Podniesienie limitu poziomu:
- Podniesienie maksymalnego poziomu do 150.
- Nowa zawartość (przedmioty, zadania, prace).
- Odkrycie środkowej części mapy.
Nowe prace i produkty to fajna rzecz, odkrycie środka mapy ciekawe, lecz niektóre z nowych itemów nie wyglądają należycie, ba, większość, ba, niemalże wszystkie. Nowy poziom = nowy cel dla starych graczy, który może ich zatrzymać na dłużej. Dodanie do tej gry nowej zawartości może jej jednak niestety nie uratować...
Sklepik premium
- Wersja dla mniejszych rozdzielczości ekranu.
- Kilka drobnych usprawnień.
- Automatyczne zniżki i mechanizmy eventowe.
Niby drobne usprawnienia, ale cieszą. Zaraz zaraz, zatrzymajmy się na moment, porozmawiajmy o komercjalizacji gry. Rozumiem, że IG może nie starczyć kasy na utrzymanie serwerów. Były bryłki, automatyzacje, bonusy postaci, wyższe zarobki, potem skracanie podróży, natychmiastowe dostarczanie przedmiotów z targu, w końcu kupno skrzyń i itemów różnej maści w sklepie. Gra staje się mniej popularna, lecz możnaby z niej nie robić pay2win.
Fort eventowy
- Kontrolowany przez członków TWT i Zespół Eventowy będzie używany do eventów fortowych i konkursów.
- Możliwość włączenia kilku dodatkowych ustawień jak domyślna ochrona przed przejęciem, krótszy czas oczekiwania na bitwę, możliwość dodania NPC i specjalnych nagród.
- Będzie zlokalizowany w środku mapy.
Na razie wstrzymam się z komentarzem do czasu pierwszego eventu w tym forcie, pomysł ma potencjał lecz trzeba go dobrze wykorzystać. Jak na razie fort stoi i jest kontrolowany przez miasto posiadające 0 mieszkańców(przynajmniej na Świecie 1).
Instancje Multiplayerowe
- Oparte na mechanice z bitew fortowych misje dla 5-20 graczy (np. polowanie na niedźwiedzie).
- Specjalne nagrody.
- Mogą być rozgrywane w trakcie wykonywania innych czynności w grze (pracy, spania w hotelu itd.).
Jedna z najciekawszych zmian proponowanych w tegorocznej mapie drogowej, IG ma tu wielkie pole do popisu, różne możliwości, scenariusze, martwi mnie tylko możliwość wykonywania ich podczas innych czynności. Trochę to nierealistyczne, nieprawdaż?
Światy eventowe i przyspieszone
- Limitowane czasowo światy eventowe.
- Specjalne cele do osiągnięcia (ostatni żywy gracz, znalezienie danego przedmiotu jako pierwszy, osiągnięcie określonego poziomu).
- Jeden świat eventowy na wersję językową i/lub jeden globalny świat eventowy.
Ciekawi mnie "przyspieszenie gry", przecież 15-sekundowe prace już mamy, za bryłki możemy przy pomocy proszku ze skorupy rakietowego żółwia niemalże teleportować się z miejsca na miejsce. Dziesięciokrotne przyspieszenie oznaczałoby między innymi półtorasekundowe prace i minutowe pojedynki. Ciekawe...
Poprawki w rankingu
- Zbalansowanie rankingu (przykładowo rankingu miast).
- Nowe zestawienia (rzemiosło, bitwy fortowe, rozbudowa).
- Rankingi czasowe.
Pomyślałem o przykładzie rankingu czasowego - ilość zdobytego expa w ciągu ostatniego tygodnia. Tutaj kolejność graczy nie będzie się raczej zbytnio różniła od kolejności w zwykłym rankingu doświadczenia - wiadomo że gracze z wyższym lvlem będą go zdobywali więcej. Mimo wszystko jest to interesująca propozycja.
System pojedynkowy
- Porównanie różnych koncepcji.
- Wprowadzenie już gotowego prototypu interaktywnego systemu pojedynków opartego na aktywnych umiejętnościach.
- Zmiany w balansie pojedynków.
Pojedynki, czyli coś, z czym IG męczy się od już tak dawna, że najwięksi weterani nie pamiętają. Został zniszczony przez zniwelowanie wpływu taktyki i zaskoczenia. Wszelka poprawa w mojej opinii powinna oznaczać włączenie spowrotem odstawionych w kąt umiejętności. Ciekawe, czy intereaktywność będzie polegała na klikaniu lewym przyciskiem myszy w przeciwnika, o ile w ogóle zostanie wprowadzona.
Tablica ogłoszeń
- Rozwiązanie problemów szpiegów i graczy, którzy nie są zainteresowani pozostaniem w mieście.
- Zwiększenie użyteczności i poprawa interfejsu.
Tablica ogłoszeń - kolejna rzecz, która ułatwia grę i bez której kiedyś jakoś dało się żyć(ledwo). Może być, byleby IG nie poświęcało temu detalowi całej swej uwagi
Nowy styl forum
- Już czas, nie?
- Nowy wygląd forum
- Aktualizacja vBulletin do wersji 5.1
Nowy styl forum? W mojej opinii powinien pozostać obecny i nie jest to najwyższy czas, The West 2.0 już zniechęcił do gry wielu weteranów, forum powinno pozostać tak tradycyjne, jak było. Chyba, że dacie możliwość zmiany wyglądu forum z nowego na tradycyjny.
Handel między graczami
- Umożliwienie bezpośredniego transferu przedmiotów lub handlu między dwoma graczami.
- Możliwość bezpośredniego handlu tylko z graczami z miasta lub znajomych.
Bezpośredni transfer przedmiotów? Znowu będzie narzekanie na potencjalny wzrost ilości multikont, jak to było przy przelewaniu dolarów. Sam jestem temu przeciwny.
Ulepszenia w rzemiośle
- Podniesienie maksymalnego poziomu rzemiosła.
- Więcej przepisów.
- Zwiększenie funkcjonalności interfejsu.
Nowa zawartość w rzemiośle = nowe poziomy, może nowe questy z tym związane? Miejmy nadzieję że IG się postara i zrobi coś ciekawego i żeby itemy nie dawały zbyt wysokich bonusów.
Czas podróży (kolej)
- Przyspieszenie czasu podróży na mapie.
- Możliwe, że z użyciem stacji kolejowych do wybudowania w miastach.
Jedna z najciekawszych informacji w tej mapie drogowej, budowa torów i stacji kolejowych może połączyć graczy, może być kolejnym zajęciem dla bobów poza wieczną rozbudową Kościoła w miastach. Oczywiście w grę mogą również wejść w tym wypadku bilety kolejowe, rozkład jazdy pociągów(a nie pociąg na zawołanie) a nawet pociągi towarowe przewożące towary z targu do kupującego.
Nowa strona główna
- Nowoczesny wygląd.
- Więcej informacji na temat gry.
- Więcej zrzutów ekranu, grafik koncepcyjnych i filmów z gry.
W mojej skromnej opinii pierwsza strona główna była najlepsza, tak jakoś czuję nostalgię i sentyment. Obojętne są mi zmiany na stronie głównej, interesuje mnie raczej sama gra.
I to by było na tyle jeśli chodzi o moją skromną opinię na temat tegorocznej mapy drogowej. Podsumowując, znając życie, i tak większość propozycji z mapy drogowej nie wejdzie w życie lub rozczaruje graczy, kiedy już się pojawią, bądźmy jednak optymistami i czekajmy na dobre zmiany, które przywrócą grze jej dawny blask i świetność.