Dyplomacja (z opracowaniem graficznym)

  • Rozpoczynający wątek bukimi
  • Data rozpoczęcia

Wprowadzić dyplomację?

  • TAK (lub tak z poprawkami - wpisz się)

    Głosy: 210 98,1%
  • NIE (dobrze jeśli napiszesz co się nie podoba w samym pomyśle)

    Głosy: 4 1,9%

  • W sumie głosujących
    214
Status
Zamknięty.

DeletedUser

Gość
Gość
Wiem że temat był już kilkakrotnie poruszany ale tak jak w przypadku listów gończych będę się starać tak dopasować propozycję aby w pełni odpowiadała regulaminowi (pełne przedstawienie graficzne) oraz gustom graczy (zmiany na bieżąco w projekcie) aż zostanie zaakceptowany :D

Dyplomacja rozwiązałaby wiele problemów w The West

1) SOJUSZE
- miasta sojusznicze widzą pełną ofertę sklepów (ale bez rabatów w sklepach)
- mieszkańcy miast sojuszniczych mają dostęp do naszego hotelu
- ilość miast z którymi możemy podpisać sojusz = poziom ratusza w naszym mieście
- sojusz jest ofertą (taką jak zaproszenie) i musi być zaakceptowany przez drugie miasto
- jeśli drugie miasto zaakceptuje naszą propozycję nasze miasto automatycznie jest dodawane również do ich listy sojuszników (muszą mieć miejsce na sojusznicze miasto względem poziomu ratusza!)
EDIT: Sojusz można zerwać po 7 dniach od jego zawarcia. Ma to powstrzymywać tworzenie "sztucznych sojuszy" na potrzebę chwili.

2) WOJNY / MIASTA WROGIE
- wojny to trochę złe określenie bo na Dzikim Zachodzie wojen nie toczono, dlatego tam gdzie to możliwe używam określenie "wrogie miasta"
- mieszkańcy wrogich miast NIE MOGĄ korzystać z hotelu (spróbuj się przespać u kogoś po pobiciu go - areszt lub strzał w głowę murowany, prawda?)
EDIT: WERSJA ALTERNATYWNA*:
- mieszkańcy wrogich miast NIE MOGĄ korzystać z hotelu przez pół godziny od zakończenia pojedynku z mieszkańcem miasta

- mieszkańcy wrogich miast NIE MOGĄ dokonywać zakupów w naszym mieście. To ma plusy i minusy ale sklepikarze są "solidarni" z hotelarzami i po prostu nie handlują z tymi, których nie lubią :D
- "wojna" nie wymaga akceptacji drugiej strony. Także w tym wypadku wrogie miasto automatycznie dopisuje nas do listy wrogów w momencie gdy nasze to zrobi. EDIT: ponieważ ilość wojen również zależy od ratusza wypowiedzenie wojny nie może być automatycznie dopisywane u naszych przeciwników. Gdyby tak było to mogło by się okazać że nie możemy komuś wypowiedzieć wojny bo ten ktoś ma już zajęte wszystkie przeznaczone na to miejsca (max 10).
Więc blokujemy hotel przeciwnikom ale dopóki przeciwnik nie wyznaczy również nas, możemy swobodnie korzystać z jego hotelu

- liczba miast które można uznać za wrogie zależy od poziomu ratusza (1 miasto na 1 poziom rozbudowy)
EDIT: Miasto można usunąć z listy wrogich po 7 dniach od jej dodania na listę. Dzięki temu nie będzie się dodawać miast do listy na potrzebę chwili


Okna dyplomacji otwierały by się jako osobne, niezależne okna - tak jak obecnie otwierają się raporty.
Informacja o zmianie w dyplomacji widniałaby również we wpisach w "Informacja miejska"

Cenię wszelkie uwagi i propozycje ulepszenia!

PROPOZYCJA GRAFICZNA:

UMIEJSCOWIENIE OKIEN DYPLOMACJI
(w dziale "administracja" w mieście dostępnym tylko dla radnych i założycieli)
sojusze1.jpg


OKNO WYBORU MIAST SOJUSZNICZYCH
Podsumowanie musi być w osobnym oknie do którego jest osobny przycisk. W innym wypadku byłoby zamieszane i nieczytelne...

Krzyżyk obok miasta daje możliwość anulowania propozycji sojuszu...
sojusze2.jpg


OKNO WYBORU MIAST WROGICH
sojusze3.jpg


EDIT: WERSJA ALTERNATYWNA STWORZONA DZIĘKI UWAGOM WIELU GRACZY UWZGLĘDNIAJĄCA KORZYŚCI Z KLASY POSZUKIWACZ PRZYGÓD*
sojusze3alternative.jpg


OKNO PODSUMOWUJĄCE DYPLOMACJĘ
EDIT: Dodałem krzyżyki obok wojen i sojuszy - dzięki nim można zerwać sojusz lub usunąć miasto z listy wrogich miast. Trzeba przy tym wziąć pod uwagę 7 dniowe ograniczenie przy zrywaniu (patrz zmiany wyżej)
sojusze4.jpg


OZNACZENIA SOJUSZNIK / WRÓG WIDOCZNE NA MAPIE ORAZ NA MINI-MAPIE
Miasto wrogie:
oznwrg.jpg

Miasto sojusznicze:
oznsojusz.jpg


Mini-mapa (chociaż nad nią się nie upieram ale były sugestie by dodać to jest:
mapa1_kopia.png

Cenię wszelkie uwagi i propozycje ulepszenia!

*to która z wersji (moja czy altermatywna) zostaną ewentualnie przyjęte musimy zostawić twórcom gry...
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser182

Gość
Gość
Fajne, ładne, ale martwi mnie tylko blokada hotelu dla wrogów. Wiem że taka blokada była proponowana, ale to może trochę położyć taktyki niektórych graczy (nawet sporej ilości graczy) związane z atakami. Czyli, atakujemy a jak się robi gorąco, to uciekamy do wrogiego hotelu. Nie wiem... do przemyślenia chyba ta kwestia. Raz tak chyba zrobiłem, częściej wracam na oparach HP na zasadzie "dojdę do swojego hotelu czy nie ?", większa frajda. Czepiam się bardziej dlatego, że to jakby zmienia troszkę w pojedynkach.
 

DeletedUser6310

Gość
Gość
Dokładnie tak samo myślę (wyjątkowo :)) Taktyki większości pojedynkowiczów posypałyby się. Na "długo-letnich" wojnach, wypadach, gdy do domciu długa droga nie ma przebacz - trzeba się wyspać w obcym łóżku. Co prawda można iść do pobliskiego miasta, lecz to znowu robi się z tego podpunktu utrudnianie gry polegające na wydłużaniu czasu na podróże itp. Poza tym szczególnie, bojowo nastawionych poszukiwaczy przygód (bonus klasy postaci: "Możesz spać bezpłatnie w obcym hotelu do jego 2 poziomu") potraktowałoby czy dotknęłoby to dość radykalnie. A poszukiwaczy z premium postaci to już w ogóle... :p.

Wszystko ładnie, pięknie, w ogóle cacy tylko ten punkt jest nie do końca przemyślany czy przemyślane są jego skutki.

Tyle z mojej strony.
 

DeletedUser

Gość
Gość
Fajne, ładne, ale martwi mnie tylko blokada hotelu dla wrogów. Wiem że taka blokada była proponowana, ale to może trochę położyć taktyki niektórych graczy (nawet sporej ilości graczy) związane z atakami. Czyli, atakujemy a jak się robi gorąco, to uciekamy do wrogiego hotelu. Nie wiem... do przemyślenia chyba ta kwestia. Raz tak chyba zrobiłem, częściej wracam na oparach HP na zasadzie "dojdę do swojego hotelu czy nie ?", większa frajda. Czepiam się bardziej dlatego, że to jakby zmienia troszkę w pojedynkach.

Dokładnie tak samo myślę (wyjątkowo :)) Taktyki większości pojedynkowiczów posypałyby się. Na "długo-letnich" wojnach, wypadach, gdy do domciu długa droga nie ma przebacz - trzeba się wyspać w obcym łóżku. Co prawda można iść do pobliskiego miasta, lecz to znowu robi się z tego podpunktu utrudnianie gry polegające na wydłużaniu czasu na podróże itp. Poza tym szczególnie, bojowo nastawionych poszukiwaczy przygód (bonus klasy postaci: "Możesz spać bezpłatnie w obcym hotelu do jego 2 poziomu") potraktowałoby czy dotknęłoby to dość radykalnie. A poszukiwaczy z premium postaci to już w ogóle... :p.

Wszystko ładnie, pięknie, w ogóle cacy tylko ten punkt jest nie do końca przemyślany czy przemyślane są jego skutki.

Tyle z mojej strony.

Miasta są na tyle gęsto że można iść się wyspać miasto obok.

Jaka jest różnica? Owszem jest to utrudnienie i właśnie o utrudnienie taktyki ataków chodzi.
Przyjmijmy że do "miasta obok" mamy 5-6 minut czyli jeśli ktoś się uprze to da radę zrobić nam kontrę czając się na nas w naszym mieście (zdąży bo pojedynek to 10 minut a przeciwnik ma 10 plus te 5 na dojście)

A teraz NIE DA SIĘ zaatakować graczy używających tej taktyki w czasie gdy on atakuje nas. Wstaje na równo 10 minut więc nawet gdy klikniemy od razu jak się obudzi to zdąży znowu pójść spać.

A nie chodzi o to by się zemścić że ktoś u nas był tylko żeby przerwać komuś ataki jeszcze w czasie gdy je wykonuje...
 

DeletedUser7098

Gość
Gość
Pomysł i opracowanie świetne. A co do hotelu to jestem "za". Taktyka pojedynkowiczów się zmieni i dobrze.
 

DeletedUser

Gość
Gość
Twoje pomysły jak zawsze najlepsze, tylko mam jeden pomysł. Do tej zakładki mieliby dostęp tylko założyciele miasta i określeni przez założyciela członkowie rady miasta. I jeszcze zrób grafikę jak to by wyglądało na mapie (czyli nie wszystkie miasta kropki czerwone tylko np. sojusznicy kropki zielone, a wrogowie kropki czarne.) Bardzo bym się zdziwił gdyby admini chociaż nie próbowali wcisnąć tego Niemcom. A blokadę hotelu może lepiej odpuścić, bo faktycznie niektórym niszczy taktykę (np. mi). Ale podsumowując to wielkie TAK.
 

DeletedUser

Gość
Gość
Twoje pomysły jak zawsze najlepsze, tylko mam jeden pomysł. Do tej zakładki mieliby dostęp tylko założyciele miasta i określeni przez założyciela członkowie rady miasta. I jeszcze zrób grafikę jak to by wyglądało na mapie (czyli nie wszystkie miasta kropki czerwone tylko np. sojusznicy kropki zielone, a wrogowie kropki czarne.) Bardzo bym się zdziwił gdyby admini chociaż nie próbowali wcisnąć tego Niemcom. A blokadę hotelu może lepiej odpuścić, bo faktycznie niektórym niszczy taktykę (np. mi). Ale podsumowując to wielkie TAK.

Dodatkowe kolory na mapie to by można oczopląsu dostać. Niestety nie widzę możliwości wprowadzenia tego na minimapę.
Ale jak ktoś gra we własnym mieście to się orientuje gdzie są sojusznicy a gdzie wrogowie.
Jeśli nie to jest forum miasta oraz profil miasta gdzie można dawać linki, instrukcje itd

Cóż, nie ukrywam że blokada hotelu jest istotą dyplomacji. To że aktualnie ludzie mają taktykę napad-sen-napad-sen-napad itd moim zdaniem w ogóle nie przemawia za tym żeby blokady nie było. To zwykłe wykorzystywanie "luki" w grze i raczej "wyszukaną taktyką walki" nie jest i nigdy nie była. Raczej cienkim sposobem na unikanie pojedynków gdy to my jesteśmy atakowani...

PS. Do tej opcji mają dostęp tylko radni i założyciele z zasady (bo inni nie widzą kółka "administracja" w ratuszu :D
 

DeletedUser

Gość
Gość
Fajne, ładne, ale martwi mnie tylko blokada hotelu dla wrogów. Wiem że taka blokada była proponowana, ale to może trochę położyć taktyki niektórych graczy (nawet sporej ilości graczy) związane z atakami. Czyli, atakujemy a jak się robi gorąco, to uciekamy do wrogiego hotelu. Nie wiem... do przemyślenia chyba ta kwestia. Raz tak chyba zrobiłem, częściej wracam na oparach HP na zasadzie "dojdę do swojego hotelu czy nie ?", większa frajda. Czepiam się bardziej dlatego, że to jakby zmienia troszkę w pojedynkach.

ale przecież musiało by to miasto zrobić wojnę z twoim od razu plus musiało by mieć odpowiedni poziom ratusza żeby tak robić wojnę z każdym
 

DeletedUser

Gość
Gość
A ja uważam, że blokada hotelu to dobry pomysł. Bo i to realistyczne, a jak powiedział bukmi, to nie taktyka tylko wykorzystywanie luki.
Co do poszukiwaczy-Może oni mogą spać w hotelu? Albo chociaż za darmo do 1(z premium do 2)
 

DeletedUser

Gość
Gość
Sorry ale jak się uprę. Tak by to wyglądało na mapie. Zwróćcie uwagę na kropki.

 

DeletedUser

Gość
Gość
jak na Plemionach, wrogowie nie odcinają się od reszty:)
ale ja też jestem za zaznaczeniu ich kolorkami. Tylko może neutrale niebieskie, worgowie czerwone?
 

DeletedUser

Gość
Gość
tym już się zajmą Niemcy:p
tu (chyba) wystarczy lekka zmiana kodu gry, nikt tego ręcznie nie robi:)
 

DeletedUser

Gość
Gość
koniecznie tak! Taki projekt może jest rozbudowany, ale za to doskonały!
 

DeletedUser

Gość
Gość
No muszę, przyznać, że jestem pod wrażeniem! Naprawdę, odwalono kawał dobrej roboty! Dyplomacja w takiej formie musi wejść! :D

Oby też wprowadzono moje pomysły!:p
 

DeletedUser

Gość
Gość
Sorry ale jak się uprę. Tak by to wyglądało na mapie. Zwróćcie uwagę na kropki.


Ja nic na tej mapie nie widzę!

West dla daltonistów! :D

"Mężczyźni są jak pierwszy Windows. 16 kolorów w gamie"

Ale chociaż kobiety będą miały pożytek
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser

Gość
Gość
Jak nic? Kolrki wrogów złe, ale tak to fajnie.
Swoją drogą, jaka lamka by zaznaczyła ,,nie":)
 

DeletedUser

Gość
Gość
Pomysł jest najlepszy, a mapka jest czytelna i pomocna. jestem za z mapą.
 

DeletedUser

Gość
Gość
jest 100% poparcia na pewno przejdzie. blokada hotelu i sklepów dla wrogów to bardzo dobre rozwiązanie. bo w końcu z jakiej racji mają u nas spać skoro ciągle nas atakują? Dodał bym jeszcze zakaz ataków na miasta sojusznicze (rzeby ktoś przez przypadek nie atakował przyjaciół. a co do mapy to chyba miasta obce i wrogie maja ten sam kolor:D
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser

Gość
Gość
Jestem jak najbardziej na tak, myślę, że i tak by go wprowadzili. Bo w innych krajach też na niego wpadli. Więc może przy kolejnej aktualce ...
 
Status
Zamknięty.
Do góry