Mój mały poradnik fortowy

  • Rozpoczynający wątek Smoke87
  • Data rozpoczęcia
Status
Zamknięty.

DeletedUser

Gość
Gość
Aktualnie na jedenastym świecie mam postać robioną pod bitwy o fort.
Uznałem, że najbardziej przydatną cechą do robienia takiej postaci jest sprawność z racji tego, że jako jedyna dziedzina ma aż dwie umiejętności obronne przydatne podczas bitwy:
Unik oraz chowanie się.
Co prawda w pojedynkach jestem żałosny(no, chyba że przeciwnik ma słabe celowanie, ale to inna bajka), jednak jeżeli rozdaje się równomiernie punkty we wszystkie cechy fortowe, można dość szybko zrobić lwią część questów do 30 lvla a później mieć całkiem sensowne prace (na 31 lvlu mam 4 prace, gdzie każda daje mi PRZYNAJMNIEJ 30% punktów doświadczenia).
Jeżeli zaś chodzi o kombinowanie sobie zestawu pod fort taką postacią: no cóż, łatwo nie jest, jednak nawet i bez świetnego zestawu na forcie powinniśmy robić wyrzyn (stojąc oczywiście za tankami).

Szanuję poglądy, ale mam odmienną koncepcję. Najlepszą umiejętnością pod forty jest siła. Dlaczego?
1. Życie, które moim zdaniem jest podstawą dla dobrego fortowca.
2. Wytrzymałość.
3. Przydatne umiejętności do takich prac jak wydobycie ropy, karczowanie lasu, budowa wiatraków, budowa posiadłości, pilotowanie parowców kołowych. W połączeniu z dowodzeniem prace te dość szybko stają się dostępne.
4. Jeśli kiedyś zapragnie się zostać pojedynkowiczem po reskillu to nie ma aż dużo roboty jak w przypadku dawania w sprawność.
5. Przy takim buildzie zostaje się "tankiem" jak to nazwałeś i nie trzeba się wiecznie chować za kolegami. Gorzej jak koledzy będą mieli dość tego, że ciągle stoją w pierwszej linii.
6. Uniki wcale nie są najważniejsze. Często zdarzają się walki w których przeciwnik nie odda do nas nawet jednego strzału. Co do chowania się...i tak w obronie największe bonusy dają umocnienia.

Myślę, że takie uzasadnienie wystarczy :)

Kilka nie dociągnięć i kilka błędów ogólnie pomocni i brawo dla autora za chęć napisania i pomocy słabszym graczom.

Dziękuję za uznanie... a możesz mi wskazać te niedociągnięcia i błędy? :)
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser5011

Gość
Gość
Szanuję poglądy, ale mam odmienną koncepcję. Najlepszą umiejętnością pod forty jest siła. Dlaczego?
1. Życie, które moim zdaniem jest podstawą dla dobrego fortowca.
2. Wytrzymałość.
3. Przydatne umiejętności do takich prac jak wydobycie ropy, karczowanie lasu, budowa wiatraków, budowa posiadłości, pilotowanie parowców kołowych. W połączeniu z dowodzeniem prace te dość szybko stają się dostępne.
4. Jeśli kiedyś zapragnie się zostać pojedynkowiczem po reskillu to nie ma aż dużo roboty jak w przypadku dawania w sprawność.
5. Przy takim buildzie zostaje się "tankiem" jak to nazwałeś i nie trzeba się wiecznie chować za kolegami. Gorzej jak koledzy będą mieli dość tego, że ciągle stoją w pierwszej linii.
6. Uniki wcale nie są najważniejsze. Często zdarzają się walki w których przeciwnik nie odda do nas nawet jednego strzału. Co do chowania się...i tak w obronie największe bonusy dają umocnienia.

Myślę, że takie uzasadnienie wystarczy :)



Dziękuję za uznanie... a możesz mi wskazać te niedociągnięcia i błędy? :)
Okay, to pozwolisz, że odpowiem po kolei na twoje uzasadnienia ;)
1. Przyznam, życie jest ważną umiejętnością każdej postaci fortowej- jednak jeżeli dobrze się dobierze zestaw pod klasę postaci można zyskać bez problemu do trzystu dodatkowych punktów życia. Nie jest więc źle.
2. Chowanie się oraz unik- wierz mi, że dwie lub trzy postacie stojące na murach obronnych z wysokimi współczynnikami uniku oraz chowania się są w stanie wytrzymać naprawdę wiele nawet mimo względnie niskiego poziomu hp- jeżeli przeciwnik stoi na ziemi, możesz dodatkowo obniżyć jego współczynnik trafienia.
3. Rozdając równomiernie wszystkie umiejętności fortowe z naciskiem na cechę sprawność masz w późniejszym czasie dostęp do prac takich jak łapanie koni lub Pony express: naprawdę niewielu graczy może wykonywać tą pracę, dzięki czemu możliwością jej wykonywania już możesz zarabiać dla miasta niezłe sumki pieniędzy z wymiany handlowej. Po dobrym dogadaniu się z szefostwem jesteś praktycznie zwolniony z opłat na miasto, dzięki czemu masz fundusze na przedmioty do fortu/prac/pojedynków.
4. Z tym się akurat zgodzę: jeżeli chciałbyś być potem pojedynkowiczem- masz przechlapane. Co prawda sprawności cofać nie trzeba, jednak już wszystkie umiejętności tak: a to kosztuje sporo kasy. Jeżeli jednak chce się ciągle walczyć o forty (osobiście wolę je niż pojedynki) to moja ścieżka również jest dobra.
5. Jest wielu ludzi, którzy są "masochistami" i nie przeszkadza im wcale przyjmowanie na siebie ostrzału wroga. Jeżeli masz na 40 lvlu 1,6k życia to nie powiesz mi, że nie osłoniłbyś kolegów parę tur ;).
6. Uniki nie są faktycznie najważniejsze, jednak bardzo pomagają. Szczególnie ważny on jest przy małych bitwach, gdzie naprzeciwko siebie stają oddziały powiedzmy 10 na 10 osób (wiadomo, jak się wywołuje parę bitew, to najczęściej wróg odpowiada ogniem atakując inny, nawet mały fort niewielkim oddziałem).
A co do umocnień oraz chowania się: Sytuacja nie wygląda różowo, kiedy fort jest świeżo zajęty, nie ma umocnień a wróg próbuje go odzyskać. Takie sytuacje zdarzają się dość często ;).
Podsumowując: Żadna postać nie jest doskonała, każda ma swoje plusy oraz minusy.
Jak wcześniej powiedziałem, przyznaję się że moja postać na pojedynkach jest leszczem, jednak sądzę, że na forcie jako strzelec dalekiego zasięgu będzie sobie radzić doskonale.

Niedociągnięć natomiast nie zauważyłem ;)
 

DeletedUser

Gość
Gość
Tak jak już mówiłem każdy może mieć swoją koncepcję. Jakby każdy miał takie same poglądy to by było nudno ;)

Pozwól jednak, że odpowiem na Twoje uzasadnienia uzasadnień ;)

Okay, to pozwolisz, że odpowiem po kolei na twoje uzasadnienia
1. Przyznam, życie jest ważną umiejętnością każdej postaci fortowej- jednak jeżeli dobrze się dobierze zestaw pod klasę postaci można zyskać bez problemu do trzystu dodatkowych punktów życia. Nie jest więc źle.
2. Chowanie się oraz unik- wierz mi, że dwie lub trzy postacie stojące na murach obronnych z wysokimi współczynnikami uniku oraz chowania się są w stanie wytrzymać naprawdę wiele nawet mimo względnie niskiego poziomu hp- jeżeli przeciwnik stoi na ziemi, możesz dodatkowo obniżyć jego współczynnik trafienia.
3. Rozdając równomiernie wszystkie umiejętności fortowe z naciskiem na cechę sprawność masz w późniejszym czasie dostęp do prac takich jak łapanie koni lub Pony express: naprawdę niewielu graczy może wykonywać tą pracę, dzięki czemu możliwością jej wykonywania już możesz zarabiać dla miasta niezłe sumki pieniędzy z wymiany handlowej. Po dobrym dogadaniu się z szefostwem jesteś praktycznie zwolniony z opłat na miasto, dzięki czemu masz fundusze na przedmioty do fortu/prac/pojedynków.
4. Z tym się akurat zgodzę: jeżeli chciałbyś być potem pojedynkowiczem- masz przechlapane. Co prawda sprawności cofać nie trzeba, jednak już wszystkie umiejętności tak: a to kosztuje sporo kasy. Jeżeli jednak chce się ciągle walczyć o forty (osobiście wolę je niż pojedynki) to moja ścieżka również jest dobra.
5. Jest wielu ludzi, którzy są "masochistami" i nie przeszkadza im wcale przyjmowanie na siebie ostrzału wroga. Jeżeli masz na 40 lvlu 1,6k życia to nie powiesz mi, że nie osłoniłbyś kolegów parę tur .
6. Uniki nie są faktycznie najważniejsze, jednak bardzo pomagają. Szczególnie ważny on jest przy małych bitwach, gdzie naprzeciwko siebie stają oddziały powiedzmy 10 na 10 osób (wiadomo, jak się wywołuje parę bitew, to najczęściej wróg odpowiada ogniem atakując inny, nawet mały fort niewielkim oddziałem).
A co do umocnień oraz chowania się: Sytuacja nie wygląda różowo, kiedy fort jest świeżo zajęty, nie ma umocnień a wróg próbuje go odzyskać. Takie sytuacje zdarzają się dość często .
Podsumowując: Żadna postać nie jest doskonała, każda ma swoje plusy oraz minusy.
Jak wcześniej powiedziałem, przyznaję się że moja postać na pojedynkach jest leszczem, jednak sądzę, że na forcie jako strzelec dalekiego zasięgu będzie sobie radzić doskonale.

1. Owszem. Dlatego postać dająca w siłę + ekwipunek staje się "tankiem" i najczęściej jest najbardziej pożądaną w walce o fort. Wielu dowódców jak zobaczy, że ktoś ma 2000 HP to na pewno nie pozostanie na taką postać obojętnym.

2. Przy rozbudowanym forcie każdy wytrzymuje mniej więcej tyle samo. Punkt w tą lub w tamtą nie robi różnicy. Zobacz sobie jak ogromne bonusy dają baszty i mury na 5 poziomie.
Chociaż tutaj się zgodzę. Postać z naprawdę dużym unikiem i chowaniem się w obronie wytrzyma dłużej... ale to kwestia 1-2 rund.

3. Obecnie na s10 na trąbki nie ma aż tak dużego zapotrzebowania. Każda szanująca się koalicja ma graczy do zbierania tego przedmiotu. Na s11 na początku na pewno będą trąbki poszukiwane. Jednak w pewnym momencie baszty wejdą na 5 poziom i takie Pony Express będzie do niczego. Mogłeś uzasadnić polowaniem na wilki, bo to naprawdę dobra expowa praca.

Kwestia gustu. Ja tam wolę prace wymienione tam wyżej w buildzie siła + dowodzenie:
- budowa posiadłości (71% expa)
- ochrona wozów osadników (60% expa)
- budowa wiatraków (ponad 40% i expa i kasy)
- wydobycie ropy i pilotowanie parowców (ponad 80% kasy) - bonus w postaci ropy i dzwonków
- karczowanie lasu (ponad 60% kasy)
- jest jeszcze budowa dworców i eksploracja kontynentu (powyżej 40% expa oba)

Reszta expa oczywiście będzie wpadać za walkę w fortach.

4. Tutaj mamy zgode ;]

5. Jest dokładnie odwrotnie. Ludzi zdolnych do poświęcenia trzeba szanować. W większości przypadków, każdy woli się schować, bo dłużej postrzela...
Zresztą przy wejściu na umocnienia rozbudowane, parę tur nie wytrzymasz na samej szpicy. Ginie się po turze lub dwóch.

Słowem: Jeśli masz w teamie aż tak wielu "masochistów" to masz szczęście. Chciałbym zobaczyć ich w akcji i czy rzeczywiście tak chętnie się poświęcają :)

6. Owszem zdarza się... ale na s10 z natury są fulle, więc nie jestem przyzwyczajony do walk 10 na 10 ;p
Na s11 na pewno przez długi czas też będą komplety. Wolę zatem dobrze strzelać niż unikać strzałów (w końcu exp jest głównie za obrażenia i omdlenia)

Nie ma jednak sensu się spierać. Postacie sprawdzą się w praniu i wtedy będzie można porozmawiać ;)
Pozdrawiam
 

DeletedUser5011

Gość
Gość
Nie chce mi się odpowiadać jużna oppowiedzi do moich odpowiedzi (ale to głupio brzmi xD).
jednak co do stania na murach i bronienia:
2-3 tury podczas bitew o małe i średnie forty, gdy jedna postać przyjmuje wszystko na siebie to jest niewyobrażalnie dużo. (w sumie z odrobiną szczęścia i przy dobrym kierowaniu postacią można wytrzymać o wiele dłużej, jednak to już jest "tylko dla wtajemniczonych" :p).
Jeżeli natomiast chodzi o prace: nie mogę narzekać, jednak pierwszy raz wchodzi mi postać w główną cechę sprawność, więc nie znam się jeszcze na jej wszystkich niuansach: z unikiem i chowaniem się daję spotrzeżenia po reskillu kiedy w te dwie umiejętności mam wpakowane po 43 pkt.
Dobra, nie przeciągam tematu, bo się do sesji uczyć miałem a się skończyło na tym, że się kłócę jaka postać jest lepsza xd.
Sprawdzimy to dzisiaj wieczorem ;].
Pozdro!
 

DeletedUser

Gość
Gość
Napisales,ze jak sie ma do rozdania 30 punktow to lepiej dac po 10 w kazde. A mnie sie wydaje,ze wlasnie ta tabelka jest zrobiona dla punktow po zsumowaniu.Np. masz 5 dowodzenia i 5 chowania sie(w obronie) co ci daje bonus +3 za 10 punktow.
 

DeletedUser

Gość
Gość
5. Jest dokładnie odwrotnie. Ludzi zdolnych do poświęcenia trzeba szanować. W większości przypadków, każdy woli się schować, bo dłużej postrzela...
Zresztą przy wejściu na umocnienia rozbudowane, parę tur nie wytrzymasz na samej szpicy. Ginie się po turze lub dwóch.

Słowem: Jeśli masz w teamie aż tak wielu "masochistów" to masz szczęście. Chciałbym zobaczyć ich w akcji i czy rzeczywiście tak chętnie się poświęcają :)

Oczywiście trafna uwaga. Trzeba, trzeba szanować, ale nikt słabszy CI na odstrzał nie pójdzie. Trzeba w tym wypadku wystawić lepszych.
Chyba, że wszyscy najlepsi to inna bajka ^^
 

DeletedUser

Gość
Gość
A ja powiem tak.
Lepiej mieć kumatych poszukiwaczy, niż "nierozgarniętych" żołnierzy.. :cool:
 

DeletedUser

Gość
Gość
Ja powiem tak:

Najlepiej mieć 50 kumatych, czerwonych żołnierzy po 2000 hp ;p
 

DeletedUser

Gość
Gość
Niezły tylko-poradnik musi być przystepny, treściwy i trzeb awybrać najważniejsze rzeczy i lakonicznie, a zrozumiale je opisać, a u Ciebie to jest bardzo długie i się nie chce czytać-dlatego należy włuskać z tego najważniejsze rzeczy lub troch.ę to skrórić-takie jest moje zdanie.

ja się z tobą kolego nie zgadzam
po to jest długi żeby każdy mógł zrozumieć go i się czegoś więcej dowiedzieć a nie tylko urywków typu: w bitwach jest ważne dowodzenie
 

DeletedUser

Gość
Gość
Bardzo fajny poradnik. Pewnie autor się "troszkę" natrudził w napisaniu go. Gratulacje i powodzenia w tworzeniu kolejnych poradników ;)
 

DeletedUser

Gość
Gość
smoke zawadiaka idący w siłę też może być dobry w fortach;)
dobry poradnik:D
 

DeletedUser

Gość
Gość
Pewnie autor się "troszkę" natrudził w napisaniu go. Gratulacje i powodzenia w tworzeniu kolejnych poradników

Czy natrudził? Raczej nie. Pisanie takich rzeczy sprawa mi przyjemność ;)

smoke zawadiaka idący w siłę też może być dobry w fortach

Ależ oczywiście. Nigdzie w poradniku nie napisałem, że tak być nie może ;)
 

DeletedUser

Gość
Gość
Co wy macie do Zawadiaków...

Nie wiem, dlaczego nikomu nie podoba się klasa postaci Zawadiaka.
Gram nim na 8 św i dobrze mi sie gra...a gdyby oni byli aż tacy źli, to z pewnością tyle osób by ich nie brało...więc na prawdę czy ktoś mi to wyjaśni?
A co do poradnika to gratki :) sam mam doświadczenie z walk o forty ale nawet ja czegoś się dowiedziałem...
 

DeletedUser

Gość
Gość
Mam może głupie pytanie: Jak się poruszać na bitwie fortowej?
 

DeletedUser16838

Gość
Gość
Pytanie wcale nie jest głupie. Wielu początkujących graczy ma problem z poruszaniem się w forcie.
Nie wiem co wiesz a co nie więc wybacz jeżeli poruszę kwestie ci już znane i oczywiste.

Na mapce fortowej jesteś żółtą postacią. Przed bitwą możesz ją ustawiać jak chcesz i przestawiać w dowolne miejsce. Wystarczy najechać myszką na postać i przytrzymać ją lewym przyciskiem myszy i upuścić w innym miejscu. Drugie kliknięcie jest wyborem dokąd ma twoja postać zmierzać. Wygląda jak czerwony punkcik lub mała strzałka mieszcząca się w jednej krateczce. Jak jesteś online na bitwie możesz ją ustawić na siebie bo i tak będziesz ją samodzielnie kierował podczas rozgrywki. Jeżeli jesteś offline podczas bitwy to musisz ją ustawić wg taktyki która najczęściej jest wysyłana wraz z informacją o ataku czy obronie fortu. Ten czerwony punkcik również przed bitwą możesz przełożyć w każde inne miejsce na tych samych zasadach co przemieszczanie postaci.

Poruszanie postacią podczas bitwy. Klikasz na siebie (żółta postać) i jak pojawi się strzałeczka kierujesz ją w miejsce gdzie chcesz aby się znajdowała w następnej rundzie. Klikasz na krateczkę i pojawi ci się czerwonawa strzałka docelowa.

Polecam poruszać się po jednym sektorze (wtedy możesz z dużą dozą prawdopodobieństwa określić gdzie postać się znajdzie w następnej rundzie, bo niekoniecznie tam gdzie dokładnie chciałeś). Jeżeli zaś ustawisz ruch postacią na kilka sektorów na przód to może iść w zupełnie innym kierunku niż zaplanowałeś (np. na mur lub basztę). Jeżeli ustawisz o jeden sektor to albo postać znajdzie się w tym sektorze albo po prostu zostanie na miejscu.

To chyba tyle ;)
 

DeletedUser

Gość
Gość
marudy

Ludzie chłopisko się napracowało nad poradnikiem a wy mu mącicie w głowie bo to wam się nie podoba to innym razem tamto.!!!!

Co to ma być !!!! Koncert życzeń !!????

Podziękujcie lepiej że że teraz macie jako takie pojęcie jak rozkładać punkty a marudzenie zostawcie dla siebie.

Poradnik na "5+"
 

DeletedUser

Gość
Gość
Poradnik baardzo dobry. Napisany szczegółowo bez szczegółowych błędów. N pewno się przyda. Umieściłem go na forum mojego miasta. Oczywiście uwzględniłem, ze napisałes go Ty. Mam nadzieję, że nie masz nic przeciwko temu.?
 

DeletedUser

Gość
Gość
Dawno nie odwiedzałem tej części forum. Cieszy mnie, że poradnik jest wciąż żywy i nie został jeszcze zapomniany :)

Absolutnie nie mam nic przeciwko jego rozpowszechnianiu. W końcu powstał dla ludzi i jeśli okazuje się pomocny to pozostaje tylko się cieszyć ;)
 

DeletedUser

Gość
Gość
ja tu często zaglądam przy rozdawaniu punktów. naprawdę dobrze napisany :)
 
Status
Zamknięty.
Do góry