kolej i tory - poprawione

  • Rozpoczynający wątek Lesio1992
  • Data rozpoczęcia

Czy podoba ci się poprawiony pomysł??


  • W sumie głosujących
    601
Status
Zamknięty.

DeletedUser

Gość
Gość
Wersja poprawiona starej wersji z dodanymi poprawkami.

Tory pomiędzy miastami.

Co by dawały?

Większą szybkość przemieszczania się tylko między połączonymi miastami. Jeżeli byłyby połączone dwa miasta pod rząd to do drugiego miasta również dostawało by się szybciej. Nie wpływałoby to na prędkość przy przechodzeniu do prac.
zwiększenie prędkości tylko między miastami.
200% dodawanie szybkości tzn. poruszamy się 3 razy szybciej

dodatkowo dawałyby prace tj.:
  • rozkładanie torów
  • budowanie dworca
  • budowa mostów
  • karczowanie lasu
  • wycinka lasu
  • kamieniołom

Na jakiej zasadzie by działało?

NA POCZĄTKU

przy mieście pojawiałaby się praca:
Budowa dworca - jedna przy każdym mieście.
Każdy mógłby w niej pracować

PO WYBUDOWANIU DWORCA

Pojawiałby się na w mieście budynek - dworzec kolejowy (jeżeli ktoś ma pomysł to może dać jakiś projekt graficzny). Działanie dworca opisze później.

BUDOWANIE TORU

Jeden segment toru - jedna praca to byłoby 5 minut normalnej drogi do miasta.

PRZESZKODY NA DRODZE

Jeżeli na drodze budowy pojawiałaby się przeszkoda w postaci:
  • góra
  • las
  • rzeka/jezioro

to pojawiałby się dodatkowe prace, odpowiednio:
  • kamieniołom
  • wycinka/karczowanie lasów
  • budowa mostów

NA KOŃCU

Gdy wszystkie prace zostałyby wykonane to pojawiałby się tor kolejowy na mapie, który dodawałby ww. prędkość w przemieszczaniu. Aby przemieścić się z jednego miasta do drugiego musielibyśmy zakupić bilet.

CZAS PRACY

Do wykonania każdego elementu potrzebny by był inne czas:

do budowy dworca [praca - budowa dworca] - 120h (5 dni ciągłej pracy)
do budowy segmentu toru [praca - rozkładanie torów] - 48h (2 dni ciągłej pracy
do przejścia przez górę [praca - kamieniołom] - 24h (1 dzień ciągłej pracy)
do przejścia przez las [praca - wycinka lasów] - 24h (1 dzień ciągłej pracy)
do przejścia przez las [praca - karczowanie lasów] - 12h (1/2 dzień ciągłej pracy)
do przejścia przez rzekę [praca - budowa mostów] - 24h (1 dzień ciągłej pracy
do przejścia przez jezioro [praca - budowa mostów] - 72h (3 dni ciągłej pracy)

Każdy kto spełnia wymagania mógłby pracować w danej pracy i pracowałby tak jak przy rozbudowie miasta (poza budową dworca), ale dostawałby pracę, a wymagania byłyby takie jak przy ww. pracach.

Jeżeli 12 obywateli pracowałby po 2h (nawet jednocześnie) to dawałby to oczywiście już 24h do budowy danego elementu.

Dworzec

Dworzec pojawiałby się nam w mieście po wykonaniu pracy "budowa dworca".
Na dworcu moglibyśmy budować połączenia bezpośrednie do innych miast. Na dworcu moglibyśmy również kupować bilety na przejazd, jednak nie byłby to przedmiot "bilet kolejowy" tylko po prostu opłata za przejazd do miasta.

LISTA PRAC

Po wybraniu na dworcu miasta z którym chcemy się połączyć rozwijałby się nam menu - prace do wykonania np. 3*rozkładanie torów, 2 razy wycinka lasów LUB 2 * karczowanie lasów, każdy z miasta spełniający wymagania na daną pracę mógłby przystąpić do pracy. Prace byłby skończone po ww. czasie. (projekt graficzny mile widziany).

OPŁATA ZA PRZEJAZD

Oplata byłaby pobierana na zasadzie takiej:
0,5h jazdy pociągiem - 5$

50% idzie w nicość tzn. jest opłatą kolei, a drugie 50% idzie do miasta.

Jeżeli jedziemy bezpośrednio do miasta z naszego to te 50% idzie dla naszego miasta, jednak jeżeli nie mamy bezpośredniego połączania
to najpierw do jednego miasta jedziemy i płacimy 50% naszemu miastu a drugie 50% miastu przez które jedziemy.

Przykład:
Mieszkamy w mieście A, jedziemy do miasta D, mamy tam bezpośrednie połączenie (wybudowane poprzez dworzec). płacimy za nie 50$ bo jedziemy tam 5h. 50% z tej sumy idzie dla naszego miasta - czyli 25$.
ALE
Mieszkamy w mieście A jedziemy do miasta D przez miasta B i C. Podróż zajmuje na 10h z czego do miasta B mamy 5h, z miasta B do miasta C 3h, z miasta C do D 2h. Wtedy płacimy 100$ z czego 50$ idzie w nicość - na kolej, a drugie 50$ jest rozdzielane proporcjonalnie między miasta czyli do naszego miasta idzie 25$, do miasta B idzie 15$ a do miasta C 10$.

Także budując tory i nawet po nich nie jeżdżąc nasze miasto mogłoby zrobić jako stacja przesiadkowa. Jednak jedna podróż zajmowałby jedno miejsce w pracy czyli mając 32 przesiadki traktowane by to było jak jedno przejście.

Pociągi

Na dworcu istniałby również możliwość zbudowania pociągu, jednak te byłby juz budowane jak normalne budynki i każdy pociąg dodatkowo zwiększałby naszą prędkość o 10%, poziomów pociągów by było 5. Praca budowa byłaby mniej więcej podobna do pracy budowa wiatraków. Płaciłoby się jednak za nią jak za normalną rozbudowę miasta.

Zastrzeżenia

Konie nie wpływałyby na prędkość jazdy pociągiem.
Jazda pociągiem jest traktowana jak przejście z pracy do pracy, tylko płatne.
Nie zabiera energii.
Budowa dworca jest trudną praca, przynajmniej jak dla mnie, wiec na dworzec mogłyby sobie pozwolić rozwinięte miasta.
Tory/Połączenia nie byłby widoczne na mapie, jedynie miasta posiadające dworzec co widać na obrazku poniżej.


Podsumowanie.

Tory zwiększałyby prędkość przemieszczania się.
Dawałby to nowe prace.
Większe urozmaicenie .
Dodatkowy fajowy budynek w mieście.
Większą realność gry.

UWAGA

Jest to wersja poprawiona, mam nadzieję więc że nie będzie już żadnych propozycji zmian, jeżeli jednak to proszę przemyśleć swoją wypowiedź i głosowanie na forum, dokładnie przeczytać pierwszy post i ewentualnie zapytać mnie na PW o co chodzi.
Jeżeli odpowiadacie na NIE to napiszcie dlaczego.

Mam nadzieję że uwzględniłem wszystkie propozycje.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser

Gość
Gość
Dobrze by było, gdyby nie każdy mógł pracować, tylko ci co mają np. ponad 160 punktów rozbudowy, albo samej budowy.
 

DeletedUser994

Gość
Gość
Jeżeli odpowiadacie na NIE to napiszcie dlaczego.

Cały czas z tego samego powodu: całkowity brak sensu ponoszenia jakichś monstrualnych kosztów tylko po to, aby podróżować między miastami - a taka funkcja w ogóle w grze nie jest wykorzystywana!

Do innego miasta idzie się 1-2 razy w życiu coś kupić. I tyle.

A na wysokim etapie rozwoju (a taki będzie potrzebny żeby móc to zrealizować) podróż od swojego miasta do najbardziej oddalonych prac (czytaj: do najdalszych spośród wszystkich najbliższych mojemu miastu rodzajów prac) trwa jakieś 5 minut... Więc nie widzę sensu aby tracić kilkadziesiąt godzin po to, aby do jednej pracy zamiast iść 5 minut to jechać 1 minutę pociągiem a potem iść 3 minuty od tamtego miasta...
 

DeletedUser

Gość
Gość
Teraz jest bezbłędnie . Jak najbardziej trzeba zrealizować to zamierzenie :).
 

DeletedUser3449

Gość
Gość
Cały czas z tego samego powodu: całkowity brak sensu ponoszenia jakichś monstrualnych kosztów tylko po to, aby podróżować między miastami - a taka funkcja w ogóle w grze nie jest wykorzystywana!

Do innego miasta idzie się 1-2 razy w życiu coś kupić. I tyle.

A na wysokim etapie rozwoju (a taki będzie potrzebny żeby móc to zrealizować) podróż od swojego miasta do najbardziej oddalonych prac (czytaj: do najdalszych spośród wszystkich najbliższych mojemu miastu rodzajów prac) trwa jakieś 5 minut... Więc nie widzę sensu aby tracić kilkadziesiąt godzin po to, aby do jednej pracy zamiast iść 5 minut to jechać 1 minutę pociągiem a potem iść 3 minuty od tamtego miasta...

ALE GRA SIE WOKOL CIEBIE NIE KRĘCI JEST JESZCZE JAKIES 180 TYSIECY GRACZY A TY TU DAJESZ PRZYKLAD SWOJEJ GRY Ja mam daleko do niektorych prac i by mi to pomoglo a budowa torow nie jest obowiazkowa jak ci nie pasuje to ŻYCIE !! :eek::eek::eek:
LIVE IS BRUTAL
 

DeletedUser

Gość
Gość
Dobrze by było, gdyby nie każdy mógł pracować, tylko ci co mają np. ponad 160 punktów rozbudowy, albo samej budowy.

nie każdy może pracować tylko Ci którzy maja tylke punktów rozbudoway na daną pracę
 

DeletedUser994

Gość
Gość
ALE GRA SIE WOKOL CIEBIE NIE KRĘCI JEST JESZCZE JAKIES 180 TYSIECY GRACZY A TY TU DAJESZ PRZYKLAD SWOJEJ GRY Ja mam daleko do niektorych prac i by mi to pomoglo a budowa torow nie jest obowiazkowa jak ci nie pasuje to ŻYCIE !! :eek::eek::eek:
LIVE IS BRUTAL

Ale zrozum:
1. Żeby móc te tory wybudować, to będziesz musiał być na zaawansowanym etapie gry. A wtedy naprawdę nie istnieje pojęcie "daleko".
2. Ile zaoszczędzisz? Ile maksymalnie idziesz do prac? 15 minut? 20 minut? Zaś po wdrożeniu tego projektu będziesz szedł 10 minut... Rewelacja... jeśli wg Ciebie opłaca się poświecić kilkadziesiąt godzin i wiele tysięcy $ żeby zarobić parę razy po 10 minut to gratuluję...
3. Miej świadomość tego, że skoro jesteś na początkowym etapie gry, to że na prace które interesują Ciebie teraz (i pod ich kątem wybudujesz tory) za miesiąc nawet nie spojrzysz. Wtedy będą Ciebie interesowały już zupełnie inne prace, do których być może będziesz musiał się udać w zupełnie przeciwnym kierunku...
 

DeletedUser

Gość
Gość
Ale zrozum:
1. Żeby móc te tory wybudować, to będziesz musiał być na zaawansowanym etapie gry. A wtedy naprawdę nie istnieje pojęcie "daleko".
2. Ile zaoszczędzisz? Ile maksymalnie idziesz do prac? 15 minut? 20 minut? Zaś po wdrożeniu tego projektu będziesz szedł 10 minut... Rewelacja... jeśli wg Ciebie opłaca się poświecić kilkadziesiąt godzin i wiele tysięcy $ żeby zarobić parę razy po 10 minut to gratuluję...
3. Miej świadomość tego, że skoro jesteś na początkowym etapie gry, to że na prace które interesują Ciebie teraz (i pod ich kątem wybudujesz tory) za miesiąc nawet nie spojrzysz. Wtedy będą Ciebie interesowały już zupełnie inne prace, do których być może będziesz musiał się udać w zupełnie przeciwnym kierunku...

Ad 2. Jakie $ przecież będziesz dostawał kasę za pracę i nic na nią nie wydawał, chyba że kupisz pociąg, ale to już wyższa technika

Ad 3 Wręcz przeciwnie, przynajmniej mam taką nadzieję ze prace nie będą od Ciebie 15 minut tylko kilka godzin już takie naprawdę zaawansowane i trzeba będzie jeździć po świecie żeby wykonać określone zadania. Jeżeli tak nie będzie to klasa poszukiwacza przygód jest bez sensu, bo po co nocować w czyimś hotelu, jeżeli cały czas się trzymasz przy własnym mieście?? zwłaszcza jak będzie wprowadzony handel towarami, a ma takowy być.
 

DeletedUser

Gość
Gość
dobry pomysł.
ale mogły by sie troche czasy poruszania bez pociagu troche zwiekszyć
albo predkość pociagu wyrszszą dać
tak wiecie żeby robiło to duża rużnice i sie opylało :)
 

DeletedUser

Gość
Gość
Dla mnie pomysł nawet dobry, trochę realizmu, przemyślany choć jak dla mnie trochę bezużyteczny bo tak jak mówił kmic koszta są nieporównywalne do korzyści i do tego miast jest tak dużo i są tak blisko siebie że to nie miałoby sensu... A i jeszcze trzebaby było znaleść jakieś inne oznaczenia dla miast z dworcem bo na pewno się by nie sprawdziły.

No i do tego dochodzi fakt iż nigdy takiego czegoś nie wprowadzą bo rzadko się zdarza aby jakaś propozycja skierowana do naszych adminów miała jakieś echo w u tych prawdziwych zarządzających całą grą. No i jeszcze lenistwo niemców... :)
 

DeletedUser

Gość
Gość
Ad 2. Jakie $ przecież będziesz dostawał kasę za pracę i nic na nią nie wydawał, chyba że kupisz pociąg, ale to już wyższa technika.
Ale straci się na tym mnóstwo czasu a za szybko tego się nie odrobi.
Więc - nieopłacalne. A co za tym idzie? Niepotrzebne. Na nie.
 

DeletedUser994

Gość
Gość
Ad 3 Wręcz przeciwnie, przynajmniej mam taką nadzieję ze prace nie będą od Ciebie 15 minut tylko kilka godzin już takie naprawdę zaawansowane i trzeba będzie jeździć po świecie żeby wykonać określone zadania.

Oczywiście że NIE. Wszystkie prace, nawet te najbardziej zaawansowane, rozmieszczone są mniej więcej z taką samą gęstością. Więc nawet te najlepsze będą oddalone od Ciebie o jakieś max 10-20 minut... Tylko że wówczas będziesz miał już wypasionego konia, dla którego Twoje obecne 10-20 minut to będzie 3-5 minut... A Ty chcesz budować jakieś tory nie wiadomo gdzie + płacić za bilet żeby móc tam dojechać (jeśli PRZYPADKIEM) będzie to po drodze w 2-4 minuty? Odjazd...
 

DeletedUser26

Gość
Gość
Kłusak (najlepszy konik) daje +150% do prędkości. Patrzałem na niemiecki świat 1 i tam wszyscy takiego konika mają. I by się robiło kolej żeby 50% większą szybkość mieć i to tylko do jednego miasta?? ;) To by było wykorzystywane tylko na początku, a coś takiego nie jest tak łatwo zrobić.
 

DeletedUser

Gość
Gość
A moim zdaniem kolej powinna być lvlowana. Na przykład:
1 lvl- +50% szybkości
2 lvl- +75% szybkości
3 lvl- +100% szybkości
4 lvl- +125% szybkości
5 lvl- +150% szybkości
6 lvl- +175% szybkości
7 lvl- +200% szybkości

Jedyny mankament tego byłby taki, że po prostu taka kolej jeździłaby tylko pomiędzy miastami ;).

A tak w ogóle- pomysł mi się bardzo podoba ;):).
 

DeletedUser

Gość
Gość
Bardzo dobrze przemyślane, jestem zdecydowanie za :) Tylko zastanawia mnie jedna rzecz - zdobywane doświadczenie przy tej całej robocie będzie uwzględniane normalnie jak przy wszystkich pracach tego typu które mamy wykonać? Czy będzie to czysty wolontariat bez zysku i exp?
 

DeletedUser

Gość
Gość
ja myśle zę powinien byc zysk i exp żeby sie opylało i robota szła szybciej
 

DeletedUser

Gość
Gość
A moim zdaniem kolej powinna być lvlowana. Na przykład:
1 lvl- +50% szybkości
2 lvl- +75% szybkości
3 lvl- +100% szybkości
4 lvl- +125% szybkości
5 lvl- +150% szybkości
6 lvl- +175% szybkości
7 lvl- +200% szybkości

Trochę to poryte i bezsensu.

Co do budowania np. dworca. Robotnik (jak ja) ma dosyć dużo budowania i możecie mi wierzyć, że robotnik poziom 14 może budować dworce. :p
 
Status
Zamknięty.
Do góry