@nowakowski: mają być pojedynki przez mapę, a nie przez saloon. to chyba będzie jedną z najgorszych zmian w Weście.
nie o to mi chodzi. to bedzie glupie ale to jest pikus w porowaniniu z tym:
"Nowy system pojedynków
Obecny system (strefa celowania, uników) zostanie zmieniony na inny. Każda runda będzie się składać z ataku i ruchu. Im większy poziom pojedynków, tym więcej będzie rund (3-12).
Faza ataku:Atak to domyślnie uderzenie/strzał. Wraz z osiągnięciem umiejętności pojawią się inne możliwe akcje.
Przykłady:
* Mocne uderzenie: +50 obrażeń; 20 siła uderzenia
* Podwójny strzał: dwa strzały, niższa szansa trafienia; 20 refleks, 15 strzelanie
* Ogień zaporowy: strzały trzymają wroga na dystans, mniejsze obrażenia; 40 strzelanie
* Szturm: brak kary za złą odległość; wytrzymałość 40
* Ogłuszenie: 50% szansy że przeciwnik straci następną rundę; siła uderzenia 50
* Kopniak: Obniża szansę na trafienie o 50%; działa tylko w zwarciu
Faza ruchu: Każda runda ma również fazę ruchu. Pozwala ona graczom, osiągnąć optymalny do przeciwnika dystans, co pozwoli na zadanie większych obrażeń, lub uniknięcie ataku. Wraz z osiągnięciem umiejętności pojawią się inne możliwe akcje.
Przykłady:
* Przejście do zwarcia; brak wymagań
* Odskok: +20% szansy na unik; 20 refleks; 10 unik
* Krzyk: Atakujący trafia 30% gorzej; charyzma 40
* Ośmieszenie: Atakujący traci specjalny atak i atakuje normalnym uderzeniem/strzałem; charyzma 50
* Zmiana broni: zmienia broń; zręczność 50
* Niewiarygodny refleks: W tej rundzie nikt nie zalicza trafienia; sprawność 20; refleks 200
* Zachowaj spokój: Obracasz się na pięcie wyśmiewając się z wroga; charyzma 30
* Klincz: 50% szans na nieudaną fazę ruchu; siła 30; refleks 30
To tylko przykłady i najprawdopodobniej nie będą wprowadzone do gry dokładnie w tej postaci. Będzie to zbalansowane tak aby zarówno cechy jak i umiejętności odgrywały ważną rolę. Atak z dystansu jak i walka wręcz będą miały również porównywalną siłę. Proszę nie zmieniać swoich umiejętności na podstawie wyżej podanych przykładów!
Obecne umiejętności pojedynkowe będą miały mniejsze znaczenie w przypadku szansy na trafienie i obliczeń obrażeń, ale będą miały większe znaczenie w przypadku akcji w pojedynku. Szczęście zostanie zminimalizowane. Ekwipunek i broń będą miał wpływ na wysokość otrzymywanego doświadczenia, aby zapobiec ustawianym walkom.
Szansa na trafienie zostanie zmieniona. Umiejętności i cechy wykorzystywane w pojedynkach pozostaną raczej takie same. Żołnierz otrzyma kolejny bonus. Dokładna wersja nowego systemu pojedynków zostanie ogłoszona z odpowiednim wyprzedzeniem.
Powody:
* System który będzie stawał się z czasem coraz bardziej złożony.
* Bardzo prosty system dla nowych graczy.
* Wiele możliwości.
* Cele do których można dążyć.
* Lepsze szanse na ochronę postaci, nawet dla budowniczych"