DeletedUser
Gość
Gość
Witam.
Dziś chciałbym przedstawić wam propozycję na zmniejszenie czasu podróży, a zarazem będące zgodne z historią dzikiego zachodu. Chodzi oczywiście o stacje kolejowe i pociągi.
Na wstępie omówię kwestię głosowania, szczególnie opcji "Tak (z poprawkami)". Otóż, prosiłbym NIE ZAZNACZAĆ tej opcji, jeżeli chodzi o zmianę:Są to po prostu kwestie techniczne, które równie dobrze mogliby dopracować programiści - i nawet lepiej, aby oni to zrobili (w przypadku zatwierdzenia niniejszej propozycji).
- Cen biletów.
- Prędkości poszczególnych pociągów.
- Oprawy graficznej.
- Kar związanych z brakiem biletu.
- Kosztów rozbudowy stacji kolejowej i produktów do niej potrzebnych.
Zaczynajmy!
Aby wybudować stacje kolejową należy posiadać fort. Umiejscowienie stacji na mapie:
Z racji tego, że czasu na loterii nie wygrałem, nie mogę stworzyć jakiegoś wiernego odwzorowania owego budynku, dlatego posłużę się zwyczajnym czerwonym prostokątem. W tym miejscu mniej więcej znajduje się stacja kolejowa. Aby ją wybudować, należy wejść do fortu i kliknąć na "rozpocznij budowę". Koszt jej rozpoczęcia na poziom 1 wynosi 2000$.
Jest to opłata manipulacyjna - powiedzmy, że dla architekta, który musi sporządzić plany
Maksymalny poziom stacji kolejowej zależy od wielkości fortu - duży może posiadać max. 3 poziomy, średni 2, a mały 1.
Rozbudowa stacji kolejowej jest skomplikowana - potrzeba większej ilości materiałów w magazynie. Podam teraz wymagania w kolejności: Produkt/ilość na 1 poziom/na 2/na 3
Drewno 20/40/60
Skrzynki z narzędziami 5/10/15
Piły 10/15/20
Chorągiewki 10/20/30
Młotki 20/30/40
Pręty metalowe 10/20/30
Młoty kowalskie 10/20/30
Kamienie 5/15/25
Dokumenty 5/10/15
Zegarek kieszonkowy 0/2/5
Paczka 0/0/10
Są to oczywiście proponowane wymagania. Rozpoczynając budowę, poza 1000$, także i te surowce muszą się znajdować w magazynie. Potem już tylko budować Ilość punktów rozbudowy na poziom: 1/2/3 to kolejno: 2000/3500/5000. Dużo, to prawda, ale jeszcze raz przypominam - to są wymagania proponowane. Później dowiecie się dlaczego tak dużo.
Ok, omówiłem już wstępnie rozbudowę, teraz czas na najważniejsze - podróż, czyli jak to wygląda oczami zwykłego gracza. Kilkamy na stację kolejową najblizej nas. Zwykły gracz widzi tylko okno "Odjazdy".
Tutaj kłaniają się rodzaje pociągów - normalny, pośpieszny i ekspres. Tak jak w hotelu - na poziomie 1 mamy do dyspozycji tylko normalny, na 2 również i pośpieszny, a na 3 ekspres. Specjalnie nie podałem cen, aby nie było zażaleń "dlaczego tak drogo, przecież nie mam premium", albo "super, mam premium, więc będę z pociągów korzystał codziennie".
Mamy tam również opcję "Nie kupuj biletu". O co chodzi? Po najechaniu myszką na ostrzeżenie obok ukaże nam się coś podobnego:
"Możesz wsiąść do pociągu bez biletu, ale jeżeli zostaniesz złapany, zapłacisz karę w wysokości xxx$". Do tego jeszcze wrócę. Wybraliśmy już pociąg, teraz czas na wybranie stacji docelowej. Klikamy na "Kontynuuj".
Możemy tutaj tak samo jak na minimapce wybrać nasz cel - stacje są zaznaczone kropkami. W miejscu "legenda" znajdzie się analogicznie legenda. Żółta kropka oznacza stację, na której aktualnie kupujemy bilet. Niebieska oznacza stację należącą do sojuszniczego fortu, a czerwona do każdego innego.
Kwestia finansów - nasze pieniądze (które wydamy na bilet) nie przepadają - są dzielone na pół i każda z nich trafia do stacji docelowej i do tej, z której wyruszamy. Jeżeli jedna lub obie z nich należą do naszego fortu, w którym nasze miasto jest jednym z członków to płacimy połowę ceny (dla 1 stacji), albo nic (dla 2 stacji należących do nas).
Czas podróży jest zaokrąglany, aby nie było jakichś sekund - pociągi nie chodzą jak w zegarku. Jeżeli już dojdziemy na stację i kupimy bilet, to nie ma możliwości przerwania tej "pracy" (z pociągu nie wyskoczysz - proste).
Teraz administracja swoją stacją.
Logi - tutaj mamy ogólne informacje. Widzą je tylko członkowie miast, do których stacja należy. Przykładowo:
Dziś o 16:22 - Gracz XYZ kupuje bilet za kwotę 100$.
Dziś o 15:59 - Gracz ABC przyjeżdża na stację. Zysk z biletu: 50$.
Dziś o 14:39 - XXXXX zdejmuje z KLM obowiązek zapłaty kary.
Dziś o 14:30 - Gracz KLM został złapany na podróży bez biletu! Została nałożona kara w wysokości 500$.
Jeśli ktoś przyjeżdża bez biletu (udało mu się oszukać system , to nie ma żadnych logów.
Administracja - zmiana ustawień i tak dalej... Dostęp mają tylko założyciele miasta posiadającego fort, przy którym jest stacja.
Status stacji - jestem właścicielem stacji? Jestem! Kto płaci podatek od nieruchomości? Ja! Mam prawo zamknąć stację? No... mam!
A więc taka opcja powinna być, choć znając InnoGames, nie lubią oni tego typu dodatków. Otwarta - wszyscy mogą kupić bilet. Zamknięta - wiadomo. Otwarta dla członków miasta - czyli kupić bilet mogą tylko członkowie miast, do których stacja należy.
Zyski możemy kierować do kasy fortu, bądź do kasy miasta założycielskiego (przychody bardzo się przydadzą, szczególnie na bitwy fortowe).
Dopłata za przejazd bez biletu i termin. Jeżeli jednak cię złapią (szansa jest duża - im lepszy pociąg tym ona rośnie), otrzymasz raport:
W raporcie tym będzie jeszcze przycisk "Zapłać teraz". Jeżeli termin minie, pieniądze zostaną automatycznie odebrane z konta. Jeżeli nie będzie takiej sumy, jaka jest wymagana, pieniądze będą automatycznie zabierane z prac i pojedynków, aż nazbiera się dana kwota.Zostałeś przyłapany/na na podróży bez ważnego biletu. Stacja kolejowa nałożyła na ciebie karę w wysokości xxx$, płatną do xx.xx.xxxx.
Termin - można ustawić pomiędzy 3, a 14 dni. Dopłata - zależnie od ceny biletu, między 100, a 400% jego ceny. Czyli np. bilet kosztuje 100$, my musimy dopłacić 400% jego ceny, czyli w sumie do zapłaty 500$.
Jeszcze tak na koniec bonusy - w jednym na np. 10 przypadków możemy skorzystać z restauracji (w dzień) lub przedziału sypialnego (w nocy). Wówczas wszystkie punkty energii regenerują się losowo z przedziału od 30 pkt. do 70. Dzieje się to automatycznie. Pobierana jest wówczas z naszego konta niewielka suma od 5 do 15$. Oczywiście, jeżeli mamy poniżej 50% energii.
Całość polega na tym, aby szybciej dostać się w wyznaczone hrabstwo - gdy śpieszymy się na bitwę, wykonując jednodniowego questa, idąc na zakupy... Nie chodzi o to, aby podróżować pociągiem codziennie, ale raz na 2, 3, może 4 dni. Koszt rozbudowy takiej stacji kolejowej powinien się szybko zwrócić. I - jak to mówią twórcy gry - jest to sposób na wyciągnięcie pieniędzy z gry (i wepchnięcie je w inne miejsce)
Dziękuję za doczytanie do końca, proszę o głosowanie.
/edit:
Niniejszy post został odznaczony prestiżową nagrodą Wielkiego Czerwonego TAK, przez Winter-Fresh'a.
/edit2:
Kolejna nagroda - tym razem Wielkiego Plusika w kategorii pomysł i opracowanie. +, podziękowania dla Conqueror77.
/edit3:
"WIELKIE, CZERWONE, POGRUBIONE I PODKREŚLONE" TAK od Johnny III Jr.
/edit4:
Duży + za grafikę i opracowanie wszystkiego. Od SkeletorV6.
/edit5:
Zwykłe, ale stylowe TAK. Dzięki, ARTUR555!
Ostatnio edytowane przez moderatora: