Krok po kroku do optymalnego fortowca

  • Rozpoczynający wątek Smoke87
  • Data rozpoczęcia
Status
Zamknięty.

DeletedUser

Gość
Gość
Ja mam 50 celowania z ubraniem fortowy i moja postać sobie ładnie radzi:)
Na ostatniej bitwie miałem 7/7 trafionychpif paf
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser9641

Gość
Gość
A no tak przepraszam:)
Te umiejętności to są przedstawione bez bonusów:) Jeszcze raz przepraszam za spam i dziękuję:) Pozdrawiam.
 

DeletedUser3449

Gość
Gość
Czy to prawda że najlepsze spodnie i paski pod forty to
żółte Czapsy
+15 Siła uderzenia
+18 Punkty życia
+15 Celowanie

i szlachecki pas na naboje
+3 Sprawność
+1 Zręczność
+3 Charyzma
+15 Celowanie

Może zrobiłbyś aktualke co do spodni i pasków :)
 

DeletedUser22190

Gość
Gość
kubussek

spodnie i paski mają wysokie wymagania lvl'owe więc im większy lvl tym lepsze spodnie/pasek możesz założyć

żółte czapsy to bardzo dobre spodnie pod forty ale jak wbijesz 88 lvl to możesz je zastąpić niebieskimi kowbojskimi spodniami, a gdy już dobijesz zaszczytny 99 lvl zmieniasz spodnie na szlacheckie kowbojskie

a co do paska
ja nie wyznaję w fortach nic poza hp więc dla mnie celowanie jest zbędne z szlacheckiego paska na naboje i proponuję coś do hp np. już od 27 lvl'a masz szary ćwiekowany pas 10 do pż, a potem na 65 lvl brązowy z czaszką
 

DeletedUser

Gość
Gość
Świetny poradnik:I:
Na pewno się przyda przyszłym fortowcom.:eek:kul:
 

DeletedUser

Gość
Gość
Czy wogole wiadomo jak konkretne umiejetnosci wplywaja na bonus w bitwie? Bo widze, że autor buildu najwyzej ceni dowodzenie a chowanie i unik niebardzo. Czy to dowodzenie daje nam w bitwie wlasnie najwiecej? Czy sa jakies konkretne wzory na bonusy w bitwie od każdego z tych skilli?
 

DeletedUser

Gość
Gość
Czy wogole wiadomo jak konkretne umiejetnosci wplywaja na bonus w bitwie? Bo widze, że autor buildu najwyzej ceni dowodzenie a chowanie i unik niebardzo. Czy to dowodzenie daje nam w bitwie wlasnie najwiecej? Czy sa jakies konkretne wzory na bonusy w bitwie od każdego z tych skilli?

Mam ochotę nabić posta. Wybacz, że uprzedzę autora.

Dowodzenie jest główną umiejętnością, z dwóch powodów :
-działa i w ataku i w obronie fortu (przeciwnie do wytrzymałości, która działa jedynie ataku i chowania - działa tylko w obronie)

-działa przy strzale i uniku (przeciwnie do celowania, które działa tylko przy strzale i uniku, który działa jedynie przy unikaniu)

Tak więc widzisz, dowodzenie jest uniwersalne, pasuje do każdej sytuacji.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser

Gość
Gość
Wzory?
Chyba zniknęły, wraz z usunięciem progów.


Znalzlem cos takiego w westowej wiki

Kod:
Dowodzenie0.4 + Umiejętność 20.4 + Umiejętność 30.4 
+  bonus sektora + specjalny bonus + domyślny bonus

Gdzie:

Umiejętność 2 to celowanie lub unik
Umiejętność 3 to wytrzymałość lub chowanie się
Bonus sektora to specjalny bonus za stanie na wybranym polu (patrz wyżej)
Specjalne bonusy to między innymi bonusy za klasę postaci
Domyślny bonus to 25 celowania i 10 uniku.

Czyli wedlug tego każdy skill daje te same bonusy, tylko jest mniej lub bardziej uniwersalny. niemniej najlepiej mieć jak najwięcej wszystkich :p

Nie che wyjsc na nooba, ale co to znaczy "usunięciem progów" :p? sorry ale mialem spora przerwe od TW i jeszcze niemoge ogranąć wszystkiego co się w jej czasie pozmieniało ::):
 

DeletedUser

Gość
Gość
Progi były to pewne 'ramy'. Mieszcząc się w nich otrzymujesz adekwatne do tabelki niżej bonusy.

Bonusy umiejętności
+1 bonus od punktu w górę
+2 bonus od 3 punktów w górę
+3 bonus od 10 punktów w górę
+4 bonus od 23 punktów w górę
+5 bonus od 43 punktów w górę
+6 bonus od 71 punktów w górę
+7 bonus od 108 punktów w górę
+8 bonus od 155 punktów w górę
+9 bonus od 211 punktów w górę


Teraz ich nie ma.
Wartość otrzymanego bonusu obliczasz ze wzoru, który podałeś.

I tak byłoby lepiej gdyby Smoke to jakoś wyjaśnił, bo nie za bardzo rozumiem tego bełkotu z wiki...
 

DeletedUser

Gość
Gość
bardzo dobry poradnik ,myślę że nie raz mi się przyda .

PS Idzie dawać tu jakoś plusy ??Nowy jestem i jeszcze nie wiem.
 

DeletedUser

Gość
Gość
bo ten wzór jest troche źle napisany a powinno być tak


Dowodzenie^0.4 + Umiejętność 2^0.4 + Umiejętność 3^0.4
+ bonus sektora + specjalny bonus + domyślny bonus

gdzie ^ to jest pierwiastek
miłego obliczania :kak:
 

DeletedUser

Gość
Gość
b=x^0.4+y^0.4+z^0.4+n+m+o

gdzie:

* ^ - potęga ()
* b - bonus
* x - punkty umiejętności za wytrzymałość/chowanie się
* y - punkty umiejętności za celowanie/unik
* z - punkty umiejętności za dowodzenie
* n - bonus za sektor w którym stoimy
* m - stały bonus zależny od tego czy celujesz czy unikasz strzału

(gdy celujesz m=25, a gdy unikasz m=10)

* o - bonus klasy postaci

obliczenia są proste:

Założenia: 100 umiejek do rozdania,

1. Wszystko w jedną z umiejek fortowych (nie bierzemy pod uwagę hp). Dajmy na to w dowodzenie.

Wtedy:
b=0^0.4+0^0.4+100^0.4+n+m+o
b=0+0+6,31 +n+m+o

2. Umiejki rozłożone po równo (po 20 na każdą z umiejek)

Wtedy:

b=20^0.4+20^0.4+20^0.4+n+m+o
b=3,31+3,31+3,31+n+m+o
b=9,93

Każdy sobie sam to rozważy
 

DeletedUser

Gość
Gość
Niemam w tematyce fortowej zbyt dużego rozeznania ,wiec prosze o wyjaśnienie jednej sprawy-czy w walkach fortowych liczą sie tylko bonusy ,a nie także wartość samych umiejek ?
Jeśli np.atakujący będzie miał 60 celowania 60 wytrzymałości i powiedzmy 100 dowodzenia, a obrońca 10 uniku 10 chowania i 100 dowodzenia ,to czy niebedzie tak że atakujacy bedzie trafiał a strzały broniącego się będą pudłami? i w końcu obrońca padnie?
Te wartości podaje tylko jako przykład ,chodzi mi o podkreślenie rużnicy miedzy celowaniem a unikiem
 

DeletedUser

Gość
Gość
Chciałbym się zapytać jak w końcu lepiej rozdawać punkty umiejętności. W poprzednim poradniku napisałeś tak:

"
Nie opłaca się zatem dawać tylko i wyłącznie w jedną umiejętność pod forty.


Załóżmy, że mamy do rozdania 30 punktów

Po 10 rozdajemy równomiernie w 3 umiejętności do strzału w trakcie ataku na fort:
Wytrzymałość 10, celowanie 10, dowodzenie 10 - bonus przy strzale = 9

30 punktów dajemy w dowodzenie - bonus przy strzale = 4

Dlatego należy tak kombinować, aby uzyskać jak największe bonusy."


Natomiast w tym poradniku napisałeś, żeby dawać wszystko na dowodzenie i hp. Sam nie wiem jak lepiej rozdać. Jestem bobem więc chyba full hp mi się nie opłaca. Jako budowniczy które umiejki lepiej rozdać dowodzenie i hp czy wszystko po równo?
 

DeletedUser

Gość
Gość
Post ten będzie swego rodzaju zaktualizowaniem poradnika, ponieważ nie mam ostatnio czasu, żeby tam wszystko analizować. Tym bardziej, że doszło trochę nowych przedmiotów w postaci spodni i pasków.

W obecnej aktualizacji najbardziej opłaca się dawać wszystkie punkty w hp od pewnego pułapu. Tym pułapem jest skompletowanie kilku niezbędnych nam przedmiotów:

- set dżentelmena bądź set tancerki - niezbędne do wykonywania prac, które dadzą nam doświadczenie i kasę, kiedy wszystko wrzucimy w punkty życia
- czarny stetson lub szlachecki materiałowy kapelusz (przy full hp polecam czarny stetson)
- brązowy lub szlachecki krawat
- brązowy płaszcz oraz indiańskie ubranie + mustang
- sandały
- ostry tomahawk, sztylet codiego
- spodnie i pasek pod hp zależnie od poziomu
* zielone spodnie w kratę
* żółte czapsy
* szlacheckie kowbojskie spodnie

* szary ćwiekowany pas
* brązowy pas z czaszką
* pas calamity jane

Z tymi przedmiotami możemy otrzymać optymalne bonusy w trakcie walki o fort wszystko inwestując w hp.

Przykład:
W ubraniu pod atak na 78 lvlu z wszystkimi punktami danym w hp mam takie o to bonusy. Ze spodni używam żółtych czapsów a pas mam brązowy z czaszką:
- 85 wytrzymałość
- 23 dowodzenie (z czarnym stetsonem)
- 25 celowanie
- 15 unik

W pełni starcza, żeby przyzwoicie trafiać. Żaden bonusowiec nie przekona mnie, że danie po 80 punktów w owe umiejki sprawi, że lepiej będą celować... a robią to kosztem hp, które przy ataku jest niezbędne, aby przełamać umocnienia.

Teraz obrona
W obronie zamiast brązowego płaszcza zakładamy indiańskie ubranie razem z mustangiem. Bonusy wyglądają tak:
- 25 chowanie się
- 23 dowodzenie
- 26 celowanie
- 22 unik

W połączeniu z umocnieniami macie gwarancje, że większość Waszych strzałów dosięgnie celu.

Wszystkie punkty dajemy w siłę i punkty życia. Bycie koksem jest cool ;]

Tak więc moi drodzy. Chcecie mieć dobrego fortowca?
Kupujecie wyżej wymienione przedmioty i wszystkie punkty ładujecie w HP. Wy będziecie zadowoleni, Wasi dowódcy będą zadowoleni a i Wasi współtowarzysze, którzy zazwyczaj zasłaniali Wam tyłki też będą zadowoleni.


Pozdrawiam Smoke
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser

Gość
Gość
a ja je k.... mam i sie pytam czy sa dla zołnierza od sandałów
 
Status
Zamknięty.
Do góry