzenie
+ 10 pż
+ 6 unik

łącznie = 24 punkty

Twój set: szlachecki krawa:
+ 11 dowodzenie
+ 11 pż
+ 1 wyrzymałość

łącznie = 23 punkty

Wychodzi, że ja zyskuję 1 punkt

Za bardzo kombinujesz kolego. Wchodzisz w obliczenia, które nie są potrzebne. Tu chodzi o rozdanie statystyk do jak najlepszego ekwipunku a nie pokazanie, który ekwipunek jest lepszy bez rozdania statystyk.
Przykładowo posiadając 12 dowodzenia wyciągnietęgo z czarnej skórzanej kurki nie osiągniesz tego w ataku posiadając tylko 7 z ubrania świątecznego. Czyli musiałbyś co chwilę robić reskill, żeby dobić wyznaczony pułap.

Podsumowując:
Przykro mi, ale mnie nie przekonałeś.
 

DeletedUser

Gość
Gość
Obliczenia te akurat są banalne wynikające z zasad wymiany ognia .
Wymiana ognia

Wiele czynników ma wpływ na to czy trafisz przeciwnika czy nie. Ważne są umiejętności twoje jak i przeciwnika, ale także twoja pozycja, odległość i odrobina szczęścia. Umiejętności

W walce o fort ważne jest wyłącznie 5 umiejętności.

* Dowodzenie jest brane pod uwagę podczas strzelania, a także podczas unikania strzału.
* Celowanie jest brane pod uwagę wyłącznie gdy do kogoś strzelamy.
* Unik jest brany pod uwagę wyłącznie wtedy, gdy staramy się uniknąć strzału.
* Chowanie się jest brane pod uwagę w przypadku obrońców, gdy starają się strzelić, lub uniknąć strzału.
* Wytrzymałość jest brana pod uwagę w przypadku atakujących, gdy starają się strzelić, lub uniknąć strzału.

Tak więc przy każdej próbie strzału, lub próbie uniknięcia strzału brane pod uwagę są dokładnie 3 umiejętności.

Większe wartości umiejek zwiększają szanse powodzenia każdej próby .

Przedstawiłeś zestaw dzięki któremu zyskujemy ilościowo najwięcej umiejętności ale umiejętności są tak dobrane że nie zapewniają ci zwiększenia twoich szans w bitwie w takim stopniu jak ubrania zaprezentowane przeze mnie . Piszesz że szlachecki materiałowy daje tyle i tyle pkt no i masz racje . Powiedz mi tylko czy wszystkie 27 pkt jakie oferuje ten kapelusz są brane jednocześnie pod uwagę w czasie wykonywania manewrów fortowych ?? NIE . Idąc w ataku oddajesz strzał czyli 10 celowania + wytrzymałość zwiększa twoją szanse na powodzenie , kolo obok ma stetsona co daje 12dowodzenia + 2 celowania które wpływa na oddanie celnego strzału ( no i inne czynniki oczywiście) żeby mu dorównać musisz dołożyć 3 umiejki . Za chwile strzelają do was ty masz 8 uniku + 1 wytzrymałość a sąsiad 12 dowodzenia jeśli wcześniej te 3 brkujace umiejki dodales w dowodzenie to macie po tyle samo czyli 12. Z tym że hp tylko 10 pkt a stetson 13 więc znowu by wyrównać musisz dołożyć 3 umiejki .


Możemy tak dyskutować swoją drogą do usr... śmierci .
Wielu graczy fortowych na pewno zyska a nie straci czytając ten poradnik to pewne.
Ważne by exp z fortów był jak najwyższy . Trochę Ci potrułem ,życzę powodzenia w kolejnych poradnikach.
 

DeletedUser4081

Gość
Gość
Lepiej jakbyś dał ostrego albo zwykłego tomahawka bo daje on razem +6 do obrony (uniki i chowanie się +3) a twoja broń jaką uwzględniłeś daje tylko +2 do celowania (nie mówiąc że łatwiej się ewentualnie walczy tomahawkiem) - już lepiej jakbyś dał precyzyjny wiązkowy dający +3 do uników.
___________________
To na tyle a sam poradnik może się przydać każdej osobie, która chce stworzyć przyzwoitego fortowca.

PS: nie mówiąc że dla osób, które wybiorą postać kobiecą w ataku najlepszym produktem jest parasol kudrama bo daje 12 punktów.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser

Gość
Gość
Powiedz mi tylko czy wszystkie 27 pkt jakie oferuje ten kapelusz są brane jednocześnie pod uwagę w czasie wykonywania manewrów fortowych ?? NIE . Idąc w ataku oddajesz strzał czyli 10 celowania + wytrzymałość zwiększa twoją szanse na powodzenie , kolo obok ma stetsona co daje 12dowodzenia + 2 celowania które wpływa na oddanie celnego strzału ( no i inne czynniki oczywiście) żeby mu dorównać musisz dołożyć 3 umiejki . Za chwile strzelają do was ty masz 8 uniku + 1 wytzrymałość a sąsiad 12 dowodzenia jeśli wcześniej te 3 brkujace umiejki dodales w dowodzenie to macie po tyle samo czyli 12. Z tym że hp tylko 10 pkt a stetson 13 więc znowu by wyrównać musisz dołożyć 3 umiejki .


Możemy tak dyskutować swoją drogą do usr... śmierci .
Wielu graczy fortowych na pewno zyska a nie straci czytając ten poradnik to pewne.
Ważne by exp z fortów był jak najwyższy . Trochę Ci potrułem ,życzę powodzenia w kolejnych poradnikach.

Potrułeś nie potrułeś. Gadasz inteligentnie, więc z przyjemnością mogę konwersować.
Widzisz. Ty patrzysz na sam ekwipunek i a nie zastanawiasz się nad tym jak potem rozdać statystyki. Tu wg mnie tkwi błąd. Mój idealny build postaci dąży do tego by mieć bonusy za:

+23 uniku
+23 celowania
+23 chowania się
+108 dowodzenia
+ wytrzymałość, ile ma się siły
Resztę daję w punkty życia

Suma sumarum muszę te pułapy osiągnąć. Nie obchodzi mnie jak to będzie wyglądać w bezpośrednim starciu w trakcie bitwy. Będę miał tak rozdane statystyki, że bonusy będę miał na przyzwoitym poziomie i nie ma znaczenia czy ktoś nosi czarny materiałowy kapeluszy czy stetson.

Słowem: Skoro jakiś przedmiot daje więcej punktów to mniej będę później musiał zainwestować, by te pułapy osiągnąć. Jak wyżej udowodniłem przedmioty z mojego setu łącznie dają więcej punktów.

Poza tym przeanalizuj sobie jeszcze raz swoje sety:
Atak - świąteczne ubranie = +7 dowodzenia
Obrona - czarna skórzana kurtka = + 12 dowodzenia

To powiedz mi w takim razie skąd wytrzaśniesz w ataku te 5 dowodzenia?
Musisz je rozdać, ale z kolei jak jest rozdasz to w obronie będziesz miał tego dowodzenia o 5 za dużo, czyli zmarnujesz punkty. Będziesz tak cały czas reskillował?
Podobnie jest ze zmianą butów w ataku i obronie...

W moim buildzie masz wszystko łatwe. Dochodzisz do pewnego pułapu w statystykach, zakładasz przedmioty i bonus masz zawsze na takim samym, stałym poziomie wyżej wymienionym.

Rozumiem Twój tok rozumowania, ale tak jak już wspomniałem dla mnie jest trochę za bardzo zawiły i wchodzący w szczegóły. Jakby przyszło ludziom się zastanawiać nad takimi rzeczami to na pewno zrezygnowaliby z fortów :)

Lepiej jakbyś dał ostrego albo zwykłego tomahawka bo daje on razem +6 do obrony (uniki i chowanie się +3) a twoja broń jaką uwzględniłeś daje tylko +2 do celowania (nie mówiąc że łatwiej się ewentualnie walczy tomahawkiem) - już lepiej jakbyś dał precyzyjny wiązkowy dający +3 do uników.

Też tak myślałem, dopóki pewien wymiatacz fortowy mi uświadomił, że jestem w błędzie.
Brązowy krawat: 6 uniku
Kapelusz: 8 uniku
Sandały: 8 uniku
Rakieta: 2 uniku

Łącznie - 24 punkty, więc łapie się na bonus. Lepiej jest te 2 celowania mniej rozdać.
W przypadku braku rakiety, trzeba wtedy dać tylko jeden punkt w unik do pułapu 23, więc również się bardziej opłaca.

Jednakże tomahawka noszę, bo tak jak pisałeś w walce z desperatami jest znacznie skuteczniejszy. Zmieniam na samą walkę :)

PS: nie mówiąc że dla osób, które wybiorą postać kobiecą w ataku najlepszym produktem jest parasol kudrama bo daje 12 punktów.

Zależy od tego, ile dany delikwent posiada siły i czy ma rakietę. Owszem trzeba ten przedmiot też uwzględnić.
 

DeletedUser

Gość
Gość
Mój podstawowy build to :
- 43 uniku
- 43 chowania
- 43 celowania
- 108 dowodzenia
- wytrzymałość względna od siły

Gdy zaczynałem grać dwa miesiące temu w The West gracze na forum radzili często gęsto build którego ty używasz lub wszystko w hp i zrobić tanka , jako niedoświadczony gracz uznałem że wyższe uniki i celowanie pomogą mi nie tylko w forcie ale zapewnią jakąś szanse na wygraną w pojedynkach ( o jakże sie myliłem co do drugiego zamysłu) po osiągnięciu tych pułapów inwestuje w dowodzenie / hp , unik celowanie i chowanie to wartości stałe w ataku jedynie nieznacznie się zwiększają (sandały). Skoro moje dowodzenie rośnie to nie miałem problemu z nadrobieniem tych 5 pkt o których wspomniałeś przy Świątecznym ubraniu , które również było mi potrzebne ze względu na chęć osiągnięcia wytrzymałości na poziomie 71 jak najprędzej.
Aktualnie mam wraz z bonusami 119 dowodzenia / wytrzymałość 71 pozostałe umiejki jak na początku postu . Korzystam z premii postaci (klasa postaci żołnierz) więc Hp mnie satysfakcjonuje no i ciągle rośnie obecnie to 3k hp . Bonus dowodzenia jaki żołnierze otrzymają w najbliższym czasie również mobilizuje mnie do inwestowania umiejętności w tym kierunku .

Poradnik jaki opracowałeś jest uniwersalny . Ja mógłbym polecić swoje propozycje żołnierzom .
 

DeletedUser

Gość
Gość
Przerwa na reklamę ::DD:

Niebawem prawdopodobnie ruszy świat 14. Wielu z Was myśli pewnie nad wyborem postaci i nad ewentualnym miastem. Chciałbym tutaj przedstawić jedną z opcji na nowy serwer :)

Od dłuższego czasu w planach jest koalicja, którą poprowadzi kilka znanych w świecie Westa osób. Za jakiś czas prawdopodobnie o niej usłyszycie (szczegóły wkrótce)

Jedno z miast owej koalicji poprowadzę osobiście.
Będzie to elitarny, fortowy zespół, złożony z najlepszych i wyselekcjonowanych ludzi (nie będziemy stawiali na ilość, tylko na jakość)

Przyznam szczerze, że między innymi po to też powstał ten poradnik. Chciałem, żeby jak największa liczba ludzi mogła zrobić postać fortową, która na pewno się sprawdzi. Teraz chcę zachęcić Was do tego byście zrealizowali ten build w mojej drużynie. Sam również od samego początku będę realizował postulaty, który tutaj opisałem.
Końcowym efektem ma być miasto wypełnione doświadczonymi koksami i osobami dla których wspólna walka w fortach to główna przyjemność grania w Westa.

Co prawda prezentacji koalicji jeszcze nie ma, ale już dziś zamierzam zacząć zbierać zespół z którym ramię w ramię będziemy walczyć w fortach. Zapewniam, że osoby, które zdecydują się dołączyć nie zawiodą się.

Jeżeli chcesz spróbować swych sił to napisz do mnie prywatną wiadomość o takiej treści:

1. Wiek
2. Klasa postaci
3. Planowany build (ewentualne różnice z podanym w poradniku)
4. Dotychczasowe postacie
5. Zdobyte doświadczenie fortowe (ilość walk fortowych, dowodzenie itp. itd.)
6. Coś od siebie (niewymagane)

Dla ludzi, którzy spełnią wymagania zapewniam opiekę od samego początku i pomoc w realizowaniu postaci fortowej.

Nie czekajcie. Być może jest to dla Was właściwe miejsce na nowym świecie :)
 

DeletedUser

Gość
Gość
Brawo Smoke ;] Super poradnik, polecam wszelkim przyszłym fortowcom. sam również stosuje ten build (kończe reskill) i na fortach wychodzę przyzwoicie ;]

//Co do s14 Jak stworzycie taki drugi lepszy Legion z s12 to czy gra wam będzie sprawiać przyjemność? Bo powiedzmy sobie szczerze, ale nikt nie będzie miał z wami szans ;]
 
Status
Zamknięty.
Do góry