Podróże-Niebezpieczeństwo/Szczęście v.2

  • Rozpoczynający wątek DeletedUser11341
  • Data rozpoczęcia

I jak? :P


  • W sumie głosujących
    449
Status
Zamknięty.

DeletedUser

Gość
Gość
Energia jest pobierana gdy zatwierdzasz wybór pracy. Jeżeli wykożystasz całą energię i masz 0 to nic nie stracisz (np masz 24 punkty energii, idziesz polować na bobry na 2h - masz 0 energii, trafiasz na zdażenie ze stratą energii i nic nie tracisz, masz nadal 0)
 

DeletedUser

Gość
Gość
wejdź w pom ysły wprowadzone do gry i i możliwe do wprowadzenia co do tego co powiedział bukimi to w walkach ze zwierzętami mogło by się lcziyć obchdzenie si e z nimi ja bym porponowal jazde konnom czemu zeby było większe prawdobdobienstwo ze ominiesz zwierze a koniu

podnise ten temat b troche spadł
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser

Gość
Gość
Pomysł świetnie opracowany, ale niektóre teksty trzeba by zmienić np:

Pomagasz myśliwym w polowaniu. Wynagradzają cię za to.
Pomagasz farmerowi zaganiać bydło. Dostajesz od niego trochę jedzenia.

Nie można brać udziału w polowaniu podczas wędrówki, bo od tego są prace. Tak samo z tym bydłem: jest praca hodowla krów. To są bardziej czynności długotrwałe a nie wypadki podczas drogi.

Ale ogólnie bardzo mi się podoba. Jestem za.
 

DeletedUser

Gość
Gość
Pomysł wymaga doszlifowania, zbilansowania wszyskich wydarzeń, ale to tak jak z wiekszością propozycji. Puki co wstrzymam się od głosu.

Mam zastrzeżenia do straty życia, powinno to być tylko kilka punktów, inaczej będzie to bardzo irytujące.
Ale mogę zaproponować alternatywę do obrażeń podczas przemieszczania się po świecie. Nasza postać zamiast odrazu kaleczyć sie co chwila, lub znajdować przedmioty mogłaby się zwyczajnie spóźnić (na przykład wystraszony koń, zgubienie się, ulewny deszcz zmieniający ziemię w błoto) o kilka % zakładanego czasu podróży, lub też przyjechać nieco przed czasem (załapać się na darmową podróż w pociągu, w wagonie bydlęcym, gdy mamy konia, albo w salonce, gdy idziemy z buta, znaleźć skrót którego nie ma na mapie, spotkać indiańskiego przewodnika). Być może postać mogła by stracić kilka punktów energii (kilka, 1 - 10, więcej to za dużo) (udar słoneczny, podtopienie podczas przeprawy przez rzekę, choroba - strata energii zamiast życia, ucieczka przed rozpędzonym stadem bydła), lub zyskac kilka punktów ekstra (tylko kilka) (strumień z orzeźwiającą wodą, wyjątkowo smaczne jagody, eliksir od konowała, przespanie się przy ognisku poszukiwacza skarbu)

:)

Z energią średnio mi się podoba bo faktycznie można mieć coś zaplanowanego (np pojedynek) a tu dochodzimy do miasta i zamiast 12 mamy 9 pkt energii i z pojedynku nici. Tutaj nie pomoże to że energię odbiera nam w momencie wyznaczania bo możemy chcieć przeprowadzić 2-3 ataki i nam na kolejne braknie itp.

A jakie masz zastrzeżenia do pkt życia? W porównaniu z wypadkami przy pracach zaproponowane obrażenia są przecież śmiesznie małe. 100-odporność to przecież bardzo niewiele. Zmienia dużo dla osób które wracają ledwo żywi z pola walki ale poza tym to kto naprawdę odczuje stratę ok 50 pkt życia? Albo nawet 100 czy więcej przyjmując walkę ze zwierzakiem?
 

DeletedUser

Gość
Gość
Nie mam zastrzeżeń do straty punktów życia jako takiej, ograniczyłbym ją jednak. Tak samo jak z energią, góra kilka punktów.
Jeżeli ktoś planował pojedynek i popsuło mu szyki to, że stracił np 4 punkty energii, cóż, o to przecież chodzi (między innymi) w tym temacie: jest to urozmaicenie i trzeba brać pod uwagę takie niebezpieczeństwo i przygotować się na to, że trzeba będzie poczekać aż energia się odnowi, zapłacić za hotel albo po prostu wyruszyć w podróż z nieco większą ilością energii niż potrzebujemy :) Nie widzę tu żadnego problemu i większego uniedogodnienia niż strata życia (potencjalnie zagrażająca nawet omdleniem, strata wszystkich pieniędzy, które mamy przy sobie i całej energii).
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser7098

Gość
Gość
Pomysł świetnie opracowany, ale niektóre teksty trzeba by zmienić np:



Nie można brać udziału w polowaniu podczas wędrówki, bo od tego są prace. Tak samo z tym bydłem: jest praca hodowla krów. To są bardziej czynności długotrwałe a nie wypadki podczas drogi.

Ale ogólnie bardzo mi się podoba. Jestem za.

To byłoby możliwe. Płoszysz bizona i wpada w pułapkę myśliwego. Albo stado krów biegnie na ciebie, a ty zagradzasz im drogę.
 

DeletedUser11341

Gość
Gość
Pomyślałem o zmianach w obliczaniu obrażeń i wartości naszego znaleziska :D Wyglądało by to tak:
-Odporność i wytrzymałość mogłaby zmniejszać skutki wypadków
Obrażenia = 50 - (odporność + wytrzymałość) + lvl. Wartość obrażeń wahała by się o 20 punktów.
Były by 3 przedziały obrażeń. Pierwszy przedział to obrażenia podstawowe, czyli te z wzoru. Przedział drugi to dolna granica obrażeń z przedziału drugiego - 10. Przedział trzeci zaczyna się od górnej granicy obrażeń z przedziału I + 20.
Teraz wyjaśnienie:
Prawdopodobieństwo na trafienie obrażeń w danego przedziału wynosiła by: I przedział - 50%, a II i III przedział to 25% np. mamy postać na 30 poziomie, 15 wytrzymałości i 5 odporności. Możliwe obrażenia:
I przedział - obrażenia od 40 do 80 punktów
II przedział - od 30 do 40
III przedział - od 40 do 60
Po co te obszary? - Dzięki temu będziemy mieli mniejszą szanse na otrzymanie wysokich oraz strasznie niskich obrażeń, zyskując przy tym większy rozrzut obrażeń (większe ryzyko :D)

-Sprawność manualna mogła by wpływać na wartość znalezionego skarbu. Np wylosowało nam znalezienie skarbu. Jego wartość to 100$+2*sprawność manualna + lvl. Wartość wahała by się o 30$. Tutaj były by 2 przedziały. Drugi przedział zaczynał by się przy górnej granicy pierwszego + 200$. Szanse na wylosowanie przedziału I = 80%, a na II = 20%
Czyli np. mamy 30 lvl oraz 30 sprawności manualnej.
Nasz skarb miałby wartość:
I przedział - od 160$ do 220$
II przedział - od 220$ do 420$

Co o tym sądzicie? Trzeba coś zmienić? Napisałem najpierw tutaj przed edytowaniem głównego posta, bo chciałem się przekonać czy się Wam spodoba :p

down: Chyba masz rację. Po prostu zwiększę rozrzut
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser

Gość
Gość
Moim zdaniem z przedziałami za dużo kombinowania.
Wystarczy zwiększyć rozrzut żeby losowanie wpłynęło na to jakie obrażenia dostaniemy.

Jeśli rozrzut będzie odpowiednio duży to czasem obrażenia będą małe, czasem większe a czasem takie średnie. Tak samo z wartością skarbu.
 

DeletedUser

Gość
Gość
Pisać do Team !!!!!!!!
Z tym pomysłem !!!!!!!!

Ehhh raczej się tak nie da :(. Bo to trzeba napisać do twórców the westa czyli do Inno Games :rolleyes:. Bo jakby tylko u nas wprowadzali coś takiego to byłby chaos bo nie wiem czy zauważyłeś, ale każda nowa rzecz wchodzi na każdy the west a nie na jeden. :eek:
 

DeletedUser7133

Gość
Gość
Głosuję na nie. I zgodnie z życzeniem autora - podaję uzasadnienie:
Jestem przeciwny ułatwianiu gry "na siłę".
Jedni miesiącami będą ciężko pracować w celu zdobycia dobrych itemów, rozsądnie i z planem inwestując swoje punkty cech i umiejętności, ponosząc wszelkie negatywne konsekwencje przyjętej strategii, a inni - np. początkujący - będą mogli, praktycznie dzięki rzutowi kostką, bez żadnego wysiłku i żadnych poświęceń, dostać "prezent od losu"...
Ja tego nie kupuję. Już mi wystarczy losowości w zdobywaniu expa (ostatnio coś około 80 pkt za 2h polowania na grizli, przy motywacji 100% i około 70 punktach pracy...). :(
 

DeletedUser

Gość
Gość
Głosuję na nie. I zgodnie z życzeniem autora - podaję uzasadnienie:
Jestem przeciwny ułatwianiu gry "na siłę".
Jedni miesiącami będą ciężko pracować w celu zdobycia dobrych itemów, rozsądnie i z planem inwestując swoje punkty cech i umiejętności, ponosząc wszelkie negatywne konsekwencje przyjętej strategii, a inni - np. początkujący - będą mogli, praktycznie dzięki rzutowi kostką, bez żadnego wysiłku i żadnych poświęceń, dostać "prezent od losu"...
Ja tego nie kupuję. Już mi wystarczy losowości w zdobywaniu expa (ostatnio coś około 80 pkt za 2h polowania na grizli, przy motywacji 100% i około 70 punktach pracy...). :(

Nie zgodzę się z twierdzeniem że początkujący dostaną prezent od losu.
Jeśli wartość skarbu zależy od umiejętności np sprawności manualnej to początkujący gracze nie znajdą prawie nic.
Poza tym to nie tylko ułatwienie ale i utrudnienie. Innymi słowy - urozmaicenie.

Jeśli nie możesz sie pogodzić z losowością to West to nie gra dla Ciebie - gdzie losowane jest WSZYSTKO od kasy przez doświadczenie po wyniki pojedynku.
W grach typu Travian czy Plemiona możesz sobie wstawić wojska w kalkulator i masz wynik walki zanim się odbędzie - to gra bardziej dla Ciebie = bez niespodzianek :rolleyes:
 

DeletedUser7133

Gość
Gość
Nie zgodzę się z twierdzeniem że początkujący dostaną prezent od losu.
Jeśli wartość skarbu zależy od umiejętności np sprawności manualnej to początkujący gracze nie znajdą prawie nic.
Poza tym to nie tylko ułatwienie ale i utrudnienie. Innymi słowy - urozmaicenie.

Jeśli nie możesz sie pogodzić z losowością to West to nie gra dla Ciebie - gdzie losowane jest WSZYSTKO od kasy przez doświadczenie po wyniki pojedynku.
W grach typu Travian czy Plemiona możesz sobie wstawić wojska w kalkulator i masz wynik walki zanim się odbędzie - to gra bardziej dla Ciebie = bez niespodzianek :rolleyes:

Losowość sama w sobie jest OK (sądzisz, że dobiłbym do 79 lvl-a gdyby The West - jak twierdzisz - nie był grą dla mnie?...:rolleyes:), tylko rozmiar rozrzutu wartości losowej chwilami mnie załamuje... :p

A dlaczego "sprawność manualna", a nie np. "dowodzenie"?...
Z moich doświadczeń wynika, że "sprawność manualna" przydaje się na niskich levelach. Później można ją śmiało zredukować do minimum. Posługując się wzorem z pierwszego postu miałbym szansę na skarb o wartości od 123$ do 323$. Dwu-, czterokrotność tej wartości "zarabiam" bez wysiłku w wykonywanych pracach codziennie. Dla mnie to żaden bonus. Dla gracza z podanego na początku wątku przykładu (30 lvl) 70$ - 270$ to kupa pieniądza! Dalej uważasz, że pomysł nie promuje "słabszych"?...:rolleyes:
Jeśli już, to wprowadźmy inny wzór: lvl x 30 (+-50%). Gracz na lvl 30 będzie miał szansę na skarb wart 450$-1350$, a taki na 80 lvl odpowiednio: 1200$-3600$. Żeby nie było zbyt łatwo o wyższe wartości z tych przedziałów proponuję rozkład normalny z dodatnim współczynnikiem skośności.

Póki co upieram się, że obecny kształt pomysłu nie jest "uczciwy". A za takim rozwiązaniem nie mogłem zagłosować.
 

DeletedUser

Gość
Gość
Losowość sama w sobie jest OK (sądzisz, że dobiłbym do 79 lvl-a gdyby The West - jak twierdzisz - nie był grą dla mnie?...:rolleyes:), tylko rozmiar rozrzutu wartości losowej chwilami mnie załamuje... :p

A dlaczego "sprawność manualna", a nie np. "dowodzenie"?...
Z moich doświadczeń wynika, że "sprawność manualna" przydaje się na niskich levelach. Później można ją śmiało zredukować do minimum. Posługując się wzorem z pierwszego postu miałbym szansę na skarb o wartości od 123$ do 323$. Dwu-, czterokrotność tej wartości "zarabiam" bez wysiłku w wykonywanych pracach codziennie. Dla mnie to żaden bonus. Dla gracza z podanego na początku wątku przykładu (30 lvl) 70$ - 270$ to kupa pieniądza! Dalej uważasz, że pomysł nie promuje "słabszych"?...:rolleyes:
Jeśli już, to wprowadźmy inny wzór: lvl x 30 (+-50%). Gracz na lvl 30 będzie miał szansę na skarb wart 450$-1350$, a taki na 80 lvl odpowiednio: 1200$-3600$. Żeby nie było zbyt łatwo o wyższe wartości z tych przedziałów proponuję rozkład normalny z dodatnim współczynnikiem skośności.

Póki co upieram się, że obecny kształt pomysłu nie jest "uczciwy". A za takim rozwiązaniem nie mogłem zagłosować.

Naprawdę uważasz że nawet maksymalna nagroda gracza z 30 lvl (270$) to kupa kasy? Przyjmując że akurat trafimy na losowe zdarzenie (mała szansa) i że będzie to akurat pozytywne zdarzenie (szansa jeszcze mniejsza) i będzie nią skarb (szansa malutka) to jakie są wtedy szanse że jeszcze do tego będzie to maksymalna wartość skarbu?

Przedmioty o wartości 270$ można bez problemu znaleźć w pracach z dość małym szczęściem - a w związku z tym - wykonywanych na niższych poziomach...

Pytanie: dlaczego sprawność manualna a nie np dowodzenie?
W propozycji kieruję się tym jakie zdolności mają swoje zastosowanie a jakie nie (póki co) - nie licząc samych punktów do pracy.
W walkach korzystamy z celowania, uniku, refleksu, odporności, strzelania, siły uderzenia, zaskoczenia i taktyki, pky życia.
Teraz w fortach dodano korzystanie z:
dowodzenia (liczone jakby podwójnie bo i jako unik i jako celowanie), wytrzymałość, chowanie się.
Jazda konna daje nam szybkość poruszania się.

Zostaje niewiele zdolności które do tej pory nie mają swojego drugiego zastosowania.
Z tego powodu uważam że w zdarzeniach losowych warto brać pod uwagę właśnie te niewykorzystane zdolności a więc:
- obchodzenie się ze zwierzętami (np właśnie do walk z losowo spotkanymi zwierzakami)
- sprawność manualną (do wartości skarbu)
Można też skorzystać z handlu, zakładania pułapek, pływania, budowania i naprawy.
To jakie zdolności i do jakich zdarzeń zostaną przyporządkowane i tak zależało by od ostatecznej decyzji programistów.

W ten sposób nie będzie już tak oczywiste że sprawność manualna przydaje się tylko na niskich levelach albo że mało korzyści jest z obchodzenia się ze zwierzętami. Każda lub prawie każda zdolność będzie miała swoje korzyści - będzie więcej możliwości rozwoju postaci!

Co Ty na co?
 

DeletedUser

Gość
Gość
Mam pare pomysłów

Szczęście:
-idąc znajdujesz wbita w ziemie łopatę a obok nie wielką dziurę gdy podchodzisz do niej zauważasz skrzynie ze skarbem.
-przechodzisz obok rzeki zauważasz w niej trochę pieniędzy zabierasz je ze sobą.
-znajdujesz muszle i zabierasz ją ze sobą gdy odchodzisz zauważasz chłopca który chce kupić ją za xx pieniędzy.

Wypadki:
-gdy przechodzisz przez most stajesz na obluzowaną deskę, wpadasz do rzeki i zaczęły gryźć cię piranie.
-idziesz przez las podczas burzy jedna z gałęzi spada na ciebie i zabiera ci xx życia.
-idziesz przez pustynie, nagle zrywa się silny wiatr, nie widzisz co jest przed tobą i wpadasz na kaktusa.



NIE dla Premium Reskill. To zabije grę!
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser

Gość
Gość
Ja uważam, ze powinny być też spóźnienia i przyśpieszenia jak powiedział Henio Paszczak, na przykład:
Spóźnienia (ikona:
67681071.png
):
Zgubiłeś drogę, spóźniasz się o XXX minut
Jakiś złośliwiec pokazał ci fałszywy skrót, spóźniasz się o XXX minut
Ktoś przekręcił drogowskaz, spóźniasz się o XXX minut
Koń przestraszył się huku i uciekł w las, spóźniasz się o XXX minut
Przechodzień rozpoznał cię jako poszukiwanego bandytę i byłeś przesłuchiwany przez szeryfa, spóźniasz się o XXX minut
Przedzierałeś się przez bagno, spóźniasz się o XXX minut
Zgubiłeś swój rewolwer i idziesz go poszukać, spóźniasz się o XXX minut
Zapomniałeś zabrać swojego płaszcza z saloonu, spóźniasz się o XXX minut

Przyśpieszenia (ikona:
88261657.png
)
Jakiś chłopak pokazuje ci skrót, wracasz XXX minut wcześniej
Uratowałeś Apacza przed śmiercią, w nagrodę ten oddał Ci swojego konia, wracasz XXX minut wcześniej
Idąc do mostu znalazłeś bród niezaznaczony na mapie, wracasz XXX minut wcześniej
Twój koń jest dziś w dobrej formie, wracasz XXX minut wcześniej

Co do pytania "Jakby to wyglądało" to: Mija wyznaczony czas podróży, pojawia się raport, postać pozostaje w miejscu z którego wyruszyła, wraz z wygenerowaniem raportu, dolicza się jeszcze parę minut, co do przyśpieszeń to po minięciu Przewidywany czas podroży - największe możliwe przyśpieszenie (nie większe niż czas podroży) wykonuje się losowanie, jeśli zdarzenie to przyśpieszenie, to koniec podróży, generuje się raport, ew. idzie się jeszcze parę minut, reszta tak jak normalnie. Ze strony gracza wygląda to jakby postać cały czas szła.
 

DeletedUser

Gość
Gość
GUKGWOGHP

W tej sprawie jestemna tak ,tylko zastrzeżenie mam z wartością znalezionych skarbów ,a mianowicie jest ona moim zdaniem zbyt wysoka.Proponuję ją trochę obniżyć.
 

DeletedUser

Gość
Gość
eeee za wysoka przecierz nikt nie bedzie walił tylko w manualke żeby jakieś przedmoioty zdobywać wiec logiczne chyba że to będize co najwyzej tyle ile ktos pakuje w manualke no i jeszcze los na wypadek i szczęście
 

DeletedUser

Gość
Gość
Bardzo dobry pomysł, jakby przeczytał to któś z zarządu the west podejrzewam, że by to zrobili. Gratuluję pomysłu.

Pozdrawiam: steciu9:cool:
 

DeletedUser

Gość
Gość
Błagam niech ktoś ważny to zobaczy i wprowadzi to w życie. xD

Pozdrawiam: steciu9
 

DeletedUser

Gość
Gość
Steciu9 nie pisz postu pod postem. Jest taka opcja jak edytuj :)
 
Status
Zamknięty.
Do góry