Thorsten, Product Manager
Przedstaw się, czym dokładnie się zajmujesz?
Cześć, jestem Thorsten, pracuję jako Product Manager przy The Weście. Oznacza to, że jestem odpowiedzialny za planowanie, limity czasowe, decyduję które opcje zostaną wprowadzone do gry, a które nie. Ogólnie zajmuję się teamem developerów, aby mógł pracować efektywnie.
Pracowałeś na tym stanowisku od początku?
Nie, zaczynałem jako Community Manager niemieckiej wersji TW i zostałem awansowany do tego stanowiska po roku. Dlatego właśnie moja przeszłość związana jest z bardzo przyjazną społecznością, a nie z biznesem.
Ilu ludzi pracuje nad wersją 2.0?
Dwóch grafików, dwóch designerów, 7 programistów i ekipa administrująca jak Product Manager lub Community Managerzy.
Kiedy zdecydowałeś, co będzie głównym celem wersji 2.0?
Już od dawna planowaliśmy narysowanie nowej mapy, powiedziałbym nawet że od około dwóch lat, ale było tyle innych ważnych rzeczy do zrobienia wcześniej, że odraczaliśmy ciągle tak wielkie zadanie jak redesign mapy. Ostatecznie pod koniec zeszłego roku definitywnie zdecydowaliśmy, że stworzymy wersję 2.0 Westa w 2012 roku. Potem zaczęliśmy planować, co powinniśmy w niej zawrzeć - nową mapę, nowy design ekranu i nowe rozmieszczenie miast. Nowy system prac i inne zmiany, które robimy dla przyciągnięcia nowych graczy zaplanowaliśmy wczesną wiosną tego roku. Na początku, West 2.0 był głównie zmianą graficzną, ale teraz jesteśmy dumni z tego, że udało nam się zająć różnymi starszymi problemami, w tym tutorialem. Celem wersji 2.0 jest sprawienie, że gra będzie przystępniejsza dla nowych graczy i jednocześnie nie straciła głębi.
Możesz nam zdradzić, czym chcecie się zająć później?
Myślę, że nadal mamy trochę pracy z doprowadzeniem wersji 2.0 do perfekcji. Kolejną większą rzeczą będą miasta 3D i, oczywiście, dalej chcemy przygotować zupełnie nowy, fajny system pojedynków.
Zaczęliście już pracę nad wersją 2.01 lub 2.1?
2.01 już działa na naszych komputerach developerskich, ale to tylko z przyczyn technicznych - oficjalnie oczywiście będzie to 2.0. W tym momencie nie pracujemy nad żadną inną oficjalną wersją, wszystkie siły są skoncentrowane na 2.0.
Z jakich elementów zaimplementowanych w nadchodzącej wersji 2.0 jesteś najbardziej dumny?
Naprawdę dumny jestem z nowej mapy, wygląda tak niesamowicie i nigdy nie spodziewaliśmy się, że efekt końcowy może być tak różnorodny i interesujący. Myślę także, że nowy system prac jest dużym ulepszeniem, który dużo wniesie do gry bez jej specjalnego zmieniania.
Co z własnymi miastami, rozmieszczaniem budynków? Będzie to wprowadzone w wersji 2.0?
W 2.0 nie, po prostu nie mamy wystarczająco czasu i zasobów ludzkich, by zmienić tyle rzeczy na raz. Dalej bardzo zależy nam na tej opcji i z pewnością wprowadzimy ją w jednej z kolejnych aktualizacji.
Dlaczego porzuciliście pokera?
Po prostu mieliśmy przeczucie, że poker nigdy nie działał tak, jak powinien. Zbyt wiele błędów, glitchy w gameplayu, po prostu nie grało się przyjemnie - nikt nie lubił w niego grać. Oczywiście, mogliśmy go poprawić i dalej rozwijać, ale zdecydowaliśmy, że skupimy się na innych rzeczach, na których gra może bardziej skorzystać. Oczywiście, byłoby bardziej ciekawe, gdybyśmy grali za pieniądze w grze, jednak nie zmieniłoby to zbyt wiele. Jest tyle rzeczy do zrobienia i odkrycia w wersji 2.0, poker naprawdę nie jest potrzebny. Czasami mniej jest lepsze niż więcej.
The West Mobile, wersja na Androida/iOS. Możemy się ich spodziewać w najbliższym czasie?
Pracujemy nad planem, ale prace jeszcze się nie zaczęły. Na pewno to zrobimy, ale nie mogę powiedzieć kiedy. Prawdopodobnie w przyszłym roku.