Stacja kolejowa

  • Rozpoczynający wątek Sprouse
  • Data rozpoczęcia

Chciałbyś/Chciałabyś, aby pomysł wszedł w życie?


  • W sumie głosujących
    423
Status
Zamknięty.

DeletedUser

Gość
Gość
Ostrzeżenie.png

Witam.
Dziś chciałbym przedstawić wam propozycję na zmniejszenie czasu podróży, a zarazem będące zgodne z historią dzikiego zachodu. Chodzi oczywiście o stacje kolejowe i pociągi.

Na wstępie omówię kwestię głosowania, szczególnie opcji "Tak (z poprawkami)". Otóż, prosiłbym NIE ZAZNACZAĆ tej opcji, jeżeli chodzi o zmianę:
  • Cen biletów.
  • Prędkości poszczególnych pociągów.
  • Oprawy graficznej.
  • Kar związanych z brakiem biletu.
  • Kosztów rozbudowy stacji kolejowej i produktów do niej potrzebnych.
Są to po prostu kwestie techniczne, które równie dobrze mogliby dopracować programiści - i nawet lepiej, aby oni to zrobili (w przypadku zatwierdzenia niniejszej propozycji).


Zaczynajmy!
Aby wybudować stacje kolejową należy posiadać fort. Umiejscowienie stacji na mapie:

Stacja%20kolejowa%20na%20mapie.PNG


Z racji tego, że czasu na loterii nie wygrałem, nie mogę stworzyć jakiegoś wiernego odwzorowania owego budynku, dlatego posłużę się zwyczajnym czerwonym prostokątem. :) W tym miejscu mniej więcej znajduje się stacja kolejowa. Aby ją wybudować, należy wejść do fortu i kliknąć na "rozpocznij budowę". Koszt jej rozpoczęcia na poziom 1 wynosi 2000$.

Fort%20-%20Budowa%20stacji%20kolejowej.PNG


Jest to opłata manipulacyjna - powiedzmy, że dla architekta, który musi sporządzić plany :)

Maksymalny poziom stacji kolejowej zależy od wielkości fortu - duży może posiadać max. 3 poziomy, średni 2, a mały 1.
Rozbudowa stacji kolejowej jest skomplikowana - potrzeba większej ilości materiałów w magazynie. Podam teraz wymagania w kolejności: Produkt/ilość na 1 poziom/na 2/na 3

Drewno 20/40/60
Skrzynki z narzędziami 5/10/15
Piły 10/15/20
Chorągiewki 10/20/30
Młotki 20/30/40
Pręty metalowe 10/20/30
Młoty kowalskie 10/20/30
Kamienie 5/15/25
Dokumenty 5/10/15
Zegarek kieszonkowy 0/2/5
Paczka 0/0/10

Są to oczywiście proponowane wymagania. Rozpoczynając budowę, poza 1000$, także i te surowce muszą się znajdować w magazynie. Potem już tylko budować :) Ilość punktów rozbudowy na poziom: 1/2/3 to kolejno: 2000/3500/5000. Dużo, to prawda, ale jeszcze raz przypominam - to są wymagania proponowane. Później dowiecie się dlaczego tak dużo.


Ok, omówiłem już wstępnie rozbudowę, teraz czas na najważniejsze - podróż, czyli jak to wygląda oczami zwykłego gracza. Kilkamy na stację kolejową najblizej nas. Zwykły gracz widzi tylko okno "Odjazdy".

Stacja%20kolejowa%20-%20odjazdy%201.PNG


Tutaj kłaniają się rodzaje pociągów - normalny, pośpieszny i ekspres. Tak jak w hotelu - na poziomie 1 mamy do dyspozycji tylko normalny, na 2 również i pośpieszny, a na 3 ekspres. Specjalnie nie podałem cen, aby nie było zażaleń "dlaczego tak drogo, przecież nie mam premium", albo "super, mam premium, więc będę z pociągów korzystał codziennie". :p

Mamy tam również opcję "Nie kupuj biletu". O co chodzi? Po najechaniu myszką na ostrzeżenie obok ukaże nam się coś podobnego:
"Możesz wsiąść do pociągu bez biletu, ale jeżeli zostaniesz złapany, zapłacisz karę w wysokości xxx$". Do tego jeszcze wrócę. Wybraliśmy już pociąg, teraz czas na wybranie stacji docelowej. Klikamy na "Kontynuuj".

Stacja%20kolejowa%20-%20odjazdy%202.PNG


Możemy tutaj tak samo jak na minimapce wybrać nasz cel - stacje są zaznaczone kropkami. W miejscu "legenda" znajdzie się analogicznie legenda. Żółta kropka oznacza stację, na której aktualnie kupujemy bilet. Niebieska oznacza stację należącą do sojuszniczego fortu, a czerwona do każdego innego.

Kwestia finansów - nasze pieniądze (które wydamy na bilet) nie przepadają - są dzielone na pół i każda z nich trafia do stacji docelowej i do tej, z której wyruszamy. Jeżeli jedna lub obie z nich należą do naszego fortu, w którym nasze miasto jest jednym z członków to płacimy połowę ceny (dla 1 stacji), albo nic (dla 2 stacji należących do nas).

Czas podróży jest zaokrąglany, aby nie było jakichś sekund - pociągi nie chodzą jak w zegarku. ;) Jeżeli już dojdziemy na stację i kupimy bilet, to nie ma możliwości przerwania tej "pracy" (z pociągu nie wyskoczysz - proste).


Teraz administracja swoją stacją.
Logi - tutaj mamy ogólne informacje. Widzą je tylko członkowie miast, do których stacja należy. Przykładowo:
Dziś o 16:22 - Gracz XYZ kupuje bilet za kwotę 100$.
Dziś o 15:59 - Gracz ABC przyjeżdża na stację. Zysk z biletu: 50$.
Dziś o 14:39 - XXXXX zdejmuje z KLM obowiązek zapłaty kary.
Dziś o 14:30 - Gracz KLM został złapany na podróży bez biletu! Została nałożona kara w wysokości 500$.

Jeśli ktoś przyjeżdża bez biletu (udało mu się oszukać system :)), to nie ma żadnych logów.

Administracja - zmiana ustawień i tak dalej... Dostęp mają tylko założyciele miasta posiadającego fort, przy którym jest stacja.

Stacja%20kolejowa%20-%20administracja.PNG


Status stacji - jestem właścicielem stacji? Jestem! Kto płaci podatek od nieruchomości? :D Ja! Mam prawo zamknąć stację? No... mam!
A więc taka opcja powinna być, choć znając InnoGames, nie lubią oni tego typu dodatków. Otwarta - wszyscy mogą kupić bilet. Zamknięta - wiadomo. Otwarta dla członków miasta - czyli kupić bilet mogą tylko członkowie miast, do których stacja należy.

Zyski możemy kierować do kasy fortu, bądź do kasy miasta założycielskiego (przychody bardzo się przydadzą, szczególnie na bitwy fortowe).

Dopłata za przejazd bez biletu i termin. Jeżeli jednak cię złapią (szansa jest duża - im lepszy pociąg tym ona rośnie), otrzymasz raport:
Zostałeś przyłapany/na na podróży bez ważnego biletu. Stacja kolejowa nałożyła na ciebie karę w wysokości xxx$, płatną do xx.xx.xxxx.
W raporcie tym będzie jeszcze przycisk "Zapłać teraz". Jeżeli termin minie, pieniądze zostaną automatycznie odebrane z konta. Jeżeli nie będzie takiej sumy, jaka jest wymagana, pieniądze będą automatycznie zabierane z prac i pojedynków, aż nazbiera się dana kwota.
Termin - można ustawić pomiędzy 3, a 14 dni. Dopłata - zależnie od ceny biletu, między 100, a 400% jego ceny. Czyli np. bilet kosztuje 100$, my musimy dopłacić 400% jego ceny, czyli w sumie do zapłaty 500$.


Jeszcze tak na koniec bonusy - w jednym na np. 10 przypadków możemy skorzystać z restauracji (w dzień) lub przedziału sypialnego (w nocy). Wówczas wszystkie punkty energii regenerują się losowo z przedziału od 30 pkt. do 70. Dzieje się to automatycznie. Pobierana jest wówczas z naszego konta niewielka suma od 5 do 15$. Oczywiście, jeżeli mamy poniżej 50% energii.





Całość polega na tym, aby szybciej dostać się w wyznaczone hrabstwo - gdy śpieszymy się na bitwę, wykonując jednodniowego questa, idąc na zakupy... Nie chodzi o to, aby podróżować pociągiem codziennie, ale raz na 2, 3, może 4 dni. Koszt rozbudowy takiej stacji kolejowej powinien się szybko zwrócić. I - jak to mówią twórcy gry - jest to sposób na wyciągnięcie pieniędzy z gry (i wepchnięcie je w inne miejsce) :D


Dziękuję za doczytanie do końca, proszę o głosowanie.


/edit:
Niniejszy post został odznaczony prestiżową nagrodą Wielkiego Czerwonego TAK, przez Winter-Fresh'a.

/edit2:
Kolejna nagroda - tym razem Wielkiego Plusika w kategorii pomysł i opracowanie. +, podziękowania dla Conqueror77.

/edit3:
"WIELKIE, CZERWONE, POGRUBIONE I PODKREŚLONE" TAK od Johnny III Jr.

/edit4:
Duży + za grafikę i opracowanie wszystkiego. Od SkeletorV6.

/edit5:
Zwykłe, ale stylowe TAK. Dzięki, ARTUR555!
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser

Gość
Gość
Wielkie TAK :) Pomysł bardzo elastyczny - szczególnie możliwość ustawiania kar i wyznaczania, gdzie kasa idzie (do miasta, czy fortu) dobra robota :)
 

DeletedUser

Gość
Gość
za, ALE ja byłbym za tym, żeby pociąg kursował między neutralnymi stacjami (po 1 w każdym hrabstwie), żeby nie trzeba było mieć fortu (płacisz na stacji - $$ przepadają) jeśli tak by było to
icon14.gif
 

DeletedUser

Gość
Gość
Pomysł dobry, nawet bardzo dobry, ale moim zdaniem, jeśli postać z kłusakiem podróżuje z prędkością 11MP/h, to pierwszy poziom stacji jest niepotrzebny

Jestem na TAK



może to poza tematem, ale udał Ci się ten fake z paladynem :)
 

DeletedUser

Gość
Gość
widać, że się napracowałeś;) bardzo dobre opracowania graficzne i opisy, dzięki czemu pomysł jest zrozumiały. w dodatku, jego czytanie nie zanudza, więc raczej każdy dotrwa do końca. jestem zdecydowanie na tak, szczególnie przydatny pomysł przy questach wielkanocnych;)
 

DeletedUser

Gość
Gość
zagłosowałem na tak ale zapomniałem że chciałęm tak z poprawkami.
poprawka taka: pociągi kursowały by do miast należących do fortów (przy miastach także były by stacje kolejowe) i z miast do fortów :)
 

DeletedUser

Gość
Gość
Tak to zdecydowanie dobry pomysl i jest dobrze dopracowany
 

DeletedUser

Gość
Gość
zagłosowałem na tak ale zapomniałem że chciałęm tak z poprawkami.
poprawka taka: pociągi kursowały by do miast należących do fortów (przy miastach także były by stacje kolejowe) i z miast do fortów :)

Zazwyczaj takie miasto, które jest właścicielem fortu jest blisko niego :)
 

DeletedUser19255

Gość
Gość
marze o takim czyms ale w tedy po co konie?? :/ale moze byc
 
Dobry pomysł. Ja mam kilka poprawek (Sprouse napisz co o nich sądzisz):

- Może wprowadzić opłatę za karę tak jak jest w MPK, czyli jak zapłacisz od razu to masz zniżkę np kara wynosi 500$, Ty dajesz 'zapłać teraz' i płacisz połowę kary.

- Kary powinny być z góry ustalone, dla każdego typu pociągu inna.

- Odnowienie energii z bonusu nie losowe tylko również z góry ustalone.

No i pytania:

- Jak można "oszukać system"?

- Czy do prędkości pociągu będzie dodawana prędkość z ekwipunku (bez konia), setów?

- Mam rozumieć, że odjazdy będą wtedy kiedy sobie zażyczę (kupię bilet)?

Jak coś mi się jeszcze przypomni to napiszę.
 

DeletedUser19611

Gość
Gość
ja jestem na tak. dlatego że za kilka dolarów będę na miejscu szybciej niż koniem. fajne jest też dla tego że można oszukać system i za darmo jechać pociągiem. tylko żeby zrobili też stacje kolejowe w miastach żeby nie trzeba było iść do fortu.ale głównie podoba mi się ten pomysł
 

DeletedUser

Gość
Gość
Podoba mi się ten pomysł :) mogłoby to być na prawdę ciekawe
napewno jeszcze drobne poprawki..
 

DeletedUser

Gość
Gość
Dobry pomysł. Ja mam kilka poprawek (Sprouse napisz co o nich sądzisz):

- Może wprowadzić opłatę za karę tak jak jest w MPK, czyli jak zapłacisz od razu to masz zniżkę np kara wynosi 500$, Ty dajesz 'zapłać teraz' i płacisz połowę kary.

- Kary powinny być z góry ustalone, dla każdego typu pociągu inna.

- Odnowienie energii z bonusu nie losowe tylko również z góry ustalone.

No i pytania:

- Jak można "oszukać system"?

- Czy do prędkości pociągu będzie dodawana prędkość z ekwipunku (bez konia), setów?

- Mam rozumieć, że odjazdy będą wtedy kiedy sobie zażyczę (kupię bilet)?

Jak coś mi się jeszcze przypomni to napiszę.

1. Do tego odniosę się jeszcze w adnotacji 4.

2. Też tak myślę, ale jest to w gruncie rzeczy wola programistów. Oczywiście, nikt nie ma aż tak dobrego serca, aby ustalać najniższą możliwą opłatę . ;)

3. Jako, że gra jest już maksymalnie ułatwiona, nie powinniśmy dodawać kolejnych bonusów takich jak w przypadku awansu - powinien być ten element zaskoczenia, aby urozmaicić rozgrywkę.

4. Kilkamy na "nie kupuj biletu", wsiadamy do pociągu i ewentualny raport o niepowodzeniu jest wysyłany po zakończeniu podróży. Czy nam się uda, czy jednak nie - o tym zadecyduje komputer. Tutaj ad. 1: Chodzi o to, aby szansa na złapanie była mała (wiadomo jak to jest w polskim PKP albo MZK :D), ale w razie przyłapania kara była wystarczająco duża, aby zrekompensować stacji kolejowej te wcześniejsze darmowe przejazdy. Innymi słowy - "system zawsze wygrywa".

5. Absurd! Oczywiście - nie. No chyba, że będziesz pchał pociąg, :)

6. Cóż, nie wiem jak na dzikim zachodzie kursowały pociągi, czy co 2 godziny, czy co 2 dni, ale tak, pociąg powinien przyjechać na stacje wtedy, kiedy bilet kupimy. Dużo stacji - dużo pociągów. Na jednym świecie może być max. 120 stacji.


Tak, duże tak :D Bardzo się to przyda jak np. mam lecieć z jednego końca mapy na drugi, 5h ?:D O nie :D Ja chce 1h

Tak naprawdę lecisz ~2,5 godziny. Ale to i tak dobrze. Ja ze środka mapy musiałem dojść do miasta widmo, potem do punktu wschodniego, a następnie zachodniego. Następnie do Mugride(południowy-wschód) i znowu na środek mapy. :eek:

Jak przerabiasz te napisy itp?:p

Obrazki wycinam w paincie (jest szybciej), a napisy itd. w GIMPie.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser

Gość
Gość
super pomysł, ale patrząc po mapie drogowej na 2010 to chcą wprowadzić tyle rzeczy, że im do 2012 zejdzie ;) więc szybko tego nie wprowadzą ;/
 

DeletedUser

Gość
Gość
A może zrobić stacje kolejową też przy ważniejszych miejscach w grze np. miasto widmo?
 

DeletedUser

Gość
Gość
A może zrobić stacje kolejową też przy ważniejszych miejscach w grze np. miasto widmo?

Każda mapa na każdym świecie jest dokładnie taka sama - a więc zauważ, że przy mieście widmo znajduje się średni fort - ledwie kilka minut drogi. Nie warto więc stawiać tam stacji. Poza tym to miasto jest opuszczone, a atrakcją turystyczna nie jest, więc stacja kolejowa również jest zbędna.

super pomysł, ale patrząc po mapie drogowej na 2010 to chcą wprowadzić tyle rzeczy, że im do 2012 zejdzie ;) więc szybko tego nie wprowadzą ;/
Trzeba wiedzieć co jest priorytetem :) A co do realizacji - patrze się na to i nie jest tego dużo, w rok spokojnie można to zrobić, problem w tym, że oni nie mają roku, a właściwie 4 miesiące (12 dzielone na 3), bo oprócz TW muszą jeszcze pracować nad Plemionami (które można by już zlikwidować na rzecz Westa :D) i Grepolis (no... może zostać - praktycznie to samo co Plemiona). Więc te 4 miesiące to jednak mało - mamy kwiecień, a InnoGames zrealizowało dopiero 12,5% zapowiadanych nowości i wydało 2 aktualizacje - mało. Także jeszcze zobaczymy.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser

Gość
Gość
dobry pomysłi napracowałeś się. Ewentualnie zamiast fortów mogły by być miasta. :)
 

DeletedUser

Gość
Gość
dobry pomysłi napracowałeś się. Ewentualnie zamiast fortów mogły by być miasta. :)

Dlatego forty, aby stacji było mało - nie może przy każdym mieście stać dworzec. Na dzikim zachodzie pociąg nie zatrzymywał się co 30 sekund, a dobrze by było, aby prawda historyczna została zachowana.


PS. Martwi mnie jedna rzecz - temat ten przeczytało przeszło tysiąc osób, a tylko 10% z nich oddało swój głos. :(
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser

Gość
Gość
Sprouse, napracowałeś się :) Pamiętaj, że głosować mogą tylko zalogowani, a baaaardzo wiele osób wchodzi jako gość na forum... Sam tak robię ;) Ale specjalnie zalogowałem się by zagłosować na tak (z poprawkami). Moim zdaniem kasa z biletów powinna połowicznie iść do gry i połowa do podziału między forty będące właścicielem stacji początkowej i stacji końcowej. Po jednej stacji na hrabstwo przy każdym dużym forcie.
 
Status
Zamknięty.
Do góry